پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری

تعداد صفحات: 123 فرمت فایل: word کد فایل: 329
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری

    بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری

    1)مقدمه

    کودکان بسیاری هستند که ظاهری طبیعی دارند ،رشدجسمی،قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنهاست و هوششان کما بیش عادی است ،به خوبی صحبت می کنند ومثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می کنند .درخانه نیز خودیاری های لازم را دارند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند. اما وقتی به مدرسه می روند و می خواهند خواندن،نوشتن و حساب را یاد بگیرند،دچار مشکلات جدی و قابل ملاحظه می شوند.این کودکان با مشکلات یادگیری درمدرسه روبروهستند واین امرگاهی به شکست تحصیلی وترک تحصیلی منتهی می شود.  این مسئله ناتوانی در درک ویادگیری مطلوب برخی ازمطالب آموزشی در برخی از دانش آموزان و بعضا" دانشجویان در سالهای اخیر بطور فوق العاده ای مورد توجه متخصصان وکارشناسان تعلیم وتربیت قرار گرفته است (افروز،1385). این مشکلات،واقعیت های غیر قابل انکاری هستند که در تمام جوامع،فرهنگ هابه چشم می خورد و ناتوانی آنها ناشی از بهره هوشی پایین،نارسایی حسی ،آموزش ناکافی وفقر فرهنگی آنها نیست (هالاهان و کافمن،1988؛ترجمه جوادی،1386). کودکان دارای این مشکلات که عمدتا" دچار ناتوانی های یادگیری[1]هستند،واینکه اغلب ظاهری طبیعی دارند و از لحاظ رشد جسمی ،قد و وزنشان حالت عادی دارند و از نظرهوش نیز دارای عقب ماندگی ذهنی نمی باشند،مانند سایر همسالان خود صحبت کرده و بازی می کنند ،ولی آنان عمدتا"از نظر درسی در یک یا چند زمینه با مشکل جدی روبرو بوده و بدون بهره گیری از آموزش های ویژه نمی توانند ادامه تحصیل دهند(فریار و رخشان،1379).

    صاحب نظران حیطه این اختلال،یک رشته ویژگی ها را برای این اختلال مشخص کرده اند  که شامل موارد زیر است ؛ اختلاف بین توانایی بالقوه و عملکرد واقعی،دشواری یادگیری تحصیلی،اختلالات زبانی،اختلالات ادراکی،اختلالات خاص یادگیری،نارسایی فراشناختی ،مشکلات اجتماعی،عاطفی،مشکلات حافظه ای، اختلالات حرکتی ،مشکلات توجه وبیش فعالی (کریمی،1383).

    یکی از عواملی که احتمالا"با ناتوانی های یادگیری دانش آموزان مرتبط می باشد، ،نارسایی هیجانی[2] می باشد.این مفهوم در حیطه روانپزشکان و درمانگران اختلالات روان تنی قرار دارد ودر بسیاری ازبیماران روان تنی دیده شده است. نارسایی هیجانی، بعنوان یک پدیده هیجانی به اختلال خاص در کارکرد روانی اطلاق می گردد که در نتیجه فرایند بازداری خودکار اطلاعات و احساسات هیجانی بوجود می آید(مددی وقائلی،2002).نارسایی هیجانی رابعنوان توانایی کم برای متمایز کردن احساسات هیجانی،توانایی کم برای بیان تجربیات هیجانی به صورت کلامی، توانایی کم برای تجربه کردن احساسات هیجانی ،کاهش تمایل برای فکر کردن درباره هیجانات تعریف می کنند(سیفنوز[3]،1973).این اختلال که به ناتوانی در پردازش شناختی اطلاعات هیجانی وتنظیم هیجانها گفته می شود،سازه ای است چند وجهی، متشکل از دشواری در شناسایی احساسات ،دشواری در توصیف احساسات برای دیگران و جهت گیری فکری بیرونی (تیلور و بگبی[4]،2000).ویژگی های اصلی نارسایی هیجانی عبارت است از:ناتوانی در بازشناسی وتوصیف کلامی هیجانهای شخصی، فقرشدید تفکر نمادین که آشکار سازی با برخورد ها، احساسات،تمایلات وسائق ها را محدود می کند.ناتوانی در بکارگیری احساسات بعنوان علایم مشکلات هیجانی، تفکر انتفاعی در مورد واقعیت های کم اهمیت بیرونی،کاهش یادآوری رویاها،دشواری درتمایز بین حالتهای هیجانی وحس های بدنی،فقدان جلوه های عاطفی چهره، ظرفیت محدود برای همدلی و خود آگاهی(تول،مداگلیا و رویمر[5]،2005). نارسایی در تنظیم ومدیریت هیجانها(فرایند گذار از پردازش به عمل)از ویژگیهای نارسایی هیجانی است (تیلور و بگبی،2000).

    یکی دیگر از متغیرهای مهم اثرگذار و مشکلات احتمالی در افراد دارای اختلال یادگیری، انگیزه پیشرفت[6] می باشد.بررسی ها نشان می دهند که انگیزش یکی از عوامل اصلی رفتارها است و درتمام رفتارها از جمله یادگیری،عملکرد ادراک،دقت،یادآوری،فراموشی،تفکر ،خلاقیت و هیجان اثر دارند.(مورای،ترجمه براهنی،1369).به طور کلی انگیزش را به موتور و فرمان اتومبیل تشبیه کرده اند ودراین مقایسه نیرو و جهت،مفاهیم عمده انگیزشی هستند.انگیزش متغیری فرضی است که روان شناسان تربیتی، بود و نبود و درجات آن را در دانش آموزان از راه مشاهده رفتار ویا نمرات درسی در فضای آموزشی استنباط می کنند(ریو[7]،2005؛ترجمه سیدمحمدی،1386).بالاخره انگیزه محرک اساسی برای تمام اعمال ما است.انگیزه اشاره به پویایی رفتار ما دارندکه شامل نیازهای ما،تمایلات و جاه طلبی های ما در زندگی می باشد. انگیزه پیشرفت اساس ما در رسیدن به موفقیت و رسیدن به تمام آرزوهای ما در زندگی است. انگیزه پیشرفت می تواند بر نحوه ای که یک فرد وظیفه ای را انجام می دهد ویا تمایل به نشان دادن شایستگی را دارد،تاثیرگذار باشد(هاراکییویچ ،بارون ،کاتر  و الیوت[8]،1997).در واقع منظور از انگیزه پیشرفت،میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت وشرکت در فعالیتهایی است که موفقیت درآنهابه کوشش و توانایی شخص وابسته است(اسلاوین،2006؛ترجمه سید محمدی، 1385).

    از جمله مداخله هایی که می تواند برانگیزه پیشرفت ونارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری تاثیر داشته باشد و تاکنون مورد توجه پژوهشگران قرار نگرفته است مصاحبه انگیزشی[9] می باشد.

    مصاحبه انگیزشی روشی مراجع محور است که رهنمودی برای تقویت وافزایش انگیزه درونی بوده و به منظور تغییر ،از طریق کشف،شناسایی و حل تردیدها ودو سوگرایی استفاده می شود. مدل مفهومی مصاحبه انگیزشی،بر پایه مفاهیمی از فرایند تغییر[10]پروچسکا و دیکلمنته ،موازنه تصمیم گیری[11] جانیس[12] و مان[13] ،نظریه متعادل سازی[14]  برم[15]،نظریه ادراک خویشتن[16] بیم[17]،نظریه خود سامان دهی[18] کانفر[19] و نظریه ارزش های[20] راکیج[21] شکل گرفته است(فیلدس[22]،2006).در این نظریه با تکیه بر حمایت نظری نظریه خودتعیین گری[23]، تاکید زیادی بر ارضای نیازهای بنیادی روانشناختی خودمختاری [24]،شایستگی[25] وارتباط با دیگران[26] می شود.ارضای این نیازها شرایط لازم را برای رشد روانشناختی ، انسجام یافتگی و بهزیستی شخص فراهم می کنند(دسی و رایان[27]،2000).

    بنابراین با توجه به مطالب بالا هدف این پژوهش تعیین اثر بخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت ونارسایی هیجانی  دانش آموزان داری ناتوانی های یادگیری شهر پارس آباد می باشد.

     

    1-2)بیان مسئله

    امروزه بزرگترین گروه کودکان استثنایی ،کودکان دچار ناتوانی یادگیری می باشند(احدی و کاکاوند،1389؛ کیرک،گالاگ،کلیمان،آناستاسیو[28]،1999).ناتوانی های یادگیری نمایانگر یکی ازبزرگترین وشاید جنجال برانگیزترین مقوله های آموزش و پرورش است.این اختلال بعنوان یک مشکل عصب شناختی در نظر گرفته شده است که با مشکلات جدی در توانایی خواندن ،نوشتن و ریاضی همراه بوده وبا توانایی ذهنی مورد انتظار در فرد همخوانی ندارد.. متخصصان، یادگیری را کلید اساسی زندگی وسالم زیستن می دانند و شاید هیچ فرایندی ازفرایندهای زندگی انسان مانند فرایند یادگیری میزان سلامت و عمدتا سلامت ذهنی و روانی او را نشان ندهند(شعاری نژاد،1386،به نقل از یوسفی،1391). این اختلال سبب ایجاد مشکلاتی در زمینه های اجتماعی ،هیجانی و تحصیلی برای دانش آموزان می شود(فریلیچ وشتمن [29]،2010) .و یکی از معضلات مهم و تعیین کننده سرنوشت تحصیلی ،ناتوانی به شمار می آید(سیدمن ،بیدرمن واستفن[30] ،2006؛به نقل از رحیمیان بوگر،1391) .وفهم کامل این اختلال، نیازمند توجه به حوزه های اجتماعی ،خانوادگی،عاطفی و رفتاری زندگی کودک است(لرنر[31]،1997؛به نقل از خرمایی،عباسی و رجبی،1391). پیامدهای ناتوانی های یادگیری بر سلامت ذهن و روان مبتلایان شامل:اضطراب،گوشه گیری ، بی اعتمادی،طردشدگی،یاس و ناکامی،اعتماد به نفس پایین،مشکلات بین فردی و کمبود مهارتهای اجتماعی می باشد(هاگر و وان[32]،1995؛به نقل از یوسفی،1391).میزان ترک مدرسه برای کودکان و نوجوانان مبتلا به این اختلال ،گفته می شودحدود 40 در صد،یعنی یک ونیم برابر حد متوسط است.تعداد زیادی از معلمان وقتی را که صرف آموزش خواندن ،نوشتن و ریاضی می کنند بیش از مدتی است که صرف آموزش دروس دیگر می شود(دادستان،1389).

     این اختلالات تنها به افت تحصیلی واتلاف بودجه پایان نمی پذیرد،بلکه به سرزنش،تحقیر از جانب سایر دانش آموزان،سلامت روان دانش آموزان را به مخاطره می اندازد واین مشکل منجر به اضطراب و ناخشنودی گردیده وتمام زندگی فرد را تحت پوشش قرار می دهد که ما حصل آن آسیب به بهداشت روانی فرد و جامعه می باشد (کارگر شورکی ، ملک پورو احمدی،1389).

     

    [1] .Learning disabilities

    [2].Alexithymia

    [3] .Sifneos

    [4] .Taylor & Bagby

    [5] .Tull , Medaglia ,& Roemer

    [6]. Achievement Motivation

    [7] .Reeve

    [8] .Harackiewicz ,Barron , Carter,Lehto &Elliot

    [9] .Motivational interviewing

    [10] . Stage Of Change

    [11] . Decisional Balance

    [12] . Janis

    [13] .Mann

    [14]  .Reactance

    [15] .Brehm

    [16] . Self-Perception Theory

    [17] . Bem

    [18] .Self-Regulation Theory

    [19] . Kanfer

    [20] . Values Theory

    [21] . Rokeach

    [22].Fields

    [23].Self Determination Theory

    [24].Autonomy

    [25] .Competence

    [26] .Relatedness

    [27] .Deci & Ryan

    [28] .Krik , Gallaghe,Cileman& Anastasiow

    [29] . Freilich & Shechtman

    [30].Sidman , Biederman & Stephan

    [31] .Lerner

    [32] .Haager &Vauhn

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ابوالقاسمی،عباس؛حرفتی،رعنا؛رضایی جمالویی،حسن.(1390).ارتباط ناگوطبعی،آزار و غفلت جسمی با پیشرفت و انضباط تحصیلی دانش آموزان.مجله علوم شناختی،38(2)،219-207.

     

    -اتکینسون ، ر.(1384). زمینه روان شناسی هیلگارد. ترجمه براهنی، م.ن. تهران، انتشارات رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1983). ج 1.

    - احدی،حسن و کاکاوند،علیرضا.(1389).اختلال های یادگیری (از نظریه تا عمل)به همراه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات رایج تحصیلی و یادگیری. تهران،انتشارات ارسباران.

    - اسلاوین،رابرت.(2006).روانشناسی تربیتی:ترجمه یحیی سید محمدی(1385). تهران ،انتشارات روان.

     - اسمیت. (1366). انگیزش، ترجمه عبداللهی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ دوم.

    - افروز،غلامعلی(1385).اختلالات یادگیری.تهران:انتشارات پیام نور.

    -انجمن روانپزشکی آمریکا(2000).متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی (ویرایش2)،ترجمه محمد رضا نیکو و هامایاک آوادیس یانس.(1388).تهران:نشر سخن.

    -بابازاده،علیرضا.(1390).بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و هوش هیجانی با آلکسی تایمی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.

    -براهنی،محمدنقی.(1369).انگیزش و هیجان،تهران:انتشارات امیرکبیر.

    - برخوری، ح، رفاهی، ژ، فرح بخش، ک.(1388). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی، بر انگیزه پیشرفت، عزت نفس و شادکامی دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان شهر جیرفت. فصلنامه علمی – پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ش 5، ص 144-131.

    -برهمند،اوشا؛نریمانی،محمد؛امانی،ملاحت.(1385).شیوع اختلال حسب نارسایی در دانش آموزان دبستان شهر اردبیل .پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،6(4)،930-917.

    -بشارت،محمد.(1387).نارسایی هیجانی و سبک های دفاعی.مجله علمی پژوهش اصول بهداشت روانی،سال دهم،شماره 3،ص 190-181.

     - بهرامی، ه، احقر، ق، عباسیان فرد، م( 1389). رابطه خود کارآمدی با انگیزه پیشرفت در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی. فصلنامه روان شناسی کاربردی، سال 4، ش 1(13)، ص 109-95.

     - بیات مختاری،لیلا؛اخوان تفتی،مهناز(1387).بررسی تاثیر نگرش والدین بر خودپنداره و رشد اجتماعی کودکان دارای ناتوانی یادگیری .تعلیم و تربیت استثنایی.86،14-3.

     -پورشریفی،حمید؛زمانی،رضا؛مهریار،امیر هوشنگ؛بشارت،محمدعلی و رجب،اسدالله.(1390). تاثیر مصاحبه انگیزشی و آموزش گروهی شناختی-رفتاری بر بهبود شاخص های بهزیستی ،کیفیت زندگی و مراقبت از خود در افراد مبتلا به دیابت نوع دو.فصلنامهپژوهش های نوین روانشناختی.سال ششم،شماره23،45-66.

    - تبریزی ،مصطفی.(1380).درمان اختلالات خواندن.انتشارات گفتمان خلاق،چاپ اروین،چاپ اول.

    - جمشیدی،امیر.(1384).مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مبتلا به نارسایی های ویژه یادگیری و دانش آموزان عادی8 تا12 سال .دانشگاه علوم پزشکی تهران،شماره 5(1)،83-69 .

    - حاجلو،نادر؛رضایی شریف،علی(1390).فصلنامه علمی-پژوهشی ناتوانی های یادگیری دانشگاه محقق اردبیلی،دوره 1،شماره1،ص 24-36.

    -حضوری ،رقیه(1389).بررسی رابطه بین آلکسی تایمیا و تجربیات تجزیه ای با اضطراب و افسردگی  در بین دانشجویان.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.

     - خداپناهی، م.( 1386). انگیزش و هیجان. تهران، انتشارات سمت.

     -خرمایی ،فرهاد؛عباسی،مسلم؛رجبی،سعید.(1391) . مقایسه ساز گاری ،هیجانی،تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون یادگیری.مجله ناتوانی های یادگیری،1(2)،62-43.

    -دادستان ،پریرخ.(1389).اختلال های زبان،روش های تشخیص و باز پروری(روانشناسی مرضی تحولی3).  

    - دلاور،علی(1386). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی،تهران،انتشارات رشد.

     -دلاور،علی.(1381).روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی.تهران،پیام نور                                                                تهران،انتشارات سمت.                                                                                                                                   -رحیمیان بوگر،اسحاق.(1391).پیش بینی کننده های جمعیت شناختی اختلالات یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی استان گلستان . مجله ناتوانی های یادگیری،1(2)،42-23.

      -رستمی ثمرین،حامد.(1391).ارتباط انگیزه پیشرفت و شوخ طبعی با خوش بینی در میان دانشجویان.پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی.دانشگاه محقق اردبیلی.

    -رمضانی،محمد.(1385).خصایص و ویژگی های دانش آموزان ناتوان یادگیری.مجله آموزش استثنایی ، 4(1)46-41.                                                                                                                                                               –ریو،جان مارشال.(1386).انگیزش و هیجان (ویراست چهارم).ترجمه یحیی سیدمحمدی.تهران :نشر ویرایش،(تاریخ انتشار به زبان اصلی ،2005).

    -زکی، م. (1379). بررسی نقش عوامل اجتماعی موثر بر انگیزش و رضایت شغلی معلمان. مجله علوم انسانی مصباح، سال 9، ش 33، ص 148-125.

    - زمینی، س. (1386). تأثیر آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی – کلامی بر خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر هنرستان های شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز، ص 62-59.

     -سلیمانی،اسماعیل؛زاهد بابلان،عادل؛فرزانه،جبراییل؛ستوده،محمد باقر.(1390).مقایسه نارسایی هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار.مجله ناتوانی های یادگیری، دانشگاه محقق اردبیلی،1(1)،93-78 .

     - سید عباس زاده ،میر محمد؛گنجی،مسعودوشیرزاد،علی.(1382).بررسی رابطه هوش،پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی تحصیلی مدارس استعداد درخشان شهرستان اردبیل.پایان نامه کارشناسی ارشد ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل.                                                                                                                                                           -سیف،علی اکبر.(1384).روان شناسی پرورشی.تهران.انتشارات آگاه.

     - سیف، ع.ا.(1380). روان شناسی تربیتی. انتشارات سمت.

    - سینجر، ج( 1378). مدیریت منابع انسانی. ترجمه آل آگاه، ف. تهران، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.

      -شکرکن،حسین،باقری ،م.(1373).رابطه شیوه های فرزند پروری با انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر دوره راهنمایی اهواز.مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمرن اهواز.

     - شکرکن، ح، برومند نسب، م، نجاریان، ب.، شهنی ییلاق، م. (1381). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله علوم تربیتی و روان شناسی، ش 9(4-3)، ص 24-1.

     - شولتز، د.، شولتز، س.( 1387). نظریه های شخصیت. ترجمه سیدمحمدی، ی. تهران، انتشارات ویرایش. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2005).

     -علایی خرایم،رقیه؛نریمانی ،محمد؛علایی خرایم،سارا.(1391).مقایسه باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری . مجله ناتوانی های یادگیری،1،(3)،104-85 .

    - فردانش، ه.(1372). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران، انتشارات سمت.

      - فریار،اکبر و رخشان،فریدون.(1379). مشکلات یادگیری،مفاهیم و ویژگیها. مشهد،آستان قدس رضوی.       

    -کارگر شورکی،قنبر؛ملک پور،مختار واحمدی ،غلامرضا(1389).بررسی آموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان دارای اختلالات یادگیری ریاضی پایه سوم تا پنجم شهرستان میبد.فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار،4(3)،126-105.

     -کرک،ساموئل؛چالفانت،جیمز.(1984).ترجمه؛رونقی،سیمین؛خانجانی،زینب،وثوقی رهی،مهین(1377). انتشارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی.چاپ اول.

    -کریمی،یوسف.(1383).اختلالات یادگیری، مسایل نظری و عملی.تهران؛ انتشارات ساوالان.

    -گورمن،جین،چنگ(2000).ترجمه نریمانی،محمد؛دگرماندرق،ناصر.(1381).اختلالات هیجانی وناتوانی های یادگیری در کلاس های ابتدایی.چاپ اول،اردبیل،انتشارات نیک آموز.                       

    -لطف آبادی،حسین.(1369).ناتوانی های یادگیری.انتشارات آستان قدس.

    - لطیفی،زهره؛امیری،شعله؛ملک پور،مختار و مولوی ،حسین.(1388).اثربخشی آموزش حل مسئله شناختی-هیجانی بر بهبود روابط بین فردی و ادراک خودکارآمدی کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری،تازه های علوم شناختی،1(3)،84-70 .

    - محمد خانی،پروانه؛تابش،علی؛ تمنایی فر،شهین.(1384).مصاحبه بالینی ساختار یافته برای اختلالات    DSM-IV.تهران،انتشارات فرادید.                                            

    - محمدزاده ادملایی،رجبعلی؛شهنی ییلاق،منیجه؛مهرابی زاده هنرمند،مهناز.(1388).مقایسه دانشجویان پسر دارای سبک های یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگی های شخصیتی،انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی.مجله دست آوردهای روانشناختی،دانشگاه شهید چمران ،4(1)،154-125 .

     - محمدی زاده، ر(1377).بررسی رابطه انگیزش پیشرفت با عملکرد دبیران دبیرستان های شهر بم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ص 50-5.

     - مزلو، ا.( 1367). انگیزش و شخصیت. ترجمه رضوانی، ا. انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول                  -نریمانی ،محمد؛رجبی،سوران.(1384).بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره ابتدایی استان اردبیل.پژوهش در حیطه کودکان استثنایی،5(3)،252-231 .

    -نویدیان،علی؛عابدی،محمد رضا؛باغبان،ایران؛فاتحی زاده،مریم السادات وپورشریفی،حمید.(1389).تاثیر مصاحبه انگیزشی بر خود کارآمدی سبک زندگی مربوط به وزن در مردان با مشکل اضافه وزن و چاقی.مجله علوم رفتاری،دوره 4،شماره 2،154-149.

     - نویدیان،علی؛عابدی،محمدرضا؛باغبان،ایران؛فاتحی زاده،مریم السادات و پورشریفی،حمید وهاشمی دهکردی،سید مجید.(1389).تاثیر مصاحبه انگیزشی بر کاهش وزن افراد چاق یل دلرای اضافه وزن.سال 5،شماره2،45-52

    -نویدیان،علی؛عابدی،محمدرضا؛باغبان،ایران؛فاتحی زاده،مریم السادات و پورشریفی،حمید.(1389).تاثیر مصاحبه انگیزشی بر تغییرات سبک زندگی مراجعان مبتلا به پر فشار خون.مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران، اردیبهشت.دوره17،شماره 71.

     - نویدیان، علی. پورشریفی، حمید. مصاحبه انگیزشی (راهنمای عملی مصاحبه انگیزشی  گروهی ).(1390). انتشارات سخن گستر.

    -هالاهان ،دانیل بی و کافمن ،جیمز . ام.(1988).کودکان استثنایی ، مقدمه ای بر آموزش های ویژه .ترجمه مجتبی جوادیان.(1386).مشهد،انتشارات آستان قدس رضوی.

     -هومن،حیدر علی و عسگری،علی.(1379).تهیه واستاندارد کردن آزمون انگیزه پیشرفت.فصلنامه پژوهش های روان شناختی،6(2-1)،33-9 .                                                                                                                                                                  -یوسفی،فاطمه.(1391).ارتباط سبک های دلبستگی و کیفیت زندگی با بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به ناتوانی های یادگیری.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.

    - Albach.F. Moorman. P.P., & Bermond, B. (1996). Memory recovery of childhood sexual abuse. Dissociatiopn. 9, 258-269.

    -ALYagon,M.,&Mikulincer,M.(2004).Pattern of close relationships and socioemotional and academic adjustment among scol-age children with learning disability.learning disabilities Research & Practice ,19,12-19.

      -American Psychiatric Assocation .(2000).Diagnoatic and statistical manual of mental disorders(4th ed.,Text Rev.).Washington, DC: Author.

     -Anstiss, T. (2009). Motivational interviewing in  primary care. Journal Clinical Psychology Medical setting. 16: 87-93.

    - Arkowitz, H., Westra, H. N., Miller,  W.R. & Rollnick, S. (2008). Motivational interviewing in the treatment of  Psychological problems. Ne w York: The Gilgord Press.

    -Auerbach, J. G., Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. S. (2008). Emotional and behavioral characteristics over a  six year period in youths with persistent and non persistent  dyscalculia. Journal of Learning Disabilities,41,263-273.

     -Bagby , R.M., Parker , J.D.,Taylor, G.J. (1994). The Twenty-item Toronto Alexithymia  Scale: Item  Selection and Cross- validation of the Factor Structure. Journal Psychosomatic Research;38(1);23-32 .

      -Bauminger , N., Edelsztein ,H .S.,& Morash ,J .(2005).Soial information processing and emotional understanding in children with LD .Journal of Learning Disabilities.,38,45-61 .

     -Bauminger, N., & Kimhi-Kind, I.(2008).Social hnformation processing,security of attachment,and emotin regulation in children with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities.41,315-332.

     - Becker- Stoll, F. & Gerlinghoff, M. (2004). The impact of a four – mounth day treatment programme on alexithymia in eating disorders, E uropean Eating   disorders Revew, 12, 159-163.

     -Bermond,B.,Vorst ,H.C.M.,& Moormann,P.P.(2006).Cognitive neuropsychology  of  alexithymia:Implications for personality typology . Cognitive neuropsychiatry .11 ,332-360.

     - Besharat, M. A. (2007). Reliability and factorial validity of Farsi version of the Toronto Alexithymia Scale with a sample of Iranian students. Psychological Reports, 101, 209-220.

     - Brown, R.A., Ramsey, S.E., St rong, D. R., myers, M.G., Kahler, C.W., Lejuez, C. W., Niaura, R., pallonen, U. E., Kaura, A. N., Goldstein, M. G., Abrams, D. B. (2003). Effects of motivational interviewing on smoking cessation in adolescents with psychiatric disorders. Tobacco Control. 12(4): 3-10.

    Buckner, J.D., Schidt, N, B. (2009). A randomized pilot study of motivation enhancement therapy to increase utilization of  cognitive- behavioral therapy for social anxiety. Behavior Research and therapy. 47; 710-715. 

     -Borrelli L., Riekert, K. A., Weinstein, A., Rathier, L. (2007). Brief motivational interviewing as a clinical strategy to promote asthma medication adherence. Journal Allergy clinical immunology. 120(5); 1023-1030.

      - Brodie, D. A.(2005). Motivational interviewing to promote physical Activity for  people with chronic  heart failure. Journal of Advanced Nursing. 50(5); 518-527.

     -Bundy, C. (2004). Changing Behavior: Using motivational interviewing Techniques. Journal of the  Royal Society of medicine. 97 (44); 43-47.

     - Burch. J.P. (1995). Alexithymia and  Dissociation. University of Oregan in partial fulfillment of  the  requirements.

    -Buysse, V.,Goldman,B.D.,& Skiner,M.L.(2004).seeing effects on friendship formation among young children with and without learning disabilities . Exceptional children,68 (4) ,503-517.

     - Burke, B. L., Arkowitz, H., & Dunn, C. (2002). The efficacy of motivational interviewing and  its adaptations. In W. R. Mi lle r & S. Rollnick (eds), Motivational interviewing: preparing people for change. New York: Guilford press. 217-250.

     

     - Burke, B. L., Arkowitz, H., & Menchola, M. (2003). The efficacy of motivational interviewing: A meta- analytic and  qualitative inquity. Journal of Cognitive psychotherapy. 18, 309-322.

     -Chanon, C.,m Huws, M. V., Rollnick, S., Hood, K., et. Al. (2007). A  Multicenter Randomized controlled trial of motivational interviewing in teanagers with diabetes. Diabets Care. 30; 1390-1395.

     - - Chaunt, F., Brown, t. G. & Dongier, M. (2005). Motivational interviewing and  clinical Psychiatry. Canadian Journal of  psychiatry. 50(9); 548-597. 

     -Carpenter, K.M., & Addis, M.E. (2000). Alexithymia, gender and  responses to depressive symptoms. Sex Roles. 43, 629-644.  

    - Covington, M. 1989. Self-esteem and failure in school. US. Press, Berkeley, CA.

     -Caver, C.S.,& Scheier, M. F.(2000). Perspectives on personality (4th ed). Needham Heights, MA: Allyn &  Bacon.

     - Cleland, C., Magura, S., Foot, J., Rosenblum, A., & Kosanke, N. (2005). Psychometric properties of  the Toronto Alexithymia Scale (TAS-20) for substance users. Journal of psychosomatic research, 58, 299-306.

     - Clyne, C., & Blampied, N.M. (2004). Training in emotion reglation as  a treatment for binge eating: a preliminary study. Behaviour Chenge, 21, 269-281.

     -Cummings, S. M., Cooper, R. L., Cassie, K. (2009). Motivational interviewing to effect behavioral changes in older adults. Research on Social work practice. 19(2); 195-204.

     - Cox, W.M. & Klinger, E. (2004). Handbook of motivational counceling, Concepts, Approaches and  Assesment. England : John Wiley & sons. 265-280.

      -Cummings, S. M., Cooper, R. L., Cassie, K. (2009). Motivational interviewing to effect behavioral changes in older adults. Research on Social work practice. 19(2); 195-204.

    - Davis, J. M., & Broitman, J. ( 2011). A brief overview of nonverbal learning disorders. The Educational Therapist, 27 (3), 5-10.

     

     -Decy,E.L., Ryan,R.M.(2000). The "what" and the "why" of goal pursuits: Human needs and the Self determination of behavior.Psychol Inq.(11) ,227-268.

     - De Groot, J.M., Rodin, G., & Olmsted, M.P. (1995). Alexithymia, Depression , and treatment outcome in bulimia nervosa. Comprehensive Psychiatry, 36, 53-60.

      -Devine,.H. Stewart ,.S.H.,Watt,M.c.(1999).Relations between anxiety sensivity and dimensions of alexithymia in young adult sample. Journal of psychosomatic research.74,145-15.

     -Drieschner, K. H., Lammers, S. M., Vander Staak, C.p. (2004). Treatment motivation: an attempt for clarification of an ambiguous concept. Clinical Psychology Review. 23; 1115-1137.

                                                                            

     -Dunn, P.B.,& Shapiro,S.K.(1999).Gender differences in  The achievement goal orientation of  ADHD children . Cognitive Therapy and Research , , 327-344 .

     - Dunn, C., Deroo, L., & Rivara, F. P. (2001). The use of brief interventions adapted from MIacross behavioral domains: A Systematic review. Addiction 96: 1725-1743.

     -Dyson L.L.(2003).children with learning disabilities with in the family context:A comparison with siblings in global self-concept,academic self-perception and social competence.Learning Disabilities Research and practice.18,1-9.

      -Eizaguirre,A.E.,Cabezon,A.O.S.,Aldo,I.O.,Olariaga,L.J., & Juaniz.,M.(2004). Alexithymia and its relationship with anxiety and depression in eating disorders.Personality and Individual  Differences.36,321-331.

      -Elliot,A.J.(1997).Integrating the classic and contemporary approach to achievement motivation: A hierarchical model of approach and avoidance achievement goals.Educational psychologist,34:169-189.

      -Estell,D.B.,Jones,M.H.,Pearl,R.A.,VanAcker,R.,Farmer,T.W.,& Rodkin,P.R.(2008).Peer groups ,popularity and social preference:Trajectoriesof social functioning among students with and without learning disabilities.Journal of Learning disabilities.41,5-14.

      - Fessler, M. A., Rosenberg, M. S., & Rosenberg, L. A.(1991). Concomitant  learning disabilities and learning problems among students with behavioral/emotional  disorders  :  A conceptual model. Behavioral  Disorders, 16, 97–106.

     -Fields, A. (2006). Resolveing patient ambivalence: A five motivational interviewing intervention. Portland. Hollifield Associates. 4-8.

    - Fortune, D. G., Richards, H. L., Griffiths, C. E., &  main, c.j. (2004). Targeting cognitive – behavior therapy to patients, implicit model of psoriasis: results from a patient preference controlled trial. Britich journal of Clinical Psychology, 43, 65-82.

      - Freilich, R.,& Shechtman,Z.(2010). The contribution of  art  therapy to the social emotional, and academic adjustment of children with learning disabilities. The Arts in psychotherapy,37,97-105.

     - Friedlander, L., Lumley, M. A., Farchione, T., &  Doyal, G. (1997). Testing the alexithymia hypothesis: Psychological and  subjective responses during relaxation and  stress. Journal of Nervous & Mental Disease, 185- 233-239.

    - Fristad,M. A.,Topolosky, S.,Weller, E.B., & Weller, R. A.(1992). Depression and learning disabilities in children. Journal of Affective Disorders, 26, 53–58.

     - Fuller, C., & Taylor, P. (2008). A tollkit of motivational skills: encouraging and supporting change in  individuals. Second edition. London: John Wiley & Sons.

    -Ghasemzadeh,A. Saadat.,M.(2011).Effects of Group Systematic Motivatinal Counseling on university Students academic achievement and test anxiety.Preddia-Social and Behavipral Science-30,2482-2486.   

     -Golman,D.(1995).Emotional intelligence ;New York;Bantam Books.

     -Grant ,P.A.,& Grant,P.B.(2010).Educating children with  specific  Learning   Disabilities . International  Encyclopedia  of  Edication  , (3),646-653 .

      -Hallahan,D.P,.Lioyd,j.W.,Kauffman,J.m.,wises,M.& Martinez,E.A.(2005).Learning disabilities:Foundation,characteristics and effective teaching .New Jersey:Pearson Education Inc.

      -Harackiewicz ,J.M.,Barron ,K.E.,Carter,S.M.,Lehto,A.T & Elliot,A.J.,(1997).Predictors and consequences of achievement goals in the college classroom:Maintaining interest and making the gard,Journal of Personality and Social Psychology,Vol.73,PP.1284-1295.

      -Hardy ,L.,Jones ,G,& Gould, D.(1996).Understanding psychological preparation for sport .William & wilks publishers , chapter 4.

     -Heiman,T., & Berger.(2008).Parents of Children With Asperger Synndrome or With Learning  Disabilities :Family  environment and social support Research in Developmental Disabilities , 29,289-300.

      -Helmers,K.F.,& Mente.A.(1999).Alexithymia and health behaviora in healthy male volunteers.Journal of Psychosomatic Research,47,635-645.

     - Hettema, J., Steele, J., & Miller, W. R. (2005). Motivational interviewing. Annual Review of Clinical Psychology. 1:91-111.

      -Honkalampi .K., Hintikka ,J., Tanskanen .A., Lehtonen.J., & Viinamaki,H.(2000).Depression is strongly associated with alexithymia the general population. Journal of Psychosomatic Research.48,99-104.

     - Horney, K. (1993). New ways in psychoanalysis . New York: N orton.

     -hoy ,M.K.,M.O.,Grosvenor,M.B.,Winters,B.L.,Liu,W.,Wong,W.K.(2005).Development and use of a motivational action plan for dietary behavior change using a patient-centered counseling approach .Topics in Clinical Nutrition.20(2);118-126.

     -Joukamaa, M., (2004). Alexithymia- epidemiological findings. Journal of psychosomatic Research, 56, 581-673.

     

    - Kakatsaki, D., Chatziandreou, M., Vaslamazis, G., Daphnes, O., Loutrades, D. S.,& Christodoulou, G. N. (2004). Anxiety, depression, alexithymia and personality traits: are they related  with the outcome of in vitri fe rtilization? Psychiatriki, 15, 27-36. 

    -Kaplan,H.,Sadock ,B.(2007).Comprehensive Textbook of Psychiatry.Williams and Wilkins.

     - Karande, S. ( 2005).  Specific Learning Disability. The invisible handicap. Indian Pediatrics, 42, 315- 319.

      -King,L.A.,Emons,R.A.(1990).Confliict over emotional expression;Psychologial and physical correlate . Journal of Personality and social psycholohy.58,864-877.

      -Klassen, R.m, &Lynch,S.L.(2007).Self-efficacy from the perspective of adolescens with learning disabilities and their specialist teachers. Journal of leaening disabilities.40,494-507.

      -Krik , S.,Gallaghe,J.,Cileman,M R.,& Anastasiow,N J.(1999).Educating exceptional  Children Boston:Houghton Mifflin Company.

      -Ladd,G.W.& Troop-Gordon,W.(2003).The role of chronic peer difficulties in the development of children's psychological adjustment problems.child development.74,1344-1367.

     - Lange, N., & Tigges, b. B. (2005). Influence positive change with motivational interviewing: The Nurse practitioner. 30 (3): 44-53.

     - Lawson, R.B. Shen, z. 1988. Organizational psychology: Foundation and applications. Oxford university press, New York. 260-293.

     - Levant, R.F. (2001). Desperately seeking language: Understanding, assessing, and  treating normative male alexithymia. In G.R. Brooks $ G.E. Good (Eds), The new  handbook of psychotherapy and  counseling with men?: a comprehensive guide  to settings, problems, and  treatment approaches (pp. 424-443). San Francisco, CA: jossey- Bass/ Pfeiffer.

     - Levensky, E. R., Forcehimes, A., O, Donohue, W. T., Beitz, K. (2007). motivational interviewing: An evidence- based approach to counseling helps patients follow treatment recommendations. Ame Rican Journal Nursing. 107(10); 50-58.

    -Linehan. M.M. (1993). Cognitive – behavioral therapy of borderline personality disorder. New York: Guilford press.

     -Loas, G., Fremaux, D. Otmani, O., Lecercle & Delahousse, J. (1997). Is  alexithymia a  negative factor for maintaining abstinence? Afollo w – up Study. Coprehensive Psychiaery, 38, 296-299.

     - Lumley, M. A., Downey, K., Stettner, L., Wehmer, F.&  Pomereau, o. F. (1994). Alexithymia and  negative effect: relationship to cigarette smoking, nicotine dependence, and smoking  cessation. Psychotherapy $ psychosomatics, 61, 156-162. 

     -Mabbott, D.J., & Bisanz, J. ( 2008). Computational skills, Working memory, and conceptual knowledge in older children with mathematics learning disablitites. Journal of Learning  Disabilites, 41 (1), 15-28.

    -Madadi,A A.,Ghaeli.P.(2002).Effect of floxitin on alexithymia in patient with major depression disorder.Available from ; //www.iran pa.org/second congress of clinical psychology.htm.

     - Madson, M. B., Loignon, A. C., Lane, C. (2009). Training in motivational interviewing: A systematic review. Journal of  Sunstance Abuse T reat ment. 36; 101-109.

     -Martins, R., & Mc Neil, D. w. (2009). Review of motivational interviewing in promoting health behaviors. Clinical psychology Review. In Press, 1-44.

    -McCallum, M., Piper, W. E., Ogrodniczuk, J. S., & Jouce, A.S. (2003). Relationships  among psychological mindedness, Alexithymia and  outcome in four forma of shory – term psychotherapy. Psychology $ psychoterapy, 76, 133-144. -

     - McClelland, D.C. (1963). Achievement motivation review can be developed. Hard Business.

     - Mc Clelland, D.C. (1985). The achieving society, Princeton.

     -Mc Clelland, D.C. (1987). Human motivation. Cambridge University Press.

    - Mc Williams, N. (1994). Psychonanlytic diagnosis. NewYork: Guilford Press.

     -Millon.T.& Davis.R.(2000).Personality disorders in modern life.New York:Wiley.

     - Miller, W. R., Moyers. T. B. (2006). Eight stages in learning motivationa interviewing. Journal of teaching in the addictions. 5: 3-17.

     - Miller, W. R., & Rollnick, S. (2002). Motivational interviewing: preparing people for change (2ed). New York, NY: Guilford.20-25.

    -Modestin,J.,Furre.R.,Malti,T.(2004).study on Alexithymia in adult nonpatients. Journal of Psychosomatic Research,56,707-709.

      -Montebarocci, O., Codispoti, M., Baldaro, B., & Rossi, N. (2004). Adult attachment style and alexithymia. Personality and Individual Differences, 36, 499–507.

     - Moormann. P. P., Brand, N., Behrendt, E., &  Albach. F., & Van Drop. I. (1997). The  etiology of  alexithymia  from the perspective of childhood sexual abuse. In A.J.J.M. Vingerhoets. F.J.Van Bussel, &  A.J.W. Buelhouwer (eds). The (non) evpression of emotions in health and  disease (pp. 139-153). Tilburg, The Netherlands: Tiburg University Press.

     -Moorman. P.P., Bermond. B., & Albech. F. (2004). The Reality Escape Model: The intricate relation between alexithymia, dissociation, and  anesthesia in victims of child sexual abuse. In I. Nyklihek. A. J.J.M. Vingerhoets, & L. Temoshok (Eds). Emotional Expression and  health (pp.82-89). Hove, UK: Brunner Routledge.

     - Mossavar- Rahmani, Y. (2007). Aoolying motivational Enhancement to Diverse Populations. Journal of the American Dietetic Association. 107-6;918-921.

     

     - Moormann. P. P.&  Pijpers R. (2004). Scoren Tussen de  oren: De  theorie en praktijk van individuele mantale training [Believing is achieving: theory and  practice of  individual mental training]. Lisse. The Netherlands: Harcourt International.

     - Murphy, R. T., Camerson, R. P., Sharp, L., Ramirez, G., Rosen, C., Drescher, K., et al. (2004). Readiness to change PTSD symptoms and  related behaviors among veterans  par ticipating in a motivational enhancement group. The Behavior therapist. 27(4); 33-36.

     - Nisen, M.A.J. (2001). Emotionnaliteit en cognitive gevoelscontroleals invloed rijke factoren in person lijkheid: Het alexithymia constract nader onderzocht [Emotionality and  cognitive feeling control as influential factors in personality: Further investigation on the Alexithymia construct]. Master's thesis. Amstrerdam, The Netherland: Department of Psychology, University of  Amsterdam.

     -Ogrodniczuk, J. S., Piper, W.E., & Joyce, A. S. (2004). Alexithymia as a predictor of residual symptoms, in depressed patients who respond to short- term psychotherapy. American Journal of  Psychotherapy, 58, 150-161.

     - Ogrodniczuk, J. S., Piper, W.E., & Joyce, A. S. (2005). The  negative effect of alevithymia on the outcome of group therapy for complicated grief: what role might the therapist play? Comprehensive Psychiatry, 46, 206-213.

     - Oldham. J. M., &  Morrise, L. B. (1990). The new Personality self- portrait. New York:Bantman Books.

    - Oldham. J. M., & Morrise, L. B. (1995). The new Personality self- portrait. Why you think, work, love, and  act the  way you do. New  York: Bantam Books.

      -Oliviere , M.A.J.,& Steenkamp, D.S.(2004). Attention-dificit/hyperactivity disorder :underlying deficit in achievement  motivation . International  Journal for The advancement of counseling , 26,47-63 .

     - Ossman, S. S. (2004) Motivational interviewing: A process to Encourage Behavioral Change. Nephrology Nursing Journal. 31(3):31-33.

     -Pennebaker, J.W., & Beal, S. K. (1986). Confronting a traumatic  avant: Toward and understanding of  inhibition and  disease. Journal of Abnormal Psychology, 95-274-281.

     

     -Petri, H.L. 1996. Motivation, theory, research, and applications. Wadsworth publishing, California, US, third Edition.

      -Plate, M.,Trusty , J.& Glasgow,D.(2005).Adolescents with learning  disabilities: Are they allowed to participate in activities? Journal of Educational Research.98,136-143.

     - Polcin, d. L. (2006). Reexamining confrontation and  motivational interviewing Addictive Disorders a nd  Their Treatment. 5(4);201-209.

     -Porcelli,P.,De Carne,M.,Todarello,O.(2004).Prediction of treatment outcome of patient with functional gastrointestinal disorders by the diagnostic criteria for psychosomatic research . Psychotherapy& psychosomatics,73,166-173.

     -Preey, C. K., Rosenfeld, A. G., Bennett, J. A & Potempa, K. (2007). Promopting walking in rural women through motiva tional interviewing and group support Journal of  Cardiovascular Nursing. 22(3); 304-312.

     

    -Rieffe, C., Oosterveld,P., & Meerum,M.(2006). An Alexithymia Questionnaire for Children: Factorial and Concurrent Validation Results. Personality and Individual Differences, 40,123-133.

     - Riggio, E.R. (1986). Assesment of Basic social skills. Journal of Personality and  Social Psychology. 51, 649-660.  

     -Roach,M.A.,Ormind,G.I.,&Barrat,M.S.(1999).Mothers and fathers of children with Sown syndrome:parental stress and involvement in children .American Journal on mental Retardation.104,422-436.

     - Roesenblum, A., Cleland, C., Magura, S., Mahmood, D., Kosanke, N., &  Foote, J. (2005). Moderators of effects of motivational enhancements to cognitive behavioral therapy. American Journal of  Drug and  Alcohol Abuse, 31-35-58.

     -Rollnick, S., Miller, W.R, & Butler, C. C. (2008). Motivational Interviewing in Health care: Helping patients change Behavior. New York: The Gilford Press.  

     -Rourk ,B.P.(1989).Nonverbal learning disailitie : The syndrome and the model.New York ,NY:Guilford Press.

     -Rourk,.B.P.(1995).Syndrome of nonverbal learning disabilities:Neurodevelopmental manifestations.New York:The Guilford Press.

      - Rufer, M., Hand, I., Braatz, A., Alsleben, H., Fricke, S., &  Peter, H. (2004). A prospective study of Alexithymia in obsessive – compulsive – compulsive patients treated whit multimodal cognitive- behavioral therapy. Psychotherapy &  Psychosomatics, 73, 101-106.

     -Semerud-Clikeman, M. ,Walkowiak,J. ,Wilkinson,A. ,&Minne,E.P.(2010).Behavior and social perception in children with Aspergers disorder,nonverbal learning disability,or ADHD .Journal of Abnormal Child Psychology,38,509-519.

      -Schiff,R.,Bauminger,N.,&Toledo.I.(2009).Analogical problem solving in children with verbal and nonverbal  learning disabilities Journal of learning Disabilities.42,3-13.

     -Schmalt,H.D.(1999).Assessing the achievement motive using the grid technique. Research in personality, 33: 109-130.

      -Schunk ,D.H.(1991).Self-efficacy and academic motivation.Educational psychologist,26(3 &4):207-231.

      -Sideridis, G.D.(2005).Classroom goal structures and hopelessness predictors of day to day experience at  school : Differences between  students with and without learning disabilities. International Journal of Educational Reswarch, 43,308-328 .

      - Sharma ,G.(2004).A comparative study of the personality characteristics of primay school . Studenta with Learning disabilities and their non-learning disabled peers.Learning  Disability Quarterly ,27,127-140.

       -Sideridis, G.D.(2005).Classroom goal structures and hopelessness predictors of day to day experience at  school : Differences between  students with and without learning disabilities. International Journal of Educational Reswarch, 43,308-328 .

    -Sideridis,G.D.,Morgan,P.,Botsas,G.,Padeliadu,S.,&Fuchs,D.(2006).Prediction of students with LD based on metacognition , motivation ,emotions and psychopathalogy: A ROC analysis.Journal of learning disabilities.39,215-229.

     -Sideridis, G. D.(2007).International approaches to learning disabilities:More alike or more different. learning disabilities Research & Practice , 22 ,210-215 .

      -Sifneos,P.E.(1973).The Prevalence of AlexithymiaCharacteristics in psychosomatic patients.Psychology and Psychosomatics,262,225-262.

    -Sifneos.P.E.(1988).Alexitymia and  its relationsip to hemispheric specialization ,affect and creativity.Psychiatric clinics of North America.11, 287-292.

      -Silver.,H.Ruff.,M,Iverson.,L.Barth.,T.Broshek.,K.Bush., S.Koffer.,p.Reynold,R.(2008).Learning disabilities:The need for neuropsychological evaluation.Archives of clinical Neuropsychology.23,217-219.

      -Silver,.H.Ruff.,M.Iverson.,L.Barth.,T.Broshek.,K.Wechsler,D.(1991).Manual for the Wechsler Intelligence Scale for children-Third edition.San Antonio ,TX;Psychological Corporation.

     - Slagle, D. M. & Gray, M. J. (2007). The utility of Motivtional Interviewing as an Adjunt to Exposure Therapy in the treatment of Anxiety Disorders. Professional Psychology. Research and  practice. 38(4); 329-337.

     -Soderlund, L. L., Nilson, P., Kristensson, M. (2008). Learning motivational interviewing: Exploring primary leahth care nurses train ing and  counseling experiences. Health education Journal. 67(2); 102-109.

     -Swartz, H. A., Zuckoff, A., Frank, E., Spielvogle, H. N., Shear, m. K., Fleming, M.A.D., et al. (2006). An open- label trial of enhanced brief interpersonal psychotherapy in depressed mothers whose chil;dren are receiving psychiatric treatment. Depression and  Anxiety. 23; 398-404.

     -Taylor, G. J. (1994). The  alexithymia construct: Conceptualization, Validation, and  relationship with basic dimensions of personality. New Trends in Experimental and  Clinical Psychiatry, 10, 61-74.

     

      -Taylor,G.J.,& Bagby,M.(2000).An overview of the  Alexithymia constract .In:Bar-On R ,Parker JD.(editor).The handbook of Emotional intelligence.1 St ed.San Francisco:Jossey-Bass;263-276.

     - Thomas. A., &  Chess. S. (1977). The behavioral study of temperament. In. J. Strelau. F. H. Farley. &  A. Gale (Eds.). The biological basis of personality and  behavior: Theories, measurement techniques, and  development (Vol. I, pp. 213-255). Washington, DC: Hemisphere.

       -Tull ,M T.,Medaglia,E.,Roemer,L.(2005).An Investigation of The Constract Validity of the 20 item Toronto Alexithymia Scale Through The use  of a Verbalization Task . Journal of Psychosomatic Research,59(2),77-84.

     - Uterwijk, J. (1998). Constructive en validering van een Social Intelligentie Schaal (Constructionand Validation of a social intelligence Scale). Unpublished intern report. Psychologische Metodenleer. Amsterdam. The Netherlands: University of AmsterdamBantam .

      -Valentine , D.P.,McDermott,S.,& Anderson ,D.(1998).Mothers of adults with mental retardation:Is race a factor in perceptions of burdens and gratification?families in Society.79,577-584.

    - Van Worner, J. j., & Boucher, J. L. (2004). Motivational interviewing  and diet modification: A review of the evidence. The Diabetes Educator. 30: 404-416.

      -Vaughn,S.H.,&Sinagub ,J.(1998).Socisl compenent of students with learning disabilities :Interventions and issue .In B.Wong (Ed).Learning about learning disabilities(2 Nd.Ed)(P.P.454-466)San diego:Academic Press. - Vespers, N. 2000. An activities – based typology of collage students. Journal of student. Vol 41(3): 228-244.

    - Vgerhoets. A.D., Ivan. N., Johan. D. (2008). Emotion Regulation. Conceptual and Clinical issue. Springer. 26-246.

     - Vogel, P. A., Hansen, b., Stiles, T. C., Gotestam, K. G. (2006). Treatment motivation, Treatment expectancy, and  helping alliance as predictors of outcome in cognitive behavioral treatment of OCD. Journal of Behavior Therapy and  Experimental Psychiatry. 37; 247-255.

     - Wagner, Ch. C. & Mc Mahan, b.T. (2004). Motivational interviewing  and  Rehabilitation Counseling practice. Rehabilitation Counseling Bulletin. 47(3); 152-161.

     -Webber, K. H., Tate, D. F., Quintiliani, L. M. (2008). Motivational tinterviewing in internet Groups: A pilot study for weight loss. Journal of the American Dietetic Association. 108 (6);1029-1032.

      - Westra, H. A. (2004). Managing resistance in cognitive behavioral Therapy: The application of motivational interviewing in mixed anxiety and  depression. Cognitive Behaviour therapy. 33(4); 161-175.

     

      -Wiener ,J.,&Schneider,B.H.(2002).A multisource exploration of the friendship pattern of children wuth and without learning disabilities.Journal of Abnormal child psychology.30,127-142.

      -Wiener,J.(2004).Do peer relationship foster behavioral adjustment in children with learning disabilities? Learning disability Quarterly.27,21-30.

     -Willcutt,E.G.,Boada, R.,Riddle,M.W.,Chhabilidas,N.,Defries,J.C.,& Pennington.B.F.(2011).Colorado Learning Difficulties Questionnaire : Validation of a parent-Report Screening Measure .Psychological Assessment ,3,778-791 .

     - Wilson, G. T. and  Schlam, T. R. (2004). The Transtheoretical model and  motivational Interviewing in the  treatment of  eating and  weight disorders. Clinical Psychology Review. 24; 361-378.

      -Zimmerman ,B.J.,Schunk,D.H.(1989).Self-rejulated learning and academic achievement.New York : Springer-Verlag .     

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, رساله در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, مقاله در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر انگیزه پیشرفت و نارسایی هیجانی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت