پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی)

تعداد صفحات: 79 فرمت فایل: word کد فایل: 2285
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی)

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

     گرایش: حسابداری

    چکیده:

    مطالعات متعددی اثبات کرده اند که تعیین بهای تمام شده محصولات و خدمات در هر بنگاه اقتصادی یکی از فرضیات انکارناذیر می باشد .با تعیین دقیق بهای تمام شده می توان ضمن حضور در صحنه رقابت با سایر تولیدکنندگان آن محصول با آنالیز سفارشات مشتریان و یا تقاضای بازار حجم تولید سالیانه را تعیین نمود. از سویی با توجه به نقش اطلاعات به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی مدون ، برون سپاری فعالیتهای یک بنگاه اقتصادی می تواند در جهت کاهش هزینه ها که منجر به کاهش بهای تمام شده خدمات خواهد شد ، موثر واقع شود.

    در این تحقیق با استفاده از اطلاعات مالی 27 شهر تابعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در طی سالهای1378 -1387 به بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها و تعیین اجزای تشکیل دهنده آن با استفاده از آزمون های مقایسه میانگین با دو نمونه وابسته و آزمون ویل کاکسون مورد بررسی قرار گرفته است .

    یافته های تحقیق حاکی از این است که برون سپاری فعالیتها در شرکت آب و فاضلاب باعث کاهش هزینه نگریده است .

    کلید واژه: بهای تمام شده ، برون سپاری فعالیتها ، خدمات شرکت آب و فاضلاب ، آزمون ویل کاکسون، آزمون مقایسه میانگین وابسته

    مقدمه:

    برون سپاری[1] در بسیاری از سازمانهای امروزی (غربی ، شرقی  یا ایرانی ) از امری غیر عادی وعجیب ، به فعالیتی متداول تبدیل شده است . کمی تفکر در این واژه ، ما را به بررسی و مطالعه مفاهیمی چون ساختارهای سازمانی ، بنگاههای دولتی و خصوصی ، بازاریابی رقابتی و انحصاری ، ایجاد ارزش افزوده بیشتر ، کاهش هزینه و افزایش سود آوری ، پروژه و مدیریت آن ، مدیریت مخاطرات و انعطاف پذیری ، نفوذ به بازارهای جدید وبسیاری ابزار و دانشهای تخصصی دیگر سوق می دهد.

    برون سپاری که این روزها به عنوان یک روش واگذاری بخشی از کارها به خارج از سازمان یا داخل سازمان به صورت پیمانکاری مطرح است . مانند هر روش دیگری همانطور که می تواند مفید باشد ، اگر دارای شرایط استاندارد های تعریف شده و شفافی نباشد ممکن است ضرر و زیانهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    -1 مقدمه

    امروزه ، بسیاری از شرکت ها با تمرکز بر یک تخصص و یا مهارت ویژه فقط  و فقط برای ارائه خدمات به مجموعه ای بیرون از خود فعالیت می کنند.تحقیقات نشان می دهد منافع حاصل از برون سپاری برای بسیاری از شرکتها، زیاد بوده و مهمترین آنها صرفه جوئی در وقت و هزینه و ارتقای کیفیت و آزاد سازی منابع داخلی بمنظور استفاده بهینه از آنها بوده است .

    در کشور ما بدلیل مختلف ، برون سپاری به مفهوم وسیع و گسترده خود مورد استفاده و توجه مدیران ومسئولان قرار نگرفته است .از این رو لازم است محققان و مدیران صنعتی در جهت بکارگیری آن ونیز بایدها ونبایدها در انجام آن به مطالعه و تحقیق بپردازند تا طبق شرایط مشخص علمی بدانیم چه چیز را ، چه وقتی و به چه  طریقی و به چه کسی بسپاریم .

    مقایسه بهای تمام شده خدمات بعد از برون سپاری فعالیتها با بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری در شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی ، هدف محوری این پژوهش قلمداد می شود.

    در این فصل به شرح بیان مساله ،‌ضروتهای انجام تحقیق، پرسش اصلی تحقیق، اهداف تحقیق ، فرضیات تحقیق،‌روش تحقیق ، مدل تحلیلی تحقیق ، قلمرو زمانی ، مکانی و موضوعی تحقیق ، تعاریف واژه ها و اصطلاحات بپردازد.

     

    2-1 تاریخچه مطالعاتی

    مطالعات و تحقیقات زیادی درباره اهمیت برون سپاری صورت پذیرفته است .در بسیاری از این مطالعات به نقش برون سپاری در کاهش هزینه ها توجه شده است و به عنوان مثال شرکت کرایسلر در سال 1997 از طریق برون سپاری 325 میلیون دلار به سود خود افزود و بالغ بر 1.2 میلیارد دلار صرفه جویی نموده است . شرکت های معتبری که مجله معروف فورچن نام آنها را جزء شرکتهای برتر اعلام می کند ، معمولا تمامی یا بخش از فعالیت های خود را برون سپاری می کنند. نقشی که استراتژی رقابتی یک شرکت در تعیین کارکردهای سازنده استراتژی های مدیریتی عملکرد تجاری سازمانها بازی می کند ، موضوع اصلی پیکره تحقیقات پیشین بوده است .تحقیقات صورت گرفته در زمینه برونسپاری در ارتباط عرضه کنندگان ، مدیریت عرضه کنندگان ، ارتباط عرضه کنندگان و استراتژی های تدارکات و ریسک ها و فواید برون سپاری و . . . می باشد (عباسپور ، 1387، 45)1.

    آقای احسان عباسپور به بررسی اثر محرک های برون سپاری و اولویت های رقابتی بر عملکرد تجاری شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون و همچنین بررسی اولویت های رقابتی بر محرک های برون سپاری شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون پرداخته اند که نتایج این تحقیق وجود یک رابطه معنی دار بین محرک های برون سپاری با عملکرد تجاری  و اولویت های رقابتی شرکت وجود دارد ولیکن بین اولویت های رقابتی و عملکرد تجاری رابطه معنی داری وجود نداشت .

    دانشی و دلاوری به بررسی اثرات برون سپاری بخش اتفاقات و عملیات شرکت توزیع نیروی برق اهواز در کاهش هزینه ها در سال 1387 پرداخته اند که ماحصل نتایج این است که با توجه به خصوصی سازی در کشورهای دیگر و مزایا و محدودیتهای هر کدام از روش ها و شرایط خاص صنعت ، شایسته است قبل از هر گونه اقدامی در شرکت توزیع نیروی برق اهواز اهداف برون سپاری و اثرات مورد انتظار از طریق کمیته برون سپاری مشخص و ازطریق برنامه مرتبط هدف گذاری گردد.

    شیرانی و نبی زاده به بررسی برون سپاری و شرکت های توزیع برق شهرستان اصفهان پرداخته اند که نتیجه حاصله این بود که برون سپاری فعالیتها در شرکتهای توزیع راهی الزامی جهت دستیابی به افزایش کارایی ، کیفیت عملکرد و کاهش هزینه خواهد بود ، لذا جهت رسیدن به این منظور نیاز به انجام برنامه ریزی ، اولویت بندی و قبل از انجام ، مطالعه بر روی ریسک های مسیر اجرا می باشد.

    شهرکی به بررسی برون سپاری به عنوان ابزار موفقیت و کار آفرینی پرداخته است که نتیجه این تحقیق این بود  که برای سپردن کار به بیرون متاسفانه بنگاهها و سازمانهای ما به وظایف دیگری که بر عهده آنها گذاشته می شود ، توجهی ندارد . در صورتی که باید در هنگام برون سپاری به برقرار کردن مکانیزم های برون سپاری بپردازند و با مدیریت صحیح ، توانایی سنجیدن شرکتی که کار را به او واگذار شده ، داشته باشند و به گزارش گیرهای مداوم بپردازند.

     

    3-1بیان مساله

    برون سپاری همانند دیگر موضوعات علمی با تعاریف مختلف از دیدگاههای متفاوتی برخوردار است . برون سپاری در مفهوم اولیه خود بدین معناست که کارکنان بخشی از فعالیتهای شرکت را به بیرون سپرد و در حقیقت ، خود از فرایند  خارج می شوند و این کار توسط کارکنان تامین کننده فعالیتها انجام می شود. این مفهوم از برون سپاری به برون سپاری سنتی معروف است و در برون سپاری نو مطرح می شود که کارکنان در حقیقت جابجا نمی شوند و خدمتی نو ، توسط یک شرکت در مجموعه فرایندهای کسب و کار همان شرکت ، مورد استفاده قرار می گیرد. در هر صورت چنانچه بخواهیم تعریفی به صورت جامع تر بیان کنیم ، باید تمامی جوانب برون سپاری و دسته بندیهای گوناگون را شامل شود (شهرکی،1387 ؛2 )1.

    برون سپاری به مفهوم استفاده از منابع تامین کنندگان بیرونی برای تحقق بخشیدن به انجام فعالیتهای مورد نیاز تلقی می گردد (شیرانی ،1387 ،1)2.

    عموما مفهوم برون سپاری با مفاهیم همچون خصوصی سازی  اشتباه گرفته و در مواردی به صورت جایگزین از این مفاهیم در گفتارها استفاده می شود در صورتیکه برون سپاری اجرای یک فرایند در اختیار تامین کننده بیرونی قرار می گیرد و او با ما وارد یک رابطه مشارکتی می شود و این رابطه مشارکتی در زنجیره ارزش  سازمان معنا و مفهوم می یابد . زیرا علاوه بر فعالیت  ،اختیارات و تصمیم سازی نیز به او واگذار شده است  (همان منبع ، 2)3.

    برون سپاری از دو جهت قابل توجه است مقوله اول برون سپاری یا واگذاری فعالیتهای خود و دوم دریافت خدمات از دیگران که از دیدگاه رشد و ارتقاء سازمان توجه به هر دو دیدگاه حائز اهمیت وتوجه می باشد.

    آب همانند سایر کالاهای اساسی ، کالای اقتصادی بوده وتامین آن همانند سایر فعالیتها ، یک فعالیت اقتصادی است لذا یکی از مهمترین مسایل موثر در اقتصاد آب وفاضلاب ، تعیین صحیح بهای تمام شده واجزای تشکیل دهنده آن است . لذا با توجه به اهمیت آب و دفع فاضلاب با حیات عمومی جامعه ، بهداشت ومحیط زیست ، تشکیل شرکتهای آب وفاضلاب در سال 69 با مدیریت جدید به عنوان بنگاههایی اقتصادی با استقلال مالی توسط دولت صورت گرفته است (خشایی ، 1387، 1)4.

    از آنجائیکه تولید آب و خدمات قاضلاب و در کل ، فعالیتهای این شرکت ارزش اجتماعی دارد و دولتها در امور اجتماعی اعمال حاکمیت می کنند ، لذا قیمت گذاری کالا و خدمات در صنعت آب و فلضلاب توسط دولت با توجه به سیاستهای حمایتی از اقشار مختلف جامعه انجام می شود . این سیاست موجب می گردد این شرکت ها از هدف اصلی و نهایی که همان حداکثر سود است فاصله بگیرند.

    با توجه به مطالب فوق واز سوی دیگر فرایند پیچیده عملیات استحصال وتصفیه آب ودفع بهداشتی فاضلاب انتظارات ذینفعان ( دولت، سهامداران ، مشترکین ) از تامین آب سالم ودفع بهداشتی فاضلاب ، بالا بودن هزینه های تامین وتوزیع آب ودفع فاضلاب ، مدیریت وکنترل صحیح هزینه درهریک از مراحل تولیدی ، تهیه بهای تمام شده خدمات در سطح شرکتهای آب وفاضلاب با توجه به استقلال مالی هریک از شرکتهای آب وفاضلاب یک امر بسیار ضروری است ( همان منبع، 2)1.

     این امر باعث می شود فعالیتهای شرکت به بیرون از سازمان سپرده شود زیرا قیمت های از پیش تعین شدهموجب می شود که شرکت های آب و فاضلاب به فعالیته و فرایند های داخلی توجه نموده و با کاهش و کنترل هزینه به سود آوری امیدوار باشند و یا متحمل خداقل زیان شوند . و به همین دلیل بررسی این امر که برون سپاری برای شرکت آب و فاضلاب تاثیر گذار بر قیمت تمام شده خدمات می باشد امری ضروری است . این بدان معناست که دیگر الزامی نیست که شرکت های بزرگ تجاری ، ادارات دولتی ، بیمارستانها و دانشگاههای بزرگ به تشکیلاتی بدل شوند که تعداد زیادی افراد را در استخدام خود داشته باشند .

    این موضوع با توجه به سیاستهای جدید مبنی بر هدفمندسازی  یارانه ها بویژه در بخش انرژی وآب ودریافت قیمت تمام شده خدمات از مشترکین اهمیت آن را دو چندان می نماید.

     

    4-1پرسش های تحقیق

    پرسش اصلی : آیا بهای تمام شده خدمات بعد از برون سپاری فعالیتها کمتر از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها است .

    پرسش های  فرعی :

    آیا سهم هزینه حقوق ودستمزد از بهای تمام شده خدمات قبل  از برون سپاری فعالیتها بیش از سهم هزینه حقوق ودستمزد از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است ؟

    آیا سهم هزینه تعمیرات ونگهداری از بهای تمام شده خدمات قبل  از برون سپاری فعالیتها بیش از سهم هزینه تعمیرات ونگهداری از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است ؟

    آیا سهم هزینه خدمات قرارداری از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها کمتر از سهم هزینه خدمات قراردادی از بهای تمام شده خدمات پس  از برون سپاری فعالیتها است؟

     

    5-1فرضیات تحقیق

    فرضیه اصلی :بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها بیش از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است .

    فرضیات فرعی :

    1- سهم هزینه حقوق ودستمزد از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها بیش  از سهم هزینه حقوق ودستمزد از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است .

    2-سهم هزینه تعمیرات ونگهداری از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها بیش از سهم هزینه تعمیرات ونگهداری از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است .

    3-سهم هزینه خدمات قرارداری از بهای تمام شده خدمات قبل از برون سپاری فعالیتها کمتر از سهم هزینه خدمات قراردادی از بهای تمام شده خدمات پس از برون سپاری فعالیتها است.

     

    6-1اهداف تحقیق

    هدف از انجام این تحقیق بررسی سهم اجزای تشکیل دهنده بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها به بخش خصوصی در جهت کاهش هزینه ها و تصمیم گیری مدیران برای اینکه برون سپاری انجام شود یا خیر .

     

    7-1اهمیت انجام تحقیق

    در شروع قرن جدید روند پر شتاب به سمت تنوع بخشی محصولات جدید ، کوتاه شدن چرخه عمر محصولات ، افزایش تقاضا برای محصولات خاص ، شاخه شاخه و تخصص شدن سریع بازارها و بطور کلی رقابتی شدن عرصه تولید ، شرکتها را با مسائل متعددی مواجه کرده است .در اثر این تحولات روشهای قدیمی تولید کارایی خود را از دست داده و نیاز  به روشها و فلسفه های نوین که امکان بقاء و پیشرفت یک سازمان را در شرایط ناپایدار کنونی تضمین نماید ، به خوبی احساس می گردد. در این راستا برون سپاری به عنوان رویکردی جدید که قابلیت پاسخگویی و سرعت عمل را برای یک سازمان در مواجهه با تغییرات احتمالی فراهم می سازد مطرح گردیده است (دانشی و دلاوری ، 1387 ، 2)1.

    تصمیمات برون سپاری  و تصمیمات ساخت یا خرید از موضوعات استراتژیک سازمان می باشد که سازمانها برای تولید محصولات /خدمات جدید و یا واگذاری محصولات / خدمات قدیم با آن روبرو می باشند. در تصمیمات برون سپاری به دنبال این هستیم که کدام فعالیتها در داخل سازمان و کدام در خارج انجام گیرد، کدام منابع را لازم است در اختیار داشته باشیم و کدام منابع را از بیرون سازمان اجاره کنیم .

    مهم این است که سازمان فعالیتهای (خدمات ) را به بیرون واگذار کند که جزء مزیتهای سازمان نباشد (شیرانی و نبی زاده ، 1387، 3)2.

     

    8-1حدود مطالعاتی

    شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی که شامل 27 شهر تابعه می باشد به عنوان مکان تحقیق می باشد.

     

    1-8-1قلمرو زمانی تحقیق

    گستره زمانی تحقیق شامل داده های سال های1378 تا 1387 می باشد. اگر این بازه زمانی برای این تحقیق درنظر گرفته شده است ،‌ به دلیل اینکه صورتهای مالی قبل ازسال1378 در دسترس نبود و در زمان انجام تحقیق آخرین صورت مالی منتشر شده توسط مجمع سال 1387بود.

     

    2-8-1قلمرو موضوعی تحقیق

    در این تحقیق به بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل وپس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن در شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی پرداخته می شود

     

    9-1تعاریف واژه ها

    بدلیل اینکه بسیاری از واژه ها واصطلاحات معانی گوناگونی دارد، در این قسمت به لحاظ کاربرد واژه ها در تحقیق به تعریف آنها می پردازیم .

    حسابداری بهای تمام شده: حوزه ای از حسابداری است که با اندازه گیری ، ثبت وگزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهای تمام شده سروکار دارد. هر یک از اقلام بهای تمام شده به منزله استفاده از یکی از منابع شرکت است (سجادی نژاد، 1374 ،5)1.

    هزینه : تعاریفی به شرح زیر در مورد مفهوم هزینه ارائه گردیه است .

    هزینه عبارت از کاهش ناخالص داراییها و یا افزایش ناخالص بدهی ها است که ناشی از فعالیتهای یک واحد تجاری بوده و سبب تغییر حقوق صاحبان سرمایه گردیده وطبق اصول مورد قبول حسابداری شناسایی واندازه گیری می شود.

    هزینه یعنی از دست دادن منابع که به منظور دستیابی به یک هدف مشخص ، واقع شده یا بالقوه واقع می شود وبر حسب واحد پول اندازه گیری می گردد.

    هزینه عبارت است از قیمت مبادله منابع از دست داده شده یا فدا شده جهت تضمین منافع 

    Abstract:

    Several studies have established that determine the cost of products and services in any economic enterprise is one of the assumptions Ankarnazyr. With determining the exact cost can be also present at the scene to compete with other manufacturers and product analysis, customer or market demand Annual production volume can be set. Regarding the role of information as a management tool for decision making and planning credit, a firm of economic activities, outsourcing can reduce costs, resulting in reduced cost services will be effective.
    In this study, using financial information in 27 water and wastewater subsidiary company of Central Province during the years 1378 -1387 the Comparative Cost of services before and after outsourcing activities and determine the components of the test compared with the average two related samples test Kaksvn Weil has been studied.                             
    Research findings indicate that outsourcing activities in the water and sewage company reduced maintenance costs and increasing the cost of contract services has been indicated that outsourcing only accounts Topics cause change and affect the cost has not                                    .

    Key words:

    Cost , outsourcing activities, water and sewage services, Kaksvn Will test, test mean dependent

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی)

    فهرست:

    چکیده: 1

    مقدمه: 2

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه 4

    2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

    3-1بیان مساله 5

    4-1پرسش های تحقیق. 7

    5-1فرضیات تحقیق. 7

    6-1اهداف تحقیق. 8

    7-1اهمیت انجام تحقیق. 8

    8-1حدود مطالعاتی. 9

    1-8-1قلمرو زمانی تحقیق. 9

    2-8-1قلمرو موضوعی تحقیق. 9

    9-1تعاریف واژه ها 9

    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

    1-2 مقدمه 12

    2-2  بخش اول :تاریخچه ومفاهیم برون سپاری و مزایا و معایب آن. 13

    1-2-2 تاریچه برون سپاری. 13

    2-2-2 تعریف برون سپاری : 15

    3-2-2 مفهوم برون سپاری : 15

    4-2-2 مزایای برون سپاری. 16

    5-2-2 معایب برون سپاری. 17

    6-2-2  برای برون سپاری چه اقداماتی لازم است ؟ 18

    7-2-2چرا برون‌سپاری ؟ 20

    8-2-2چه نوع فعالیت هایی را می توان برون سپاری کرد؟ 20

    9-2-2 عوامل موثر بر موفقیت روابط برون سپاری. 22

    10-2-2برون‌سپاری‌های موفق. 24

    11-2-2مراحل 10 گانه گارتنر جهت موفقیت در برون سپاری. 25

    3-2  بخش دوم :شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و میزان فعالیتهای آن و فعالیتهای که قابل برون سپاری هستند. 25

    1-3-2تاریخچه صنعت آب در ایران. 25

    2-3-2تاریخچه شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی. 27

    3-3-2موضوع وهدف شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

    4-3-2مرکز شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

    5-3-2چه خدماتی را باید برون‌سپاری کرد؟ 29

    6-3-2فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب که قابل برون سپاری هستند. 29

    4- 2 بخش سوم: بررسی بهای تمام شده خدمات شرکت آب و فاضلاب و اجزای آن. 30

    1-4-2 حسابداری بهای تمام شده: 30

    2-4-2  کاربرد حسابداری بهای تمام شده : 31

    3-4-2تعریف بهای تمام شده کالاو خدمات.. 31

    4-4-2 عوامل بهای تمام شده: 32

    5-4-2 هدف و کاربرد بهای تمام شده 33

    6-4-2بهای تمام شده خدمات در صنعت آب و فاضلاب.. 34

    1-6-4-2 تعریف بهای تمام شده آب شرب.. 34

    2-6-4-2 تعریف بهای تمام شده خدمات دفع فاضلاب.. 35

    3-6-4-2 هزینه های فرایندی تولید آب شرب.. 35

    4-6-4-2 هزینه های فرایندی خدمات دفع فاضلاب.. 36

    5-6-4-2 هزینه های غیر فرایندی بهای تمام شده آب و خدمات دفع فاضلاب.. 37

    5- 2 بخش چهارم -بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزای تشکیل دهنده آن . 37

     

    فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

    1-3 مقدمه 41

    ۳-۲ روش تحقیق. 41

    3-3مدل تحلیلی تحقیق. 42

    4-3 جامعه آماری. 43

    5-3 نمونه و تعیین حجم نمونه 43

    6-3  روش گرد آوری داده ها 43

    7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 44

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

    1-4 مقدمه‏ 47

    2-4 تجزیه و تحلیل داده ها 47

    3-4نتایج آزمون آماری ویل کاکسون. 49

    1-3-4فرضیه اول: 49

    2-3-4فرضیه دوم: 50

    3-3-4فرضیه سوم: 52

    4-3-4فرضیه اصلی: 53

    فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

    1-5 مقدمه 57

    2-5خلاصه یافته های تحقیق. 58

    1-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی اول. 58

    2-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی دوم 58

    3-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی سوم 59

    4-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه اصلی. 59

    3-5نتیجه گیری. 59

    4-5 پیشنهادها 60

    1-4-5 ارائه پیشنهاد بر مبنای نتایج حاصل از تحقیق. 60

    2-4-5 ارائه پیشنهاد جهت انجام پژوهش های آتی. 61

    5-5 محدودیت های تحقیق. 61

    پیوست ها

    خروجی نرم افزار. 63

    منابع و ماخذ

    منابع فارسی: 66

    منابع لاتین: 67

    چکیده لاتین. 68

    .

    منبع:

    منابع فارسی:

    ابراهیم آبادی ،م،1378،" شناخت عوامل موثر در بهای تمام شده آب شرب سیستان و بلوچستان" .

    آذر ، ع ،1385،" آمار و کاربرد آن در مدیریت" ، جلد دوم تحلیل آماری

    اشرف زاده ، خ،"مدلی فراگیر برای برون سپاری خدمات" ، نشریه تدبیر ، شماره 147

    اقبالی منش ، ک ،1381، "بررسی سیستم  و عوامل بهای تمام شده آب شرب".

    بارزجانی ،ا،1382، "بررسی تطبیقی قیمت تمام شده تولید یک کیلو وات برق در شرکت برق تهران".

    چشم براه، ه،1385،"مدیریت ریسک های برون سپاری" .

    دانشی ،ع ،1387، "اثرات برون سپاری بر بخش اتفاقات و عملیات شرکت توزیع نیروی برق و کاهش هزینه ها".

    داور پناه ،ر،1385، "مفهوم برون سپاری و ضرورتهای لازم برای برون سپاری موثر".

    رسولی ،ع ،1382، "بررسی و ایجاد قیمت تمام شده آب برای سازمان آب منطقه ای آدربایجان".

    سجادی نژاد ،ح،1384، " اصول هزینه یابی و روش حسابداری صنعتی".

    شهرکی ، م،1387،" برون سپاری ، ابزار موفقیت و کارآفرینی" .

    شیرانی ،ح، ومحمد نبی زاده ، 1387،"برون سپاری و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان".

    عباسپور ،ا ،1387، "بررسی اثر محرک های برون سپاری و اولویت های رقابتی بر عملکرد تجاری شرکت نفت و گاز کارون"  ،پایان نامه کارشناسی ارشد .

    قاسمی ،م، "اولین همایش برون سپاری "،1384

    مازاد یزدی،م ،ع،1375،" حسابداری صنعتی"

    منشی زاده ،غ،1384،" شناسایی فعالیت قابل واگذاری به بخش خصوصی در شرکت آب منطقه ای".

    مومنی ، م ، 1386،" تحلیل آماری با استفاده از SPSS"

    منابع لاتین:

     

    Daniel ,(2008),”levyo Holiday price rigidity and cost of price adyustment”

    Irina M. Azu,(2005) “OUTSOURCING IN THE UNITED STATES MARKET”

    Ssbein, (2005) ,”Dobbebere costsing and pricing of police serces”

    Yozef Abraham ,(2007),”yoint Estimation of prics – cost margins and union  “bargaining power for Belgian mavufactoring

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), رساله در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), مقاله در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی), پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیت ها و تعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت