پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای

تعداد صفحات: 81 فرمت فایل: word کد فایل: 2157
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ".M.Sc"

    مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی 

    چکیده

    عموما رودخانه ها در مناطق مختلف ، شکلهای متفاوت به خود می گیرندکه بستگی به شیب وجنس بستر آن مناطق دارد. در نواحی کم شیب و دشتها، رودخانه ها ممکن است به صورت شاخه ای درآیند ویا در سرزمین های آبرفتی که شیب در آنها کم است ، رود خانه های مئاندری پدید آیند.همینطور در مناطق کوهستانی و نیمه کوهستانی با شیب نسبتا زیاد رودخانه ها بصورت شریانی در می آیند. دراین تحقیق مدلی برای تحلیل دو بعدی جریان در رودخانه های شاخه ای تهیه شده که ضمن ارزیابی دبی درهر شاخه ، به بررسی  جزئیات تغییرات ترازسطح آب و پروفیل بردارهای افقی سرعت در محل شاخه ها پرداخته است . جهت نیل به این منظور، هندسه رودخانه شاخه ای تعریف و به یک شبکه دو بعدی در پلان تبدیل گردید.  پس ازآن مدلسازی عددی با کاربرد مدل کامپیوتری  cecad-fsfبرای هفت حالت مختلف با توزیع دبی های متفاوت در شاخه ها صورت گرفت و نتایج حاصل با نتایج آزمایشگاهی آن مقایسه گردید.تغییرات چندانی بین تراز سطح آب در مدل عددی و مدل فیزیکی ملاحظه نشد و نتیجه این مقایسه خوب و قابل قبول بود. همچنین پروفیل های سرعت در هر تست رسم شده که در مورد نحوه پروفیل بردارهای سرعت در هر کدام جداگانه بحث شده است . تستهای انجام شده ، نشان دهنده دقت خوب مدل کامپیوتری استفاده شده برای جریان زیر بحرانی است .  در پایان به بیان نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات پرداخته شده است .

    مدلسازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای 

    فصل اول

    کلیات

    ١-١- مقدمه

     آب مهمترین عامل طبیعی حیات برای انسانهاست . نیاز انسانها به آّب به علل گوناگون درحال فزونی است .  از این رو با مدرنیزه شدن زندگی بشر، آب و به تبع آن رودخانه ها، اهمیتی بیش از پیش از خود نشان می دهند.

    بارندگی ها و نزولات جوی منجر به تشکیل آبهای سطحی می شوند. جریان یافتن آب عاملی برای تشکیل آبراهه ها و رودخانه ها می باشد که در نهایت آب این رودخانه ها عموماً یا در مخزن سدها ذخیره می شود و یا به دریاچه ها و دریاها می ریزد. علم هیدرولیک رودخانه می تواند در زمینه چگونگی رفتار رودخانه ها و شیؤە کنترل آن اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار دهد. برای شناخت کامل یک رودخانه لازم است شکلهای مختلف رودخانه که شامل مقاطع V

    شکل ،U شکل و یا تک شاخه ای و چند شاخه ای است در مناطق با شیب و جنس مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در مناطق کم شیب و دشت ها، رودخانه ها ممکن است بصورت شاخه ای درآیند. میزان تقسیم جریان بین شاخه های مختلف در مطالعات مهندسی و بهره برداری از رودخانه و طرح سازه های هیدرولیکی مربوط مفید است . اغلب برای مهندسین مفید است که رفتار جریان در محل تقاطع رودخانه مورد مطالعه و در صورت نیاز مورد کنترل قرار گیرد.

     

    ١-٢- اهمیت مطالعه جریان آب رودخانه

     رودخانه ها به عنوان یک منبع آبی در صنعت کشاورزی بکار رفته و بعنوان یک منبع انرژی ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرند. واضح است که رودخانه از بهم پیوستن آبهای سطحی و رواناب ها تشکیل می شوند و سپس به مخازن سدها، دریاچه هاو دریاها هدایت می شوند.  رودخانه ها بعلت عوامل طبیعی و مصنوعی ایجاد شده در منطقه و یا پایین دست آنها معمولاً بصورتهای مختلف می توانند مورد بررسی قرار گیرند. از این رو شناخت رفتار رودخانه ها برای پیش بینی عملکرد آنها یکی از اهداف بسیار مهم می باشد.

    علیرغم تحقیقات و مطالعات بسیار، هنوز بخش عمده ای از رفتار رودخانه ها ناشناخته است .

    با توجه به اینکه رودخانه ها عامل مهمی برای تأمین آب شرب و نیز احداث سازه های آبی در آب می باشند.  دانستن مشخصات و رفتار جریان یعنی ارتباط بین عمق و دبی و نحؤە توزیع

    سرعت در مقطع عرضی رودخانه برای دقت بیشتر در ساخت سازه های هیدرولیکی و راندمان بهتر در بهره برداری مفید است .

    شکل کلی مقطع عرضی رودخانه ، شاخه ای بودن رودخانه ، شیب طولی ، میزان و ضریب زبری ، نوع پوششی بستر و دیواره و دیگر پارامترهای مشابه از عوامل تأثیرگذار بر رفتار جریان می باشند. پلان رودخانه نیز در مشخصات جریان تأثیرگذار است . بعنوان مثال پیچرودی یا مئاندری بودن رودخانه ، اثری خاص و یا شاخه ای بودن رودخانه اثر دیگری در جریان دارد که هر یک از اینها در صورت نیاز باید مورد بررسی جداگانه قرار گیرد.

     

    ١-٣- روشهای بررسی رودخانه

     مهندسین رودخانه همواره به ابزاری جهت مدل کردن پدیده مورد نظر در رودخانه نیازمند بوده اند.  درصورت عدم وجود و به کارگیری چنین ابزاری ، قضاوتهای مهندسی غالباً باعث می گردد که طرح مورد نظر با محافظه کاری بیشتر که معمولاً با هزینه گران تر و بعضاً غیر فنی نیز می باشد، به اجرا درآورده شود.

    برای فرموله کردن و بررسی هر پدیده خاص رودخانه ، خصوصاً رفتار جریان در محل تقسیم و یا شاخه ای شدن رودخانه ها، نیاز به شناخت کافی از این پدیده و انواع مختلف آن می باشد تا با توجه به اطلاعات موجود، روش مناسب برای بررسی مشخص گردد.

    بطور کلی سه روش اصلی برای تحقیق و بررسی جریان رودخانه می توان نام برد که در زیر شرح داده می شود.

     

    ١-٣-١- روابط تحلیلی – تجربی

     استفاده ازروابط تحلیلی – تجربی ساده ترین ، سریعترین و ارزانترین روش برای بررسی رفتار جریان در رودخانه های شاخه ای می باشد. لیکن دقت این روش از دیگر روشها کمتر است . اساس این روش بر استفاده از روابط تحلیلی – تجربی که توسط محققین در طول سالیان زیاد بدست آمده ، استوار است .  این روابط گزارش نتایج تعداد زیادی آزمایشات آزمایشگاهی و مطالعات موردی برروی رودخانه های شاخه ای است .

    ١-٣-٢- مدلسازی فیزیکی

     از مهمترین ابزار، مدلهای مقیاسی (مدلهای فیزیکی )  است که در قرن اخیر بطور گسترده ای مورد استفاده محققین و مهندسین قرار گرفته است . کاربرد جدی این مدلها که پایه تئوریک آن در قرن بیستم توسط فرود گذاشته شد، به دهه های ١٩٣٠ و ١٩٤٠ میلادی برمی گردد که با موفقیت همراه بوده است و جوابهای نسبتاً دقیقی در اختیار طراحان و مهندسین قرار داده است . [رامامورتی ١٩٩٠]

    با استفاده از این روش می توان رفتار جریان در محل شاخه ای شدن رودخانه ها را بررسی نمود.  البته نباید فراموش کرد که این روش هزینه های قابل توجه برای تهیه مدل آزمایشی بهمراه داشته و همچنین مشکلات مربوط به تطبیق شرایط واقعی با مدل را نیز دارد.  درهر صورت این روش به علت شبیه سازی واقعی و طبیعی کلیات پدیده ها و مشاهده ای بودن و دقت قابل قبول نتایج آن ، راه حل خوبی جهت بررسی رفتار جریان و چگونگی تقسیم آن در محل انشعاب رودخانه ها می باشد. هر چند دقت نتایج در این روش ، به دقت انتخاب مصالح بستر در مدل فیزیکی وابسته است .

     

    ١-٣-٣- مدلسازی عددی و کامپیوتری

     

     استفاده از مدلهای عددی و کامپیوتری روشی نسبتاً دقیق و سریع برای بررسی رفتار رودخانه های شاخه ای می باشد.  این روش مبتنی بر تئوریها و روابط ریاضی می باشد.  در مدلسازی عددی ابتدا با استفاده از روابط دیفرانسیل حاکم بر هیدرولیک رودخانه ها یک مدل کامپیوتری تهیه می گردد. پس از این مرحله و با توجه به مدل عددی تهیه شده یا موجود برای رودخانه موردنظر، کاربرد مدل عددی با توجه به شرایط حاکم بر رودخانه و شرایط قابل انطباق با شرایط و حالات مختلف آماده می شود.  در تحقیق حاضر حالت خاصی از رودخانه های شاخه ای بصورت مدل کامپیوتری و چگونگی رفتار جریان و تقسیم آن در محل شاخه شدن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

    ١-٤- هدف از تحقیق حاضر

     در پایین دست رودخانه ، بعلت کم بودن شیب بعضاً رودخانه ها بصورت شاخه ای یا حلقه ای در می آیند.  میزان تقسیم جریان بین شاخه های مختلف و سرعت در هر شاخه به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله می توان به شیب عمومی هرشاخه ، ابعاد دهانه یا ابتدای شاخه ، زاویه شاخه با محور عمومی رودخانه ، شرایط پایین دست شاخه و نسبت تراز آب در شاخه اشاره کرد. یافتن تأثیر هر یک از این عوامل در میزان دبی ورودی به هر شاخه می تواند در مطالعات مهندسی رودخانه ها حائز اهمیت باشد و همچنین در زمینه هایی از جمله آبگیری از رودخانه ، اطلاعات فوق مفید می باشد.

    در این طرح پژوهشی ، هدف اصلی مدلسازی عددی برای بررسی تأثیر شرایط پایین دست محدودٔە انشعاب در میزان دبی ورودی به هر شاخه و بررسی پروفیل سرعت در نقاط مختلف بوده است .  ضمن اینکه با مدلسازی یک نمونه رودخانه شاخه ای ، دقت اینگونه مدلسازی نیز بررسی می گردد. بدین منظور، با استفاده از نرم افزار، مدل عددی مسئله تهیه شده و نتایج مدل کامپیوتری با نتایج مدل آزمایشگاهی مقایسه گردیده تا دقت و قابلیت مدل عددی نسبت به مدل فیزیکی بررسی شود.

    ١-٥- شیؤە تحقیق

     همانطور که می دانیم تنوع در نحوه انشعاب رودخانه ها خود به پارامترهای متعددی بستگی دارد که مهمترین این پارامترها عبارتند از زاویه انشعاب ، نسبت دبی شاخه ها به دبی رودخانه اصلی ، اختلاف ارتفاع بسترهای دو رودخانه ، بازشدگی در محل انشعاب دو رودخانه و ابعاد و شکل مقطع عرضی شاخه ها. معمولاً در محل انشعاب ، یکی از شاخه های رودخانه که بزرگتر است بعنوان شاخه اصلی و شاخه دیگر به عنوان شاخه فرعی محسوب می شود. در این تحقیق یک حالت ساده شده از رودخانه اصلی ، که در امتداد خود به دو شاخه فرعی متقارن نسبت به محور خود تقسیم می شوند، مورد بررسی قرار گرفته است .  به طوریکه اطلاعات آزمایشگاهی مورد نیاز تراز آب و دبی است .  با استفاده از نرم افزار cecad، مدل کامپیوتری رودخانه شاخه ای که شامل تراز آب ، پروفیل سرعت و رفتار جریان است تهیه گردیده و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است .

    ١-٦- مروری بر فصول مختلف پایان نامه

     تحقیق حاضردر قالب متن پایان نامه به عنوان مدلسازی جریان در رودخانه های

    شاخه ای می باشد که در شش فصل به شرح زیر تنظیم شده است .

    فصل حاضر حاوی کلیاتی در مورد تحقیق و هدف و شیوه آن می باشد.

    فصل دوم جریان آب در رودخانه ها می باشد، همچنین بطور خلاصه کارهای انجام شده قبلی توسط محققین ذکر شده است .

    فصل سوم در مورد انواع رودخانه ها و تخمین جریان در آنها بحث می کند.

    فصل چهارم به توضیحاتی در مورد معادلات حاکم و مدل کامپیوتری اختصاص داده شده است .

    در فصل پنجم در مورد مدلسازی آزمایشگاهی و عددی توضیحاتی داده می شود و به شرح و نتایج آزمایشات پرداخته شده است .

    در فصل ششم جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه گردیده است .

    فصل دوم

    جریان آب در

    رودخانه

    ٢-١- مهندسی رودخانه

     شناخت رفتار رودخانه و انجام فعالیتهای سازگار با طبیعت رودخانه و اجرای پروژه

    های مهندسی مناسب ، همواره دغدغه اصلی مهندسین این رشته بوده است .

    شناسایی رودخانه بحث جامع و پیچیده ای است که لازمه آن بررسی کلیه متغیرها و عوامل مؤثر در تشکیل و تغییر شکل رودخانه می باشد.  مطالعه حوزه آبریز، بارشها، سیلابها، جنس زمین ، پوششهای طبیعی ، شیب طولی رودخانه ، شکل مقطع ، موقعیت رودخانه ، رژیم مورفولوژیک ، شاخه ای بودن ، پیچرودی  بودن و دیگر مشخصات مربوط به رودخانه ، کلیات شناسایی رودخانه را شامل می شوند.

    رودخانه هایی که آب را در یک جهت انتقال می دهند برخلاف دلتاها و مصب رودخانه هایی که جریان در دو جهت را تجربه می کنند، به دو دسته خودشوی و غیر خودشوی تقسیم بندی می شوند. رودخانه های خودشوی موجب فرسایش کناره های خود و شستگی بسترشان می شوند، بگونه ای که شکل هندسی هیدرولیکی خودرا براساس دبی ، شیب دره و رسوبات شکل گرفته ازمناطق بالادست هماهنگ می کنند. این رودها دارای بسترهای سیلابی در هر دو طرف آبراهه اصلی می باشند و هر چند گاه با بالاآمدن تراز آب از آبراهه اصلی ، آب برروی این بسترها سوار شده و جریان می یابد. 

     

     Abstract

     

    In different lands, rivers form in different plans depending on slope

    and bed material. In plains and mild slope lands, rivers can be formed

    as branched and within alluvium lands, meanders are appeared. In

    steep slope and mountains rivers may form as branched or arterial.

    In this research, a two dimensional model is developed to simulate

    flow in branched rivers, which analyses velocity profile and water

    elevation variation. River geometry is discretized into two dimensional

    horizontal elements. Then by applying CECAD-FSF software, flow is

    modeled in seven different discharge cases.

    Numerical  results  of  water  surface  level  are  compared  against

    measured data, indicating good agreement in between. Velocity

    profiles are drawn and investigated in all different cases. All test

    results show accuracy of the applied numerical model for sub-critical

    flow.  Conclusion  and  recommendation  for  further  research  are

    provided at the end.

  • فهرست و منابع پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای

    فهرست:

    عنوان                                                                                                              صفحه

    چکیده                                                                                                                  1

    فصل اول - کلیات                                                                                                   2

    ١-١- مقدمه                                                                                           3

    ١-٢- اهمیت مطالعه جریان آب رودخانه                                                     3

    ١-٣- روشهای بررسی رودخانه                                                                4

    ١-٣-١- روابط تحلیلی – تجربی                                                                4

    ١-٣-٢- مدلسازی فیزیکی                                                                        5

    ١-٣-٣- مدلسازی عددی و کامپیوتری                                                        5

    ١-٤- هدف از تحقیق حاضر                                                                     6

    ١-٥- شیؤە تحقیق                                                                                    6

    ١-٦- مروری بر فصول مختلف پایان نامه                                                   7

     

    فصل دوم - جریان آب در رودخانه                                                                             8

    ٢-١- مهندسی رودخانه                                                                            9

    ٢-٢- نواحی مختلف رودخانه                                                                   11

    ٢-٣- انواع جریان در رودخانه                                                                 12

    ٢-٤- تحقیقات انجام شده قبلی توسط محققین                                                14

     

    فصل سوم - انواع رودخانه ها و تخمین جریان در آنها                                                18

    ٣-١- مقدمه                                                                                          19

    ٣-٢- انواع مختلف رودخانه ها از نظر شیب طولی متوسط (S)                      19

    ٣-٢-١- رودخانه های کوهستانی                                                              19

    ٣-٢-٢- رودخانه های کوهپایه ای                                                             20

    ٣-٢-٣- رودخانه های دشتی                                                                    20

    مدلسازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای                                                             

    ٣-٢-٤- رودخانه ها بزرگ و خور ها                                                        20

    ٣-٣- انواع رودخانه از نظر زمین شناسی                                                  21

    ٣-٤- اقسام رودخانه ها از نظر شکل ظاهری                                             21

    ٣-٤-١- رودخانه مستقیم                                                                          22

    ٣-٤-٢- رودخانه شریانی                                                                        23

    ٣-٤-٣- رودخانه مئاندری یا پیچرودی                                                       24

    ٣-٤-٤- رودخانه های تداخلی                                                                  25

    ٣-٥- انواع رودخانه از نظر آزادی تنظیم                                                   26

    ٣-٦- تغییرات رودخانه ای                                                                      27

    ٣-٦-١- تغییر مسیر رودخانه                                                                   28

    ٣-٦-٢- تغییر فرم رودخانه                                                                      28

    ٣-٦-٣- مکانیزم تغییرات رودخانه ای                                                       28

    ٣-٦-٤- مکانیزم شریانی شدن رودخانه ها                                                  30

     

    فصل چهارم - معادلات حاکم و  نرم افزار مدلسازی                                          32

    ٤-١- مقدمه                                                                                          33

    ٤-٢- معادلات حاکم بر جریان آب                                                                  33

    ٤-٢-١- معادله پیوستگی                                                                         34

    ٤-٢-٢- معادله اندازه حرکت                                                                   35

    ٤-٣- لزوم مدلسازی عددی جریان                                                            36

    ٤-٤- مدلهای موجود                                                                              37

    ٤-٤-١-مدل SSIIM                                                                              37

    ٤-٤-٢- مدل MIKE3                                                                           37

    ٤-٤-٣- مدل DELFT3D                                                                      37

    ٤-٤-٤- مدل CECAD                                                                          38

    ٤-٥- نرم افزار CECAD و مدولهای آن                                                   38

    ٤-٦- فایل اطلاعات مدول TDH                                                             40

    ٤-٦-١- بخش داده های اصلی                                                                 40

    مدلسازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای                                                                 ز

     

     

    ٤-٦-٢- بخش داده های نقشه هندسی                                                         41

    ٤-٦-٣- بخش داده های تعریف مرزها                                                       42

    ٤-٦-٤- بخش داده های شرایط مرزی                                                       42

    ٤-٧- انواع شرایط مرزی                                                                        43

    ٤-٧-١- شرایط مرزی تراز سطح آب                                                        43

    ٤-٧-٢- شرط مرزی سرعت                                                                   43

    ٤-٧-٣- شرط مرزی باز (بدون اطلاعات )                                                44

     

    فصل پنجم - مدلسازی عددی و آزمایشگاهی                                                              45

    ٥-١- مقدمه                                                                                          46

    ٥ ٢ تست اول                                                                                    46

    ٥ ٢ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            47

    ٥ ٢ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     47

    ٥ ٢ ٣ مقایسه نتایج                                                                            49

    ٥ ٣ تست دوم                                                                                    50

    ٥ ٣ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            50

    ٥ ٣ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     51

    ٥ ٣ ٣ مقایسه نتایج                                                                           53

    ٥ ٤ تست سوم                                                                                   54

    ٥ ٤ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            54

    ٥ ٤ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     55

    ٥ ٤ ٣ مقایسه نتایج                                                                           56

    ٥ ٥ تست چهارم                                                                                57

    ٥ ٥ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            57

    ٥ ٥ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     58

    ٥ ٥ ٣ مقایسه نتایج                                                                           60

    ٥ ٦ تست پنجم                                                                                   61

    ٥ ٦ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            61

    مدلسازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای                                                                 ح

     

     

    ٥ ٦ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     62

    ٥ ٦ ٣ مقایسه نتایج                                                                           63

    ٥ ٧ تست ششم                                                                                   64

    ٥ ٧ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            64

    ٥ ٧ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     65

    ٥ ٧ ٣ مقایسه نتایج                                                                           67

    ٥ ٨ تست هفتم                                                                                   68

    ٥ ٨ ١ نتایج مدل آزمایشگاهی                                                            68

    ٥ ٨ ٢ اطلاعات و نتایج مدل عددی                                                     69

    ٥ ٨ ٣ مقایسه نتایج                                                                           70

     

    فصل ششم - جمع بندی و نتیجه گیری                                                                      72

    ٦ ١ خلاصه کارهای انجام شده                                                             73

    ٦ ٢ خلاصه نتایج                                                                               73

    ٦ ٣ پیشنهادات                                                                                  74

     

    منابع و مراجع و ضمائم                                                                                         75

    فهرست منابع فارسی                                                                                             76

    فهرست منابع غیر فارسی                                                                                       77

    فهرست نام ها                                                                                                      78 

     

    منبع:

    . گلابچی گیلانی ، م.، ١٣٨٠، بررسی آزمایشگاهی آبگیرهای بدون سازه کنترل در جریانهای فوق بحرانی ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده فنی ، دانشگاه تهران .

    ٢. ابریشمی ، ج.، ١٣٧٤، هیدولیک کانالهای باز، انتشارات آستان قدس رضوی ، چاپ سوم .

    ٣. موسوی , ح.، ١٣٧٥، ارزیابی پارامترهای هیدرولیکی جریان در سه شاخه های انحرافی با استفاده از مدل فیزیکی، مجموعه مقالات دومین کنفرانس هیدرولیک ایران .

    ٤.  خلیلی ، م.، ١٣٨٤، مدلسازی سه بعدی جریان در مخزن سد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده فنی ، دانشگاه تهران .

    ٥.  فقیهی محدث ، ع.، ١٣٧٦، مدل یک بعدی حل جریان در سیستمهای شبکه ای رودخانه ها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده فنی ، دانشگاه تهران .

    ٦.  سیدی گلسفیدی ، م.، ١٣٨١، مطالعه آزمایشگاهی تقسیم جریان در  رودخانه های شاخه ای، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده فنی ، دانشگاه تهران 

    مدلسازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای                                                              

     فهرست منابع غیر فارسی

     

    7. Amruthur, s.ramamurthy., 1990, dividing flow in open channel.,

    J.Hydr.Engry.ASCE,Vol. 116, No. 3.

    8. Ashoks, shetar., 1996, A numerical study of division of flow in

    open channels, Journal of Hyd.Research , Vol. 34, No.5.

    9. Chen, 1984, River Mechanics.

    10. Ernest, Razvan., 1989, River intakes and Dversion dams.

    11. Hager, w.h., 1983, An approximate treetment of flow in branches

    and bends, pro. Institution of mathematical Engineers.

    12. Hager, w.h., 1992, Discassion of dividing flow in open channel,

    Journal of Hydrolic Engineering, ASCE.

    13. Kellrhals, R., 1976, Stable channels with gravel Paved beds, proc.

    Instn civ. Enges.

    14. Lane, E.W., 1957, A study of the shape of channels formed by

    natural streems flowing in erodible material.

    15. Law, S.W., 1965, dividing flow in open channel, thesis presented

    to Mc Gill university, at Montreal.

    16. Pattabhiramiah, K.R., and Rajaratnam, N., 1966, Anew method of

    predict flow in a branch channel, J. Inst of Engrs., New Delhi,

    India.

    17. Ramamurthy l, A.S, Satish, M.G., 1987, Division of flow in short

    open channel baranches, J. Hyd., Engrg, ASCE.

    18. Taylor, E.,  1944, Flow characteristics at rectangular open

    channel junctions, Trans, ASCE. 

پروپوزال در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , گزارش سمینار در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , تز دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , رساله در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , پایان نامه در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , تحقیق در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , مقاله در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی تقسیم جریان در رودخانه های شاخه ای
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت