پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا

تعداد صفحات: 206 فرمت فایل: word کد فایل: 3191
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا

    -مقدمه

    1-1- پیش زمینه ی این تحقیق 

    بخش عمده ایی از غذاهای مصرفی در اروپا توسط مزارع کشاورزی بزرگ تولید می شود.  ماهیت این سیستم های تولیدی به این صورت است که اغلب غذا با قیمت نسبتا کم تولید می شود اما مخارج زیادی در  توزیع آن به محیط آلوده (مثل نیترات ، فسفات ، انباشتگی خوراکه آب ، آفت کش)  وجود دارد. نیروهای پیش برنده ی اقتصادی به این معناست که سیستم تولیدی کشاورزی در دهه های اخیر در اروپا ادامه داشته است. از این رو مقابله با مشکلات تولیدی سیستم های تولید با کاهش مواد آلاینده مثل نیتروژن ، فسفر ، آفت کش ها CO2 و ... لازم است .

    در بین گروه های مزارع متمرکز ، متغیر های زیادی در کارامدی تولید وجود دارند که به کارایی محیطی مربوط می شوند . دو  مثال از هلند که یکی از بزرگ  ترین کشور های اروپایی در کشاورزی است  نشان  می دهد که :

    در سال 96/1995 ، 33 درصد از کشاورزان تولید کننده لبنیات هلندی با تولید 500/11 کیلوگرم در هر هکتار ، مازاد نیتروژن کمتر از 400 کیلوگرم در هر هکتار داشتند، از طرف دیگر 33 درصد از کشاورزان تولید کننده ی لبنیات با تولید همیشگی  کمتر از 500/11 کیلوگرم در هر هکتار مازاد نیتروژن بیش از 400 کیلوگرم نیتروژن در هر  هکتار  داشتند. (لانگلان 1997)

     

    در استعلام میان کشاورزان سیب زمینی هلندی که از قارچ ها در برابر فیتوتروپ ها استفاده 
    می کردند. 1 تا 21 کیلوگرم عناصر سازنده فعال در هر هکتار با متوسط 10 کیلوگرم در هر هکتار وجود داشت . تفاوت های کاربردی به ازاء 70-60 درصد از هر دوز د ر هر عملکرد و به ازاء 40-30 درصد تعداد عملکرد ها مشخص شده است.

    اطلاعات مدیریتی کافی ، پیش نیاز مهمی است که به کشاورزی کمک می کند کارایی بیشتری داشته باشند و تاثیرات محیطی را کم می کنند . اطلاعات مدیریتی را می توان با سیستم حسابداری مصرفی / تولیدی (IOA) ارائه کرد . از این رو مقایسه ی سیستم IOA و آنالیز نقش IOA به عنوان ابزار مدیریتی جهت بهبود کارایی مزارع و کاهش آلودگی محیط است.

     در تعداد زیادی از کشورها از موازنه غذایی در سطح کشاورز ی به عنوان ابزار مدیریتی جهت کشاورزان و یا به عنوان پایه ی خراج در مازاد مثل مواردی که برای هلند عنوان شد ، استفاده می شود. سیستم حسابداری مصرفی / تولیدی دیگر مثل آفت کش انرژی است . ابتکار عمل زیاد ، برای گواهی نامه یا اهداف بازار یابی جنبه های مختلف را پوشش می دهند. کشور های متعددی مثل UK  مفهوم عملکرد کشاورزی خوب ( GAP) را در یک سری راهنمایی برای کمک به مشاوران و کشاورزان توسعه داده اند که ریسک آلودگی خاک ، آب و هوا را زمانی کاهش می دهند که رشد کشاورزی از نظر اقتصادی ادامه می یابد (مثل MAFF 1998)

    گرچه سیستم های IOA متعددی را در اروپا به کار می روند اما در حال حاضر بررسی کاملی برروی این سیستم ها ، هدف جزییات و کارایی آنها وجود ندارد . از این رو کشاورزی DG و محیط DG بررسی جامع و ارزیابی کلی برروی تجارب IOA انجام دادند.

    سیستم حسابداری مصرفی / تولیدی در ایالت های متعددی اجرا می شود. در تأکید بر پهنا و ارسال آنها متفاوت است . این مسأله نسبتا به ماهیت (مثل کشاورزان یا تقاضا مثل سوپر مارکت ها ) عرضه نیروی ایجاد نیروی یجاد کننده ی این تاسیسات بستگی دارد . سیستم IOA را می توان به عنوان روش حسابرسی تعریف کرد که بر ضوابط اقتصادی (مثل مصرف غذا : گوشت ، شیر یا تخم مرغ تولیدی) بزرگ تر تمرکز دارد که تاثیرات محیطی در محصولات بی مصرف (مثل  انتشار در سطح زمین ، خاکستر و هوا) از سیستم محصولات کشاورزی تحت بررسی را در نظر می گیرد. مورد آخر ، روش گسترده تری است که تولید و وضعیت از ضایعات احشام مثل گل و کود و حتی تاثیر روش بازیافت ((ضایعات )) را در تولید های بعدی مثل تبخیر NH3یا حذف نیترات و ... را نیز در نظر می گیرد.

     CAP ، تعداد قابل توجهی را تهیه کرده است تا منحنی محیطی کشاورزی را بهبود دهد ، هرچند این مورد در بخش ها و مناطق به شکل یکسان انجام نمی شود. با وجود این که CAP اخیرا پذیرفته شده است و تقویت بعضی از این ابزار را احیا می کند اما هنوز هم مشخص نشده است  که آیا کشاورزی EU در آینده ی نزدیک قادر به رسیدن به حالت شبکه ایی می باشد یا خیر . این مسأله با توجه  به  انواع کشاورزی متمرکز صحت می یابد.

     

    از این دیدگاه ، بررسی عملکرد مزارع هر شخص در حسابداری مصرفی/تولیدی ، توجه زیادی به بررسی دارد تا آن را به عنوان ابزاری جهت ارزیابی (و افزایش بالقوه) کارایی محیط کشاورزان EU در نظر گیرد . در مفهوم شرایط منطقه ای ، آنالیز حسابداری به ایجاد استاندارد عملکرد های توصیه شده برای گروه ها ی مزارع  در نظر گرفته شده با بهترین عملکرد ها برای هر دارنده ی زمین گفته
    می شود. ممکن است از مفهوم (( عملکرد کشاورزی خوب )) معنای عملی برداشت شود در حالی که  مورد آخر ابزار بالقوه برای بهبودی کارایی محیط در مزارع  هر فرد می باشد.

     با این وجود از آن جا که نیتروژن نشان می دهد که سیستم IOA (یعنی RARCOM- راهنمای حسابداری معدنی) تحت شرایط مازاد  زیاد و در نتیجه ی غیر خطی بودن مصرف خالص و خسارت ها ، مفید تر ایت . این همان نکته ای است که در سند OSPAR_NEUT ، NUT/97/4/2 تایید شد.

     

    2-1- هدف از این تحقیق  :

    هدف از این تحقیق تهیه ی خدمات کمیسیون (کشاورزی DG و محیط DG) با ارزیابی انتقادی تجارت بدون حسابداری مصرفی / تولید در سطح کشاورزی است. این گزارش درک بهتری از نقاط قوت و ضع سیستم IOA را نشان می دهد تا محیط کشاورزی را در اروپا دوستانه کند.

     

    3-1- ساختار تحقیق

    سه همکار پروژه این تحقیق را در طی مارس 2000 و مارس 2001 انجام دادند. دفتر اداره ی کشاورزی و محیط (CLM) در هلند است . و ADAS که در UK قرار دارد  و DIAS که در دانمارک  است ، همکاری زیادی در انجام این پروژه داشتند.

    در فصل دو مرور جامعی بر وجود سیستم IOA در اروپا  ارائه می شود . اطلاعات از طریق شبکه های سه همکار پروژه بدست آمده است . توسعه دهنده ی سیستم IOA پرسشنامه را که شامل سؤالاتی درباره ی طراحی (یعنی بخش و محیط ) ، مدیریت و اجرا (یعنی عوامل ایجاد شده توسط سیستم و داده های ورودی مورد نظر ) ، توجه و ارزیابی (یعنی کارایی) و اطلاعات  اضافه ای که برای تحقیق های بعدی ارائه می شود ، پاسخ داد. خلاصه ی کوتاه در این گزارش آمده است .

    در فصل 3 ده سیستم IOA برای تحقیقات  بعدی انتخاب شده است. بر مبنای پرسشنامه ی همراه با جزییات ، گزارش جامعی پیرامون ده سیستم انتخابی IOA بدست آمد. خلاصه  این گزارش ها در گزارش اصلی و در مقایسه با ده سیستم انتخابی IOA است .

    در فصل 4 ، آنالیز و نقاط ضعف و قوت سیستم IOA  از دو دیگاه جامعه و کشاورزی ارائه می شود. تعدادی جدول هم به بررسی تفاوت ها میان سیستم های IOA انتخاب شده کمک می کند. این آنالیز فصل کمی در مواردی دارد که فاقد داده های  hard  است.

     

    در فصل 5 ، همه ی سیستم های IOA  طی دهه ی گذشته توسعه یافته اند . توسعه ی بیشتر سیستم IOA در این فصل بحث و بررسی می شود. دلایل معرفی سیستم IOA نیز مثل پیشنهاداتی برای
     روش های توسعه ی آن ارائه خواهد شد.

     

    فصل 2

    بررسی

    1-2- خلاصه :

    از241 پرسش نامه ای به 20 کشور فرستاده شد ، 55 مورد از فرم های کامل شده برگشت داده شدند. هیچ اطلاعاتی درباره ی سیستم های پرتغال و یا آمریکا  بدست نیامد . مواد مغذی 91 درصد سیستم ، آفت کش 38 درصد ، انرژی 29 درصد و موارد دیگر شامل 44 درصد ، پوشش داده شده بودند. تقریبا نصف سیستم بیش از یک موضوع را پوشش می داد که رایج ترین آنها سیستم مواد مغذی بود. بخش خاک زراعی اغلب با سیستم 76 درصد یعنی با لبنیات 62 درصد و خوک 56 درصد که از بخش های اصلی احشام می باشد پوشیده شده بود. پاسخ دهندگان این گونه قضاوت کردند که 65 درصد از سیستم ها حداقل کارایی متوسط را در بهبود نسبت  مصرفی  به تولیدی داشته اند.  بیشترین  نسبت کاهش در سیستم هایی روی می داد که بخش احشام را داشتند و یا از محصولات باغبانی محافظت می کردند . بیش از نیمی ازکشاورزان 56 درصد نظر خوبی راجع به این سیستم داشتند یا، نظریه های منفی و بد بیشتر به علت اثری آن بر درامد بود تا نوع سیستم یا مدیریتی . درکبالا بیشتر شبیه به سیستم های جبرانی بود. درآمد کشاورزان در بخش خاک زراعی و لبنیات توسط سیستم بهبود می یافت و آثار منفی بیشتر در بخش باغبانی بودند. دولت به عنوان نیروی اصلی در 38 درصد سیستم ها بود اما لزوما به عنوان نیروی هدایت کننده در پشت 15 درصد  سیستم های جبرانی نبود و فقط یکی از آنها جبران شده بود.

     

    2-2-مقدمه

    سیستم حسابداری مصرفی / تولیدی (IOS) در تاکید در گستردی وارسال تفاوت شایانی دارد. این مسأله به ماهیت نیروهای عامل ایجادشان  بستگی دارد . ممکن است روش حسابرسی مشخص را تعریف کنند و یا روش گسترده تری برای پوشش تاثیرات محیطی و یا محصولات داشته باشند (که شامل تابش به سطح و یا آب ، خاک یا هوا است) . هدف از این پروژه تهیه ی کمیسیونی با ارزیابی انتقادی تجربه های حسابداری مصرفی  یا تولیدی  در سطح کشاورزی است .  این گزارش اولین مرحله ی پروژه را پوشش می دهد که همه ی IOS های موجود را پیرامون املاک کشاورزی در EU مشخص کرده وچند مثال جالب  از کشور های غیر از OECD  EU آورده و اطلاعاتی راجع به آنها می دهد.

    3-2- روش

    1-3-2- موضوع

     

    سیستم حسابداری مصرفی /تولیدی (سیستم IOA) برای مواد مغذی ،آفت کش ها و انرژی در
    زمین های کشاورزی می باشد. سیستمIOA ، به این صورت تعریف می شود: سیستمی که مواد مصرفی، مواد مغذی ، آفت کش ها و انرژی مزارع را ثبت کرده و آنها را به تولید مربوط می سازد که ارزیابی کارایی محیط و تغییرات محیطی را امکان پذیر می سازد.

    سیستم IOA یی که بررسی شد از واحد های با معنای محیطی استفاده می کند. سیستم IOA که مواردمصرفی یا تولیدی را در شرایط اقتصادی شرح می دهد ، بررسی می شود. 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا

    فهرست:

    چکیده --------------------------------------------------------------- I

    فصل 1 ------------------------------------------------------------  --  II

    مقدمه ---------------------------------------------------------------- 1

    پیش زمینه این تحقیق------------------------------------------------------- 1

    هدف از این تحقیق---------------------------------------------------- --   5

    ساختار تحقیق-------------------------------------------------------- --  5

    فصل 2 --------------------------------------------------------------- 7 

    خلاصه--------------------------------------------------------------- 8

    2-2- مقدمه --------------------------------------------------------10---

    3-2- روش --------------------------------------------------------10-----

    1-3-2 موضوع ------------------------------------------------------------1

    2-3-2- پوشش جغرافیایی تحقیق---------------------------------------- -------11

    2-3-3- روش تحقیق-------------------------------------------12--------------

    4-2-3- پرسشنامه ---------------------------------------------14-------------

    4-2- نتایج------------------------------------------------------------14

    1-4-2- پرسشنامه های کامل شده---------------------------------------------14

    5-2- بحث ------------------------------------------------------------15

    فصل 3 ---------------------------------------------------------------5

    1-3- خلاصه ----------------------------------------------------------5-

    2-3- مقدمه ------------------------------------------------55---------------

    3-3- شرح و ارزیابی هر سیستم------------------------------------55---------------

    5- حساب های سبز--------------------------------------------57---------------

    روش --------------------------------------------------------------

    59

    نتایج --------------------------------------------------------------

    60

    10- موارد اخلاقی برای مزارع احشام ----------------------------------------

    63

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    63

    روش --------------------------------------------------------------

    64

    نتایج --------------------------------------------------------------

    64

    13- مدیریت محیط بر کشاورزی -------------------------------------------

    67

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    67

    روش -------------------------------------------------------------

    68

    نتایج --------------------------------------------------------------

    70

    19- عوامل کشاورزی اقتصادی --------------------------------------------

    72

    روش --------------------------------------------------------------

    74

    آفت کش ها --------------------------------------------------------

    74

    نتایج --------------------------------------------------------------

    75

    28- برچسب محیطی کشاورزی -------------------------------------------

    77

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    77

    روش --------------------------------------------------------------

    78

    نتایج --------------------------------------------------------------

    79

    50- REPRO--------------------------------------------------------

    80

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    81

    روش --------------------------------------------------------------

    81

    نتایج --------------------------------------------------------------

    83

    سیستم هردبوکس -----------------------------------------------------

    83

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    83

    روش --------------------------------------------------------------

    84

    نتایج --------------------------------------------------------------

    85

    24-سطح موازنه ی مواد غذایی مزارع ---------------------------------------

    87

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    87

    روش --------------------------------------------------------------

    88

    نتایج --------------------------------------------------------------

    88

    40- مقیاس محیطی برای آفت کش ها ---------------------------------------

    90

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    90

    روش --------------------------------------------------------------

    91

    نتایج --------------------------------------------------------------

    93

    3- مقیاس انرژی ------------------------------------------------------

    96

    پیش زمینه ----------------------------------------------------------

    96

    روش --------------------------------------------------------------

    97

    نتایج --------------------------------------------------------------

    99

    4-3- مقایسه ی اوراقی --------------------------------------------------

    101

    1-4-3- هدف و محتوا--------------------------------------------------

    101

    نتایج --------------------------------------------------------------

    114

    فصل 4 -------------------------------------------------------------

    115

    خلاصه-------------------------------------------------------------

    116

    مقدمه--------------------------------------------------------------

    118

    3-4- انواع سیستم IOA و نشانه های به کار برده شده-----------------------------

    119

    1-3-4- سیستم های IOA برای کاربرد های مختلف------------------------------

    119

    4-4- انواع نشانه های به کار رفته در سیستم IOA--------------------------------

    122

    1-4-4- سیستم IOA از دیدگاه مشاوران و کشاورزان ----------------------------

    126

    1-4-4- ارزیابی سیستم مطابق با مصاحبه های انجام شده ---------------------------

    128

    2-4-4- هزینه ها و منافع استفاده از سیستم IOA---------------------------------

    130

    3-4-4- درک سیستم --------------------------------------------------

    132

    5-4- این سیستم از دیدگاه محیط شناسان جامعه شناسان ارزیابی شده است--------------

    133

    1-5-4- افزایش آگاهی و تغییر گرایش ها ------------------------------------

    136

    ارتباط با مدیریت ------------------------------------------------------

    137

    شرایط اقتصادی ------------------------------------------------------

    138

    سیستم ioa در ارتباط با بازار و برچسب گذاری ---------------------------------

    140

    مواد منبع و مقیاس نشانه ها -----------------------------------------------

    141

    سیستم IOA درارتباط با تنظیمات موجود -------------------------------------

    143

    2-5-4- تغییرات اسناد در کارایی محیط--------------------------------------

    144

    عامل زمان-----------------------------------------------------------

    148

    6-4- ارزیابی نشانه ها از دیدگاه علمی ---------------------------------------

    148

    1-6-4- احتمال توضیح و مقایسه ی مقادیر نشانه --------------------------------

    149

    6-2-4- رابطه ی میان نشانه و مدیریت مزارع-----------------------------------

    151

    1-2-6-4- خطای مربوط به محاسبه ی نتایج مزارع-------------------------------

    152

    2-2-6-4- تعریف مرزهای درست سیستم-------------------------------------

    153

    3-2-6-4- اهمیت عوامل بیرونی در کنترل مزارع -------------------------------

    154

    7-4- نتایج ----------------------------------------------------------

    156

    فصل 5 ------------------------------------------------------------

    160

    1-5- مقدمه---------------------------------------------------------

    161

    2-5- چرا استفاده از سیستم IOA در کشاورزی رشدکرد---------------------------

    161

    ابزارهای کشاورزی ----------------------------------------------------

    162

    ابزار روش-----------------------------------------------------------

    163

    3-5- چگونه استفاده از سیستم IOA را در کشور توسعه دهیم------------------------

    164

    ارتباط سیستم IOA برای اروپایی ها و قوانین ملی --------------------------------

    165

    سیستم IOA کامل درج عبه ابزار خدمات کشاورزی ------------------------------

    168

    4-5- چگونه نشانه ها را برای IOA توسعه دهیم---------------------------------

    168

    ضمیمه ی 1 ---------------------------------------------------------

    172

    ضمیمه ی 2 ---------------------------------------------------------

    188

     

     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, رساله در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, مقاله در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی سیستم حسابداری مصرفی تولیدی در اراضی کشاورزی اتحادیه ی اروپا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت