پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل

تعداد صفحات: 45 فرمت فایل: word کد فایل: 2587
سال: 1392 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۱۶,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    مقدمه

    تامین اجتماعی  حمایتی است که جامعه در برابر نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی ناشی از قطع یا کاهش شدید در آمد بر اثر بیکاری، بیماری، بارداری، از کارافتادگی سالمندی، فوت و همچنین افزایش هزینه درمان و نگهداری خانواده ( عائله مندی ) به اعضای خود ارایه می کند. دو راهبرد اصلی و رایج تامین اجتماعی در جهان؛ بیمه های اجتماعی و حمایت های اجتماعی است. درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم دو شیوه ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی است. درمان مستقیم شیوه ای از درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی است که در آن بیمه شده ای که دارای دفترچه درمانی معتبر است به یکی از بیمارستانها و یا مراکز بهداشتی - درمانی متعلق به این سازمان مراجعه و خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کند.درمان غیرمستقیم نیز شیوه ای است که در آن بیمه شده تأمین اجتماعی از خدمات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در بخش دولتی و خصوصی استفاده می کند. اگر بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینه های درمانی را می پردازد. اما در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینه های درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی، طبق تعرفه های مصوب هیأت وزیران درخصوص خدمات پزشکی، بخشی از هزینه های درمانی چنین بیمه شده ای را به او بازپرداخت می کنند(سالاری،1375).

    امروزه کسب رضایت مشتری جایگاهی مهم و حیاتی در اهدا ف سازمانها داشته و مدیران ارشد به خوبی میدانند که موفقیت آنا ن در نیل به اهداف سازمان، در گرو جلب رضایت مشتریان است(اسلامی،1382). به

    عبارتی هر مشتری منفرد یک ارتباط با فروشنده شکل میدهد که شرکت باید آن را حفظ نموده و توسعه دهد. چرا که روابط با مشتری وجود ندارد، بلکه باید به دست آید(گرانروس ،2001). در دنیای امروز ، رقابت جهانی به جای توجه صرف به قیمت، بیشتر به کیفیت خدمات تأکید دارد. از آنجایی که موسسات خدماتی کشورهای در حال توسعه،تحت فشار می باشند که به جای رقابت قیمتی، به رقابت در زمینه کیفیت بپردازند، بنابراین نیازمند آگاهی از عوامل ایجاد کننده بهترین کیفیت هستند(دروتی،1379).

    کیفیت نیز حاکی از درجه های است که،یک محصول با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد  به هرحال کیفیت ارائه خدمات و تولیدات همواره مورد توجه انسانها بوده است. شاید توسعه نوآوری و صنعت نیز، بر مبنای این اصل استوار باشد که انسان هیچگاه نسبت به وضع موجود خود راضی نیست و همواره سعی در بهبود آن داشته است. اهمیت کیفیت در بخش صنعت در دهه های ۱۹۵۰-1940 مورد توجه قرار گرفت و در علوم پزشکی از سا ل ۱۹۸۰ مطرح شد .بر اساس پژوهشهای صورت گرفته از میان عوامل متعددی که موجب می شود تا یک مشتری سازمانی راترک کند ، کیفیتخدمات ارائه شده تطبیق دارد بالاترین درجه اهمیت است(کریستوگلو   و همکاران ،2006).

    البته ملاک و معیارهای مورد استفاده برای اندازه گیری کیفیت خدمات و میزان رضایتمندی بیماران گوناگون است و ابزارها و فنهای متنوعی به این منظور وجود دارند، نظیر فن هم آرایی و کارکردهای کیفی که یک فرآیند سیستماتیک برای شناسایی و درک نیاز و خواسته های بیماران و ترجمه آن ها به ویژگی ها ی محصول است(عباسی،1381).

    سرمایه ی انسانی موجودی شایستگی ها، دانش ، ویژگی های اجتماعی و شخصیتی شامل خلاقیت، تجسم در توانایی برای انجام کاری جهت تولید ارزش اقتصادی است. سرمایه‌ی انسانی دید اقتصادی جامع ای از انسان فعال در اقتصاد است، در حالی که تلاشی برای کسب پیچیدگی بیولوژیکی، اجتماعی، روانشناسی و فرهنگی است به طوریکه در اثرات متقابل اقتصادی یا صریح با هم تقابل دارند. در اوایل فرض وی شد که نظریه‌ها ،زمینه‌ای را منعکس می‌کنند که در آن بخش ثانویه‌ی اقتصاد نسبت به بخش سوم قادر به تولید زمان در بیشتر کشورهاست. که در آن منبع مثلثی، همگن و قابل تعویض به سادگی به عنوان نیروی کار یا کار یکی از سه عوامل تولید است (دیگر موارد و ارزیابی‌های تبادل پذیر فرض پول و تجهیزات فیزیکی). فقط به عنوان این که زمین به عنوان سرمایه‌ی طبیعی شناخته می شود و در خود ارزیابی می شود و عوامل انسانی تولید از این تحلیل مکانیکی ساده برای سرمایه‌ی انسانی ناشی می شود. (هامل  و پرااللاد ، 1994؛ پفر ، 1994؛ اسپنسر ، 1995؛ بودریو ، 1996).

    در دیدگاه مدیریت راهبردی سرمایه انسانی، همه دانش‌ها و مهارت‌های موجود در سازمان، راهبردی محسوب نمی‌شوند. پس تعیین انواع سرمایه انسانی موجود در سازمان و چگونگی به کارگیری آنان به مثابه منبع ایجاد مزیت رقابتی، نخستین گام در این راه است. با نگاهی مبتنی بر منابع به سازمان درمی‌یابیم که منابع، تنها زمانی برای ما ارزشمند هستند که باعث رشد کارایی شوند و امکان سرمایه‌گذاری در فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات را برای ما فراهم کنند. پس در این نگاه، سرمایه انسانی سازمان از طریق همکاری در کاهش هزینه‌ها یا بهبود خدمات و محصولات برای مشتریان، ارزش‌آفرینی می‌کند. از سوی دیگر کولیس و مونت گومری معتقدند در فضای مدیریت راهبردی اهمیت سرمایه انسانی به میزان خلق و ایجاد تمایز رقابتی برای شرکت وابسته است. با نگاهی اقتصادی، نظریه مبادله هزینه بیان می‌دارد که سازمان زمانی مزیت رقابتی به‌ دست می‌آورد که دارای منابعی مخصوص خود سازمان باشد، به ‌نحوی که هیچ‌یک از رقبا نتوانند به این منابع دست یابند. لذا ماهیت منحصر به ‌فرد سرمایه انسانی هر سازمان، باعث می‌شود تا سازمان‌ها منابع سازمانی خود را در زمینه‌های مدیریت استفاده و سرمایه‌گذاری کنند. این کار کاهش خطرپذیری و سرمایه‌گذاری در توانمندی‌های بالقوه بهره‌وری و تولیدی سازمان را در پی خواهد داشت.به گفته پیتر دراکر (1993)، قرن بیست و یکم، قرن اقتصاد دانش است. در این اقتصاد، دارایی‌های فکری و بخصوص سرمایه‌های انسانی جزو مهم‌ترین دارایی‌های سازمانی محسوب می‌شود و موفقیت بالقوه سازمان‌ها در قابلیت‌های فکری آنها ریشه دارد (الفن‌بین و امبادی، 2002).

    بیان مسئله

    بیمارستانها مرکز انتقال دانش و مهارتهای پزشکی بوده و منبع مهم و قدرتمندی را از لحاظ اطلاعات و تکنولوژی تشکیل میدهند که با استفاده از تسهیلات و امکانات ویژه خود و با ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در جهت تولید محصولی به نام حفظ، بازگشت و ارتقاء سلامت جسمانی و روانی افراد جامعه و درنهایت تامین رضایت مشتریان نقش اساسی ایفا می کنند(انونی موس ، 1994).

    در بین اجزاء مختلف سیستم بهداشت درمان، خدمات بیمارستان عمده ترین عامل رشد هزینه در بسیاری از کشورها را تشکیل می دهد که سطح عمده ای از منابع ملی را به خود اختصاص داده و مسئول بخش وسیعی از کل هزینه های بهداشت و درمان است (معمولاً بین 50 تا 70 %) (هیلی و مارتین ، 2002).

    محور اصلی بحث سازمان بهداشت جهانی در سال 2000 نظارت بر عملکرد سیستم بهداشت و درمان است و تاکید کرده که دولتها باید اطمینان یابند که سیستم مراقبت بهداشت و درمان کشورشان مساعدترین خدمات را برای جمعیت تامین می کند(احمدی و همکاران ، 1388).

    در طی ده سال گذشته بیمارستانها خود را با تغییرات محیطی وفق داده و در این راستا سیاستهای جدیدی جهت ارزیابی عملکرد بیمارستانها توسعه یافته اند از جمله استراتژیهای ارتقاء کیفیت، بررسی میزان رضایتمندی بیماران، بررسی شاخصهای عملکردی، مسئولیت پذیری و ... که انگیزه هایی را برای توجه و ارزیابی عملکرد بیمارستانها به شمار می آیند(چوزوکلی ، 2004).

    بر اساس اذعان اغلب صاحب نظران مدیریت و از جمله پیتر دراکر (1993)، قرن بیست و یکم، قرن اقتصاد دانش است. در این اقتصاد، دارایی‌های فکری و بخصوص سرمایه‌های انسانی جزو مهم‌ترین دارایی‌های سازمانی محسوب می‌شود و موفقیت بالقوه سازمان‌ها در قابلیت‌های فکری آنها ریشه دارد (الفن‌بین و امبادی، 2002).

    در نظریه های نوین مدیریت توجه به اصل مشتری مداری و جلب رضایت متقاضیان به عنوان یکی از جهت گیریهای اصلی تلقی می گردد.در نظام اداری و اجرایی نیز رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی یکی از شاخص های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه است و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان و اطلاع رسانی مناسب، عواملی هستند که موجب رضایتمندی خدمت گیرندگان و مراجعان دستگاه های دولتی می شوند (عباسی و همکاران ، 1386)

    در حال حاضر، تمامی سازمان ها به ویژه سازمان های فعال در صنایع درمانی، با چالش ها و فشارهای رقابتی بی سابقه ای مواجه هستند ( لوتانس و لبساک، 2008، به نقل از ابراهیمی داریانی، 1389). هم اکنون رضایت مشتری به یک سلاح استراتژیک حیاتی برای هر نوع سازمانی تبدیل شده است. رضایت مشتری در سال های اخیر اهمیت یافته است و به یک موضوع مهم برای مدیرانی که در  بخش های خدماتی فعال هستند تبدیل شده است. چون یکی از مهمترین عناصر موفقیت در حوزه خدمات رضایت مشتریان است. رضایت مشتریان یک عامل کلیدی در تعیین این نکته است که چه قدر سازمان در ارتباط با مشتریانش موفق بوده است. اهمیت رضایت مشتریان برای سازمان ها تا بدانجا است که یک مشتری راضی یک دارایی مثبت برای سازمان است چون از طریق استفاده مجدد از خدمت یا تبلیغات دهان به دهان منجر به افزایش سود سازمان می شود. ( الیوا و همکاران، 1995، به نقل از ابراهیمی داریانی، 1389)

    در سازمان های خدمات درمانی نیز خدمت به مشتری به یکی از مهمترین اهداف تبدیل شده است. سازمان های خدمات درمانی در گذشته فکر می کردند که کافی است که فقط خدماتی با کیفیت بالا ارائه کنند ولی اخیراً بسیاری از سازمان های خدمات درمانی، رضایت مشتریان را به لیست اهدافشان اضافه کرده اند. این سازمان ها تلاش می کنند تا نیازها و خواسته های مشتریانشان را ارضا کنند. (وکمیر، 2006، به نقل از ابراهیمی داریانی)

    لینک دانلود پروپوزال این پایان نامه

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ابوالقاسمی، عباس؛ نریمانی، محمد(1384)آزمون های روان شناختی، اردبیل: باغ و رضوان.

    افخم ابراهیمی ا، بیرشک ب، مکنون ن. (1387).شیوه های دلبستگی و ارتباط آن با مدل های خود و دیگران و صفات شخصتی دانشجویان دانشکده های مختلف علوم پزشکی. تازه های علوم شناختی، 10، 3؛ 44-34

    باعزت ف، ایزدی فرد ر، پیوسته نگر م. (1388). مقایسه سبک های دلبستگی دانش آموزان مبتلا به اختلال رفتاری، نارساخوان و عادی. مجله علوم رفتاری، 3(3)، 236-231

    بهزادی پور س، پاکدامن ش، بشارت م ع. (1389). رابطه بین سبک دلبستگی و نگرانی های مربوط به وزن در دختران نوجوان. مجله علوم رفتاری، 4،1؛ 76-69

    پشت مشهدی م، محمدخانی م، پورشهباز ع، خوشابی ک. (1389). اثربخشی مداخله ترکیبی درمان دلبستگی و آموزش فرزندپروری در مادران دلبسته ناایمن بر نشانه های کودکان مبتلا به اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه. مجله روانشناسی بالینی ؛1 (3) 76- 63

    طاهری م. (1388). رابطه سبک دلبستگی مادران و بلوغ اجتماعی دانش آموزان عقب مانده ذهنی پسر مقطع راهنمایی شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه بهزیستی و توانبخشی

    عارف نظری م، مظاهری م ع . (1384). سبک های دلبستگی و شیوه همسر گزینی (چندهمسری- تک همسری). خانواده پژوهی ،1 (4)، 405-395

    اسلامی، محمد؛ فشارکی، محمد؛ فرمیهن فراهانی، بهناز؛ اسماعیل پور، جاجیه. بررسی ارتباط افسردگی با رفتارهای خود مراقبتی در بیماران افسرده و غیر افسرده مبتلا به دیابت. مجله دیابت و لپید ایران1389؛ دوره 10(شماره3).

    بهنام، بهناز؛ قربانی،راهب. خصوصیات اپیرمیولوژیکی افسردگی در بیماران دیابتی غیر وابسته به انسولین در شهر سمنان. پژوهش در پزشکی1384؛ دوره29(شماره1):49-45.

    جیمز اً، پروچسکا، جان سی نورکراس، نظام های روان درمانی، ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: انتشارات نشر روان،1387.

    لورای، برک- روان‌شناسی رشد- ترجمه سید محمدی، یحیی، جلد اول، نشر ارسباران، ۱۳۸۳

    جیمزاو، یروچاسکا، سی، نورکراس، نظریه‌های روان‌درمانی. ترجمه سید محمدی، یحیی، انتشارات رشد، ۱۳۸۱

    دادستان، پریرخ، روان شناسی مرضی تحولی. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها سمت)، ۱۳۷۶

    اتکنیسون هیلگارد. زمینه روانشناسی ج۱، دکتر براهنی و .... انتشارات رشد، ۱۳۷۸

    هاشمینان، کیانوش. ابوحمزه الهام. روانشناسی رشد. انتشارات شرکت تعاونی سازمان سنجش، ۱۳۸۱

    لطفی کاشانی، فرح؛ وزیری، شهرام؛ روانشناسی بالینی کودک، انتشارات ارسباران، ۱۳۸۰

    بنیامین، جیمز (سادوک)؛ خلاصه روانپزشکی، ترجمه رفیعی، حسن. انتشارات ارجمند سال ۱۳۷۲

    بنیامین؛ جمیز؛ خلاصه روانپزشکی؛ ترجمه پورافکاری، نصرت‌اله؛ جلد اول؛ انتشارات شهرآب؛ ۱۳۸۴

    بشارت، محمدعلی؛ شریفی، ماندانا؛ وایروانی، محمد؛ (۱۳۸۰). بررسی رابطه سبک‌های دلبستگی و مکانیسم‌های دفاعی؛ مجله روانشناسی شماره ۱۹، ص ۴۵-۳۳

    کرین؛ سی ویلیام؛  پیشگامان روان‌شناسی رشد؛ فدایی، فربد؛ تهران؛ انتشارات اطلاعات؛ (۱۳۷۹)

    رابط، رحیم؛ رابطه بین سبک‌های دلبستگی با هوش هیجانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان ماهنشان؛ شهریور ۱۳۷۸؛ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

    کرین، ویلیام؛ نظریه‌های رشد (مفاهیم و کاربردها)؛ ترجمه خوی نژاد، غلامرضا؛ تهران؛ انتشارات رشد؛ (۱۳۸۴)

    راتوس؛ اسپنسر؛ روانشناسی عمومی جانوران؛ ترجمه گنجی، حمزه؛ تهران؛ نشر ویرایش؛ (۱۳۷۸)

    حضوری، رقیه(1389) بررسی رابطه بین آلکسی تالیما و تجربیات تجزیه ای با اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان استان اردبیل. پایان نامه ی کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.

    حضوری،رقیه؛ حسنعلی زاده، مهدیه(1384). بررسی مقایسه ای سلامت روانی و سبک های مقابله ای در افراد همودیالیزی و دیابتی و نرمال. پایان نامه ی کارشناسی روان شناسی بالینی، دانشکده آزاد اردبیل، دانشکده پزشکی.

    امیدیان ، مرتضی ؛ شکر کن ، حسین ( 1381 ) . 'بررسی حالت های هویت در ابعاد اعتقادی و    روابط  بین فردی و حوزه های فرعی این ابعاد در دانشجویان پسر دانشگاه شهید چمران اهواز'.ویژه نامه مجله دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.

    تهمتن ، کلثوم  (1377 ) . 'بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری والدین و انگیزش پیشرفت در دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهرستان فسا' ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز

    چلبیانلو ، غلامرضا ؛ کاظمی ، حمید (1382 ) .' بررسی رابطه ابعاد هویتی با صفات شخصیتی در    نوجوانان بزهکار بر اساس مدل 5 عاملی' . ویژه نامه مجله دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی

    دهقانی ، عبدالله .( 1379 ) . 'مقایسه بین شیوه های فرزند پروری و خود تنظیمی تحصیلی و تاثیر آن بر موفقیت تحصیلی در درس های فارسی و ریاضی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه . پایان نامه کارشناسی ارشد '. دانشگاه شیراز ، رشته روانشناسی تربیتی .

    شکر کن ، حسین ؛ امیدیان ، مرتضی ؛ نجاریان ، بهمن ؛ حقیقی ، جمال ( 1380 ) . ' بررسی و مقایسه انواع هویت در ابعاد اعتقادی و روابط بین فردی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز ' مجله علوم تربیتی و روانشناسی . دانشگاه شهید چمران اهواز ، دوره     سوم ، سال هشتم ، شماره 1 و 2

    شوشتری ، مژگان (1376 ) . 'رابطه جو عاطفی و سازگاری فردی و اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم مدارس راهنمائی اهواز ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اهواز'

    کارگر شولی ، هدایت ؛ پاکنژاد ، فاطمه (1382 ) . 'خانواده نخستین عامل تاثیر گذار بر هویت دانش آموزان ' . ویژه نامه مجله دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی

    گلشن  ابراهیمی ، گلرخ .( 1359(  . 'خصوصیات روش های تربیت فرزند والدین از دیدگاه دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمائی شهرستانهای شیراز' . پایان نامه فوق لیسانس دانشگاه شیراز

    محمدی ، زهره ( 1384 ) . 'بررسی قدرت پیش بینی کنندگی ابعاد هویتی فرزندان توسط ابعاد فرزندپروری والدین در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز '. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز

    هیبتی ، خلیل (1381 ) . 'بررسی شیوه های فرزند پروری والدین و رابطه آن با شیوه های مقابله با استرس دانش آموزان دختر و پسر سال سوم دبیرستان های رشد زرقان' . پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه شیراز

    یعقوب خوانی غیاثوند ، مرضیه ( 1372 ) . 'رابطه محیط خانوادگی و پیشرفت تحصیلی' . پایان نامه فوق لیسانس ، دانشگاه شیراز .

    دهقانی، فهمیه؛ نشاط دوست، حمید طاهر؛ مولی، حسین؛ نیلفروش زاده، محمدعلی، اثر بخشی درمان شناختی رفتاری مدیریت استرس بر اضطراب و افسردگی زنان مبتلا به آلوپسی آرئاتا. مجله روان شناسی بالینی. سال اول شماره2 تابستان1388.

    روز نهان، دیوین، سلیگمن، مارتین ای. پی.1382. روان شناسی نابهنجاری آسیب شناسی روانی. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: انتشارات ساوالان.

    سادوک، بنجامین جیمز. 1386. دستنامه روان پزشکی بالینی کاپلان و سادوک. ترجمه محسن ارجمند. تهران: ارجمند،چاپ دوم(تاریخ انتشارات اثر به زبان اصلی2005).

    سادوک؛ بنیامین؛ سادوک ویرجینا(1382). خلاصه روان پزشکی: علوم رفتاری روان پزشکی؛ ترجمه ی نصرت الله پورافکاری، تهران: شهر آب آینده سازان (تاریخ انتشار به زبان اصلی1933).

    غفاری، سید محمد؛ شهبازیان، حاجیه؛ خلقی، مهدی؛ حق دوست، محمد رضه. بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی وافسردگی در بیماران دیابتی مجله علمی پزشکی، زمستان1388؛ دوره8(شماره4).

    هاشمی،زهره؛محمود علیلو،مجید،هاشمی نصرت آباد، تورج.اثر بخشی درمان فراشناختی بر اختلال افسردگی اساسی(گزارش موردی).مجله روان شناسی بالینی، سال دوم، شماره3 پاییز1389.

    ولز، آدریان. راهنمای عملی درمان فراشناخت اضطراب و افسردگی، مترجم: شهرام محمد خانی. تهران: انتشارات ورای دانش1388.

    - برک، لورای؛ روانشناسی رشد جلد 1 و 2. ترجمه : یحیی سیدمحمدی، تهران نشر ارسباران 1383.

    - دلاور، علی (1386) روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: ویرایش .

    - دلبستگی و مشکلات شخصی، مجله اندیشه و رفتار سال هشتم شماره 4، صفحات 81- 74.

    - ماسن، پاول هنری؛ کیگان، جروم؛ هوستون، آلتاکارول؛ کانجر، جان جین وی؛  رشد و شخصیت کودک، ترجمه: مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز، 1380.

    - مریم زبردست یوسف آباد ( 1390). مقایسه سبک های دلبستگی و ابعاد شخصیت در زنان قربانی خانگی و زنان عادی پایان نامه کارشناسی ارشد اردبیل.

    - میررامین خاتمی ( 1390) پیش بینی مکانیزم های دفاعی براساس متغیرهای هویت و هوش هیجانی در بین دانشجویان پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اردبیل.

    -شیوا خوش نسب(1386)،بررسی ارتباط بین سبک های دلبستگی و پایگاه هویت در نوجوانان ،نشریه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران سال 39،شماره 2

    -احمدی و کریمی ،دانشپور(1390) ،رابطه سبک های دلبستگی و افسردگی در دانشجویان دانشگاه آزاد تهران،مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار دوره 18 شماره 3

    -بهرام جوکار (1390)،بررسی رابطه سبک های هویت و شادی در دانشجویان دانشگاه شیراز ،نشریه روانشناسی و علوم تربیتی سال هفتم شماره 11

    - ولی اله رمضانی و همکاران(1385) بررسی پیامدهای هیجانی سبک های دلبستگی در دانشجویان : پژوهش در سلامت روانشناختی ،دانشگاه تربیت معلم تهران،قطب های روانشناسی استرس،دوره اول شماره اول

    - بهرامی ،باقری (1388) رابطه بین سبک های دلبستگی با نوع هویت و زندانیان 15   تا 30 ساله تهران : فصلنمه روانشناسی کاربردی سال سوم شماره 3(1  

    -  بنفشه فرزین راد(1386)اثربخشی آموزش  روش حل مساله برتغییرنمره سبک هویت ومهارت های مقابله ای  وافسردگی دانشجویان:تازهای علوم شناختی سال9شماره4          

    -    محمد،ابوالقاسمی(1381)آزمون های روانشناختی ،انتشارات باغ رضوان.چاپ نخست                                                                                                                                                               

    .Beck,A.T.(1979)Depnession:cause and treatment.philade lphia, penrsylvania:university of pensnylvani a press.

    .Beck, A.T.(1967).Depression:clinical,experimental,and theorical aspacts. New York:Hoeber.

    Daividson.R.J.Schaffer.C.E.Saron.C.(1985).Effacts of lateralized presentation of faceson self-reports of emotion and EEG asymmetry in depressed and non –depressed subjects. Psycho phisyolojy-22(3):353-64.

    Lustman P.J.Griffith L.S,Freedland KE,Kissel SS,clouse RE:cognitive behavioral therapy for depression in type 2 diabetes mellitus.A randomized, cantroll trial Ann intern Med 1998, 129:913-621

    Lustman.P.J,clous.R.E.Depnession in diabetic patients and the relation between mood and glycemic control.J,D iabetes camlications 2005,19:22-113.

    Wells, A, Fisher P, Samuel M.Trishanpatel, Chris R, Brewin. Metacogritive therapgin Recurrent and Persistent Depression. Cogn Ther Res2006.

    - Berzonsky, M. d. ( 2003). I dentity style and well-being: Does commitment matter? Identity: An International Journal of Theory and Research, 3 (2), 131-142.

    - Berzonsky, M. D., & Kuk, L. ( 2000). Identity status and identity processing style, and the transition to university. Journal of Adolescent Research, 15 (1),  81-98.

    -Stoven and Rabert (2006),comprision of identiysyles between depressed and non-depressed students of university jurnal of clinical psychology

    -Wiliams & Kelly.md(2005) , attachment styles and abuse of narcotic substances , jurnal of personality and social psychology

    - Vleioras, G., & Bosma, H. A. (2005). Are identity stylesimportant for psychological well-being? Journal of Adolescence , 28 (3), 397-409

    - Hazan and Phillip Shaver(1987). Romantic Love Conceptualized as an Attachment Process.

    Broberg AG, Hjalmers I, Nevonen I. Eating disorders, attachment and interpersonal difficulties: A comparison between 18 to 24 years old patients and normal controls.

    Biederman J, Newcom J, Sprich S. Comorbidity of attention deficit hyperactivity disorder with conduct, depression, anxiety and other disorders. Am J Psychiatry 1991; 148: 564.

    Charlotte J, Mandy C, Jeneva O. Mothers attribution for behavior in no problem boys, boys with attention deficit hyperactivity disorder and boys with attention deficit hyperactivity disorder and oppositional defiant behavior. J Clin Adolesc Psychol. 2006;35(1):60-71.

    Dapaul GJ, McGoey KE, Eckert TL, Van Brakle J. Preschool children with attentiondeficit/ hyperactivity disorder: Impairments in behavioral, social and school functioning. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 2001; 40: 508-15.

    Danforth JS, Barkley RA, Stokes TF. Observation of parent-child interactions with hyperactive children: Research and clinical implications. Clin Psychol Rev 1991; 11: 703-27.

    Ditzen B, Schmidt S, Strauss B, Nater UM,Ehlert U, Heinrichs M. Adult attachment and social support interact to reduce psychological but not cortisol responses to stress. J of Psychosomatic Res. 2008; (64 suppl5): 479- 486.

    Dodd S. Understanding autism. Elsvier. Australia; 2005, pp: 30-88.

    Holenstein.T.(2004).Rigidity in parent-child interaction early childhood .Journal of Abnormal Child Psychology , 32 (4),595-607.

    Kobayashi, R. (2000) Affective communication of infant with autistic spectrum disorder and internal representation of their mothers. Psychiatry and Clinical Neurosciences, 54, 235- 243. .

    Lewis A. Child and adolescent psychiatry: A comprehensive textbook. 1st ed. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins; 2002: 645-70.

    Lewis A. Child and adolescent psychiatry: A comprehensive textbook. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins; 2007: 430-54.

    Lieberman, A. (2003). The treatment of attachment disorder in infancy and early childhood: Reflections from clinical intervention with later-adopted foster care children. Attachment and Human Development, 5, 279-282. Mazaheri MA. Role of adult attachment in marriage act productivity. Psychol J. 2000; 4(15):286-318. [Persian]

    Mikulincer M, Shaver PR, Pereg D. Attachment theory and affect regulation: Psychodynamics, development, and cognitive consequences of attachment related strategies. Motivation and Emotion. 2003; 27: 77- 102.

    Sadock BJ, Sadock VA. Synopsis of psychiatry, behavioral sciences/clinical psychiatry. 10th ed. USA: Williams and Wilkins; 2007. P. 237.

    O’Connor, T. G., & Zeanah, C. H. (2003). Attachment disorders: Assessment strategies and treatment approaches. Attachment and Human Development, 5, 223-244.

    Simpson AJ, Collins WA, Tran S, Haydon KC. Attachment and the experience and expression of emotions in romantic relationships: A developmental perspective. J Pers Soc Psychol. 2007; 92(2):355-67.

    Saydmohammadi Y. Developmental psychology: From conception to childhood. Tehran: Arasbaran Publication; 2004.

    Schmitt, D. P., Alcalay, L., Allensworth, M., Alllik, J., Ault, L., Austers, M., Bennett, K, L., Bianchi, G., Boholst, F., Borg Cunen, M. N., Braeckman, J., Brainerd, E. G., & Caral, L. G. L. (2004). Patterns and universals of adult romantic attachment across 62 cultural regions: Are models of self and other pancultural constructs? Journal of Cross-Cultural psychology, 35,367-402.

    Sibley, C. G. (2007). The association between working models models of attachment and Personality: Toward an integrative framework operationalizing global relational Models. Journal of Research in Personality, 41, 90-109.

    Sanders MR, Wooly ML. The relationship between maternal self-efficacy and parenting practices: Implications for parent training. Child Care Health Dev 2005; 31(1): 65-73.

    Saydmohammadi Y. Developmental psychology: From conception to childhood. Tehran: Arasbaran Publication;2004.

    Adams , G . R . ( 1985 ) .' Family corrclates of female adolescents , ego    identity development '. Journal of adolescence : Vol 8 . P P . 69      – 82

    Adams , G . R ., Dyk , P. A . H ., & Bennion , L . D . (1987 ) . ' Parent – adolescent            relationship and identity formation' Family perspective , 21 , 249 – 260

    Adams . G . R . , and Gullotta , T . P . ( 1994 ) . Adolescent life experiences .         California : Wadsworth , Ink .

    Archer , S . L . ( 1992 ) . 'A feminist s approach to identity  research ' In    G . R . Adams , T . P . Gullotta , & R . Montemayor ( Eds ) ,        Adolescent identity formation ( Advances in adolescent   development , vol 4) . Newbury park   , CA : sage .

    Bourne , E . ( 1978 ) . The state of research on ego identity : A review and appraisal (        part ) . Journal of youth and adolescence , 7 (3) , 223 – 247

    Brewer , M . B. & Gardner , W. (1996) .' Who is this 'we' Levels of         collective identity and selp representations' , Journal of        personalityand social psychology , 71, 1, 83-93

    Cervantes , C . A . & Callanan , M . A . ( 1998 ) . Labels and explanations in mother –      child emotion talk : Age and gender different- tiation . Developmental psychology , 34 , 88 -98 .

    Grotevant , H. D . and Cooper , C.R. (1986) . ' individuation in family        relationship ' , Human development , vol . 29 , p . 82-100

    Lomeo , C . M . ( 1999 ) . ' Identity development : The links between        coping style , sibling relationships and parenting style '        DissertationAbstracts international       : Section B : The sciences &   Engineering , 59 , 3737

    Marcia J . E.( 1966 ) . Development and validation of ego edentity status .          Journal of           personality and social psychology , 3 (5) , 551- 558

    Meeus , W . & Dekovic , M . (1995 ) . ' Identity development , parental and peer   support in adolescence : results of a national dutch survey ' Adolescence , 30 (120 ) , 931 – 944 .

    Schulthesis , D . P & Blustein , D . L . ( 1994 ) . ' Contributions of family   relationships factors to the identity formation process ' Journal of    counseling   and development , 73 , 159 – 166 .

    Sigelman , C .K. (1999) .' Life – span human development '. Brooks        Cole   publishing           Company.p. 267-296

    Todes , S . K. Nel , Z . G . ( 2000 ) . Cross cultureal , Ceoss – Gender aspects of identity formation in south African youth , Rand Africans University , South Africa .

    Waterman , A . s . (1982 ) . Identity development from adole scence to adulthood : an extention of theory        and a review of research . Developmental psychology , 18 ( 3 ) , 341 – 358 .

    Waterman , A. S. (1989) .' Curricula intervenetion for identity change :        Substantive and ethical considerations'. Journal of adolescence ,    12, 389 – 400 .

    Walter , s . & Stinnett , N . 9 1971 ) . parent – child relationship : A decate review of         reaserch' Journal of marrige & the family 33 , 70 – 110 .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, رساله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه های انسانی بر رضایت مندی خدمات گیرندگان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت