پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر

تعداد صفحات: 320 فرمت فایل: word کد فایل: 2395
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر

    پایان نامه کارشناسی ارشد

    رشته جغرافیا – برنامه ریزی روستایی

    چکیده

    در جامعه سنتی ایران که قرن ها کشاورزی ، اعم از زراعت و دامداری اصلی ترین پایه اقتصاد کشور و  عمده ترین منبع تامین معاش اکثریت مردم بوده است همیشه موضوع زمین و شیوه بهره برداری از اساسی ترین مسایل روز بشمار رفته است . و برای رفع این معضل نظامهای بهره برداری متفاوتی شکل گرفته است . پس از مرحله سوم اصلاحات ارضی دولت تصمیم گرفت به منظور فراهم نمودن موجبات افزایش درآمد سرانه کشاورزان و امکانات همه جانبه برای به کار بردن ماشین آلات کشاورزی در امر تولید محصول های کشاورزی و آشنایی زارعین با اصول و شیوه های جدید و جلوگیری از خرد شدن اراضی و افزایش سطح زیر کشت ، شرکت های سهامی زراعی را تشکیل دهد . بدین ترتیب از سال 1347 تشکیل شرکتهای سهامی زراعی در مناطق مختلف کشور صورت گرفت . اولین شرکت سهامی زراعی در سطح کشور با عنوان شرکت سهامی زراعی آریا مهر در نزدیکی شهر باستانی تخت جمشید از توابع شهرستان مرودشت فارس تشکیل شد و از آن پس تا سال 1357 در مجموع 93 شرکت سهامی زراعی در 851 روستا تشکیل گردید . در استان خراسان سه شرکت سهامی زراعی بنام های قائنات (قائن) ، فرحناز (نیشابور) و تربت جام تشکیل که از این سه شرکت تنها شرکت سهامی زراعی جام تاکنون بدون وقفه به فعالیت خود ادامه داده است. این شرکت باعث تحولی شدید در منطقه شده و موجب فراهم آوردن امکانات زیستی بهتر برای روستاییان منطقه و ایجاد اشتغال و تسهیلات برای سهامداران شده است .و تا حد معقولی توانسته به اهداف خود که در بخش شرکت سهامی بدان اشاره شده است دست یابد .ضمن اینکه این شرکت با مشکل ها و تنگناهایی مواجه است  که عبارتند از : 1-کمبود  نیروهای متخصص       2-بیسوادی اعضا هیات مدیره 3-فقدان انگیزه مالی برای کارکنان 4- واقع بودن در یک منطقه نسبتا ناامن 5- مشخص نبودن جایگاه شرکت  سهامی زراعی 6- کمبود ابزار و وسایل کشاورزی .

    شواهد نشان می دهد شرکت های سهامی زراعی از عملکرد بالایی در تولید برخوردار بوده ، لذا برخی از استانهای کشور در صدد تاسیس و ایجاد شرکت های سهامی زراعی برآمده اند از این رو یکی از رویکرد های جدید وزارت کشاورزی در مناطق روستایی احیاء و توسعه شرکتهای سهامی زراعی است .

    واژگان کلیدی :

    نظام های بهره برداری ، شرکت سهامی زراعی، توسعه روستایی، یکپارچه سازی اراضی ،مشارکت. تربت جام، نیل شهر.

    فصل نخست

    کلیات تحقیق

    مقدمه : Introduction

    انسان همیشه برای بهتر زیستن تلاش می کند . بنابراین همه علوم و پژوهش های علمی یک جامعه برای رسیدن به این امر مهم بنا نهاده شده اند و در این رهگذر می بایست از گذشته و تجارب حاصل از آن به نفع حال و آینده بهره گرفت البته تنها تکیه بر گذشته و کاربرد نتایج آن نمی تواند رمز موفقیت بهتر زیستن باشد . به هر حال آرمان توسعه و رفاه اجتماعی به سرنوشت و زندگی همه ما بستگی دارد و هر بررسی و تحقیقی که واقعیتی از حقایق و مسائل روستایی را آشکار سازد ارزش و پایگاهی ارزشمند خواهد داشت . به طور کلی مطالعات روستایی و برنامه ریزی توسعه روستایی را می توان سرآغاز تحولی بزرگ در جامعه روستایی دانست .

    به منظور هر چه بهتر اجرا نمودن طرحهای عمران و توسعه روستایی و برخورداری اکثریت افراد جامعه روستایی از آن باید به اصول زیر توجه داشت : 1-متمرکز کردن فعالیتهای روستایی و عمرانی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف عمران روستایی 2-ایجاد تاسیسات زیربنایی 3-ایجاد فرصت های لازم برای پرورش استعدادها (حاتمی نژاد ، 1368 : 26 ) .

    1-1-موضوع تحقیق : Subject

    اصولا انتخاب و شروع یک موضوع برای تحقیق ، برای هر محقق در جامعه بر مبنای مشکلات و مقتضای زمان خود و ضرورت احساس آن موضوع ، و انگیزه بالا صورت می گیرد و رکن اصلی هر تحقیق علمی را این مرحله شکل می دهد زیرا محقق تمامی فعالیتهای تحقیقی خود را بر مبنای آن شکل می دهد .

    توسعه نیافتگی در مناطق مرزی کشور باعث تهدید امنیت این مناطق می گردد و این ناامنی مناطق مرزی باعث هجوم عوامل تهدید به داخل کشور شده و باعث ایجاد چالش بزرگی در فرآیند توسعه کشور می گردد (رضوانی ، 1383 : 8 ).

    محدوده مورد مطالعه که در مجاورت مرز شرقی ایران با افغانستان قرار گرفته بدلیل برخی از موارد ناامنی ،‌شرایط نامناسب جغرافیایی ، و محدودیت منابع طبیعی برخی از روستاها قادر به حفظ جمعیت خود نبوده و مهاجر فرست شده بطوریکه چندین روستا در این منطقه از جمعیت تخلیه شده اند .

    نیل شهر مرکز بخش بوژگان قطب جمعیتی دهستان می باشد که بدلیل وجود شرکت سهامی زراعی  مهاجر پذیر شده و در سالهای اخیر بنا به مصوبه دولت در سال 1384 به شهر ارتقاء یافته است .

    نقش تثبیتی نیل شهر در کاهش روند مهاجر فرستی منطقه باعث شده تا موضوع تحقیق در این رساله ترسیم تصاویری مشخص از این مساله باشد . که شرکتهای سهامی زراعی چه نقشی در توسعه منطقه خود داشته اند .

    2-1-هدف تحقیق : Objective

    شرکت های سهامی زراعی از بدو تاسیس تا کنون با فراز و نشیب هایی روبرو بوده اند. بطوری که در زمان انقلاب تعداد زیادی از این شرکت ها منحل گردیدند . اما شرکت سهامی زراعی نیل شهر از ابتدای تاسیس تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است ، حال هدف از این تحقیق بررسی علت تاسیس شرکت های سهامی زراعی و نقش دولت و مردم در شکل گیری آنها و همچنین بررسی روند تغییرات آنها چه قبل و چه بعد از انقلاب و اینکه آیا این شرکت ها و به خصوص شرکت سهامی زراعی نیل شهر نقشی در توسعه روستایی منطقه داشته است و آیا به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کرده است .

    در مورد شرکت سهامی زراعی نیل شهر هدف های زیر مورد توجه بوده است :

    مقایسه کارایی اقتصادی شرکت از نظر بازده در هکتار نسبت به هزینه تولید ناخالص . و میزان         بهره وری از آب و غیره .

    مقایسه سایر فعالیتهای شرکت سهامی نظیر باغداری با نظام بهره برداری دهقانی .

    تاثیر اقدامات زیر بنایی نظیر توسعه آب و خاک ، مکانیزاسیون کشاورزی - یکپارچه سازی اراضی در افزایش تولید محصول ها .

    بررسی نقش شرکت سهامی زراعی در توسعه روستایی نیل آباد .

    تاثیر شرکت سهامی در ایجاد اشتغال از طریق کشاورزی .

    بررسی آثار رفاهی و اجتماعی شرکت سهامی و تاثیر آن در تغییر جغرافیایی اقتصادی و سیاسی منطقه  ( وزارت کشاورزی ، 1372: 17) .

    3-1-فرضیات تحقیق :Hypotheses  

    در فرهنگ دهخدا فرضیه به معنی حدس و گمان ذکر شده است و شامل نظری می باشد که درباره یک مساله علمی یا تحقیقی با توجه به معلومات و تجارب گذشته ابراز شود وهنوز به اثبات نرسیده باشد         ( بهفروز ،1378: 103 ) .

    به عبارت دیگر فرضیه پرسشی جهت یافته است که انسان در برابر یک امر واقع که از قبل برگزیده شده مطرح می سازد (ساروخانی، 1373: 102، 105).

    فرضیه یک تصور ، گمان و حدس آگاهانه درباره نتایج احتمالی تحقیق است . فرضیه یک راه حل فرضی و یا نظریه ای است که باید ثابت شود و جوابی معقول برای مسئله تحقیق ارائه کند ( بهفروز ،1378: 104).

    با توجه به حقایق و واقعیت ها تئوریهای علمی مورد پیش بینی واقع می شوند این تئوریها موجب    می گردند که فرضیاتی را مطرح و تهیه کنیم تا در محک آزمایش بگذاریم و نسبت به صحت و سقم آنها قضاوت نماییم بدیهی است که درصورت اثبات مطلب این فرضیه تبدیل به مطلب علمی خواهد شد و در غیر این صورت فرضیه را بطور کلی کنار می گذاریم یا با اصلاحاتی آن را مجددا مورد بررسی قرار        می دهیم ( نبوی ، 1371: 94 ).

    فرضیه نخست : به نظر می رسد شرکت سهامی زراعی نیل شهر در یک پارچه سازی اراضی منطقه نقش موثری داشته است .

    فرضیه دوم : به نظر می رسد شرکت سهامی زراعی نیل شهر در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستائیان از طریق خدمات جانبی کشاورزی نقش موثری داشته است .

    فرضیه سوم : به نظر می رسد شرکت سهامی زراعی نیل شهر در ارتقاء سطح خدمات آموزشی ،‌ بهداشتی و درمانی منطقه نقش موثری داشته است .

    فرضیه چهارم : به نظر می رسد با افزایش فاصله از شرکت سهامی زراعی نیل شهر میزان توسعه روستایی ( خدمات آموزشی ، بهداشتی و درمانی ) کاهش یافته است .

    با توجه به شواهد به نظر می رسد که شرکت سهامی زراعی نیل شهر نه تنها در بالا بردن اشتغال ،‌ سطح سواد و بهداشت عمومی منطقه بطور غیر مستقیم موثر بوده بلکه بطور مستقیم در توسعه روستاهای چهارگانه و مجاور نقش بسزایی داشته است .

    4-1-روش تحقیق و شیوه های جمع آوری اطلاعات :

    Research method and ways of assemblage of information

    کلیه وسایل و مراحل جمع آوری سیستماتیک اطلاعات و نحوه تجزیه و تحلیل منطقی آن ها را برای نیل به یک هدف معین روش تحقیق می گویند . این هدف به طور  کلی کشف حقایق است و به همین جهت اصول کلی آن در کلیه علوم یکسان است و بسته به اینکه حقیقت مطلوب جزء کدام دسته از علوم باشد روشهای خاص آن علم که تناقضی با اصول روش علمی تحقیق نداشته باشد به تفضیل تعیین و ملاک عمل قرار می گیرد (نبوی ، 1374: 9) .

    به سخن دیگر هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ می کند تا او را هر چه دقیق تر ، آسانتر ، سریع تر و ارزانتر در دستیابی به پاسخ یا پاسخ هایی برای پرسش یا پرسشهای تحقیق مورد نظر کمک کند (نادری ، سیف نراقی ، 1372: 60) .

    بطور کلی مراحل اصلی یک روش تحقیق علمی به قرار زیر است .

    1-طرح مساله   2-تهیه و تنظیم فرضیه   3-جمع آوری اطلاعات   4-طبقه بندی اطلاعات حاصله   5-مطالعه اطلاعات و تشخیص روابط علت و معلول   6-تعیین اعتبار و نقد فرضیه   7-تهیه گزارش تحقیق (نبوی ، 1374: 9) .

    این تحقیق از نوع کاربردی است و روش آن توصیفی – تحلیلی می باشد و روش جمع آوری اطلاعات اسنادی ، کتابخانه ای و میدانی است ، به همین دلیل سعی شده از روشهای زیر استفاده گردد .

    1-روش کتابخانه ای و استفاده از منابع و مأخذ چاپی و نشریات و آمارنامه ها .

    2-مراجعه حضوری به ادارات ، سازمان های دولتی و غیر دولتی مختلف و استفاده از آمار و اطلاعات            آن ها.

    3-انجام کار میدانی و مصاحبه و مشاهده و نظر سنجی در منطقه مورد مطالعه .

    4-تجزیه و تحلیل داده ها و تهیه گزارش و ارائه پیشنهادهای لازم در این زمینه .

    جهت تهیه و تنظیم این رساله و ارزیابی فرضیه ها از کلیه روشهای مذکور استفاده شده است که در ذیل به توضیح آنها پرداخته می شود .

    1-4-1-شیوه اسنادی یا کتابخانه ای : attributive or library way     

    در ابتدا بررسی کتب ، مجلات ، آمار نامه ها با مراجعه به کتابخانه ها و سازمانهای مربوطه و مطالعه نقشه های موضوعی ، اساس کار قرار گرفته است .

    همچنین تکنیکهای تحلیل اطلاعات که شامل : استفاده از نرم افزارهای EXCEL ، ARCVIEW ، کاربرد روشهای کمی و کارتوگرافی شامل : تحلیل نقشه های موجود وتصویر ماهواره ای می باشد .

     Abstract:

    In traditional Society of Iran  which  agriculture  farming  and livestock have been the most important  economic base of Country , and the basic Sorce for livelihood : the topic of land and exploitation ways have been regarded as the most  main  is siue.

    Different exploitation systems have been  Constituted  to  resolve  this problem . After  the  third  phase  of  land  reform , government decided to institute  farming  jointstock in order  to  increase  capitation  income  of  farmers  and possibilities of  farming  machinery  . These  jointstocks introduce new ways and basises to farmers , prevent crumbling  of lands and increase croping surface. So , Country in  Stitute Farming  jointstock in different places from1968.

    The First Farming  jointstock was made near Takhte Jamshid –the ancient  city – near  Marvdasht .

    This  Firm was alled Aryamehr Farming  jointstock  To The end  of 1978 ,93  jointstock Company was created in 851  villages. There is 3 Farming jointstock in Khorasan :

    1)  Ghaenat  (Ghaen)     2)  Farahnaz (neyshaboor)  3)  Jam (Torbat-e- Jam )

    Jam Company has Continued its activities persistenlly.  This Firm caused a great evolution in region and produced good existance facilities caused People and created engagement and convenience For Stockholder .

    Some of the problems of this Company are :

    1) Lack of expert Forces   2) ungraduate  members of directorate .

    3) lack of Financial goals For personnel

     4) to be located in an insecure region 5) Farming  jointstock status is not marked . 6) Shortage of agriculture tools .

    It is clear from proofs these companies have high Function in production .

    Agriculture ministry approach is developmet and expansion of Farming joiutstock in rural areas.

    Keywords:

    Beneficiary systems. Farming joinstok company , Rural development,integrated farmig Land participation,Torbat-e-jam,Nilshahr.

  • فهرست و منابع پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر

    فهرست:

    چکیده........................................................................................................................................... 1

    مقدمه ............................................................................................................................................  3

    1-1موضوع تحقیق......................................................................................................................... 3

    2-1 هدف تحقیق .......................................................................................................................... 4

    3-1 فرضیات تحقیق....................................................................................................................... 5

    4-1روش تحقیق و شیوه های جمع آوری اطلاعات............................................................................ 6

    1-4-1 شیوه کتابخانه ای................................................................................................................ 7

    2-4-1 شیوه های میدانی................................................................................................................ 7

    5-1 پیشینه تحقیق........................................................................................................................... 9

    6-1 محدوده مکانی و مقطع زمانی.................................................................................................... 10

    7-1 تنگناها و موانع تحقیق.............................................................................................................. 11

    8-1 جمع بندی.............................................................................................................................. 11

    9-1 منابع و مآخذ........................................................................................................................... 13

     

     

     

     

     فصل دوم: مبانی نظری    

    مقدمه............................................................................................................................................. 15

    1-2 مفهوم روستا........................................................................................................................... 15

    2-2 تعریف روستا.......................................................................................................................... 16

    3-2 تعریف روستا از دیدگاه جغرافیایی............................................................................................. 17

    4-2 ویژگیهای نظام اجتماعی روستاهای ایران.................................................................................... 17

    5-2 اهمیت روستا در اقتصاد کشور................................................................................................... 18

    6-2 مفاهیم توسعه.......................................................................................................................... 19

    7-2 مفهوم توسعه از دیدگاه جغرافیایی.............................................................................................. 19

    8-2 تعاریف توسعه........................................................................................................................ 20

    9-2 دیدگاههای نظریه پردازان توسعه روستایی.................................................................................. 21

    10-2 مفاهیم لغوی و نظری مشارکت و توسعه................................................................................... 23

    11-2 تعریف برنامه و برنامه ریزی.................................................................................................... 24

    12-2 توسعه روستایی..................................................................................................................... 25

    13-2 اهداف برنامه ریزی توسعه روستایی......................................................................................... 26

    14-2 نظریه مکان کشاورزی فن تونن............................................................................................... 28

    15-2 نظریه مکان مرکزی والترکریستالر............................................................................................ 29

    16-2 نظریه مکان مرکزی اگوست لش............................................................................................. 29

    17-2 مفهوم قطب رشد................................................................................................................... 30

    18-2 اصطلاح تعاون...................................................................................................................... 31

    19-2 چگونگی پیدایش اصطلاح عمران........................................................................................... 31

    20-2 دیدگاههای مختلف درباره مفهوم عمران و هدف...................................................................... 32

    21-2 عمران روستایی قبل از جنگ دوم جهانی.................................................................................   32

    22-2عمران روستایی بعد از جنگ دوم جهانی................................................................................... 33

    23-2 عمران روستایی و اصلاحات ارضی......................................................................................... 33

    24-2 عمران و بهسازی روستاها پس از انقلاب اسلامی....................................................................... 34

    25-2 جمع بندی........................................................................................................................... 34

    26-2 منابع و مآخذ........................................................................................................................ 37

     

     

       فصل سوم: مکان پژوهی    مقدمه............................................................................................................................................. 41

    1-3 الف) موقعیت جغرافیایی........................................................................................................... 41

    1-1-3 معرفی اجمالی شهرستان تربت جام........................................................................................ 41

    2-1-3 تقسیمات سیاسی شهرستان تربت جام.................................................................................... 42

    3-1-3 تاریخچه و علل پیدایش و چگونگی توسعه شهر...................................................................... 47

    4-1-3 موقعیت و حدود جغرافیایی نیل آباد ( نیل شهر ) ..................................................................... 48

    5-1-3 دهستان هریرود ( نیل شهر )..................................................................................................   49

    6-1-3 وجه تسمیه......................................................................................................................... 50

    2-3 ب) ویژگیهای طبیعی............................................................................................................... 50

    1-2-3 زمین شناسی عمومی منطقه................................................................................................... 50

    2-2-3 زمین ساخت....................................................................................................................... 53

    3-2-3 ژئومورفولوژی.................................................................................................................... 54

    4-2-3 توپوگرافی......................................................................................................................... 55

    5-2-3 آب و هوا.......................................................................................................................... 57

    6-2-3 مقدار درجه حرارت یا دما.................................................................................................... 58

    7-2-3 حداکثر و حداقل مطلق دما................................................................................................... 59

    8-2-3 یخبندان............................................................................................................................. 61

    9-2-3 تبخیر................................................................................................................................. 62

    10-2-3 باد ................................................................................................................................. 64

    11-2-3 رطوبت نسبی ..................................................................................................................  66

    12-2-3 بارندگی.......................................................................................................................... 67

    13-2-3 تعیین نوع اقلیم دهستان هریرود........................................................................................... 71

    1-13-2-3 الف) منحنی آمبروترمیک.............................................................................................. 72

    2-13-2-3 ب)منحنی هایترگراف................................................................................................... 74

    3-13-2-3 ج) منحنی آمبرژه......................................................................................................... 75

    4-13-2-3 د ) روش دومارتن........................................................................................................ 76

    14-2-3 منابع آب......................................................................................................................... 77

    15-2-3 کیفیت منابع آب منطقه ( شرکت )...................................................................................... 80

    16-2-3  قنات.............................................................................................................................. 85

    17-2-3 خاک............................................................................................................................. 86

    18-2-3 خاکهای شرکت............................................................................................................... 88

    19-2-3 پوشش گیاهی.................................................................................................................. 88

    20-2-3 مراتع...............................................................................................................................   91

    21-2-3 گیاهان زراعی و بومی منطقه.............................................................................................. 91

    3-3 ج) ویژگیهای انسانی................................................................................................................ 95

    1-3-3 توزیع جمعیت.................................................................................................................... 95

    2-3-3 تعداد و بعد خانوار............................................................................................................... 97

    3-3-3 تراکم جمعیت.................................................................................................................... 99

    4-3-3 تراکم نسبی........................................................................................................................ 99

    5-3-3 ترکیب جنسی جمعیت......................................................................................................... 100

    6-3-3 هرم سنی جمعیت ............................................................................................................... 101

    7-3-3 سواد................................................................................................................................. 104

    8-3-3 فعالیت............................................................................................................................... 106

    9-3-3 بار تکفل............................................................................................................................ 106

    10-3-3 مهاجرت......................................................................................................................... 107

    11-3-3 پیش بینی جمعیت............................................................................................................. 109

    4-3 د) ویژگیهای اقتصادی.............................................................................................................. 109

    1-4-3 بخش کشاورزی................................................................................................................. 109

    1-1-4-3  سطح زیر کشت............................................................................................................ 111

    2-1-4-3 گندم..........................................................................................................................................................................   112

    3-1-4-3 جو............................................................................................................................... 115

    4-1-4-3 وضعیت خربزه در استان و شهرستان تربت جام ..................................................................  117

    5-1-4-3 چغندر قند..................................................................................................................... 119

    6-1-4-3 کلزا.............................................................................................................................. 121

    7-1-4-3 زیره سبز........................................................................................................................ 122

    8-1-4-3 تقویم زراعی.................................................................................................................. 122

    2-4-3 بخش دامداری.................................................................................................................... 126

    1-2-4-3 دامداری سنگین.............................................................................................................. 127

    2-2-4-3 دامداری سبک............................................................................................................... 128

    3-2-4-3 پرورش طیور.................................................................................................................. 129

    3-4-3 بخش صنعت و معدن........................................................................................................... 132

    1-3-4-3 صنایع دستی.................................................................................................................. 132

    2-3-4-3 صنایع ماشینی ............................................................................................................... 134

    4-4-3 بخش خدمات ................................................................................................................... 134

    5-4-3 جمع بندی......................................................................................................................... 139

    6-4-3 منابع و مآخذ...................................................................................................................... 141

                         فصل چهارم : بررسی ویژگیهای شرکت سهامی زراعی نیل شهر           

    مقدمه............................................................................................................................................. 147

    1-4 نظامهای بهره برداری در سطح جهان.......................................................................................... 147

    1-1-4 جوامع سرمایه داری (جهان اول )........................................................................................... 147

    2-1-4 جوامع سوسیالیستی (جهان دوم )........................................................................................... 148

    3-1-4 جوامع در حال توسعه (جهان سوم )....................................................................................... 149

    2-4 نظام بهره برداری..................................................................................................................... 149

    3-4 نظام بهره برداری در ایران......................................................................................................... 150

    4-4نظام بهره برداری مبتنی بر شرکت سهامی زراعی........................................................................... 158

    5-4 شرکتهای سهامی زراعی در توسعه کشاورزی ............................................................................. 160

    6-4 اهداف تشکیل شرکتهای سهامی زراعی...................................................................................... 161

    7-4 شرکتهای سهامی زراعی استان خراسان....................................................................................... 162

    8-4 مشکلات و تنگناهای شرکتهای سهامی زراعی............................................................................. 163

    9-4 بحث..................................................................................................................................... 164

    10-4 شرکت سهامی زراعی نیل شهر............................................................................................... 165

    11-4کارکرد شرکت سهامی زراعی نیل شهر ................................................................................... 166

    12-4 واحدهای تابعه شرکت........................................................................................................... 169

    1-12-4 واحد زراعت.................................................................................................................... 169

    2-12-4 واحد مکانیزاسیون............................................................................................................. 173

    3-12-4 واحد ماشین های سنگین................................................................................................... 173

    4-12-4 واحد تعمیرگاه................................................................................................................. 173

    5-12-4 واحد کوره آجرپزی......................................................................................................... 173

    6-12-4 واحد انبار فنی.................................................................................................................. 174

    7-12-4 واحد نهاده های کشاورزی................................................................................................ 174

    8-12-4 واحد گاوداری شیری........................................................................................................ 174

    9-12-4 واحد گاوداری گوشتی .................................................................................................... 175

    10-12-4 واحد مرغداری گوشتی................................................................................................... 176

    11-12-4 واحد گوسفند داری ...................................................................................................... 177

    12-12-4 واحد پرورش ماهی ....................................................................................................... 178

    13-12-4 واحد امور زیربنایی و ساختمانی....................................................................................... 178

    14-12-4 واحد توزیع مواد نفتی..................................................................................................... 179

    15-12-4 واحد حمل و نقل و باربری.............................................................................................. 180

    16-12-4 واحد فروش و توزیع کود شیمیایی................................................................................... 180

    17-12-4 واحد باغبانی................................................................................................................. 180

    18-12-4 واحد امور مالی و اداری.................................................................................................. 181

    19-12-4 واحد باشگاه ورزشی ..................................................................................................... 183

    13-4 وضعیت نیروی انسانی و اشتغال زایی شرکت............................................................................. 183

    14-4 امکانات رفاهی و اثرات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی شرکت .................................................. 184

    15-4 مسائل و دشواریهای شرکت سهامی زراعی نیل شهر .................................................................. 185

    16-4 اهداف پیش بینی شده برای آینده در شرکت سهامی زراعی نیل شهر........................................... 186

    17-4 تحول.................................................................................................................................. 187

    18-4 جمع بندی........................................................................................................................... 187

    19-4 منابع و مآخذ.................................................................................................................................... 189

      فصل پنجم: جمع بندی ، آزمون فرضیه ها ، نتیجه گیری و ارائه رهیافت ها             

     مقدمه............................................................................................................................................ 191

    1-5 بررسی و آزمون نظر سنجی ها................................................................................................... 191

    2-5 آزمون فرضیه ها و نتیجه گیری ................................................................................................. 218

    3-5 جمع بندی.............................................................................................................................. 219

    4-5 رهیافت ها و ارائه راه حل ها .................................................................................................... 220

    منابع و مآخذ کلی........................................................................................................................... 222

     عنوان                                                         فصل ششم : پیوست ها                                               صفحه  

    پیوست شماره 1 – قانون تشکیل شرکت های سهامی زارعی..........................................................................................................    233

    پیوست شماره 2 اساسنامه شرکت های سهامی زراعی..................................................................................................................    240

    پیوست شماره 3 امکانات روستا................................................................................................................................................... 257

    پیوست شماره 4 مقایسه عملکرد و درآمد شرکت های سهامی زراعی خراسان ...........................................................................   262

    پیوست شماره 5 فرمها ................................................................................................................................................................ 267

    پیوست شماره 6- اقدامات وزارت تعاون و امور روستاها در استان خراسان....................................................................................   272

    منبع:

    1-قرآن کریم ، سوره الرحمن ، 1376 ؛ به خط عثمان طه ، انتشارات قم ، حق نیا .

    2-آسایش ، حسین ، 1347 ؛ راهنمای تحقیق روستاهای ایران ، دانشگاه تبریز .

    3-آسایش ، حسین ، 1373؛ نگاهی تحلیل گرانه به عمران روستایی در ایران (بخش اول) ، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی ، شماره 34 .

    4-آسایش ، حسین 1374 ؛ اقتصاد روستایی ، انتشارات پیام نور .

    5-آسایش ، حسین ، 1374 ؛ کارگاه برنامه ریزی روستایی ، چاپ اول ، انتشارات پیام نور .

    6-آسایش ، حسین ، 1375 ؛  برنامه ریزی روستایی در ایران ، چاپ اول ، انتشارات پیام نور .

    7-آموزگار ، اسماعیل ، 1352 ؛ تاریخ مختصر خراسان ، انتشارات مشهد .

    8-ابراهیمی ، حسین . علیزاده ،‌ امین . جوانمرد ، سهیلا . 1384 ؛ بررسی وجود تغییر دما در دشت مشهد به عنوان نمایه تغییر اقلیم در منطقه ،‌ مقاله شماره 658 ،‌ فصلنامه تحقیقات جغرافیایی شماره 79 .

    9-اداره جهاد کشاورزی تربت جام 1387 ؛ واحد طرح و برنامه .

    10-اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام ، 1386 ؛‌ واحد آمار .

    11-اداره منابع طبیعی شهرستان تربت جام ، 1386؛ واحدمرتع.

    12-اداره هواشناسی سینوپتیک ، شهرستان تربت جام ، 1386 .

    13-ازکیا ، مصطفی ، 1384 ؛ مقدمه ای بر جامعه شناسی توسعه روستایی ، چاپ چهارم ، انتشارات اطلاعات تهران .

    14-ازکیا ، مصطفی ، 1385؛‌جامعه شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستایی ایران ،‌ چاپ هفتم ، انتشارات اطلاعات .

    15-اساسنامه شرکت سهامی زراعی ، 1346؛ هیات وزیران .

    16-اصغری مقدم ، محمد رضا ، 1384 ، درآمدی بر جایگاه مطالعات و عوامل طبیعی در برنامه ریزی روستایی ، چاپ اول ، انتشارات سرا .

    17-بخشداری بوژگان ، 1386 ؛ سیمای بخش بوژگان .

    18-برات زاده رفوگر . اکبر ،1375 ؛بررسی روند توسعه فیزیکی کالبدی در روستای رباط سمنگان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    19-بلانت ، آلیسون ، ویلس ، جین ، 1385 ؛ دگراندیشی در فلسفه جغرافیا ، ترجمه حاتمی نژاد ، حسین ، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه تهران .

    20-بهفروز ، فاطمه 1374 ؛ زمینه های غالب در جغرافیای انسانی ، انتشارات دانشگاه تهران .

    21- بهفروز . فاطمه ، 1378 ؛ فلسفه و روش شناسی تحقیق علمی در جغرافیا ، انتشارات دانشگاه تهران.   

    22-بهنیافر ، ابوالفضل ، 1386 ؛‌ سمینار درسی مطالعات محیطی در برنامه ریزی ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، مقطع کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    23-پاپلی یزدی ، محمد حسین ، ابراهیمی ، محمد ، 1385 ؛ نظریه های توسعه روستایی ، انتشارات سمت .

    24-پژوهش مشترک از عمران ملل متحد دولت هند ، سازمان بین المللی کار و توسعه صنعتی ، 1380 ؛ توسعه واحد های صنعتی کوچک روستایی ، ترجمه، نوشمند ، محمد اسماعیل ، چاپ اول، انتشارات وزارت جهاد کشاورزی .

    25-پولاد دژ ، محمد ، 1367 ؛ آینده نگری رشد و توسعه در سیستم برنامه ریزی ، انتشارات سازمان برنامه و بودجه .

    26-جزوه آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1385 ؛ سازمان طرح و برنامه استان خراسان رضوی .

    27-جعفر پور ، ابراهیم ، 1379 ؛ مبانی اقلیم شناسی ، انتشارات پیام نور .

    28-جوان ، جعفر ، 1376 ؛ جمعیت ایران و بستر جغرافیایی آن ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد .

    29- جهاد کشاورزی ، 1382 ؛ شرکت های سهامی زراعی .

    30-جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام ، 1387 ؛ واحد زراعت .

    31-جهانگرد ، اسفندیار ، 1375 ؛ نقش صنایع روستایی در اقتصاد ایران ، ماهنامه جهاد شماره 191 .

    32- جهانی .مهدی ،1386 ؛ روش تحقیق در جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، سمینار درسی ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، مقطع کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    33-جهانی ، مهدی ، 1375 ؛ برنامه ریزی روستایی در ایران ، مقاله شماره 351 ، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی ، شماره 40 .

    34-حاتمی نژاد ، سید حسین ، 1368 ؛ بیابان و مسائل عمران روستایی در جنوب خراسان ، مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی ایران ، انتشارات دانشگاه تهران .

    35-حاتمی نژاد ، سید حسین ، 1371 ؛ توسعه روستایی و الگوی مطالعات ناحیه ای «نمونه موردی جنت آباد » ، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی ، شماره 27 .

    36-حامد مقدم ، احمد ، 1373 ؛ مشارکت و توسعه مشارکتی روستایی ، مجموعه مقاله های سمینار جامعه شناسی جلد 2 ، انتشارات سمت .

    37-حسن زاده . رمضان ، 1382 ؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری ، نشر ساوالان .

    38-حسین زاده ، کریم ، 1380 ؛ برنامه ریزی ناحیه ای ، انتشارات سمت .

    39-حسینی ، سید مهدی ، 1385 ؛ توانمندی های اقتصادی دهستان بالاجام با تاکید بر بخش کشاورزی، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    40-خسروی ، خسرو ، 1355 ؛ چاپ سوم ، جامعه شناسی روستایی ایران پیشین ، انتشارات پیام .

    41-دیاس ، هیران دی ، ویکرامانایاک ، دی ، دبلیو . ای ، 1377 ؛ درسنامه برنامه ریزی توسعه روستایی، چاپ دوم ، انتشارات روستا و توسعه ، شماره 1 .

    42-رحمانی ، اختر ، 1384 ؛ مالکیت و بهره برداری از زمین در ایران ، انتشارات وزارت کشاورزی.

    43-رزاقی ، ابراهیم ، 1368 ؛ اقتصاد ایران ، چاپ دوم ، نشرنی .

    44-رضوانی ، علی اصغر ، 1380 ؛ روابط متقابل شهر و روستا با تاکید بر ایران ، انتشارات دانشگاه پیام نور .

    45-رضوانی ، محمد رضا ،1383 ؛ مقدمه ای بر برنامه ریزی توسعه روستایی در ایران ، چاپ اول ، نشر قومس.

    46-رضوی ، سید حسن ، 1377 ؛ فقر ، روستا ، توسعه ، چاپ اول ، انتشارات روستا و توسعه ، شماره 31 .

    47-رفیعی ، مینو ، 1371 ؛ مجموعه مباحث و روشهای شهر سازی ، اقتصاد .

    48-زنگنه ، ابراهیم ، 1384 ؛ سرزمین جام و رجال آن ،‌چاپ اول ، انتشارات شیخ الاسلام احمد جام .

    49-ساروخانی . باقر ، 1373 ؛ روش های تحقیق در علوم اجتماعی ، انتشارات علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.

    50-سازمان جهاد کشاورزی خراسان ، 1384 ؛ خربزه در خراسان ،‌ گردهمایی یک روزه بررسی مسائل خربزه ، خراسان – تربت جام – نیل آباد – مدیریت زراعت ، بخش سبزی و صیفی .

    51-سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی ، 1385 ؛ واحد آمار .

    52-سازمان مدیریت و برنامه ریزی روستایی استان خراسان رضوی ، 1385 ؛ واحد GIS

    53-سالنامه آماری استان خراسان ، 1381 .

    54-سالنامه آماری سرشماری عمومی نفوس و مسکن آبان 1385 .

    55-سایت اینترنتی                                                                     http://www.ncckh.ir

    56-سینگر ، مایکل ج ، مانس ، دونالد ن ، 1370 ؛ خاک شناخت ، ترجمه ، حق نیا، غلام حسین ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد .

    57-شاریه ، ژان برنار ، 1373 ؛ شهرها و روستاها ، ترجمه ،سهامی، سیروس ، چاپ اول ، انتشارات نیکا مشهد .

    58-شایان ، سیاوش . شریفی ، محمد . 1385 ؛ مدل به عنوان تکنیکی در ژئومورفولوژی ، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی شماره پیاپی 80 .

    59-شرکت سهامی آب منطقه ای خراسان رضوی . 1386 ؛ واحد مطالعات ، آمار برداری منابع آب دشت فریمان – تربت جام .

    60- شریفی . حسن ، 1380 ؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری ، انتشارات سخن .

    61-شکوئی . حسین 1367 ؛ فلسفه جغرافیا ، انتشارات گیتا شناسی .

    62-شهبازی ، اسماعیل ، توسعه و ترویج روستایی ، دانشگاه تهران شماره 2188 .

    63-صداقت ، محمود ، 1374 ؛ منابع و مسائل آب ایران ، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه پیام نور .

    64-طرح جامع شهر تربت جام . مهندسین مشاور معماری و شهر سازی زیستا ، سازمان مسکن و شهر سازی خراسان ، الگوی توسعه مرداد 1378 ؛ وزارت مسکن و شهر سازی .

    65-عبداللهی ، محمد ، 1377؛  نظام های بهره برداری ، وزارت کشاورزی ، چاپ نشر فرهنگ اسلامی.  

         66-عسکری ، معصومه ، 1385 ؛ مشارکت مردمی در روند توسعه روستایی ( نمونه موردی دهستان هریرود ) ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    67-عفتی ، محمد ، 1372 ؛ نگرشی بر الگوها و روشهای مشارکت روستائیان در برنامه های توسعه روستایی ایران ، ماهنامه جهاد ، شماره 167 .

    68-علیجانی ، بهلول ، 1371 ؛  آب و هوای ایران ، انتشارات دانشگاه پیام نور

    69-علیزاده ، امین ، 1367 ؛ اصول هیدرولوژی کاربردی ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد .

    70-علیزاده ، امین و دیگران ، 1386 ؛ هوا و اقلیم شناسی ، چاپ دهم ، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد .

    71-علیزاده ، کتایون ، 1386؛ جغرافیای رابطه شهر و روستا در ایران ، سمینار درسی ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    72-علیزاده ، محمد ، 1381 ؛ سنتز ملی نتایج پیش بینی جمعیت استان های کشور به تفکیک شهر و روستا ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی .

    73-عمید ،‌ حسن ، 1380 ؛ فرهنگ فارسی ، چاپ 20 ، انتشارات امیرکبیر تهران .

    74-فرجی ، عبدالرضا ، 1379 ؛ جغرافیای اقتصادی ایران ، انتشارات پیام نور .

    75-فرمانداری شهرستان تربت جام ، 1387 ؛ واحد آمار و رایانه .

    76- فرمانداری شهرستان تربت جام ، 1387 ؛ واحد امور شهر و روستا .

    77- فرید ، یدا... ، 1353؛جغرافیای جمعیت ، انتشارات دانشگاه تبریز .

    78-فشارکی ، پریدخت ، 1373 ؛ جغرافیای روستایی (عمومی) – چاپ اول ، انتشارات دانشگاه پیام نور .

    79-کاظمی پور ، شهلا ، 1372 ؛ روش های مقدماتی تحلیل جمعیت ، چاپ دوم ، انتشارات دانشگاه پیام نور .

    80-کاویانی ،رضا و علیجانی بهلول ، 1371 ؛ مبانی آب  و هواشناسی انتشارات سمت .

    81-کلالی مقدم ، ژیلا ، 1373 ؛ مقاله نظری اجمالی بر منابع آب دشت فریمان تربت جام ، ماهنامه انوار جام ، شماره 3 .

    82-کلاول ، پل ، 1373 ؛ جغرافیای نو ، ترجمه سیروس سهامی .

    83-گروه مولفان ، 1384 ؛جغرافیای استان خراسان رضوی ، چاپ اول ، نشر کتابهای درسی .

    84-گروه مولفان ، سیدی ،‌ مهدی و‌ ... . 1373؛زورآباد جام ، چاپ اول ،‌ انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد .

    85-گزارش اتحادیه فرش دستباف روستایی شهرستان تربت جام ، 1387 .

    86-گزارش اداره ثبت اسناد ، 1382 ؛ شهرستان تربت جام  .

    87-گزارش اداره نهضت سواد آموزی،1385 ؛ شهرستان تربت جام .

    88-گزارش جهاد کشاورزی ، مرداد 1385؛ واحد طرح و برنامه ، شماره 26/309 .

    89-گزارش خانه های بهداشت روستاهای نمونه ، 1386 .

    90-گزارش شرکت سهامی زراعی ، 1387 ؛  واحد دام .

    91-گزارش شرکت سهامی زراعی نیل شهر ، 1387 ؛ واحد حسابداری .

    92-گزارش شرکت سهامی زراعی نیل شهر ، 1387 ؛ واحد زراعت .

    93-گزارش شورای روستاهای نمونه ، 1387 .

    94-گزارش مدیریت شرکت سهامی زراعی نیل شهر ، 1387.

    95- گزارش مرکز بهداشت شهرستان تربت جام 1385 ؛ واحد آمار .

    96-گزارش مرکز بهداشت نیل شهر ، 1386 .

    97-گوبلو ، هانری ، 1371 ؛ قنات فنی برای دستیابی به آب ، ترجمه ، سروقد مقدم ، ابوالحسن، پاپلی یزدی ، محمد حسین ، چاپ اول ، انتشارات آستان قدس رضوی .

    98-لسترنج ،‌گی، 1364 ؛ جغرافیای تاریخی سرزمین های خلافت شرقی ، ترجمه ، عرفان ، محمود ، چاپ دوم ، انتشارات علمی و فرهنگی ، تهران .

    99-لطفی پور، محمد صادق ، 1380 ؛ الفبای مرغ تخم گذار ، انتشارات مرکز ، تحقیقات جهاد کشاورزی قزوین .

    100-ماتور ، کولدیپ و همکاران ، 1366 ؛ نظارت و ارزشیابی توسعه روستایی ( تجربه هایی از آسیا ) ترجمه، کیا کجوری،سعید ، مجموعه برنامه و توسعه ، 21 ، وزارت برنامه و بودجه .

    101-متین ، نعمت الله ، 1378 ؛ مبانی نظری مشارکت و ضرورت های آن ماهنامه جهاد ، هجدهم ، شماره 217 .

    102-مسیبی ، محمد ، اقلیم شناسی حوضه گلپایگان، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی شماره 39 ،

    103-مشیری ، رحیم ، مولایی هشتجین ، نصرا... ، 1379 ؛ درآمدی بر اقتصاد کوچ نشینان ایران ، چاپ اول ، انتشارات قومس تهران .

    104-مطیعی لنگرودی ، سید حسن ، 1383 ؛جغرافیای اقتصادی ایران ( کشاورزی ) چاپ دوم ، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد .

    105-معین ، محمد ، 1345 ؛ فرهنگ فارسی جلد دوم .

    106-موافق ، صدیقه ، 1384  ؛ ارزیابی توان اشتغالزایی مناطق مرزی با تاکید بر بخش کشاورزی        (نمونه موردی دهستان هریرود تربت جام) ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    107-مهدوی ، مسعود ، 1370 ؛ مبانی جغرافیایی جمعیت ، چاپ اول ، انتشارات پیام نور .

    108-مهدوی ، مسعود ، 1373 ؛ جغرافیای روستایی ایران ، انتشارات دانشگاه پیام نور .

    109-مهدوی ، مسعود ، 1374 ؛ جغرافیای روستایی ایران ، چاپ اول ،‌انتشارات دانشگاه پیام نور.

    110-مهدوی ، مسعود ، 1385؛ مقدمه ای بر جغرافیای روستایی ایران ، چاپ هفتم ، انتشارات سمت تهران .

    111-مهدوی ‌حاجیلویی ، مسعود ، 1371 ؛ آمار و احتمالات در جغرافیا ، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه پیام نور .

    112-مهندسان مشاور  DHV از هلند ، رهنمود هایی برای برنامه ریزی مراکز روستایی ، چاپ اول ، انتشارات روستا و توسعه ، شماره 10 .

    113-مهندسین مشاور جام کشت ، بی تا ؛ گزارش مطالعات نیمه تفصیلی دقیق خاک شناسی و طبقه بندی اراضی نیل آباد تربت جام .

    114-نادری ، عزت الله ، سیف نراقی ، مریم ، 1372 ؛‌ روش های تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی ، انتشارات بدر .

    115-نبوی . بهزاد ،1374 ؛ مقدمه ای بر روش تحقیق علوم اجتماعی ، چاپ 15 ، انتشارت  فروردین  .

    116-نجفی توسلی ، فهیمه ، 1384 ؛ نقش صنعت در اشتغالزایی دهستان کاریزان تربت جام ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    117-نشریه شماره 3 ، بهمن 1369 ؛ اصول ومبانی طرح ریزی مناطق روستایی .

    118-نیرره ، 1365 ؛ عمران روستایی ، ترجمه رمضانی پور ، اسدالله ، مجتمع آموزش عالی بیرجند .

    119-نقشه توپوگرافی شهرستان تربت جام ، 1385 ؛ مقیاس 000/250/1 .

    120-نقشه توپوگرافی شهرستان تربت جام ، 1385 ؛ مقیاس 50000 : 1 .

    121-ودیعی ، کاظم ، 1348 ؛ مقدمه ای بر روستاشناسی ایران ، انتشارات تهران .

    122-ودیعی ، کاظم ، 1350 ؛ جغرافیای کشاورزی عمومی ، چاپ دوم ، انتشارات دهخدا .

    123-وزارت تعاون و امور روستاها ، 1352 ؛ تعاون و اصول اولیه آن ، نشریه شماره 93 ، چاپ تهران .

    124-وزارت کشاورزی ، 1355 ؛ جامعه شناسی و عمران روستایی ، اداره کل امور اجتماعی و عمران دهات .

    125-وزارت کشاورزی ، 1372 ؛  شرکت های سهامی زراعی ، چاپ اول ، انتشارات زحل .

    126-وزارت کشاورزی ، 1372؛ شرکت های سهامی زراعی ، مطالعات صندوق نظام های بهره برداری کشاورزی ایران ، جلد سوم ، انتشارات زحل .

    127-ولایتی ، سعدا...، توسلی ،‌سعید ، 1369 ؛ منابع وسایل آب استان خراسان ، انتشارات آستان قدس رضوی .

    128-هودر ، روپرت ، 1381 ؛ جغرافیای توسعه ، ترجمه اقبالی ، ناصر ، هایراپتیان ، آنیتا ، چاپ اول ، تهران نشر کلمه .

    129- هوگلند ، اریک ، 1980؛ مشارکت روستائیان در انقلاب ، گزارش خاورمیانه ، شماره 87 .

    130-یوسف آبادی ، حجت ، 1377 ؛ روند توسعه روستایی بخش جوین ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

    131-Lehmann David .ed , Development . Four eritiocal studies , London 1979.

    132- Johnston . j.R.1982 . philosophy and Human Geography Edward Arnold .

    133- ORiordan , Timothy , 1976 , Environmen talism , pion .

     

پروپوزال در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , گزارش سمینار در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , تز دکترا در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , رساله در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , پایان نامه در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , تحقیق در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , مقاله در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه نقش شرکت های سهامی زراعی در توسعه روستایی با تاکید بر شرکت سهامی زراعی نیل شهر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت