پروژه حقوق و دستمزد

تعداد صفحات: 88 فرمت فایل: word کد فایل: 3473
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه حقوق و دستمزد

    مقدمه :

    حسابداری فن ثبت، طبقه‌بندی و تلخیص فعالیتهای مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تجزیه و تحلیل نتایج حاصله از بررسی این اعداد است.

    حسابداری عبارتست از مجموعه ای از اجزای به‌هم‌پیوسته در داخل یک سازمان یا موسسه که به جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ثبت، طبقه‌بندی، تلخیص رویدادهای مالی می‌نماید و اطلاعات را در قالب گزارشاتی در اختیار استفاده‌کننده‌گان درون سازمانی و برون سازمانی قرار می‌دهد.

    تاریخچه

    حسابداری دانشگاهی با بیش از پانصد سال سابقه و با نام لوکا پاچیولی (۱۴۹۵ میلادی) آغاز شده است. لوکا پاچیولی تحصیلات خود را در وِنیس و رُم گذراند و در دهه ۱۴۷۰ راهب صومعه ای شد که از فرقه فرانسیس بود. تا سال ۱۴۹۷ معلم خصوصی پروازی ریاضیات بود، که در آن سال دعوت نامه ای از لودُویکو اِسفُرتسا دریافت نمود تا در میلان مشغول به کار شود. او در آنجا با لئوناردو داوینچی کار و زندگی می کرد و به او ریاضیات یاد می داد. در ۱۴۹۹، پاسیولی و لئوناردو مجبور شدند تا از میلان فرار کنند که لوئی دوازدهم از فرانسه شهر را به تصرّف خود در آورده و حامیان آنها را از آنجا بیرون کرد. بعد از آن، پاسیولی و لئوناردو خیلی اوقات با همدیگر سفر می کردند. به محض برگشت به میهن، پاسیولی به علت سالخوردگی در سال ۱۵۱۷ فوت کرد.

    تلفیق دانش ریاضی زمان خود، همچنین جالب توجه می باشد که شامل اولین شرح منتشر شده درباره روش نگهداری از حسابها و دفاتر می باشد که تجّار وِنیزی در طول رنسانس ایتالیا بکار می بردند،‌ که به سیستم حسابداری دفترداری مضاعف معروف بود. اگرچه پاسیولی این سیستم را تدوین کرد نه اینکه آنرا اختراع کرده باشد، ولی به‌عنوان «پدر علم حسابداری» مورد توجه واقع شد. سیستمی که او منتشر کرد شامل اغلب چرخه های حسابداری بود که ما امروز آنها را می شناسیم. او استفاده از دفاتر روزنامه و دفتر کل را شرح داد، و تذکر داد که یک فرد نباید به رختخواب برود مگر اینکه بدهی با بستانکاری برابر باشد! دفتر کل او حسابهایی برای موجودی (که شامل وجوه دریافتی و موجودی کالا بود)، تعهّد بانکی، سرمایه، درآمد، و مخارج داشت- انواع حساب که در بیلان کار و صورتحساب درآمد یک سازمان بترتیب گزارش می شود. او ثبت نهایی آخر سال را نشان داد و پیشنهاد کرد که یک تراز آزمایشی برای تأیید دفتر کل متعادل بکار گرفته شود. همچنین،‌ رساله او دامنه وسیعی از موضوعات مرتبط را،‌ از اخلاقیات حسابداری گرفته تا حسابداری هزینه،‌ شامل می شود.

    از مهم‌ترین تغییرات حسابداری در طول پانصد سال گذشته تغییر ماهیت نظری آن است. حسابداری دانشگاهی در چهارصد سال اول عمر خود عمدتاً رویکردی تکنیکی و فنی داشته است. در اوایل سده بیستم اولین مباحث نظری در حوزه حسابداری مطرح و وجه علمی بودن آن به مذاق بحث گذاشته می‌شود. در طول دهه‌های آغازین سده بیستم مباحث نظری و فلسفی جدی در خصوص تعلق حسابداری به یکی از حوزه‌های معرفت بشری رواج داشته است. این مجادلات در طرح تخصیص حسابداری به یکی از حوزه‌های علم یا فن یا هنر به اوج خود میرسد. در اواسط سده بیستم و با احاطه مکتب مثبت‌گرایی (پازیتیویسم) بر فضای دانشگاهی جهان، نظریه‌های حسابداری مثبت‌گرایانه به ظهور میرسد. ضعفهای بنیادین نظریه‌های مثبت‌گرایانه در ظرف کمتر از ربع قرن آشکار می‌شود و حسابداری به تبع سایر محافل علمی وارد دنیای جدید جُستارهای فلسفی و نظری می‌شود. طرح حسابداری انتقادی یا امثال آن نشانه این تحول نظری در حسابداری است

    حسابداری در ایران

    حسابداری در ایران در حوزهٔ نظری تحت تأثیر جریانات پازیتیویسم رشد کمّی زیادی کرده است و پایه گذاری تحصیلات تکمیلی با این نگاه به حسابداری صورت گرفته و توسعه یافته است. با این وصف تعریفی از حسابداری در ایران غالب است که مضمون و محتوای آن صرف نظر از چینش یا تفاوت ظاهری الفاظ آن برای همه دانش آموختگان حسابداری ایران شناخته شده است. بر اساس این تعریف: حسابداری عبارت است از فرآیند شناسایی، جمع آوری، ثبت، طبقه بندی، تلخیص، گزارشگری، و تحلیل رویدادهای مالی یک شخصیت اقتصادی در یک دوره مالی معین بر اساس واحد پول ملی. این تعریف ترجمهٔ کاملی است از تعاریف مختلفی که از حسابداری در عصر پازیتیویسم یعنی دهه‌های ۴۰ الی ۶۰ سده پیشین در دنیا رواج داشته است.

    سید حسن سجادی نژاد و همچنین اسماعیل عرفانی و دکتر عزیز نبوی از بنیانگذاران حرفه حسابداری در ایران به شمار می‌روند که با تأسیس مدرسه عالی حسابداری شرکت ملی نفت و موسسه عالی حسابداری توانستند بیش از ۶۰۰۰ دانش آموخته رشته های حسابداری و حسابداری دولتی و حسابرسی پرورش دهند.

     

     

     

     

     

     

    بخش اول

    سیستم حقوق و دستمزد چگونه باید باشد :

    هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های یک موسسه را به خود اختصاص می دهد واضح است مدریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق ومنظمی در این زمینه دارند واز طرفی می دانید کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند. وهمچنین باید توجه داشت که محاسبات تعیین حقوق و مزایا پر حجم و گسترده است و در ضمن به طور معمول قوانین کشورها ، واحدهای اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کارکنان، حقوق ودستمزد و مزایای مربوطه را همه ماهه به دستگاه های ذیربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق وسازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال دارند در نتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم و دقیق را برای حقوق ودستمزد ضروری کرده است.

    بنابراین یک سیستم حقوق ودستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری ومبلغ صحیح قابل پرداخت به هریک ازکارکنان ودستگاه های مربوطه را محاسبه کند و درضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیرقانونی به افراد سوءاستفاده کننده را ایجاد نماید.

    باید اشاره کرد امروزه رایانه بخش عمده ای ازمحاسبات حقوق ودستمزد را درمدت زمان بسیار کوتاه انجام می دهد ولیکن رایانه یک ابزار، در دست کاربران می باشد وداشتن اطلاعات در ارتباط با حقوق ودستمزد لازم و ضروری است.

     

    اجزا وعناصرسیستم حقوق ودستمزد کدامند؟

    اجزا وعناصر تشکیل دهنده یک سیستم حقوق ودستمزد به طورکلی و بدون در نظرگرفتن اینکه این سیستم برای موسسه بازرگانی و خدماتی و یا تولیدی طراحی شده به شرح زیر می باشد:

    1. دایره کارگزینی

    2. دایره ثبت ورود وخروج پرسنل

    3. دایره حسابداری حقوق ودستمزد

    وظیفه دایره کارگزینی چیست؟

    واحد کارگزینی در هرموسسه وظیفه تهیه و تدوین دستورالعمل ها و آئین نامه ای استخدامی پرسنل با رعایت و مد نظر قرار دادن قوانین کار و امور اجتماعی و سایر قوانین را بر عهده دارد و از طرفی وظایف دیگری درارتباط با پرسنل همچون آموزش ، استخدام ، ترفیعات ، نحوه استفاده از مرخصی و تعیین شرح وظایف ، نقل و انتقال پرسنل به سایر بخشهای موسسه و موارد مشابه را بر عهده دارد.

    وظیفه دایره ثبت ورود وخروج پرسنل چیست؟

    وظیفه این بخش جمع آوری اطلاعات مرتبط به زمان انجام کار پرسنل و در واقع حضور وغیاب هر یک از کارکنان در واحدها می باشد که به طرق و روش های خاصی این کار صورت می پذیرد.

    دایره ی ثبت ورود وخروج پرسنل چگونه عمل می نماید؟

    این دایره وظیفه ی گرد آوری اطلاعات مربوط به اوقات کار پرسنل را به عهده دارد که برای انجام این منظور به طور معمول از کارت ساعت یا کارت حضور و غیاب استفاده می نماید.

    کارت ساعت چیست؟

    این کارت حضور هر یک از پرسنل را در محل کار یا کارخانه و ساعت شروع و پایان کار را در هر روز و یا هر نوبت کار نشان می دهد و همچنین جمع ساعت کار و اضافه کاری آنها به وسیله این کارت نشان داده می شود.

    به این معنا که برای هر فرد یک کارت اختصاص داده می شود که در آن زمان ورود شخص به محل کار یا خروج از محل کار به روش های مختلفی همچون به وسیله ی ماشین و یا ساعت های کارت زن و یا به صورت دستی مشخص و ثبت می شود که پس از اینکه ساعت کارکرد هر فرد ثبت شد در پایان ماه بر اساس آن ساعت های اضافه کاری و سایر اطلاعات کارکرد فرد که باعث افزایش حقوق و یا کاهش آن می شود استخراج می گردد و بر اساس کارت ساعت دایره حقوق و دستمزد محاسبات مربوطه را جهت پرداخت حقوق انجام خواهد داد به عنوان مثال اگر کارت ساعت آقای حسینی در دوم اردیبهشت سال 70 ورود ایشان را ساعت 8 صبح و خروج ایشان را ساعت 18 نشان دهد مشخص می شود نام برده در روز دوم اردیبهشت 10 ساعت کار کرده و در واقع 2 ساعت اضافه کاری داشته و از مزایای قانونی اضافه کار بهره مند خواهد شد.

     

     

    وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

    این دایره وظیفه تهیه وتنظیم لیست حقوق ودستمزد وتعیین مبلغ ناخالص وخالص حقوق ودستمزد قابل پرداخت به هریک از پرسنل را به عهده دارد درواقع اسناد و مدارک حقوق ودستمزد هریک از پرسنل وکارکنان دراین دایره نگهداری می شود توجه دارید که بحث حسابداری هزینه حقوق و دستمزد دراین دایره مطرح می شود.

    با نحوه وشرایط کار و زمان و مدت وسایر مواردی که طبق قوانین کار مشخص شده به عنوان یکی از پرسنل آن موسسه شروع به کار می نماید. سپس اطلاعات توافقهای کار شامل زمان و مدت کار، میزان حقوق و دستمزد و نرخ دستمزد وسایر موارد دراختیار واحد حسابداری حقوق و دستمزد قرار می گیرد و از طرف دیگر فرد مذکور پس از کار درموسسه واحد ثبت ورود و خروج اطلاعات مدت زمان کار ایشان را در طی مدت کار ثبت می نماید که به طور معمول پس از یک ماه کارکرد زمان ورود وخروج در اختیار واحد حسابداری قرار می گیرد. واحد حسابداری پس از محاسبه مدت کارکرد فرد مورد نظر با لحاظ قرارداد  کار و شرایط قانون کار حقوق ودستمزد متعلقه پرسنل مذکور را و کسورات قانونی ایشان را تعیین و اقدام به ثبت در حسابها می نماید.

     

     

    دایره حسابداری حقوق چگونه عمل می نماید؟

    پس از اینکه اطلاعات حقوق و دستمزد پرسنل از جمله قراردادهای کار، نرخ دستمزد ، ساعات کار و سایر موارد از دایره ی کارگزینی به واحد حسابداری حقوق و دستمزد ارسال گردید.

    اوقات کارکرد پرسنل و زمان کارکرد آنها و سایر اطلاعات مربوطه نیز از دایره ی حسابداری حقوق و دستمزد ارسال می شود که دایره ی حسابداری حقوق و دستمزد با لحاظ موارد قانونی ذکر شده در ارتباط با اضافه کاری و نوبت کار و غیره و تعیین کسورات مربوط از جمله بیمه ، مالیات و غیره اقدام به تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد می نماید وهزینه ی حقوق ومبلغ خالص پرداختنی به فرد را مشخص می نماید و سند حسابداری مربوطه را ثبت خواهد کرد.

    اشاره شد در واحد کارگزینی توافق های کاری و شرایط کار، مدت کار، حقوق پایه ، اضافه کاری ، نوبت کاری وسایر موارد مشخص می شود موارد قانونی کار به کارمند یا کارگر تفهیم می شود و قرارداد کار منعقد می گردد. سعی می کنیم موارد قانونی لازم را در ادامه توضیح دهیم.

     

     

    قرارداد کار وشرایط اساسی انعقاد کار چگونه است؟

    قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر درقبال دریافت حق السعی ، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد.

    درقرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید موارد زیر مشخص شود:

    الف) نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد.

    ب) حقوق یا مزد مبنا (پایه)

    ج) ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها

    د) محل انجام کار

    ه) تاریخ انعقاد قرارداد

    و) مدت قرارداد چنانچه کار برای مدت معین باشد.

    ز) مواردی دیگر که عرف و عادات شغل یا محل ایجاب می نماید.

    طرفین می توانند با توافق یکدیگر مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند که مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود.

     

     

     

    مدت کار:

    بر اساس ماده 51 قانون کار، ساعت کار عادی مدت زمانی است که کارگر نیرو و یا وقت خود را به منظور انجام کار در اختیار کارفرما قرار می دهد به غیر از مواردی که در قانون مستثنی شده است با توجه به اینکه ساعت کار کارگران در شبانه روز نباید از 8 ساعت تجاوز کند.

    طبق تبصره (1) این ماده کارفرما با توافق کارگران ، نماینده یا نمایندگان قانونی آنان می توانند ساعت کار را در بعضی از روزهای هفته کمتر از میزان مقرر و در دیگر روزها اضافه بر این میزان تعیین کنند شرط آنکه مجموع ساعت کار هر هفته از 44 ساعت تجاوز نکند. باید توجه داشت در ماده 52  قانون کار اشاره شده که در کارهای سخت و زیان آور و زیرزمینی ساعت کار نباید از 6  ساعت در روز و 36  ساعت در هفته تجاوز نماید.

     

    حقوق یا مزد مبنا چیست؟

    حقوقی که با رعایت قانون کار برای کارگران رسمی و یا به وسیله عقد قرارداد که مخالف قانون کار نباشد (برای کارگران قراردادی) برای انجام یک ساعت کار یا تولید یک واحد محصول تعیین و به صورت ساعتی ، روزانه ، هفتگی و به طور معمول ماهانه پرداخت می شود را حقوق یا مزد مبنا گویند.

    اگر مزد کارگر براساس تعداد تولید و بدون در نظر گرفتن ساعات کارکرد (پارچه کاری) پرداخت شود به اصطلاح به آن کارمزد گویند.

    توجه : دستمزد روزانه کارگر نباید از حداقل دستمزد تعیین شده در قانون کار کمتر باشد.

    منظور از ذخیره سنوات خدمت وبازخرید سنوات خدمت چیست؟

    بر اساس ماده 31 قانون کار چنانچه خاتمه قرارداد به لحاظ از کارافتادگی و یا بازنشستگی کارگر باشد کارفرما باید براساس آخرین مزد کارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت حقوقی به میزان 30 روز مزد به وی پرداخت نماید.

    بنابراین در پایان هر سال معادل 30 روز مزد برای هر سال خدمت هر یک از کارکنان به بدهکار حساب هزینه سنوات خدمت منظور می شود و حساب ذخیره سنوات خدمت بستانکار می گردد. یعنی ثبت زیر در حسابها صورت خواهد پذیرفت :

     

    هزینه سنوات خدمت       ××

                      ذخیره سنوات خدمت      ××

    بابت منظور نمودن ذخیره سنوات خدمت کارکنان

     

     

    و در صورتی که کارگری بازنشسته و یا از کارافتاده گردد و وجه سنوات خدمت به ایشان پرداخت شود ثبت زیر صورت خواهد پذیرفت :

    بانک / صندوق    ××

                ذخیره سنوات خدمت    ××

    بابت پرداخت حق سنوات خدمت وبازخرید سنوات خدمت

    لازم به ذکراست ذخیره سنوات خدمت به عنوان یکی از بدهی های بلندمدت موسسات شناخته می شود و باید توجه داشته باشید اگر بنا به عللی طبق قانون کار قرارداد کار بین کارفرما وکارگر به تعلیق درآید و با لحاظ قانون ، کارفرما از پذیرفتن کارگرخود داری نماید به ازای هرسال خدمت 45 روز آخرین مزد را به کارگر به عنوان سنوات خدمت پرداخت خواهد نمود که پرداخت وجه فوق به عنوان بازخرید سنوات خدمت شناخته می شود.

    لازم به ذکر است دراین مورد نیز ثبت زیر درحسابها صورت خواهد پذیرفت:

     

    ذخیره سنوات خدمت    ××

                    بانک / صندوق    ××

    بابت بازخرید سنوات خدمت

  • فهرست و منابع پروژه حقوق و دستمزد

    فهرست:

     

    مقدمه........................................................................................................................... 1

    تاریخچه... ...................................................................................................................1

    بخش اول................................................................................................................... 5

    سیستم حقوق و دستمزد چگونه باید باشد.....................................................................5

    اجزا وعناصرسیستم حقوق ودستمزد کدامند؟................................................................6

    وظیفه دایره کارگزینی چیست؟....................................................................................6

    دایره ی ثبت ورود وخروج پرسنل چگونه عمل می نماید؟.............................................7

    وظیفه دایره ثبت ورود وخروج پرسنل چیست؟..............................................................7

    کارت ساعت چیست؟...................................................................................................9

    وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟.........................................................10

    دایره حسابداری حقوق چگونه عمل می نماید؟............................................................11

    قرارداد کار وشرایط اساسی انعقاد کار چگونه است؟....................................................12

    مدت کار....................................................................................................................13

    حقوق یا مزد مبنا چیست؟........................................................................................... 14

    منظور از ذخیره سنوات خدمت وبازخرید سنوات خدمت چیست؟................................14

    منظور از مزایای مستمر وغیر مستمر چیست؟.................................................................16

    اضافه کاری چیست وچه شرایطی دارد؟......................................................................17

    فوق العاده اضافه کاری................................................................................................17

    منظور از شب کاری و نوبت کاری چیست؟.................................................................18

    نحوه پرداخت فوق العاده نوبت کاری..........................................................................19

    عیدی و پاداش............................................................................................................19

    تعطیلات و مرخصی ها................................................................................................20

    مرخصی استحقاقی.....................................................................................................20

    فوق العاده مأموریت................................................................................................... 21

    طرح های تشویقی دستمزد..........................................................................................22

    انواع طرح های تشویقی دستمزد..................................................................................24

    طرح تشویقی پارچه کاری..........................................................................................24

    طرح تشویقی صد در صد............................................................................................26

    طرح تشویقی دسته جمعی..........................................................................................28

    اوقات تلف شده..........................................................................................................29

    لیست حقوق و دستمزد چیست و از آن چه استفاده ای می شود؟..................................30

    کسورات قانونی..........................................................................................................34

    کسور حقوق و دستمزد...............................................................................................34

    مالیات حقوق و دستمزد چیست؟.................................................................................35

    بیمه بیکاری چیست؟..................................................................................................38

    منظور از کسورات صندوق اجرا (اجرائیات) چیست؟..................................................41

    منظور از کسور توافقی چیست؟...................................................................................42

    حسابداری حقوق و دستمزد چگونه است؟..................................................................44

    مراکز هزینه یعنی چه و منظور از تسهیم هزینه چیست؟................................................50

    مفهوم سربار.................................................. ............................................................52

    سربار واقعی....................................................... .......................................................53

    طبقه بندی هزینه های سربار....................................................... ................................54

    حساب های کل و معین حقوق و دستمزد کدامند؟......................................................56

    لیست حقوق و دستمزد.............................................................................................. 57

    بخش دوم.................................................................................................................  59

    اطلاع رسانی مناسب و رفع ابهامات.............................................................................60

    1. تسهیل در امور........................................................................................................60

    2. ایجاد وحدت رویه..................................................................................................61

    کلیات........................................................................................................................ 63

    تأمین اجتماعی وسیر تحولات آن در ایران...................................................................63

    1. معرفی سازمان تأمین اجتماعی..................................................................................69

    2.خانواده بیمه شده.............................................................................................69

    3.مهمترین تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی و مقررات مربوط به آن....69

    4.تأمین اجتماعی : ضرورت جهان امروز.............................................................69

    5.امکانات..........................................................................................................69

    6.کمک ازدواج.................................................................................................70

    7.گزارشات.................................................................................................................... 70

    8.جایگاه نیروی انسانی.....................................................................................................70

    9.بیمه شده.....................................................................................................................70

    10.کارفرما......................................................................................................................71

    11.مزد یا حقوق یا کارمزد.............................................................................................. 71

    12.تأثیر حقوق و دستمزد بر انگیزه نیروی انسانی.............................................................. 71

    13.حق بیمه................................................................................................................. 71

    14.شاخص سنجش عملکرد (تجربه عملی)........................................................................72

    15.بررسی سیستم  حقوق و دستمزد در سازمان تأمین اجتماعی..........................................72

    16 .       حداقل و حداکثر دستمزد و دستمزد مقطوع مشمول کسر حق......................... 72

    17 . جزئیات کامل افزایش دستمزد کارگران (ردیف 9)..............................................73

    18.امکانات سیستم.......................................................................................................... 74

    19.ویژگی های سیستم.................................................................................................... 74

    20.اهمیت فراگیری مطالب مرتبط با حقوق و دستمزد.......................................................74

    21.کنترل های لازم جهت پرداخت حقوق و دستمزد........................................................74

    22.بازنشستگی.................................................................................................................75

    23.وظیفه ی دایره ی حسابداری حقوق و دستمزد............................................................75

    24.قرارداد کار و شرایط اساسی انعقاد قرارداد چگونه است؟............................................75

    25.چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد...........................................................................75

    26.حقوق مستخدم رسمی آزمایشی.................................................................................76

    27.حقوق خارجیان......................................................................................................... 76

    28.مدت کار................................................................................................................. 76

    29.ساعت کار اضافی چیست و چه شرایطی دارد؟..........................................................77

    30.تعیین مبنای حقوقی.....................................................................................................77

    31.کسورات قانونی......................................................................................................... 77

    32.نحوه ی ارتقای سالانه ................................................................................................77

    33.بیمه........................................................................................................................... 78

    34.دفترچه ی بیمه چیست ؟..............................................................................................78

    35.بیمه ی بیکاری........................................................................................................... 78

    36.غرامت دستمزد..........................................................................................................78

    37.ضوابط مربوط به دریافت غرامت دستمزد ایام بارداری.................................................78

    38.تأیید مراجعه پزشکی سازمان......................................................................................79

    39.مدت دریافت کمک هزینه بارداری............................................................................79

    40.بهره وری...................................................................................................................79

    41.وظیفه ی دایره ی ورود و خروج چیست.....................................................................79

    42.لیست حقوق و دستمزد چیست و از آن چه استفاده ای می شود ؟................................79

    43.منظور از کسورات صندوق اجرا چیست؟....................................................................80

    44.منظور از شب کاری و روز کاری چیست؟..................................................................80

    45.هزینه ی ایاب و ذهاب................................................................................................81

    46.عائله مندی.................................................................................................................81

    47.غیبت ها..................................................................................................................... 81

    48.مدیریت حقوق و دستمزد بر عهده ی کیست؟............................................................81

    49.تعیین حقوق پایه........................................................................................................81

    منابع.......................................................................................................................... 85

     

    منبع:

    مسئول حقوق و دستمزد – شهرام روزبهانی

    مسئول حقوق دستمزد- کاظم جلیلی، محمد محمدی

    حسابداری صنعتی مقدماتی

    مدیریت حقوق و دستمزد – یوسف رونق

    کتاب سال 1381 امور بیمه گری ( قانون ، مقررات ، ضوابط اجرایی ) معاونت فنی و درآمد

    کتاب سال 1380 امور بیمه گری ( قانون ، مقررات ، ضوابط اجرایی ) معاونت فنی و درآمد

    راهنمای مقررات تامین اجتماعی برای بیمه شدگان ، کارفرمایان ( شیوه های محاسباتی و روش های حسابداری

پروپوزال در مورد پروژه حقوق و دستمزد, گزارش سمینار در مورد پروژه حقوق و دستمزد, تز دکترا در مورد پروژه حقوق و دستمزد, رساله در مورد پروژه حقوق و دستمزد, پایان نامه در مورد پروژه حقوق و دستمزد, تحقیق در مورد پروژه حقوق و دستمزد, مقاله در مورد پروژه حقوق و دستمزد, پروژه دانشجویی در مورد پروژه حقوق و دستمزد, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه حقوق و دستمزد, مقاله دانشجویی در مورد پروژه حقوق و دستمزد, پروژه دانشجویی درباره پروژه حقوق و دستمزد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت