روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ

تعداد صفحات: 69 فرمت فایل: word کد فایل: 2931
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ

    بررسی روشهای بازاریابی در شرکت سامسونگ  :

    پیشگفتار :

    تبلیغات در زندگی روزمرهٔ ما نقش عظیمی ایفا می‌کند، متأسفانه این موضوع از دید بسیاری از مردم پنهان است، به‌گونه‌ای که حتی گاهی مدیران و صاحبان صنایع، با دیدی ناباورانه و شکاک به تبلیغات می‌نگرند.

    شاید بتوان به جرأت گفت که غیر از دست‌درکاران این حرفه تقریباً هیچ‌کس از جادوی تبلیغات و مفهوم کاربردی آن به‌درستی اطلاع ندارد، حتی به گمان بعضی، تبلیغات فقط برای خوب جلوه دادن کالاهای بی‌مصرف است.

    در حقیقت هر چیزی که در پیرامون ماست به‌نوعی با تبلیغات و هنر گرافیک در ارتباط است! به‌طور مثال، یک قوطی کبریت، اسکناسی که در دست دارید، تابلوهای راهنمائی و رانندگی، کارت اعتباری بانک، تمبر پستی روی پاکت و... و خلاصه تمام اشیائی که به‌نحوی با نقش، فرم و حروف در ارتباطند و طراحی شده‌اند، یک‌کار گرافیکی یک عنصر تبلیغاتی و یا اثر هنری به شمار می‌آید.  [1]

    به‌طور مثال کافی است که شما جلوی دکهٔ روزنامه‌فروشی بایستید و این بار با تعمقی بیشتر به روزنامهها، نشریات تخصصی و جراید مختلف نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چگونه هر کدام از آنها سعی دارند با شما ارتباط برقرار کنند. بیشتر این نشریات با طراحی جذاب، رنگ‌آمیزی‌های چشمگیر، تصاویر عجیب و غریب و صفحه‌آرائی‌های متفاوت، تلاش در جلب نظر بیننده و ترغیب او به خرید دارند تا سهم بازار بیشتری را کسب کنند. از این رهگذر در حقیقت نشریهٔ مزبور می‌تواند آگهی‌های بیشتری گرفته و درآمد خود را افزایش دهد. بار دیگر همین کار را در یک سوپرمارکت انجام دهید. احتمالاً با حیرت به این حقیقت واقف می‌شوید که امروزه در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها حدوداً ۹۰ درصد کالاها در بسته‌بندی‌های مخصوص با لوگو و طراحی چشمگیر، تصاویر و نقوش رنگارنگ، جداول مخصوص ارزش غذائی، تاریخ مصرف و... ارائه می‌شوند. حتی اقلامی چون برنج، حبوبات یا تخم‌مرغ که پیشتر به‌صورت باز فروخته می‌شد، امروزه علاوه بر بسته‌بندی، از مهر استاندارد، وزن مشخص و فهرست مواد تشکیل‌دهندهٔ محصول و شاید حتی دستور طبخ غذا و غیره برخوردارند. [2]

     

    فصل اول

    معرفی سامسونگ

    Introducation With Samsung

     

     

    آشنایی با شرکت سامسونگ

    سامسونگ الکترونیکس

    نوع شرکت: عمومی

    تاسیس: ۱۹۶۹

    دفتراصلی: سئول، کره جنوبی

    شخصیت اصلی: Jong-Yong Yun، CEO

    زمینه فعالیت: لوازم خانگی،ارتباطات،نیمه هادی

    درآمد: ۷۹٫۶ میلیارد دلار

    کارکنان: بیشتر از ۱۲۸۰۰۰

    سامسونگ الکترونیکس یک شرکت کره جنوبی چند ملیتی و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات است. در اوت سال ۲۰۰۵، BusinessWeek سامسونگ را بهترین مارک تولید کننده لوازم برقی معرفی کرد. دفتر اصلی درسئول کره جنوبی می‌باشد که یکی از بخش‌های گروه سامسونگ است. در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد. کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای "tristar" یا «سه ستاره» معنی می‌دهد.

     

     

    گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط Lee Byung-chul بنیان گذاری شد. این گروه در سال ۱۹۵۱ با عنوان شرکت سامسونگ ثبت شد.

     

    سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹ در شهر Daegu کره جنوبی تاسیس شد که کار اصلی آن تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون،ماشین حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود. در سال ۱۹۸۱، شرکت بیش از ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه و سفید تولید کرد.

    ر سال ۱۹۸۸ با شرکت نیمه هادی و ارتباطات سامسونگ ترکیب شد.

     

     

    قدرت بازاری

     

     

    در سال ۲۰۰۶، Business Week سامسونگ را بیستمین مارک جهانی معرفی کرد. همچنین

    Business Week رتبه ۱۲ را از بین ۱۰۰ شرکت برتر نوآور در گزارش ویژه‌ای که در ۲۴

    آوریل ۲۰۰۶ منتشر کرد، به سامسونگ داد .

     

     

    بخش نیمه هادی سامسونگ الکترونیک، بزرگترین تولید کننده چیپ حافظه در جهان است. این

    برای یک دهه مناسب DRAM و SRAM بود. سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده LCD در جهان،

    طرحی برای خط تولید نسل هشتم پنل‌های ۵۷ اینچی در نیمه دوم سال دارد.

     

     

     

    سامسونگ الکترونیک در ۵ زمینه تجاری کار میکند :

     

    رسانه دیجیتال، شبکه ارتباطاتی، لوازم خانگی، نیمه هادی و LCD.

    تجارت رسانه دیجیتال شامل دستگاه‌های کامپیوتر از قبیل لپ تاپ‌ها و چاپگرها، نمایشگرهای تصویر و تلویزیون‌ها و مانیتورهای کامپیوتر، و سرگرمی مصرف کننده مانند پخش کننده‌های DVD، پخش کننده‌های MP۳ و دوربین‌های دیجیتال.

    تجارت شبکه ارتباطی شامل DSLAM‌ها و دستگاه‌های فکس، دستگاه‌های سلولی از قبیل تلفن‌های همراه، تلفن‌های PDA، و دستگاه‌های ترکیبی که ترمینال‌های هوشمند همراه نامیده می‌شوند و همچنین گیرنده‌های ماهواره می‌شود.

    تجارت لوازم خانگی شمال وسایل برقی خانگی از قبیل یخچال‌ها، کولرها، تصفیه کننده‌های هوا، ماشین لباسشویی‌ها، فرهای مایکرویو و جاروبرقی می‌شود.

     

    تجارت نیمه هادی شامل چیپ‌های نیمه هادی از قبیل SDRAM، SRAM، حافظه‌های فلش NAND، کارت‌های هوشمند،فناوری‌های پرتراکم از قبیل سیستم-در-بسته (SiP) و بسته‌های چند چیپی (MCP)، و دستگاه‌های ذخیره سازیاز قبیل درایو دیسک‌های نوری و درایوهای دیسک سخت (HardDisk) می‌شود. تجارت LCD برروی پنل‌های TFT-LCD برای لپ تاپ‌ها،

    مانیتورها و تلویزیون‌ها متمرکز است.

     

     

     

    Giheung ،Gyeonggi-do در کره جنوبی - نیمه هادی

     

     

    Tangjung، Asan-si، Chungcheongnam-do در کره جنوبی - شرکت S-LCD

    Gwangju در کره جنوبی - لوازم خانگی Teeside، Newcastle upon Tyneدر بریتانیا - تلویزیون، دستگاه فکس، لوازم خانگی Tijuana در مکزیک - پارک Tijuana سامسونگ

    نیمه هادی سامسونگ Austin تگزاس - DRAM و حافظه فلش (آغاز از ۲۰۰۷)

    سامسونگ الکترونیک فیلیپین - ODD Jászfényszaru در مجارستان - دستگاه تلویزیون

     

     

    نام‌های تجاری شرکت

    Anycall - مارک تلفن همراه

    Sens - مارک کامپیوترهای لپ تاپ

    Hauzen - مارک لوازم خانگی برتر

    Zipel - مارک یخچال‌های خانگی

    Yepp - مارک پخش کننده‌های MP۳

    Paw - مارک تلویزیون

    Kenox - مارک دوربین دیجیتال

    SyncMaster - مارک مانیتور

    Zaigen - مرکز پشتیبانی کامپیوتر سامسونگ

    Magic Station - مارک کامپیوتر شخصی (PC)

    MagicBright - مارک فناوری صفحه نمایش LCD

    Ultra Edition - مارک تلفن همراه

    Pleomax - مارک لوازم جانبی کامپیوتر و باتری

    CLP - مارک چاپگر لیزری

    MyMy - مارک پخش کننده نوار کاست

     

    سامسونگ الکترونیک در یک نگاه 

    تعداد کارکنان شرکت سامسونگ الکتریک بیش از ۸۰ هزار نفر است که در سراسر جهان گسترده هستند. این درحالی است که کل کارکنان گروه سامسونگ به ۲۲۹ هزار نفر می رسد. منابع انسانی از همان ابتدای تأسیس، در اولویت شرکت بوده اند.

    ممکن است کار لی بیونگ چول بنیانگذار گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ برای تاسیس شرکت را دشوار به حساب بیاوریم، اما هیچ تردید نمی توان روا داشت که ۲۰ سال پیش که رهبری شرکت به دست فرزند او، «لی کان هی» افتاد و او مسئولیت عبور و تبدیل یک شرکت خانوادگی و بازرگانی را به یک شرکت مبتنی بر فناوری الکترونیک برعهده گرفت، دشواری کار بسیار بیشتر از دوران تأسیس بوده است. اما آنچه مهم است آن است که «لی» به خوبی از عهده این مسئولیت برآمد و این شرکت سه ستاره (معنای سامسونگ در زبان کره ای) را ستاره های بیشتری بخشید و جایگاه آن را نه تنها در کره که در جهان و در مقایسه با شرکتهای حوزه الکترونیک تثبیت کرد. سامسونگ اکنون در حوزه های مختلفی همچون صنایع سنگین، صنایع کشتی سازی، نساجی، پتروشیمی، خودروسازی و بویژه صنایع الکترونیک فعال است و عظیم ترین و محبوب ترین شرکت زیرمجموعه آن یعنی سامسونگ الکترونیک به گونه ای حرکت کرده که امروز در برخی محصولات نظیر نمایشگرهای مختلف مقام اول را در دنیا کسب کرده است. در عرضه گوشی‌های تلفن همراه به مقام سوم جهانی دست یافته است و درمجموع فعالیتهای حوزه الکترونیک به رقابت با سونی و پاناسونیک می اندیشد. اندیشه های تحول گرایانه رهبر کنونی شرکت یعنی لی‌کان‌هی در تغییر جهت سامسونگ بسیار موثر بوده است.

     

     تاریخچه

    گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و بیشترین حجم کاری خود را بر صادرات ماهی و میوه و سبزی به چین قرار داد. طی یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک در گروه سامسونگ متولد شد. در دهه ۱۹۷۰، شرکت با سرمایه گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و ساخت کشتی، راه صنعتی شدن را درپیش گرفت. در ۱۹۷۳ دومین برنامه پنجساله مدیریت اعلام شد و گذار از مرحله ساخت مواداولیه به محصول نهایی هدف گیری شد. در این دهه شرکتهای صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی سازی و صنایع دقیق سامسونگ تأسیس شد و اولین صادرات صنایع الکترونیک ازسوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. دهه ۱۹۸۰، دهه ورود سامسونگ به بازار فناوری جهانی بود. در سال ۱۹۸۷ با مرگ بنیانگذار گروه، پسرش لی کان هی جانشین او شد و یک سال بعد برنامه انقلاب دوم را در شرکت به راه انداخت. این برنامه مشتمل بر تجدید ساختار کسب و کار قدیمی و تبدیل شدن شرکت به یکی از پنج شرکت برتر الکترونیک و یکی از شرکتهای کلاس جهانی در قرن بیستم و یکم بود.

    اوایل دهه ۱۹۹۰ دوران مدیریت نوین در سامسونگ بود. شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این دوره، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیمه هادی، نمایشگرهای رایانه و تجهیزات تصویر رنگی در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آنها، نظیر LCD به مقام اول جهانی دست یافت. همزمان، علاوه بر جهت گیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز موردتوجه قرار گرفت. از ابتدای قرن جدید، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای شرکت تشدید شد، به گونه ای که به سرعت در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، محصولات متنوعی عرضه شد.

     

     حوزه های فعالیت

    پنج حوزه اصلی کسب و کار شرکت سامسونگ الکترونیک عبارت است از: کسب و کار لوازم خانگی دیجیتال، رسانه دیجیتال، LCD و نیمه هادی‌ها و ارتباطات راه دور این شرکت معروفترین و مهمترین زیرمجموعه گروه سامسونگ است که به عنوان برترین شرکت کره جنوبی به تنهایی بیش از ۱۰ درصد کل صادرات این کشور را انجام می دهد. در سال ۲۰۰۴، سامسونگ الکترونیک ازسوی مجله فورچون به عنوان چهارمین شرکت تحسین‌برانگیز جهان در حوزه الکترونیک انتخاب شد. هم اکنون تعداد شرکتهای گروه سامسونگ به ۱۴ رسیده که با ۳۳۷ دفتر در ۵۸ کشور جهان پراکنده است. جایگاه سامسونگ در فروش گوشی تلفن همراه در جهان با ۱۰۳ میلیون عدد در سال ۲۰۰۵، بعداز نوکیا و موتورولا قرار دارد که حدود ۱۳ درصد فروش جهانی را شامل می شود.

     

    چشم انداز

    چشم انداز ترسیم شده از سوی شرکت عبارت است از: تبدیل شدن به رهبر انقلاب دیجیتال. شعار سامسونگ برای تحقق این چشم انداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.

     

    ارزشها و فرهنگ سازمانی

    شعارهای سامسونگ از ابتدای تأسیس، توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی بوده است. مدیرعامل شرکت معتقد است، موقعیت سامسونگ متکی به پنج ارزش است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت. در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل شرکت برنامه هویت بخشی جدید را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت معرفی کرد. او اعلام نمود که شرکت نیازمند آن است که بازتابهای اخلاقی خود را ببیند. شرکتهایی که پایبند اصول اخلاقی نیستند، قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهندبود زیرا از مشتریان و خواسته های آنان درک روشنی ندارند. در سامسونگ هر تغییر به عنوان یک فرصت دیده می شود و به افراد امکان و اجازه اشتباه کردن داده می شود به شرط آنکه آن اشتباه مستند و مکتوب شده و دیگر تکرار نشود. اصول جدید مدیریت سامسونگ مبتنی است بر اخلاق و قانون، احترام به ذی‌نفعان و مشتریان و پذیرش مسئولیت اجتماعی.

     

    تحقیق و توسعه

    پیشرفت سریع سامسونگ در سه دهه اخیر و ورود آن به صحنه فناوری دیجیتال جهانی متکی بر فعالیتهای گسترده بخش تحقیق و توسعه بوده است. سامسونگ در دهه ۱۹۸۰ دو موسسه تحقیق و توسعه دایر کرد که شرکت را در زمینه های الکترونیک، نیمه هادی، پلیمر، مهندسی ژنتیک، ارتباطات راه دور، هوا- فضا و حوزه های جدید فناوری نانو کمک می کند.

     

    منابع انسانی

    تعداد کارکنان شرکت سامسونگ الکتریک بیش از ۸۰ هزار نفر است که در سراسر جهان گسترده هستند. این درحالی است که کل کارکنان گروه سامسونگ به ۲۲۹ هزار نفر می رسد. منابع انسانی از همان ابتدای تأسیس، در اولویت شرکت بوده اند. مدیرعامل شرکت معتقد است بدون وجود انسان کیفی، دستیابی به محصول کیفی میسر نیست و ریشه نامرغوب بودن محصولات و بروز خطا در آنها را باید در نرسیدن نیروی انسانی به جایگاه مطلوب کیفی جستجو کرد. سامسونگ پیشرفت خود را تاکنون و در آینده نیز مدیون قابلیتها و شور و اشتیاق کارکنان خود و فناوری می داند. سامسونگ منابع انسانی و فناوری خود را وقف خلق محصولات و ارائه خدمات برتر کرده است تا سهم خود را در ایجاد جامعه جهانی بهتر ادا کرده باشد.

  • فهرست و منابع روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    1 – ماهنامه تدبیر – سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور                       شماره 14 ، ص36 گردآورنده : دکتر حسین زمانی – محقق و استاد دانشگاه تهران                       1386

    2 – ماهنامه رشد اقتصادی               شماره 17 ، ص19 گردآورنده : دکتر رضا میرمیران – دانشگاه تهران                       1385

    3 – مرکز اسناد و مدارک و اطلاعات علمی ایران

    Www.IRandoc.ac.ir/persian/article

     

    منابع لاتین :

    McChesney, Robert W. “The Political Economy of Media: Enduring Issues, Emerging Dilemmas”. Monthly Review Press, New York, (May 1, 2008), pp. 132, 249, ISBN 978-158367161-0

    ^ McChesney, Robert W. “The Political Economy of Media: Enduring Issues, Emerging Dilemmas”. Monthly Review Press, New York, (May 1, 2008), p. 252, 249, 254, 256, ISBN 978-158367161-0

    ^ a b c Franck, Georg: Ökonomie der Aufmerksamkeit. Ein Entwurf. (Economy of Attention), 1. Edition. Carl Hanser, March 1998, ISBN 3-446-19348-0, ISBN 978-3-446-19348-2.

    ^ a b c d e Lecture held at Philosophicum Lech (Austria) 2002, published in Konrad Paul Liessmann (Hrg.), Die Kanäle der Macht. Herrschaft und Freiheit im Medienzeitalter, Philosophicum Lech Vol. 6, Vienna: Zsolnay, 2003, p. 36-60; preprint in Merkur No. 645, January 2003, S. 1-15

پروپوزال در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, تز دکترا در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, رساله در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, پایان نامه در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, تحقیق در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, مقاله در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق بررسی وضعیت بازاریابی شرکت سامسونگ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت