پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 2564
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی

    عنوان پایان نامه به فارسی:

    مقایسه سیستم های مغزی رفتاری، تمایز خود وآسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی

    عنوان پایان نامه به انگلیسی:

    Comparison of brain and behavioral systems, self- differentiation and psychological vulnerability in the students with narcissistic and normal

    کلمات کلیدی:

    سیستم مغزی رفتاری- تمایز خود- آسیب پذیری – خود شیفته

    پرسش اصلی پژوهش :

    آیاسیستم های مغزی رفتاری، تمایز خود و آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی متفاوت است؟

     

    بیان مسئله:

    طبق چهارمین مجموعه تجدیدنظر شده راهنمای تشخیص و آمار ی اختلالات روانی اختلالات شخصیتی الگوی پایداری از تجربه درونی و رفتارند که آشکارا از انتظارات فرهنگ فرد فاصل ه دارند، فراگیر و انعطاف ناپذیرند. شروع این اختلالات در نوجوان ی یا اوای ل بزرگسالی است ،این اختلال در طو ل زمان پایدار می ماند و منجر به ناراحتی یا آسیب می شود و حداقل در دو زمینه زیر نمایان می شود: شناخت ، عاطفه ، کارکرد بین فردی ، یا کنترل تکانه . این الگوی رفتاری پایدار در بسیاری از موقعیت های شخصی و اجتماع ی انعطاف ناپذیر است و از نظر بالین ی منجر به نگرانی شدید یا آسیب جدی در کارکردهای اجتماعی ، شغلی یا دیگر زمینه های مهم می شود.اختلال شخصیت هیستریکی نیز یک ی دیگر از اختلالا ت شخصیتی است که علامت اساسی آن رفتار هیجان زدگی و توجه طلبی نافذ و افراطی است و از اوایل کودکی شروع می شود و در زمینه های گوناگون وجود دارد. این اختلال با میزان بالای اختلال جسمانی کردن ، اختلال تبدیلی و اختلا ل افسردگی اساسی همراه است و میزان شیوع آن در جمعی ت عمومی بین 2 تا 3 درصد و در مراکز بهداشت روانی بستری بین تا 15 درصد است(4).

    یک مطالعه برروی نمونه ایرانی نشان داده است که میزان آسیب پذیری و اختلالات روانی، خودکشی و مسائل شخصیتیاز جمله شخصیت نمایشی در بین تیزهوشان در مقایسه با افراد عادی شیوع کمتری دارند.این افراد اسلامت روانی بالاتری برخوردار هستند(1).

    تمایز یافتگی یکی از مهمترین مفاهیم نظریه سیستمهای خانواده است، میزان توانایی فرد در تفکیک فرایندهای عقلی و  احساسی را نشان میدهد. افراد تمایز یافته تعریف مشخصی از خود و عقایدشان دارند، می توانند جهت خویش را در زندگی انتخاب نمایند و در موقعیتهای شدید عاطفی که در بسیاری از افراد منجر به بروز رفتارهای غیر ارادی و گرفتن تصمیمات نافرجام میشود ، کنترل خود را ا ز دست ندهند و با در نظرگرفتن عقل و منطق تصمیم گیر ی کنند. در مقابل، افراد تمایزنایافته که هویت تعریف شده ا ی ندارند، در تنشها و مسائل بین اشخاصی موجود، همراه با موج عاطفی خانواده حرکت می کنند و در نتیجه اضطراب مزمن بالایی را تجربه کرده و مستعد مشکلات روا نشناختی و بروز نشانه های بیماری هستند(10). از آنجایی که تمایز یافتگی، نقشی مهم و اساسی در کاهش اضطراب مزمن فرد و برخورداری از یک زندگی سالم را دارد وهمچنین با توجه به این که شخصیت فرد از لحاظ میزا ن تمایزیافتگی اش، در ارتباط با اعضای خانواده شکل میگیرد ، لذا این دوره نقش کلیدی در ایجاد یک هویت شخصی سالم دارد(18).دو مفهوم آسیب پذیری و آسیب ناپذیری همواره برای تجسم بخشیدن به مفهوم رشد آسیب های روانی به کار رفته اند. مقصود از آسیب پذیری، احتمال بروز پاسخ ناسازگارانه در موقعیت های معین است(5).راتر(1999) بر طبیعت تعاملی عوامل خطر و محافظ و آسیب پذیری و بهبودپذیری تأکید می کند. او معتقد است که عوامل شخصی از نظر ویژگی های زیست شناختی و روان شناختی قابل بررسی است و عوامل محیطی ضوابط محیط روانی  اجتماعی کودک مانند خانواده، مدرسه و گروه همسالان را در برمی گیرد. افزون بر ویژگی های شخصی، انواع عوامل محیطی نیز می توانند کودکان را در برابر مشکلات روان شناختی آسیب پذیر سازند و نقش معناداری را در تداوم این مشکلات ایفا کنند. تحقیقات نشان داده اند که 50 درصد از واریانس اغلب ویژگ یهای روان شناختی براساس عوامل محیطی پیش بینی می شوند و از بین مهمترین این عوامل می توان به ویژگی های هنجاری روان شناختی والد  کودک، مشکلات متداول زندگی خانوادگی و تنیدگی های خاص اشاره کرد(17).

    یافته های حاصل از ارتباط افسردگی و اضطراب با اختلال شخصیت بدلیل اثرات ناشی از موسسه ای شدن و مداخلات دارویی مغشوش می باشد، بنابراین، مطالعه شخصیت اسکیزوتایپی در جمعیت عمومی فرصتی ویژه برای بررسی شاخص های مختلف مرتبط با اسکیزوفرنیا بدون اثرات مغشوش کنندگی ناشی از موسسه ای شدن، مداخلات دارویی و نشانه های سایکوتیک شدید فراهم می آورد.بنابراین محقق در پی پاسخ به این سوال است که آیاسیستم های مغزی رفتاری، تمایز خود و آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی متفاوت است؟

    پیشینه پژوهش  (در بیان مختصر پیشینه پژوهش  دانشجو باید به کلیه مراجع ذکرشده در بخش فهرست مراجع اشاره کند رجوع به مراجع باید براساس شماره مرجع یا حروف اول نام نویسندگان  باشد بدیهی است که در صورت استفاده از هریک از حالت های فوق، مراجع معرفی شده در بخش فهرست مراجع نیز باید برحسب شماره مرجع یا حروف اول نام نویسندگان مرتب شده باشد):

    کوهرت(1997) نظریه خود گرایش  های خودشیفتگی را فطری دانسته و تفاوت های فردی در خود شیفتگی را ناشی از رفتار والدین میداند.

    واتسون و همکاران(2008) بعد سازگارانه خود شیفتگی را شمال موارد اطمینان از توانایی خد و نگرش به عنوان یک رهبر میدانند.

    مارتز(2008) در پژوهشی بدست آورد خود شیفتگی سالم یا ناسازگارنه با اسناد های اجتماعی روانشناسی مثبت از قبیل استقلال و اعتماد ، عزت نفس رابطه دارد.

    واتسون و همکاران(2008) بدست آورند خود شیفتگی سالم و سازگارانه افراد را در رسیدن به شغل و هدف کمک می کند.

    لوک(2008)بدست آورد خود شیفتگی ناسازگارانه،همبستگی قوی با ناسازگاری اجتماعی، خود بزرگ بینی،جستجوی قدرت، خود ارزشمندی پایین،عزت نفس بالا رادارد.

    کرامرس(2008)در پژوهشی بدست آورد وقتی خودانگاره برتر در نوجوانان خودشیفته مورد تهدید قرار می گیرد بسیار پرخاشگرانه واکنش نشان

    می دهند.

    کانیوز(2007) بدست آورد جهت تبیین تفاوت های فردی به نقش عوامل زیستی- عصبی اشاره میکند و در این راستا سیستم های مغزی/ رفتاری، فعالیت، چگونگی استقرار و غلبه آنها را در افراد به عنوان عامل ایجاد کننده تفاوتهای فردی در توجه  و انتخاب محرکها و بروز رفتار در آنها میداند.

    هپونمی(2003) برای تجاربی نظیر امید، وجد و شادی پاسخگو باشد. فرض براین است که سیستم فعالساز رفتاری دلیل بنیادی صفت زودانگیختگی است و با انگیزش، برونگردی و جستجوی احساس مرتبط میباشد.

    اسکورون و دندی(2010) در مورد تمایز یافتگی،سطوح بالاتر تمایز یافتگی، پیش بینی کننده ی سطوح بالاتر کنترلموفق، سازگاری زناشویی بالاتر بوده است. همچنین ارتباط معناداری نیز بین سطوح پایین تر تمایز یافتگی و وجود اضطراب مزمن و نشانگان بیماری، هم آمیختگی بالاتر بین زوجین مشاهده شده است.

    گمز(2012) در مطالعه خود بر روی این دو نظریه به این نتیجه رسیدند که سیستم بازداری رفتاری همبستگی مثبتی با روان آزرده گرائی و رابطهای منفی با برونگردی دارد، در حالی که سیستم فعالساز رفتاری کاملاً برعکس، همبستگی منفی با روان آزرده گرائی و همبستگی مثبت با

    برونگردی دارد. این یافته منطبق با نظریه است.

    دیاز(2013) در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که روان گسسته گرائی همبستگی مثبت با سیستم بازداری رفتاری دارد.

    پیکرینگ(2013) به نقل از محمدی و همکاران در یافتند که روان گسسته گرائی همبستگی مثبت با مؤلفه روی آورد سیستم فعالساز رفتاری و رابطهای منفی با مؤلفه گریز سیستم جنگ/ گریز دارد. نتیجه این پژوهش برخلاف ادعای گری است که معتقد بود سیستم جنگ/ گریز تنها با روانگسستهگرائی ارتباط دارد. همچنین گری مدعی بود که برونگردی با سیستم فعالساز رفتاری رابطه مثبت دارد.

    فرضیه ها:

    فرضیه اصلی

    1-سیستم فعال سازی رفتاری در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی کمتر است.

    2-سیستم بازداری رفتاری در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی بیشتر است.

    3-واکنش پذیری عاطفی در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی کمتر است.

    4-جایگاه من در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی کمتر است.

    5-گریز عاطفی در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی بیشتر است.

    6-هم آمیختگی با دیگران در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی بیشتر است.

    7-افسردگی در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی بیشتر است.

    8-اضطراب  در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی بیشتر است.

    9-شکایات جسمانی در دانشجویان خود شیفته نسبت به عادی بیشتر است.

  • فهرست و منابع پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    تقوی،مرتضی  ، نظر بلند ن. مقایسه بهداشت روانی دان شآموزان مدارس تیزهوشان با دانش آموزان مدارس عادی، خلاصه مقالات اولین  همایش ملی استعدادهای درخشان، 1380 ، ص 9

    مهدی فر ،زهرا ،  مقایسه سیستم های مغزی – رفتاری BAS و BIS در بین معتادان(کم خطر و پر خطر) و افراد سالم ؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اردبیل ؛ ص7(1389).

    3-      Cramer P narcissism ,(2008) indentification and longitudinal change in psychological health:dynamic predictions.jperes.

    Donahue, B., Thevenin, D.M., & Runyon, M.K.(1997). Behavioral treatment of conversion disorder in adolescence: a case example of globus hystericus. Behavior Modification, 21, 231-232.

    Garmezy, N. (1983). Stressors of childhood. In N. Garmezy & M. Rutter (Eds.), Stress, coping, and development in children (pp. 43-84). New York:McGraw-Hill.

    Gomez, R., Cooper, A., Gomez, A(2006).Susceptibility to positive and negative mood states: a test of Eysenck s, Grays and Newmans theories. Personality and Individual Differences, 29: 351-362

    .Gary , J. A. McNaughton,N. the Neuropsychologh of Anxiety: An Enquiry into the9 Functions of the Septo _ Hippocampal system ( 2ed. ).(Oxford Psychology Series NO .33).Oxford : Oxford University Press (2000).

    Gray, J. A Gray’s reinforcement sensitivity model and child psychopathology. In H. J. Eysenck (Ed.), A model for personality . Berlin: Springer-Verlag(1981).

    9-      Goldenber I, Goldenberg H. Family therapy, an overview. California: Cole Pub: 2000.

    10- Heponiemi, T., Keltiangas-Jarvinen, L., Puttonen, S., Ravaja, N.(2003) BIS/ BAS sensitivity and self- rated affects during experimentally induced stress. Personality and Individual Differences ؛ 34: 943-957

    Kohut h . the relations of self.connecticut: internasional universities press 1977

    12- Kanyazev, G.G., Slobodskoj-Plusnin, J.Yu.(2007) Behavioral approach system as a moderator of emotional arousal elicited by reward and punishment cues. Personality and Individual Differences ؛ 42: 49-59

    Lock KD(2010).aggression, narcissims, self-stem and the attribution of desirable and humanizing traits to self versus order. J res pres.

    Martinez MA,(2008) narcissim and displaced aggression:effects positive, negative and delayed feedback.j pres individ diff.

    Pickering, A.D.,Corr, P. J., Gray, J. A..(1997) Interactions and reinforcement sensivity theory:a theoretical analysis of Rusting and alarsen Personality and Individual Differences ؛26: 357- 365

    Rutter, M. (1999). Resilience concepts and findings:Implications for family therapy. Journal of Family Therapy, 21, 119-144.

    Skowron EA, Dendy AK.(2004) Differentiation of self and attachment in adulthood. Contemp Fam Ther; 26(3): 337-57.

    Trumpeter nn,Watson pj, oleary bj, weathington b. self-functioning and perceived parenting : relation of parental empathy and love inconsistency with narcissim, depression and self-esteem.j genet psychol:res theor hum dev,2008

    .

پروپوزال در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, گزارش سمینار در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, تز دکترا در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, رساله در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, پایان نامه در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, تحقیق در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, مقاله در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, پروژه دانشجویی در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, تحقیق دانشجویی در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, مقاله دانشجویی در مورد پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی, پروژه دانشجویی درباره پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری ، تمایز خود ، آسیب پذیری روانی در دانشجویان خود شیفته و عادی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت