پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما

تعداد صفحات: 119 فرمت فایل: word کد فایل: 2487
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما

    چکیده:

    با توجه به مشکلاتی نظیر صرف هزینه زمانی زیاد که در انجام فعالیت ها به روش دستی وجود دارد و دیگر ازدیاد روزافزون دانشجویان و مشکلات مسئولان برای کنترل اطلاعات پروژهای دانشجویان و عدم دسترسی دانشجویان به سیستم اتوماسیون برای انجام این کار ، این در حالی است که کامپیوتر ، سیستم ارتباطی جهانی میتواند با سرعت بالا و حجم زیاد و صرف هزینه و زمانی کمتر این کار انجام شود.بنابراین سعی بر ان شده تا انجام عملیاتها با شیوه ی  کامپیوتری جایگزین  سیستم دستی گردد. این پروژه سعی در مرتفع کردن مشکلات ناشی در بخش تعیین استاد راهنما و پروژه پایانی و همچنین مشکلات زمانی و هزینه های بالا ناشی از  بعدهای مسافتی ودر  دسترس نبودن استاد راهنما و  ... را برای دانشجویان هموار می سازد.

    .در این برنامه کاربر بعد انتخاب استاد راهنما و مشخص نمودن عنوان پروژه پایانی خود و در صورت تایید از جانب استاد راهنما ماه به ماه گزارش پشرفت کاری خود و نمونه ای از کارکرد خود را برای استاد ارسال می دارد و مشکلات خود را بیان می دارد واستاد نیز راهنمایی های لارم را به ادرس الکترونیکی دانشجو ارسال خواهد نمود همچنین ذخیره اطلاعات دانشجویان که با وارد نمودن اطلاعات پروژه اخذ شده امکان پذیر است.

     

     
     

     

    مقدمه:

    دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهای مختلف از طریق دنیای مجازی، بستری مناسب برای برقراری ارتباطات فراهم شده است..استفاده از این فناوری موجب توسعه علوم، تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی، فراهم کردن امکان فعالیت برای سازمان های  کوچک وبزرگ، ارتقای بهره وری، کاهش هزینه ها و صرفه‌جویی در زمان شده است. فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت‌پذیری در دستگاههای اجرایی را فراهم ساخته و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.اما همین رشد و گسترش و سرعت بالادر این دنیای به سرعت در حال تغییر که بدرستی دهکده جهانی نامیده شده،اگه بخواهیم با زمانه همگام شویم باید خویشتن ر با دنیای اطرافمان سازگار نماییم و سعی کنیم کارهای دستی را کنار گذاشته و همگام با جهان پیرامون در مدرنیزه کردن کارهامان بکوشیم.با توجه به مطالب گفته شده این برنامه بر این اساس طراحی گردیده که گامی در تکنولوژی نوین برداشته شود. این برنامه از طریق اتوماسیون نمودن سیستم تعیین استاد راهنما و پروژه پایانی سعی بر آن داشته که کاربران با صرف  کمترین هزینه و زمان ممکنه کار خود به راحتی انجام دهند. این برنامه عهده دار ذخیره اطلاعات دانشجویان که با وارد نمودن اطلاعات پروژه اخذ شده توسط  کاربران را نشان میدهد.

    در این برنامه از  زبان ویژوال بیسیک 6(visual basic6.0) و بانک اطلاعاتی اکسس(access) استفاده شده است ودارای امکاناتی همچون جستجو ،اطلاع رسانی ،تغییر کاربران جاری و.....می باشد.از توانایی های دیگر، توانایی تعریف مدیر سیستم میباشد که در ابتدای ورود به سیستم رمز عبور و نام کاربری را درخواست می کند و بر اساس نوع کاربر توانایی ورود به سیستم را خواهد داشت.

     

    تعریف سیستم :

     

    این برنامه بر این اساس طراحی گردیده که گامی در تکنولوژی نوین برداشته شود. برنامه عهده دار ذخیره اطلاعات دانشجویان که با وارد نمودن اطلاعات پروژه اخذ شده توسط  کاربران را نشان میدهد. .در این برنامه کاربر بعد انتخاب استاد راهنما و مشخص نمودن عنوان پروژه پایانی خود و در صورت تایید از جانب استاد راهنما ماه به ماه گزارش پشرفت کاری خود و نمونه ای از کارکرد خود را برای استاد ارسال می دارد و مشکلات خود را بیان می دارد واستاد نیز راهنمایی های لارم را به ادرس الکترونیکی دانشجو ارسال خواهد نمود همچنین ذخیره اطلاعات دانشجویان که با وارد نمودن اطلاعات پروژه اخذ شده امکان پذیر است.

    این پروژه به زبان ویژوال بیسیک 6(visual basic6.0) و بانک اطلاعاتی اکسس(access) می باشد ودارای امکاناتی همچون جستجو ،اطلاع رسانی ،تغییر کاربران جاری وتهیه گزارش و .....می باشد.از توانایی های دیگر :توانایی تعریف مدیر سیستم میباشد که در ابتدای ورود به سیستم رمز عبور و نام کاربری را درخواست می کند و بر اساس نوع کاربر توانایی ورود به سیستم را خواهد داشت.

    هدف از انجام کار:

    هدف از اجرای این  پروژه گامی برای آسان زیستن و جلو گیری از اتلاف وقت افراد در این جامعه کوچک  می باشد، صرفه جویی در وقت و هزینه و اتلاف انرژی بیهوده وتردد بی مورد، که خود باعث کاهش ترافیک می شود . در بسیاری از این موارد با اجرای صحیح این برنامه  به راحتی این امکانات قابل دسترسی می باشد.و همچنین دیگر دلیل آن کاهش وقت و افزایش سرعت  کار و تسهیل امکان انتخاب دروس می باشد .

    کارهای انجام شده :

    تا به حال طبق تحقیقات من در هیچ سیستم آموزشی این برنامه طراحی و اجرا نشده البته ناگفته نماند که اندک برنامه هایی که ارائه شده اند تنها گوشه ای از کار را طراحی کرده اند مثلا(تنها افرادی که پروژه های پایانی خود را ارائه نموده اند وافرادی که ارئه نموده ا ند اما تمدید شدند ) در کل نمونه ای مشابه از برنامه ارائه شده را نیز نیافتم .

    محدوده سیستم :

    این سیستم تنها در بخش تعیین استاد راهنما و پروژه پایانی کاربران فعال می باشد همچنین اطلاعات کاربر در مورد درس اخذ شده و استاد راهنما و چگونگی تاریخ تحویل پروژه که از طرف مدیر گروه و استاد اعلام می شود را اعلام می دارد .

    از انجا که سیستم مزبور به صورت دستی فعالیت می کند دارای مشکلات خاص خود می باشد :

    1-غیر ضروری  بودن و تکرار بعضی اطلاعات

    2-کند بودن ورود اطلاعات و پرکردن کامل  فرم ها

    3-صرف هزینه های مالی و زمانی  زیاد جهت تردد های بی مورد

    4-نداشتن اطلاعات جامع از اطلاعیه های  گروه در مورد تاریخ ارائه و تحویل پروژه ها

     

    روش انتخابی و دلایل آن :

     روش انتخابی لحاظ شده برنامه ایست به زبان ویژوال بیسیک 6 با بانک اطلاعاتی اکسس.

    علت استفاده از این زبان راحتی کار این محیط عملیاتی می باشد ،هر زبان برنامه نویسی معمولا مجموعه ایست از تعدادی دستور که هر دستور کار خاص خود را انجام می دهند

    زبان ویژوال بیسیک زبانی بسیار ساده است و با توجه به سادگی که دارد یک زبان اینتر پری  و کامپایلری نیز می باشد .اینتر پری بودن آن به سهولت تولید و توسعه در  برنامه نویسی کمک می کند و باعث می شود که کاربران در زمان کد نویسی بتوانند برنامه خود را در زمان اجرا ببییند و خطاهای موجود را از بین بردارند و کامپایلری بودن آن به به نحو چشمگیری باعث تسریع در اجرای برنامه  میشود  این دو ویژگی در کنار هم  دلیلی برای انتخاب این زبان برایم بوده است .

    بانک اطلاعاتی انتخاب شده نیز به دلیل راحتی محیط کاری و امکانات آسان در query  گرفتن و پذیرش آسان دستورات در  برنامه انتخاب شده است .

     

    فصل دوم:(تجزیه وتحلیل سیستم)

    1-2 تعریف کامل سیتم

    2-2 اهداف کلی و جزئی سیستم

    3-2 نمودار گردش داده ها (DFD)

    1-3-2 ‍ نمودار گردش داده ها در سطح 1

    2-3-2 نمودار گردش داده ها در سطح 2

    3-3-2 نمودار گردش داده ها در سطح 3

    4-2 نمودار ER

    5-2 تشریح خصوصیات موجودیت ها

    6-2 طراحی منو

    7-2 طراحی فرم ها

     

     

     (تجزیه وتحلیل سیستم)

     

     

    تجزیه و تحلیل سیستم:

    سیستم مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و به اینگونه عمل می کند که اطلاعات دانشجویان و درس مربوطه  واستاد راهنما را دریافت و ثبت می کند .

    این پروژه دارای عملیاتی پشتیبان گیری مجزا و ارائه گزارش کار ماهانه به استاد راهنما می باشد.همچنین توانایی چندین نوع جستجو را دارا می باشد.

    2- تعریف کامل سیتم

     

    سیستم فعلی در بخش تعیین استاد راهنما و اخذ برنامه پروژه پایانی فعال می باشد  بدین صورت که کاربر با  ورود به سیستم که اولین بخش این برنامه می باشد درس مورد نظر به همراه استاد مربوطه را انتخاب نموده و پس از اطمینان و صحت انجام کار دکمه تثبت را  

    می فشارد که با فشردن این دکه اطلاعات وی در سیستم ثبت خواهد شد و کاربر مجاز به انتخاب عنوان پروژه پایانی خود می باشد بعد از تثبیت کاربر می تواند گزارش کارکرد خود را ماهانه برای استاد مربوطه اعلام نماید و استاد نیز با داشتن مشخصات کاربر جواب مشکلات کار را برای  وی به آدرس پست الکترونیکی کاربر مربوطه ارسال بدارد. در این سیستم حتی کاربران قادرن اطلاعات مربوط به درس خود

     را با وارد شدن به بخش اطلاع رسانی دریافت بدارن و با صرف هزینه ناچیز ی هم از اتلاف وقت خود نیز صرفه جویی نمایند این سیستم قادر به انجام عملیات پشتیبانی از بانک اطلاعاتی نیز می باشد حتی دارای عملیات جستجو و ... نیز می باشد که در ادامه کار با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

     

    2-2 اهداف کلی و جزئی سیستم

        اهداف سیستم:

    علت تعریف این پروژه رفع مشکلات موجود و رسیدن به اهداف زیر می باشد:

    1-مکانیزه کردن سیستم فعلی

    2-بهبود بخشیدن به عمل گزارش گیری بر حسب موارد خاص همچون  افراد که درس مربوطه را اخذ نموده اند با نمایش نام استاد راهنما

    3-بهبود بخشیدن عمل جستجو

    4-کاهش وقت و هزینه زمانی ایجاد شده برای انجام کارها

    5-کاهش تردد های بی مورد کاربران به گروه جهت دریافت اطلاعاتی نظیر زمان ارائه پروژه ،اسامی اساتید راهنما ، فرم های درخواست اخذ استاد و ...می باشد.

     

    اهداف جزئی:

     

    در این پروژه سعی شده که کاربران بدون  حضور عملی در محیط دانشگاه تنها از طریق

     این برنامه بتوانند با محیط عملیاتی خود ارتباط برقرار کنند و پروژه پایانی خود را به همراه استاد مربوطه خود تعیین نمایند وبعد از انتخاب استاد راهنما  کاربر مربوطه موضوع پروژه خود را به استاد ارائه میدهد  و ماه به ماه گزارش پیشرفت کار خود را برای استاد ارسال می کند ، اگر مشکلاتی از لحاظ کد نویسی و ... داشت این را هم در پایان برنامه ارسالی خود با بیان مشکلات  ارسال می دارد .البته در برنامه داشتن ادرس پست الکترونیکی استاد و کاربر(دانشجو ) جهت ارتباط دو طرف کاملا لازم و اجباری می باشد..

     

  • فهرست و منابع پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما

    فهرست:

    فصل اول:(تعریف و امکان سنجی سیستم)

    تعریف سیستم

    اهداف سیستم

    کارهای  انجام شده

    محدوده سیستم

    امکان سنجی سیستم

    روش انتخابی و دلایل آن

     

     

    فصل دوم:(تجزیه وتحلیل سیستم)

    1-2 تعریف کامل سیتم

    2-2 اهداف کلی و جزئی سیستم

    3-2 نمودار گردش داده ها (DFD)

    1-3-2 ‍ نمودار گردش داده ها در سطح 1

    2-3-2 نمودار گردش داده ها در سطح 2

    3-3-2 نمودار گردش داده ها در سطح 3

    4-2 نمودار ER

    5-2 تشریح خصوصیات موجودیت ها

     

     

     

     

    فصل سوم:(پیاده سازی سیستم)

    1-3 ویژگی و علل انتخاب زبان برنامه نویسی

    2-3 ویژگی و علل انتخاب زبان پایگاه داده(DSL )

    3-3 تشریح ایجاد بانک اطلاعاتی

    1-3-3 نحوه ایجاد جدول ها

    2-3-3 رابطه ها و ارتباطات

    4-3 تشریح و طراحی منو ها

    5-3تشریح و طراحی فرم ها

    6-3تشریح پیاده سازی کدها

     

    فصل چهارم:(راهنمای کاریاب سیستم)

    1-4 سخت افزار مورد نیاز

    2-4 نم افزار مورد نیاز

    3-4 نحوه بازیاب برنامه و تبلیغات

    4-4 نحوه اجرای برنامه

    5-4 تشریح کامل سیسنم

     

    منبع:

    / آموزش  ویژوال بیسیک 6 در 21 روز

     نوشته (گریک پری)

    مترجم: علیرضا زارع پور

     

    2/ویژوال بیسیک 6

    نوشته (دکتر هاروی دیتل – پل دیتل- تم نیتو )

    مترجم: مهندس بهرام پاشایی 

پروپوزال در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , گزارش سمینار در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , تز دکترا در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , رساله در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , پایان نامه در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , تحقیق در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , مقاله در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه سیستم تحویل پروژه به استاد راهنما
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت