پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT

تعداد صفحات: 189 فرمت فایل: word کد فایل: 2567
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گردشگری و توریسم
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT

    چکیده

    در حال حاضر انسان متمدن امروزی که از فشارهای گوناگون شهر نشینی صنعتی و ماشینی شدن زندگی رنج می برد تمایل فزاینده ای برای روی آوردن به آرامش طبیعی و ظرافت های  فرهنگی جوامع روستایی دارد . گسترش خطوط حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی بین مناطق مختلف روستایی و شهری جهان و همچنین شکل گیری و گسترش سازمان های ارائه دهنده خدمات به گردشگران از عوامل عمده برای رونق گرفتن گردشگری روستایی به شمار می آید.

    در این پژوهش به بررسی راهکارهای توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر پرداخته شده است . جامعه آماری آن شامل سه گروه مردم محلی ، مسئولان و کارشناسان سازمانهای مربوطه و گردشگرانی که به این ناحیه سفر می کنند، میباشد. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 374 نفر تعین گردید . برای گردآوری داده ها از پرسش نامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS   استفاده شده است ، که تعداد 100 نمونه پرسشنامه برای مردم محلی و تعداد 74 نمونه پرسشنامه برای مسئولان و تعداد 200 پرسشنامه توسط گردشگران تکمیل گردید و به منظور ارائه راهکار در این منطقه از تحلیل SWOT استفاده گردیده است که نتایج نشان میدهد که بین وجود جاذبه های طبیعی ، زیرساختی و مدیریتی و فرهنگی در بخش مرکزی شهرستان نیر و توسعه گردشگری روستایی از دیدگاه سه گروه جامعه آماری در کل رابطه معنا داری وجود دارد و به ترتیب آیتم های جاذبه های طبیعی ، فرهنگی، مدیریتی و زیر ساختی  را در توسعه گردشگری دخیل می دانند و با بررسی مدل پژوهشی با تکنیک SWOT  بدست آمد ، مولفه جاذبه های طبیعی بالاترین و اولین اولویت گردشگری و در نهایت زیرساختی در آخرین اولویت قرار دارد.

     

    کلمات کلیدی: گردشگری ، گردشگری روستایی ، مدل سوات ، شهرستان نیر

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

     

    1-1- مقدمه

     

    در این فصل از پایان نامه، محقق ابتدا به بیان مسئله تحقیق و سوالات آن می پردازد. سوالات تحقیق مجموعه پرسش هایی است که محقق در تحقیق خود در صدد پاسخگویی به آنهاست. پس از آن به بیان ضرورت و اهمیت تحقیق و انگیزه تحقیق و اهداف تحقیق پرداخته می شود. این اهداف می بایست در جهتی باشد که بتواند کمکی موثر در پاسخگویی به سوالات اساسی تحقیق باشد. پس از آن به اختصار به بیان محدوده مورد مطالعه و موانع و محدودیت های تحقیق یعنی مشکلاتی که در انجام این تحقیق پیش روی محقق بوده است مطرح می گردند. در انتها به بیان برخی واژه های عملیاتی تحقیق که محقق در انجام تحقیق خود از آنها بهره برده است پرداخته می شود.

     

     

     

    1-2- بیان مساله:

     

    در شرایطی که قرن بیستم به پایان رسیده است هنوز توسعه روستایی با مسائل و چالشهای متعددی مواجه است؛ زیرا که راهبرد های گذشته در زمینه توسعه روستایی موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته است مسائلی همچون فقر، اشتغال، بهداشت، امنیت غذایی و پایداری محیط زیست را تامین کند، این مساله باعث شده است که در سالهای اخیر بار دیگر توسعه روستایی مورد توجه قرار گرفته و نظریه پردازان، برنامه ریزان و مجریان حکومتی در صدد برآیند تا با ارائه راهکارها و استراتژی های جدید، از معضلات و مسائلی که این نواحی گریبانگیر آن می باشند، بکاهند. یکی از این راهبردهایی که اخیراً در اغلب کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی از این کشورها به اجرا درآمده است و نتایج مثبتی هم به همراه داشته توسعه و گسترش گردشگری در نواحی روستایی که دارای پتانسیل های لازم برای گسترش گردشگری است، می باشد. گردشگری بعنوان یکی از مهمترین صنایع جهان در دهه های اخیر رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته است. از زمانی که روستاها با شهرها ارتباط برقرار کردند و نیازهای فراغتی شکل گرفته در شهر مستلزم محیط های طبیعی و دست نخورده شدند، گردشگری روستایی شکل گرفت گردشگری روستایی یکی از اجزای مهم صنعت گردشگری به شمار می آید و باعث شکوفایی و رشد اقتصادی روستاها می گردد. (قادری و همکاران، 1389)

    سیاست گذاران و برنامه ریزان برای گردشگری به چشم «صنعتی که ثبات اقتصادی و جمعیتی» برای جوامع روستایی به دنبال دارد، می نگرند و بسیاری نیز می پندارند که توسعه گردشگری راه حل بسیاری از مشکلات است که مناطق روستایی گرفتار آنها می باشند. پس گردشگری را عنصر لازم برای حرکت بسوی اصلاح مناطق روستایی می دانند به هر حال آنچه مسلم بوده، این است که از نظر موافقان و مخالفان توسعه، گردشگری روستایی به طور فزاینده ای بصورت یک نوش دارو، افزایش دهنده توان اقتصادی، بالا برنده قابلیت زیست در نواحی دور افتاده، محرک تجدید حیات سکونتگاهها و نیز بهبود دهنده شرایط زندگی جوامع روستایی به حساب می آید. این موضوع در بسیاری از کشورها با سیاستهای کشاورزی در ارتباط است و غالباً وسیله ای در جهت حمایت از محیط زیست و فرهنگ روستایی می باشد، بنابراین می تواند نقش اساسی در توسعه و حفظ روستا داشته باشد. (رکن الدین افتخاری و مهدوی، داوود، 1384)

    گردشگری روستایی با قدمتی بیش از یک قرن، امروزه یکی از مردمی ترین اشکال گردشگری محسوب می شود که با ارائه جذابیت و ایجاد تمایل در استفاده از فضا و ویژگی های محیط روستایی برای گردشگران و همچنین کارکردی جهت بهبود و ارتقاء شاخص های اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و زیست محیطی منطقه میزبان مورد توجه بسیاری واقع شده است. (خاتون آبادی و همکاران، 1390)

    طی دهه های اخیر، افزایش نرخ بیکاری و در نتیجه خروج نسل جوان و افراد دارای تحصیلات  بالاتر از اجتماعات روستایی، بافت و ساختار نواحی روستایی را به مخاطره انداخته است. در این میان گردشگری روستایی نه تنها به عنوان یک ابزار بالقوه برای تغییر این وضعیت بلکه یکی از عناصر جدایی ناپذیر راهبرد توسعه روستایی مطرح است و همچنین بعنوان یک راهبرد توانمند و دارای مزیت نسبی و پاک می تواند جهت جذب جریانات اقتصادی از جمله کارآفرینی و اشتغال، سرمایه گذاری و جمعیت به سوی روستاها و نقاط طبیعی، مطرح باشد. (افتخاری و همکاران، 1390)

    سرزمین ایران از حیث جاذبه های فرهنگی، هنری و محیطی و دارا بودن روستاهای متنوع و جذاب در زمره ی شگفت انگیزترین ممالک جهان به شمار می آید. (مهدوی) استان اردبیل به عنوان سرزمینی سرشار از منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگی از یک سو و دارا بودن آب و هوای متنوع و دلپذیر و چهار فصل، آب های معدنی گرم و سرد و استقرار بیشتر این جاذبه ها در مناطق روستایی از سوی دیگر، منطقه ای شگفت انگیز برای گردشگران داخلی و خارجی است. منطقه مورد مطالعه (شهرستان نیر) از شهرستان های استان اردبیل در مسیر جاده ی اردبیل به تبریز و در 35 کیلومتری مرکز استان و در دامنه ارتفاعات سبلان واقع شده است. این منطقه دارای زمستان های سرد و تابستان های بسیار معتدل می باشد.

    به همین دلیل در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی می باشد. مناطق روستایی این شهرستان از جمله نواحی روستایی است که از نظر طبیعی و تاریخی- فرهنگی همچون آب درمانی ها، غارها، تپه ها و قلعه های باستانی و... دارای توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه زیادی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی می باشد. (افتخاری، 1390)

    بر این اساس در این تحقیق سعی بر آن است تا با استفاده از منابع و مطالعات کتابخانه ای و اسنادی و مشاهدات میدانی و با شناخت پتانسیل ها و محدودیت های توریستی منطقه روستایی مورد مطالعه سعی شده است ضمن پاسخگویی به این سوال که پتانسیل ها و محدودیت های توسعه گردشگری روستایی کدام است؟ و چه راهبردها و راهکارهایی جهت توسعه گردشگری که منجر به توسعه روستایی و توسعه ملی بشود وجود دارد؟ به بررسی و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها از دیدگاه جامعه آماری این مطالعه که شامل سه بخش مردم محلی، مسئولین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و شهرستان نیر و گردشگران منطقه می باشد، در جهت توسعه گردشگری روستایی پرداخته و در نهایت با توجه به این نظرات و دیدگاهها و با استفاده از روش SWOT به ارائه استراتژی و راهبرد به منظور بهره گیری بهینه و هدفمند از نقاط قوت و فرصتها و تقویت و یا از بین بردن نقاط ضعف و تهدید ها در جهت دستیابی به توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر در روستاهای بخش مرکزی شهرستان نیر که دارای جاذبه های گردشگری هستند ارائه شود.

     

    1-3- سوال تحقیق:

    لذا این تحقیق درصدد پاسخ گویی به سوالات اساسی زیر می باشد:

    - توانایی های بالقوه و بالفعل گردشگری روستایی در بخش مرکزی شهرستان نیر چگونه است؟

    - راهکار برای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر در بخش مرکزی شهرستان نیر چیست؟

    - چگونه می توان زمینه های گردشگری در نواحی روستایی منطقه مورد مطالعه را بسط یا تحقیق بخشید؟

    - آثار و پی آمدهای گردشگری روستایی شامل چه مواردی است؟

    - در حال حاضر چه نقاط قوتی وجود دارد که می تواند به گسترش گردشگری روستایی کمک نماید؟

    - در حال حاضر چه نقاط ضعفی وجود دارد که می تواند مانع گسترش گردشگری روستایی شود؟

    - چه فرصتهایی برای توسعه گردشگری روستایی وجود دارد؟

    - چه تهدیدهایی ممکن است مانع گسترش گردشگری روستایی در منطقه مورد مطالعه بشود؟

     

    1-4- فرضیه های تحقیق

    متناظر با سوالات مطرح شده فرضیه های تحقیق به شرح زیر است:

    - بین وجود جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی در بخش مرکزی شهرستان نیر و توسعه گردشگری روستایی رابطه معنی داری وجود دارد.

    - بین توسعه گردشگری روستایی و ایجاد اشتغال برای نیروی مازاد کار رابطه وجود دارد.

    - بین سطح آگاهی مردم محلی و توسعه گردشگری روستایی رابطه وجود دارد.

     

    1-5- ضرورت و اهمیت تحقیق

    تنوع بخشی به اقتصاد، بالابردن شاخص های توسعه انسانی، مشکلات ناشی از صنعتی شدن و آلودگی بیش از استاندارد شهرها به ویژه شهرهای بزرگ، افزایش بهره وری و کارآمدی نیروی انسانی، اشتغال زایی، تعامل فرهنگ ها و حفظ محیط زیست و در مجموع توسعه پایدار از دغدغه هایی است که جهان امروز با آنها روبرو است و هر یک از کشورها در هر سطحی از توسعه در تلاش هستند که پاسخ لازم به دغدغه های مذکور را بیابند و در این میان کشورهایی که به تنوع بخش اقتصادی روی آورده اند و می خواهند خود را از اقتصاد تک پایه ای برهانند، در جستجوی شناخت و خلق جدید مزیت ها هستند. یکی از این مولفه ها صنعت گردشگری است که اغلب کشورها بویژه کشورهایی که به لحاظ موقعیت مکانی از این مزیت برخودار هستند، آن را در برنامه های توسعه ملی خود گنجانده اند تا از این طریق بتواند فرآیند توسعه ملی خود را تکامل بخشند (افتخاری، صالحی امین، 1378)

    گردشگری روستایی نیز جزئی از صنعت گردشگری است که می تواند نقش عظیمی در توسعه و عمران نواحی روستایی ایفا نماید. بنابراین ضروری می نماید با شناسایی و بررسی حساب شده توانایی ها و پتانسیل های گردشگری در نواحی روستایی و ارائه راهکارهایی مناسب جهت توسعه این صنعت عظیم، گامی موثر در راه توسعه روستایی و کمک به رشد و ترقی اقتصاد روستا برداشته شود. هدف از این مطالعه تلاش برای افزایش درجه مطلوبیت گردشگری روستایی، بهره مندی هر چه بیشتر از توانمندیهای گردشگری منطقه و تلاش به منظور ارتقاء سطح گردشگری به حدی که مقصدی از مقاصد برای استانهای کشور و گردشگران بین المللی و ملی و منطقه ای گردد. برنامه ریزی در این راستا باعث می گردد تا حضور گردشگران در مناطق مختلف استان نه تنها فشارهای اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی را در تمام ابعاد خود افزایش ندهد، بلکه حضور گردشگران به آسایش زندگی، کسب درآمد و خلق فرصتهای نوین اقتصادی و اجتماعی در منطقه مورد مطالعه ختم گردد.

    شهرستان نیر به دلیل ویژگی های زمین ساختی، یکی از کانون های مهم آب معدنی و آبگرم کشور است و در گوشه و کنار این منطقه آبهای گرم معدنی متعددی را در خود جای داده است. از طرف دیگر، جاذبه های مصنوع همچون دریاچه پشت سد یامچی به غنای پتانسیل های توریستی و تفرجی این شهرستان افزوده است این منابع هر چند آن طور که شایسته است مورد برنامه ریزی و بهره برداری قرار نمی گیرند و از فقر امکانات و تسهیلات خدماتی و رفاهی در عذاب هستند، با این حال منابعی همچون آبهای گرم معدنی منطقه سالهای سال است که مورد استفاده اهالی روستاهای پیرامون و در چند سال اخیر گردشگران عبوری قرار می گیرند. در کنار کانون های آبگرم و معدنی و منابع گردشگری تاریخی و فرهنگی، شهرستان نیر دارای پتانسیل های ویژه تفرجی نیز هست که برخی از آنها در صورت بالفعل شدن توانمندیهای تفرجی خود، می توانند به فضای مطلوبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و تفرج گردشگران تبدیل شوند. در کل می توان گفت که از مناطق نمونه گردشگری مورد مطالعه در محدوده شهرستان نیر، منطقه نمونه گلستان کارکرد گردشگری تاریخی، منطقه یامچی و ایلانجیق کارکرد اکوتوریستی و تفرجگاهی و منطقه گردشگری نمونه سبلان (برجلو)، سقزچی و قره شیران از جمله کاتونهای آب گرم و معدنی شهرستان محسوب می شوند این مناطق نمونه با فواصل نسبتاً کوتاه از همدیگر در محدوده ی اداری- سیاسی شهرستان نیر واقع شده اند.

    با وجود مشکلات فراوان در راه توسعه روستایی و کمبود پتانسیل های لازم در جهت توسعه بخش کشاورزی و صنعت گردشگری می تواند نقش موثری در رونق بخشیدن به اقتصاد روستا و گام موثری در جهت توسعه روستایی باشد در حالیکه با توجه به توان ها و پتانسیل های منطقه مورد نظر هنوز هیچ برنامه ای جهت توسعه گردشگری روستایی تدوین نشده است. 

    لینک دانلود پروپوزال این پایان نامه

  • فهرست و منابع پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT

    فهرست:

    فصل اول ................................................................................................................................................ 1

     مقدمه ........................................................................................................................................2

    بیان مسئله ..................................................................................................................................3

    سوال تحقیق ...............................................................................................................................5

    فرضیه های تحقیق  ....................................................................................................................5

    ضرورت و اهمیت تحقیق  .........................................................................................................6

    انگیزه تحقیق  ............................................................................................................................8

    اهداف تحقیق  ..........................................................................................................................8

    محدوده مورد مطالعه  ...............................................................................................................8

    موانع و محدودیت ....................................................................................................................9

    1-10-بهره وران تحقیق ........................................................................................................................9

    1-11-روش تحقیق  ............................................................................................................................9

    1-12-سازمان دهی تحقیق .................................................................................................................11

    فصل دوم  ............................................................................................................................................12

    2-1-مقدمه ........................................................................................................................................ 13

    2-2-گردشگری  .................................................................................................................................14

    2-2-1-مفاهیم گردشگر و گردشگری  ..............................................................................................15

    2-3-صنعت گردشگری  .....................................................................................................................17

    2-4-روشهای مطالعه گردشگری  .......................................................................................................19

    2-5-ویژگی های صنعت گردشگری  .................................................................................................19

    2-6-انواع گردشگران  ........................................................................................................................28

    2-6-1-انواع گردشگران از دیدگاه کوهن .........................................................................................30

    2-6-2-انواع گردشگران از دیدگاه امکس  ......................................................................................31

    2-7-1-انواع گردشگری  .................................................................................................................31

    2-7-1-1-گردشگری فرهنگی  .......................................................................................................31

    2-7-1-2-گردشگری مذهبی  .........................................................................................................32

    2-7-1-3-گردشگری روستایی ........................................................................................................32

    2-7-1-4-اکوتوریسم (گردشگری طبیعت) .....................................................................................32

    2-7-1-5-گردشگری ماجراجویانه  .................................................................................................33

    2-7-1-6-گردشگری آموزشی  .......................................................................................................33

    2-7-1-7-گردشگری سلامت  ........................................................................................................33

    2-7-2-انواع گردشگری از دیدگاه والن اسمیت  .............................................................................34

    2-7-2-1-گردشگری قومی  ............................................................................................................34

    2-7-2-2-گردشگری هنری  ...........................................................................................................34

    2-7-2-3-گردشگری تاریخی .........................................................................................................34

    2-7-2-4-گردشگری مبتنی بر طبیعت یا طبیعت گرا ......................................................................35

    2-7-2-5-گردشگری تفریحی و ورزشی ....................................................................................... 35

    2-7-2-6-گردشگری مرتبط با کار ..................................................................................................35

    2-7-3-تقسیم بندی گردشگری از نظر مکانی  ................................................................................35

    2-7-3-1-گردشگری شهری  .........................................................................................................35

    2-7-3-2-گردشگری روستایی ........................................................................................................35

    2-7-3-3-گردشگری عشایری، قومی ، قبیله ای  ............................................................................35

    2-7-3-4-گردشگری در طبیعت  ....................................................................................................35

    2-7-3-5-گردشگری ساحلی ودریایی.............................................................................................36

    2-7-3-6-گردشگری کوهستانی.......................................................................................................36

    2-7-3-7-گردشگری هوا و فضا .....................................................................................................36

    2-7-3-8-گردشگری زیست محیطی ...............................................................................................36

    2-8-گردشگری روستایی...................................................................................................................36

    2-8-1-مقدمه ...................................................................................................................................36

    2-8-2-گردشگری روستایی چیست؟...............................................................................................36

    2-8-2-1-گردشگری روستایی از نگاهی دیگر................................................................................37

    2-8-2-2-سایر تعریف گردشگری روستایی...................................................................................38

    2-8-2-3-گردشگری عشایری (یک الگوی فضایی) .....................................................................39

    2-8-2-4-قلمرو جهانگردی روستایی............................................................................................41

    2-8-2-5-جهانگردی کشاورزی ...................................................................................................42

    2-8-2-6-جهانگردی سبز..............................................................................................................43

    2-8-2-7-جهانگردی بوم زیستی...................................................................................................43

    2-8-3-توریسم روستایی:مفاهیم و ارزیابی.....................................................................................44

    2-9-انواع گردشگری روستایی.......................................................................................................51

    2-9-1-توریسم طبیعی/ روستایی...................................................................................................51

    2-9-2-توریسم فرهنگی / روستایی...............................................................................................51

    2-9-3-اکوتوریسم..........................................................................................................................51

    2-9-3-1-اکوتوریسم به عنوان یک مفهوم.....................................................................................54

    2-9-3-2-مولفه های اکوتوریسم...................................................................................................54

    2-9-3-3-نقش اکوتوریسم در بازار بزرگ گردشگری...................................................................55

    2-9-4-توریسم دهکده ای..............................................................................................................56

    2-9-5-توریسم کشاورزی...............................................................................................................56

    2-9-6-توریسم مزرعه ...................................................................................................................57

    2-9-7-توریسم سبز........................................................................................................................57

    2-10-پیشینه تاریخی گردشگری روستایی......................................................................................58

    2-10-1-پیشینه تاریخی گردشگری روستایی در جهان..................................................................58

    2-10-2-پیشینه تاریخی گردشگری روستایی در ایران.................................................................. 60

    2-11-گردشگری روستایی در تجارب جهانی................................................................................63

    2-11-2-گردشگری روستایی در ایالات متحده آمریکا ( ایالت یوتا).............................................63

    2-11-3-گردشگری روستایی در روستای برونته انگلستان.............................................................65

    2-11-4-طرح "تارکا"در انگلستان .................................................................................................66

    2-11-5-گردشگری روستایی در اسپانیا ........................................................................................67

    2-11-6-گردشگری روستایی در استرالیا و نیوزلند........................................................................68

    2-12-اثرات توسعه گردشگری.......................................................................................................72

    2-12-1-اثرات و پیامدهای گردشگری روستایی............................................................................72

    2-13-گردشگری روستایی،راهبرد توسعه روستایی.........................................................................75

    2-13-1-معنا و مفهوم توسعه..........................................................................................................76

    2-13-2-توسعه روستایی.................................................................................................................77

    2-13-3-شاخصه های توسعه روستایی...........................................................................................79

    2-14-مطالعات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق..........................................................................79

    2-14-1-مطالعات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق.....................................................................79

    فصل سوم..........................................................................................................................................84

    3-1-آشنایی مقدماتی با شهرستان نیر...............................................................................................85

    3-2-موقعیت نسبی شهرستان نیر ....................................................................................................85

    3-3-ویژگی های جمعیتی................................................................................................................86

    3-1-1-جمعیت ..............................................................................................................................86

    3-4-وجه تسمیه نیر..........................................................................................................................88

    3-5-1-فرهنگ ، زبان و دین............................................................................................................89

    3-6-1-اوضاع اقتصادی شهرستان نیر..............................................................................................89

    3-7-صنعت گردشگری در محدوده مطالعاتی................................................................................. 92

    3-8-جاذبه های طبیعی گردشگری................................................................................................. 98

    3-8-1-عرصه طبیعت گردی ( اکوتوریسم ) .................................................................................98

    3-8-2-آب های معدنی استان اردبیل..........................................................................................102

    3-9-جاذبه های تاریخی و فرهنگی............................................................................................ 104

    3-9-1-تپه های قره شیران..........................................................................................................105

    3-9-2-سنگ نبشته های اورارتویی.............................................................................................105

    3-9-3-رباط سنگی شاه عباسی ..................................................................................................105

    3-9-4-سنگ افراشته های تاریخی میمند....................................................................................106

    3-9-5-قبرستان اسلامی قره شیران .............................................................................................107

    3-9-6-قلعه بوینی یوغون ...........................................................................................................107

    3-9-7-فرهاد کهلی یا غار فرهاد................................................................................................. 108

    3-9-8-قیرمیزی کورپی یا پل قرمز...............................................................................................108

    3-10-ویژگی های اقلیمی محدوده منطقه نمونه...........................................................................109

    3-11-بررسی ایام مناسب و آسایش گردشگری ...........................................................................117

    فصل چهارم.....................................................................................................................................120

    4-1-یافته های جمعیت شناختی....................................................................................................121

    4-2-بخش سوم آمار استنباطی.......................................................................................................132

    4-2-1-آزمون فرضیه اول..............................................................................................................132

    4-2-2-آزمون فرضیه دوم..............................................................................................................133

    4-2-3-آزمون فرضیه سوم..............................................................................................................134

    4-2-4-آزمون فرضیه چهارم...........................................................................................................134

    فصل پنجم ........................................................................................................................................137

    5-1-محدودیت های پژوهش...........................................................................................................141

    5-1-1-محدودیت های تحت کنترل محقق.....................................................................................141

    5-1-2-محدودیت هایی که در کنترل محقق نیست.........................................................................141

    5-2-پیشنهادات پژوهشی ................................................................................................................141

     

    منبع:

    .1  آسایش ، حسین ، 1374 ؛ اصول و روشهای برنامه ریزی روستایی ، انتشارات پیام نور، تهران .

    .2ازکیا ، مصطفی ، 1384 ؛ مقدمه ای بر جامعه شناسی توسعه روستایی ، انتشارات اطلاعات.

    .3  استعلاجی ، علیرضا ؛ 1387 ، نظریه های توسعه جزوه کلاسی کارشناسی ارشد جغرافیا ، واحد علوم و تحقیقات تهران .

    .4 افتخاری ، رکن الدین ، قادری اسماعیل ، 1381 ؛ نقش گردشگری روستایی در توسعه روستایی (نقد و تحلیل چارچوب های نظریه ای) ، فصلنامه مدرس ، دوره 6 ،شماره 2 .

    5.بمانیان ، محمد رضا ،محمودی نژاد ، هادی ، 1388  ؛ مبانی برنامه ریزی و توسعه گردشگری روستایی ،  انتشارات تهران : هله : طحان .

    .6پاپلی یزدی ،محمد حسین و سقایی ،مهدی ، 1382 ؛ " گردشگری و تبار شناسی " ، فصلامه تحقیقات جغرافیایی  ، شماره 68.

    .7تودارو ،مایکل ، 1383 ؛ توسعه اقتصادی در جهان سوم ،ترجمه غلامعلی فرجادی ، انتشارات کوهسار .

    .8حسینی ، سید ابوالفضل ،1387 ؛ گردشگری روستایی ، مقاله اینترنت .

    .9دهخدا ، علی اکبر ، 1325 ؛ لغت نامه ، دانشگاه تهران .

    .10دیاس هیران دی و ویکرامانایاک ، بی دبلیو ، ای ، 1368 ؛ درسنامه برنامه ریزی توسعه روستایی ، ترجمه فرید ، ناصر ، وزارت جهاد سازندگی ، مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستایی .

    11.راجر داس ویل ، 1387 ، مدیریت جهانگردی (مبانی ،راهبرد ها و آثار ) ، ترجمه : اعرابی ، سید محمد ، ایزدی ، داود ، تهران : دفتر پژوهشهای فرهنگی .

    .12رحیمی ، حسین ، 1381 ؛ جهانگردی روستایی و قلمروی آن ، ماهنامه اطلاعات سیاسی و اقتصادی ، شماره 186-185 .

    .13رضوانی ، علی اصغر ، 1374  ؛ جغرافیا و صنعت توریسم ، انتشارات پیام نور ، چاپ دوم .

    .14ریچارد ، جولیا شارپلی ، 1380 ؛ گردشگری روستایی ، ترجمه رحمت اله منشی زاده و فاطمه نصیری ، انتشارات منشی ، تهران .

    .15ژولیوس ، نیرره ، 1365 ؛ عمران روستایی ، ترجمه اسداله زمانی پور ، مجتمع آموزش عالی بیرجند .

    .16سقایی ، مهدی ،1382 ؛  بررسی قابلیتهای گردشگری روستایی در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه فردوسی مشهد.

    .17شریف زاده ، ابوالقاسم و مرادنژاد ، همایون ، خرداد و تیر 1381 ؛ توسعه پایدار و گردشگری روستایی ، ماهنامه اجتماعی اقتصادی جهاد.

    18.صالحی فرد ، محمد ، 1390  ؛ گردشگری روستایی ( مبانی برنامه ریزی و طرح های ساختاری ) ، نشر : مرندیز .

    .19قادری ، اسماعیل ، 1382 ؛ نقش گردشگری روستایی در توسعه روستایی ، پایان نامه دکتری ، جغرافیا و برنامه ریزی ، استاد راهنما ، دکتر عبدالرضا رکن الدین افتخاری ، دانشگاه تربیت مدرس ،تهران .

    20.مرادی ، لیلی ، 1390  ؛ نقش توانمندیهای گردشگری شهرستان آبدانان در توسعه ی روستایی ، ناشر : جوهر حیات .

    .21مطیعی لنگرودی ،حسن ، 1382 ؛ برنامه ریزی روستایی با تاکید بر ایران ،انتشارات جهاد دانشگاهی ،  مشهد .

    .22میسرا ، 1366 ؛ توسعه روستایی ، مسائل و مشکلات ، ترجمه علی اکبر روستا ، مرکز تحقیقات و بررسی مسائل وزارت جهاد سازندگی.

    .23وای ، گی ، چاک ، 1386 ؛ جهانگردی در چشم اندازی جامع ، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی ،  تهران  .

     

     

    منابع لاتین

    (1Bridges , J.G,1959 , “ A short history of tourism “ in H.P. sales (ed.), Travel and  tourism encyclopedia , London : Travel world.

    (2Bukowski , G , 1976 ; “tourism and conservation: confliet ,co-existince or symbiosis , environmental conservation.

    (3Burkart , J. and medlik , S . 1981, Tourism – past, present and future , 2nd edn , Butterworth –Heinemann.

    (4Cater, E .and lowman, G .(eds) (1994) ecotourism – A sustainable option , wiley

    (5Chrisc, H wan ,and sirakaya , E . (2005)  measuring residents, attitude toward sustainable tourism: development of sustainable tourism attitude scale : journal of travel research vol 43   .

    (6Cooper , C., Fletcher , J ,Gilbert , D. and wanhill , s . 1993  ; tourism ; principles.

    (7Fennel , David  , 2000 ; “ecotourism, an introduction “ , rout ledge London & Newyork .

    (8Gunn , C.A. ,2002 ; Tourism planning : concepts , basics , cases , new York and London :Rutledge.

    (9Havengardr, G ,(1994) ,ecotourist: astatus report and conceptual frame work.journal of tourism studies and conceptual frame work.

    (10Holden , A, 2000 ; environment and tourism London : Rout ledge.

    (11Jafari , J, 2000  ; encyclopeclia of tourism , London :Routleclye.

    (12Jansen –verbeke , 2000  ; M: leisure shopping –a magic concept for the tourism industry , in : chris Rayan and Stephen page , (eds) tourism management towards the new millennium , pergamon.

    (13Lane ,B,(1994) sustainable rural tourism strategies : A tool fer development and conservation . journal of sustainable tourism.

    (14Mathieson , A. and wall , G , 1982  ; tourism : economic , physical and social impact , longman .

    (15Nash , D, 1981 ; tourism as an Anthropologial subject : current anthropology.

    (16Oppermann , M. ,1996  ; rural tourism in southern Germany , Annals of tourism  research : vol 23  ,num  1 , pergamon press , USA.

    (17Poon ,a,1993  ; tourism , technology and competitive stragies , CAP international,  walling ford .

    (18Sharply, Julia (1997) ,rural tourism : An introduction , thomson business press, London , p  .113.

    (19Urry, I , 1992 ; “ The tourism Gaze revisited “American behavioral sxientist vol .36. .no .

    (20Wood, K , and House , S, 1991 ; The Good Tourist : A world wide guide for the green traveler , London , mandarin .

     

پروپوزال در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , گزارش سمینار در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , تز دکترا در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , رساله در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , پایان نامه در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , تحقیق در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , مقاله در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه ارزیابی توسعه گردشگری شهر زنجان با استفاده از مدل SWOT
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت