پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل

تعداد صفحات: 96 فرمت فایل: word کد فایل: 2549
سال: 1386 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل

    علوم انسانی – گروه روانشناسی

    چکیده

    پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی می پردازد . به این منظور 180 نفر از دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه نمونه به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شده و در ابتدا پرسشنامه مکان کنترل نوویکی – استریکلند را پر کردند و سپس پرسشنامه شیوه ها فرزندپروری بانتون که 15 سوال داشت اجرا شد. طرح پژوهش از نوع همبستگی و مدل تحلیل داده ها رگرسیون گام به گام بود. نتایج پژوهش نشان داد خرده مقیاسهای دیکتاتوری و دموکراتیک به طور معنی داری مکان کنترل را پیش بینی می کنند. اما خرده مقیاس هرج و مرج مکان کنترل را پیش بینی می کنند. اما خرده مقیاس هرج و مرج مکان کنترل را نمی تواند پیش بینی کند . این یافته ها بین معنی است که هر چه شیوه ی فرزندپروری ادراک شده توسط دانش آموزان دیکتاتوری تر باشد مکان کنترل بیرونی در آنان افزایش می یابد و هر چه شیوه ی فرزندپروری ادراک شده دموکراتیک تر باشد مکان کنترل بیرونی کاهش یافته و بر میزان مکان کنترل درونی اشخاص افزوه می شود.

    کلید واژه ها: شیوه های فرزندپروری – مکان کنترل – دیکتاتوری – دموکراتیک هرج ومرج

     

    فصل اول

     

    (طرح تحقیق)

     

    فصل اول

     

    مقدمه

    خانواده اولین پایه گذار شخصیت ، ارزشها و معیارهای فکری فرد است که نقش مهمی در تعیین سرنوشت و سبک و خط مشی زندگی فرد در آینده دارد و اخلاق و صحت و سلامت روانی فرد تا حد زیادی در گرو آن است . واکنش کودک نسبت به محیط خود تحت تاثیر موازین اجتماعی و فرهنگی و گروهی است که در میان آن بزرگ شده است از آنجا که خانواده یک واحد اجتماعی است و ارزشها و معیارهای اجتماعی از طریق آن به کودک منتقل می شود ، به عنوان یک واسطه از لحاظ تاثیر محیط اجتماعی بر کودک ، اهمیت فراوانی دارد ( احدی ، محسنی ، 1378 ) .

    محیط خانواده ، اولین و بادوام ترین عاملی است که در رشد شخصیت فرزندان تاثیر می گذارد . نفوذ والدین در بچه ها تنها محدود به جنبه های ارثی نیست ، بلکه در آشنایی کودک با زندگی اجتماعی و فرهنگ جامعه نیز ، خانواده نقش بسیار مؤثری دارد . خانه محلی است که در آن کودک امور مختلف را فرا می گیرد و با مشاهده رفتار والدین راه و رسم زندگی را نیز با تقلید از رفتار و اعمال آنها فرا می گیرد ( شریعتمداری ، 1367 ) .

    تاثیر خانواده بر رشد چنان بارز است که با وجود اختلاف های موجود بین صاحب نظران روان شناسی ، بسیاری از آنان در زمینه اهمیت خانواده و تاثیر آن بر رشد ، نقطه نظر مشترک دارند و اکثر روان شناسان صرف نظر از مکتبی که به آن معتقدند ، کنشهای متقابل بین والدین و فرزندانشان را اساس رشد عاطفی تلقی می کنند ( بالبی ، فروید ، نقل از برومند نسب ، 1373 ) .خانواده بنیادی ترین نهاد اجتماعی در تمدن بشر است که از دیر باز مورد توجه بسیاری از اندیشمندان علوم مختلف بویژه جامعه شناسان بوده است . اهمیت خانواده به عنوان کانون اصلی زندگی فردی ، اجتماعی نقش و کارکرد آن در تکوین رشد و تعادل شخصیت و کنش های فردی ، چگونگی هویت فردی و اجتماعی و همچنین روابط تنگاتنگ و بلند مدت اعضای خانواده دانست . سیر تکامل و تحول خانواده از گذشته تا به امروز نشان می دهد که به دلیل تغییر و کاهش کارکردهای خانواده امروزی نسبت به نقش ها و ضرورت های این نهاد اجتماعی در گذشته ، همسران امروزی فقط به برآورد نیازهای اولیه گذران عمر و پرورش فرزندان نمی اندیشند . بلکه خواهان مصاحبت و همراهی و هم نوایی بیشتر با یکدیگر و انسجام و سازماندهی روابط انسانی و اجتماعی و زناشویی خود هستند ( قدسی احقر ، 1384 ) .

    نیکلی ( 1971 ، به نقل از برومند نسب ، 1373 ) اظهار می دارد ، جو حاکم بر خانواده و رفتار والدین می تواند در چگونگی احساس فرد از خود و توانایی هایش مؤثر باشد . وی معتقد است که حمایت افراطی والدین باعث می شود که کودک احساس بی کفایتی و عدم مقبولیت کند ، زیرا که فرصت مستقل بودن و احساس مسئولیت از او گرفته می شود . همچنین نیکلی معتقد است که سلطه والدین ، همین واکنش ها را در کودک ایجاد می کند . هر چند در ظاهر حمایت افراطی و سلطه گری دو صفت متفاوت و متضاد هستند ولی هر دو صفت این ویژگی را دارند که در کودک این احساس را به وجود می آورند که دیگران برای او تصمیم گیرنده هستند و خودش مسئولیتی در قبال شکست ها و پیروزی هایش ندارد .

    نوویکی و کانتون ( 1966 ؛ نقل از ماسن و همکاران ، ترجمه یاسایی ، 1373 ) نشان داده اند که کنترل و صمیمیت والدین متغیرهای مهمی در رشد مکان کنترل کودک هستند و همچنین محیطی که فرزندان در آن رشد می یابند در رشد انتظارات تعمیم یافته[1] آنها بسیار مهم است لذا ویژگیهای شخصیتی والدین و ارتباط و تاثیر آن بر ویژگی های شخصیتی فرزند ، به ویژه مکان کنترل اهمیت زیادی دارد . فراهانی ( 1378 ) در این مورد می گوید اعتقاد به کنترل درونی اساساً در خانواده هایی آموخته می شود که در آن والدین گرم و صمیمی و حامی کودکان هستند . آنها را به خاطر پیشرفت در کارهایشان تشویق می کنند و سعی بر کنترل مستبدانه آنها ندارند . این والدین در شیوه تربیت فرزندان دارای ثبات رفتاری هستند و سعی نمی کنند که پیوسته قوانین خانه را تغییر دهند و یا سعی نمی کنند از تنبیه بیش از اندازه استفاده کنند . تحت چنین شرایطی بچه ها یاد می گیرند که به خاطر شکست های خود ، شرمندگی را پذیرا شوند ، همانطور که در هنگام موفقیت احساس خوشبختی می کنند ( ص 378 ) .

    لفکرت ( 1967 ؛ نقل از پایان نامه کارشناسی ارشد سردروه ، 1381 ) راجع به اهمیت رابطه والدین و فرزندان و تاثیر این روابط بر ویژگی کان کنترل معتقد است : کودک در جریان رشد به سوی واقعیت آزمایی برای آگاهی از واقعیت ها و محدودیت هایش نیاز به پرورش در خانه ای دارد که در آن به طور پیوسته ، از محرک های آزارنده و ترساننده در امان باشد و حس او از آزادی برای کشف محیط اجتماعی خود افزایش یابد که این احساس آزادی او را به سوی درونی بودن سوق می دهد . والدینی که انتظارات درونی بیشتری از فرزند خود دارند و به فعالیت های فرزندان پاداش می دهند فرزند آنها دارای کنترل درونی می شود . چون در چنین موقعیت هایی ، مهم ترین و اساسی ترین نکته ای که کودک می آموزد ، احتمال اخذ تقویت در قبال رفتارهای خود است ؛ ولی چنان که والدین رفتاری منع کننده ، محدود کننده و طردکننده همراه با انتقاد و خصومت را به فرزندانشان اعمال نمایند ، فرزند آنها دارای مکان کنترل بیرونی می شود .

    در کل شکل گیری انتظارات مربوط به مکان کنترل یا به عبارت دیگر تکوین بعد درونی و بیرونی به رفتارهای والدین ، اعضا و خانواده ، دوستان ، معلمان و رویدادهایی که افراد با آن مواجه هستند و چگونگی برخوردها با این رویدادها ، بستگی تام دارد ( نقل از پایان نامه کارشناسی ارشد لطیفی ، 1384 ) .

    بل گردلر ( 1986 ؛ نقل از سیف ، 1379 ) ، بر این باور است که آنهایی که خودشان را افرادی موفق می پندارند ، احتمالاً شکست را به علت بی ثبات بیرونی ، مثل : بیماری ، حالت روحی یا بخت و اقبال نسبت می دهند و از این طریق خودپنداره مثبت خود را حفظ می کنند اما افرادی که خودپنداره ضعیفی برای موفق شدن دارند ، انتظار کمی برای موفقیت در آینده دارند زیرا آنها موفقیت های خود را به عوامل بی ثبات و غیر قابل کنترل نسبت می دهند .

    در فصل های بعدی به بررسی ارتباط بین شیوه های فرزند پروری[2] ادراک شده از سوی فرزندان در سه خرده مقیاس دموکراتیک[3] ، دیکتاتوری[4] و هرج و مرج با مکان کنترل در نوجوانان پسر پرداخته شده است ، نتایج این پژوهش و پژوهش های مشابه روشنگر و راهگشای پژوهش های آتی گردد و به حول و قوه الهی زمینه ای ایجاد گردد تا نوجوانان و جوانان این مرز و بوم به ویژه استان اردبیل و منطقه مورد پژوهش ( انگوت ) به ارزیابی درستی از امکانات ، استعدادها و محدودیت های خویش برسند و نبردبان تکاملی حیات نفسانی را به نحو احسنت طی کنند و شیوه های درست زندگی کردن را تجربه کنند ، نه زنده ماندن را .

     

    بیان مسئله  

    چگونگی پرورش نسل جدید یکی از مهمترین اصولی است که پیشرفت یک کشور بدان وابسته است ، به منظور تحقق این امر شناخت نوجوان امری ضروری است . مسئله نوجوانان یکی از مشکلات قابل توجه عصر ماست . با رشد و توسعه و تحول در جوامع و صنعتی شدن آن ، فاصله نسل جدید و قدیم از لحاظ افکار ، اندیشه ها ، خواست ها ، عواطف و احساسات زیاد می شود و برخوردها و ناسازگاری هایی را بر خلاف خواست طرفین بوجود می آورد . آنچه مسلم است این است که امروزه کودکان چیزهای زیادی از طریق تجارب روزمره شان در تعامل با دنیای اجتماعی و فیزیکی یاد می گیرند ولی مطلب قابل توجه در این است که پی ریزی شخصیت و رفتار کودک در خانواده شکل می گیرد و والدین نقش بی همتایی در بوجود آمدن و شکل گیری شخصیت و نوع جهان بینی و طرز تفکر فرزندان خویش ایفا می کنند ( احدی ، محسنی ، 1378 ) .

    یافته های متعددی ارتباط بین شیوه های فرزند پروری و مکان کنترل در نوجوانان را مورد بررسی قرار داده است . به دلیل اینکه ، بطور کلی اواخر کودکی و نوجوانی در رشد جهت عمل و به طور اخص ، رشد مفهوم سازی تعامل های شخص و محیط ( به عنوان مثال : پیشامدهای عمل نتیجه ) نقش حیاتی دارد . آموزش خانواده و شیوه های تربیتی والدین باید متناسب با رشد جهت گیری های مکان کنترل در طول این دوره رشدی باشد که این بوسیله تحقیقات حمایت می شود .

    محققان متعددی از جمله کرامپن[5] ( 1982 ) ، پاریش و کوپلند ( 1980 ) ، لونسون ( 1973 ) ، ویچرن و نوویکی ( 1976 ) و نوویکی و شیویند ( 1982 ) نشان داده اند که همبستگی های معنا دار جهت گیریهای مکان کنترل در کودکان و نوجوانان در برگیرنده اشکال ساختاری خانواده (شایستگی های خانواده ، تعداد و نوع همشیران ) سبک های فرزند پروری والدینی ( ثبات رفتار ، گرمی ، عاطفی ، حمایت ) و متغییرهای جو خانوادگی است ( نقل از کرامپن ، 1989 ) .

    سبک های فرزند پروری به رفتار والدین و رابطه آن با صفات مختلف فرزندانشان اشاره می کند که محققان آن را بصورت گروههایی ، تحت عنوان سبک های فرزند پروری طبقه بندی کرده اند که دامنه ای از رفتارها و برچسب ها همچون : نظم و انضباط  ، مهرورزی ، تقویت و پذیرش برای طبقه بندی سبک های مختلف فرزند پروری بکار می روند ( مکلون و مررل[6] ، 1998 ) .

    نتایج بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که رفتارهای والدینی که خود مختاری و احترام متقابل را تقویت می کنند ، ممکن است با رفتارهای مثبت نوجوانان همراه باشد ( ملکون و مورل ، 1998 ) .

    تعداد محدودی از مطالعات در مورد ارتباط بین رفتارهای والدین و جهت یابی مکان کنترل نوجوانان انجام شده است که این مطالعات با محدودیت های روش شناختی در تعریف و اندازه گیری رفتارها و ویژگی های والدین همراه بوده است . اما حاصل معمول این نتایج نشان می دهد که رفتارهای والدینی و مکان کنترل با هم مرتبط هستند و مکان کنترل درونی اغلب به طور معنا داری با ثبات انضباطی ، استقلال متعادل و تقویت های رفتارهای مثبت همبسته است ( به نقل از پایان نامه کارشناسی ارشد سردروه ، 1381 ) .

    تحقیقات شور ( 1967 ) ، جانسون و کیلمن ( 1977 ) ، نشان می دهد که مکان کنترل بیرونی به طور معنا داری با کنترل بیشتر و صمیمیت و پذیرش کمتر همبسته می باشد و افراد با مکان کنترل بیرونی والدینشان را افرادی محدود کننده و بیش از حد حمایت کننده توصیف کرده اند ( نقل از برومند نسب ، 1373 ) .

    لفکرت ( 1967 ؛ به نقل از کرامپن ، 1989 ) نتیجه می گیرد اگرچه اطلاعات حاصل از والدین در مورد سبک های فرزند پروری نمی تواند زیاد نامطلوب باشد ، اما اطلاعات حاصل از کودکان در مورد سبک های فرزند پروری والدینشان پیش بینی کننده خوبی از جهت گیریهای مکان کنترل فرزندان است .

  • فهرست و منابع پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل

    فهرست:

    فصل اول (طرح تحقیق)         

    مقدمه................................................................................................................ 2

    بیان مساله....................................................................................................... 5

    اهداف تحقیق.................................................................................................... 7

    فرضیه های تحقیق.......................................................................................... 7

    تعریف اصطلاحات........................................................................................... 8

    شیوه های فرزندپروری................................................................................. 8

    مکان کنترل....................................................................................................... 9

    فصل دوم (پیشینه تحقیق)

    گفتار اول: خانواده........................................................................................... 11

    مقدمه

    ابعاد شیوه های فرزندپروری........................................................................ 13

    بعد «گرم» بودن والدین.................................................................................. 13

    بعد «کنترل» والدین........................................................................................ 14

    جنبه های مثبت کنترل والدین........................................................................ 15

    جنبه های منفی کنترل والدین......................................................................... 17

    بعد «تعهد» (دخیل شدن) والدین..................................................................... 18

    الگوهای با وم ریند در مورد شیوه های فرزندپروری................................. 19

    والدین دارای اقتدار منطقی............................................................................. 20

    والدین استبدادی............................................................................................. 21

    والدین آزاد گذار.............................................................................................. 22

    والدین افراطی (زیاده رو) و والدین و مسالحه کار (سهل انگار)................... 23

    الگوهای جدید فرزندپروری باوم ریند.......................................................... 25

    تأثیر متقابل کودک و والد بر یکدیگر............................................................. 26

    نگرش های فرزندپروری – عمل فرزندپروری.............................................. 28

    گفتار دوم: مکان کنترل

    مقدمه................................................................................................................ 30

    مفاهیم و اصول در نظریه یادگیری اجتاعی راتر.......................................... 30

    درک سازه مکان کنترل.................................................................................... 33               

    تحول شخصیت از دیدگاه راتر....................................................................... 35

    جنبه های منفی احاطه و کنترل....................................................................... 37

    پیامدهای شخصی منفی.................................................................................. 38

    پیامدهای منفی بین فردی و اجتماعی............................................................. 39

    بررسی مقیاس های مکان کنترل..................................................................... 39

    گفتار سوم: سوابق پژوهشی

    الف – تحقیقات انجام شده درباره شیوه های فرزندپروری درداخل و خارج از کشور            42

    ب – تحقیقات انجام شده درباره مکان کنترل در داخل و خارج کشور....... 46

    ج – بررسی ارتباط شیوه های فرزندپروری و مکان کنترل در گستره تحقیقات          49

    فصل سوم: روش تحقیق

    مقدمه................................................................................................................ 57

    جامعه آماری.................................................................................................... 57

    نمونه آماری..................................................................................................... 57

    روش نمونه گیری........................................................................................... 57

    ابزارهای گردآوری اطلاعات و شاخص های روان سنجی............................ 57

    پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بانتون.................................................. 57

    روایی............................................................................................................... 58

    پایایی............................................................................................................... 58

    نمره گذاری...................................................................................................... 58

    مقیاس مکان کنترل نوویکی – استریکلند

    روایی............................................................................................................... 59

    پایایی............................................................................................................... 60               

    نمره گذاری...................................................................................................... 61

    روش تحقیق..................................................................................................... 62

    شیوه اجرای تحقیق......................................................................................... 62

    روشهای آماری تحلیل داده ها........................................................................ 63

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    الف – تحلیل توصیفی..................................................................................... 65

    ب – تحلیل استنباطی...................................................................................... 71

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    خلاصه تحقیق.................................................................................................. 75

    بحث و نتیجه گیری......................................................................................... 75

    محدودیت های تحقیق

    الف – محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر............................................... 77

    ب – محدودیتهای در کنترل پژوهشگر........................................................... 78

    ارائه پیشنهادها (پیشنهادات).......................................................................... 79

    کاربردها .......................................................................................................... 79

    منابع   

    منبع:

    احدی، حسن و محسن، نیک چهره (1381) روانشناسی رشد با مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی، چاپ دهم تهران، انتشارات پردیس

    2 اکبری، طیبه (1379)، بررسی تاثیر سبک­های تربیتی مادران بر بزهکاری نوجوانان و نیز تاثیر شرایط خانوادگی پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    3 استانفورد و به یر (1993) تعامل والدین و کودکان ترجمه محمد دهگانپور و مهرداد خسرازچی (1377) چاپ اول تهران: انتشارات رشد

    4ت اسمعیل زاده، زهره (1380)، ارتباط بین شیوه­های فرزند پروری)، چاپ سوم تهران: انتشارات ورای دانش

    7 برومند نسب، مسعود (1373)، بررسی رابطه نگرشها و شیوه­های فرزند پروری با جایگاه مهار و رابطه جایگاه مهار با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی شهرستان دزفول پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

    8 پارسا، محمد (1372) روانشناسی رشد کودک و نوجوان تهران، انتشارات بعثت

    9 پروین (1895) روانشناسی شخصیت (نظریه تحقیق ) ترجمه جعفر جوادی و پروین کدیور (1377) جلد اول، چاپ چهارم، انتشارات فرهنگی رسا

    10 خدا پناهی، محمد کریم (1376) انگیزش و هیجان، تهران: انتشارات سمت

    11 دلاور، علی (1378)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران انتشارات رشد

    12 دلاور، علی (1378)، روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات رشد

    13 دولت زاده، فریبا (1381)، بررسی ارتباط بین شیوه­های تربیتی والدین با خلاقیت و کنجکاوی دانش آموزان دختر دبیرستان­های شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    14 راکعی، لیلا (1380)، بررسی تاثیر شیوه­های فرزند پروری برروی انگیزش پیشرفت، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    15 زندن (1988) روانشناسی رشد، ترجمه حمزه گنجی (1376) چاپ اول، تهران انتشارات بعثت

    16 سردروه ، محمد (1381) بررسی ارتباط بین نگرش به شیوه های فرزند پروری مادر (اقتدار منطقی، استبدادی، آزاد گذاری و ادراک فرزندان از آن شیوه­ها با مکان کنترل و خود پنداره دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران

    17 سیف، علی اکبر (1379) ، روان شناسی پرورشی  (یادگیری و آموزش) تهران، انتشارات آگاه

    18 سیف، علی اکبر (1384)، روش تهیه پژوهشنامه، تهران انتشارات دوران

    19 شاکر واقفی، آزاده (1379)، ارتباط منبع کنترل و ویژگی­های رفتاری دانش آموزان سال سوم راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    20 شاملو، سعید (1374)، بهداشت روانی، تهران انتشارات رشد.

    21 شریعتمداری، علی (1380)، روانشناسی تربیتی، تهران، انتشارات امیرکبیر

    22 شلویری، گلرخ (1377)، بررسی رابطه ویژگی­ها و مکان کنترل مادر و فرزند با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم ابتدائی شهر تهران در سال تحصیلی 76 75 پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده علوم تربیتی

    23 شولتز (1998) نظریه شخصت، ترجمه یحیی سید محمدی (1377)، چاپ اول، تهران انتشارات نشر نما

    24 فراهانی، محمد نقی (1377)، نظریه یادگیری اجتماعی راتر

    25 فراهانی، محمد نقی (1378)، روانشناسی شخصیت، نظریه، تحقیق، کاربرد، دانشگاه تربیت معلم

    26 فرگوسن، جرج تاکانه، یوشیتو (1383)، تحلیل آماری در روان شناسی و علوم تربیتی، ترجمه علمی دلاور و سیامک نقشبندی، تهران نشر ارسباران

    27  کریمی، یوسف (1374)، روانشناسی شخصیت، چاپ چهارم، انتشارات پیام نور

    28 کیخائی، علیرضا (1374)، بررسی رابطه منبع کنترل، عزت نفس و معدل سال اول دانشجویان دختر پایه دوم مراکز تربیت معلم استان سیستان و بلوچستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز.

    29 لطف آبادی، حسینی (1378) روانشناسی رشد 2 نوجوانی و بزرگسالی، چاپ اول، تهران انتشارات سمت

    30 لطیفی، نرجس (1384) بررسی رابطه شیوه­های فرزند پروری با خود تنظیمی در دانش اموزان دختر دوره متوسطه: پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    31 ماسن و همکاران (1986)، رشد شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، 1383، چاپ چهارم، تهران مرکز

    32 مدنی، مریم (1384) بررسی رابطه سبک تربیت خانوادگی و سبک مدیریت مدیران منطقه 16 آموزش و پرورش شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    33 معنوی پور، داوود و پیر خائفی، علیرضا (1384)، روش­های پژوهش در علوم رفتاری، تهران انتشارات دواوین

    34 مهرافروز، حجت الله (1378) بررسی رابطه بین نگرش نسبت به شیوه­های فرزند پروری مادر (اقتدار منطقی، استبدادی، آزادگذاری) با مکان کنترل و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدائی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده علوم تربیتی.

    35 میرزائی، شکوفه (1382) بررسی رابطه شیوه­های فرزند پروری با انگیزه پیشرفت تحصیلی دختران دوره راهنمایی منطقه 6 شهرستان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    36 میرزائی تهرانی، شکوفه (1379) رابطه موضع کنترل (درونی بیرونی) با عزت نفس دختران سال سوم دبیرستان­های شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی تربیتی، دانشگاه ازاد واحد تهران مرکز

    37 نادری، عزت اله و سیف نراقی، مریم (1373)، روش تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی با تاکید بر علوم تربیتی، انتشارات بدر

    38 وزیری، شهرام و همکاران (1383)، روش تنظیم و گزارش پژوهش در روان شناسی و علوم تربیتی تهران، نشر روان

     

    منابع انگلیسی:

    1- Baron, R.D 8 Byrne, D. (1991). SOCial Psychology: understand ding human interaction. Fifthedition, U.S.A. Simon and Schuster.

    2- Baumrind , D. (1971). Current Patters of Parental authority DeveloPmental Psychology MonograPh , 4,1-130.

    3- Baumrind , D. (1991). The ifluence of Parenting style on Adolescent Competence Use. Journal of EarlyAdolescence , 11,56-95.

    4- Berndt, T.s-(1992)child DeveloPment. London: Brown and Benchmark Publishers.

    5- Cook , J.L. (1995).Family characteristics and locus of control in reletion to adolescent employment and Job satisfaction. Humanisties and social sciences, 56 , (3-A): 08.25

    6- DunloP,R.,Burns , A.8 Bermigham , S.(2001).Parent- childrelations and adolescent self – image following divorce: A loyear study. Journal of you thand adolescence , 30 , (2) , 117-134.

    7- Glasgow , k.L. , Darnbusch , S.M., Troyer,L., Steinberg , L. , and Ritter , P.L.(1997). Parental styles , adolescent's attributions , and educational out comes in nine heterogeous high schools. Child DeveloPment, 68, (3). 507- 529

    8- Hetherington , M.8 Porke , R.D. (1993).Child Psychology. Fourth Edition Mcgrow Hill Book company.

    9- Janssens , J.M.A.M.(1994).Authoritarain childrearing, Parental locus of control , and the childs behaviorstyle. International Journal of Behavioral Derelopment of locus of control in early adolescence. International Journal of Behavioral Development 17 , (3) , 488-501

    10- krampment , G.(1989) Perceived Child rearing practices and the development of locus of control in early adolescence. International Journal of Behavioral Development 12,(2) , 177-193

    11- Lamborn , S.D. Mounts , N.S., steinberge , L. 8Dornbusch , S.M. (1991). Authoritative , authoritarian , indulgent , and neglectful families. Child Development , 62, 1049-1065

    12- Maccoby. E.E. (2000). Parental and its effects on children: onreading and misreading behavior genetics. Annual Review of Pyschology

    13- Shaffer , D.R. (1996). Development Psychology childhood and adolescence. Fourth Edition Univesity of Georgia: A Brooks/ cole Pub lishing company

    14- Shaffer (2000). Social and Personality Development. Wads worth , Thomas learning. University of Georgia.

    15- Shapiro , D.H.8schwarz , C.E. (1996). Controlling ourselves controlling our word. American Psychologist , 51 , (12), 1213- 1230.

    16- sprintball , N.A.8collins , A.W.(1999)Adolescent Psychology aDevelopmental view. Third Edition Flill , Inc. Mcgraw.

پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , رساله در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , پایان نامه در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , تحقیق در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , مقاله در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین شیوه های فرزند پروری ، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی منطقه انگوت در استان اردبیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت