روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 3410
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان

    مقدمه :

    اصولاً افراد با حس مسولیت پذیری به دنیا نمی آیند . در سن مشخصی هم خود بخود آن را بدست نمی آورند . مسئولیت پذیری مثل نواختن یک ساز به زمان احتیاج دارد . شخصی که این نوع تربیت را پذیرفته باشد ، شخصی است که بخود حق اظهار عقیده و انتخاب می دهد و در سلایق خود دخالت دارد (گینات ، 1368) . برخورداری از این ویژگی عامل مهمی در اجرای قوانین ، مقررات ، و هنجارهای اجتماعی محسوب شده و می تواند ، از بروز بسیاری از ناهنجاریها و بزهکاریها اجتماعی پیشگیری کرده و در نهایت جامعه را بسوی پیشرفت و ترقی سوق دهد (زنگویی ،‌1370) . در این رابطه با توجه به تاثیر مهم خانواده ، مدرسه و جامعه ، در ساماندهی این مشخصه ، در دوران کودکی و نوجوانی ، شایسته است ، شیوه ها و راهکارهای عملی پرورش حس مسئولیت پذیری مورد مداقه قرار گیرد .

     

    بیان مسئله :

    مسئله مورد نظر در این مطالعه ، بررسی دیدگاهها و نظرات متخصصان تعلیم و تربیت ، روانشناسان ، و دانشمندان اسلامی در باره شیوه های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان است .

     

    اهداف :

    هدف بررسی حاضر ، ارائه روشها و راهکارهای تربیتی لازم به مربیان و معلمان ، اولیاء دانش آموزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت ، با توجه به دیدگاههای متخصصان تعلیم و تربیت ودانشمندان اسلامی جهت ایجاد و پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان است .

     

    سئوالهای پژوهشی :

    نظرات و دیدگاههای متخصصان تعلیم و تربیت ، روانشناسان و دانشمندان اسلامی در باره روشهای ایجاد و پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان کدامند ؟ نوجوانان مسئولیت پذیر از چه نوع ویژگیهای روانی و اجتماعی برخوردارند ؟

     

    جامعه و نمونه :

    در این بررسی ، جامعه آماری ، کلیه کتابخانه های تخصصی و عمومی ، مراکز اسناد و مدارک موجود کشور بوده است . نمونه آماری شامل کلیه کتابخانه های تخصصی و عمومی و مراکز اسناد دانشگاهها و موسسات پژوهشی شهر تهران بوده است .

     

    ابزار گرد آوری داده ها :

    نظر به اینکه پژوهش حاضر به شیوه کتابخانه ای انجام شده است ، لذا از ابزار خاصی در این رابطه استفاده نشده است .

     

    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات :

    تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش منطقی ، با استفاده از اسناد و منابع مورد بررسی جمع آوری و جمع بندی شده است .

     

    نتیجه گیری و تفسیر یافته ها :

    نتایج حاصل از این بررسی حاکی از آن است که برای پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان ، لازم است به موارد ذیل توجه شود : تشویق نوجوانان به پذیرفتن مسئولیت جهت انجام کارهای شخصی خودشان سپردن مسئولیتهای جزیی به نوجوانان جهت آماده سازی آنان برای زندگی اجتماعی و قبول مسئولیتهای بزرگ اجازه دادن به نوجوانان برای بیان نظرات و عقایدشان اعطای استقلال به نوجوانان در بسیاری از زمینه ها فراهم آوردن شرایط تصمیم گیری و انتخاب برای نوجوانان تفهیم مفهوم مسئولیت ، تکلیف و انجام وظیفه به نوجوانان ایجاد انگیزه لازم در نوجوانان برای مسئولیت پذیری ارائه الگوهای مناسب به نوجوانان جهت پرورش ویژگیهای نیکوی افراد مسئولیت پذیر در آنان قدردانی و تشکر از نوجوانان به هنگام انجام تکلیف به منظور تشویق آنان در جهت پذیرش مسئولیت .

  • فهرست و منابع روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    هریس و همکاران (؟) . آموزش مسئولیت به کودکان . (ترجمه پروین علی پور ، 1375) ، تهران . انتشارات آستان قدس رضوی .

    زنگویی ، اسدالله (1370) . چگونگی پرورش حس مسئولیت پذیری نوجوانان با تاکید بر مبنای تربیتی اسلام . پایان نامه کارشناسی ارشد . تهران ، دانشگاه تربیت مدرس .

پروپوزال در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, تز دکترا در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, رساله در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, پایان نامه در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, تحقیق در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, مقاله در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق راهبرد های پرورش حس مسئولیت پذیری در نوجوانان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت