پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان

تعداد صفحات: 208 فرمت فایل: word کد فایل: 2129
سال: 1382 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.SC "

    مهندسی عمران -  سازه

    چکیده

    درسالهای اخیرروشهای مختلفی برای تعیین آسیب پذیری ونیز مقاوم سازی لرزه ای ساختمان های فولادی و بتنی مسلح بسط و توسعه یافته است . نکته ای که دراکثرموارد از دیدمقاوم سازان لرزه ای دورمانده است اثر انعطاف پذیری خاک تکیه گاه ساختمان بر نحوه مقاوم سازی آن و حتی شدت وتوزیع آسیب پذیری بین اجزای باربر ساختمان می باشد. لذا در این تحقیق سعی شده است اثر انعطاف پذیری خاک تکیه گاه  ساختمان بر نحوه مقاوم سازی بنا در نظر گرفته شود و اثرات آن بررسی شود .

    مراحل مختلف تحقیق به صورت زیر می باشد :

    -   مرحله اول :  جمع آوری اطلاعات مربوط به روشهای مقاوم سازی و انواع آسیبهای موجود می باشد    که در سمینار ارائه شده از طرف نویسنده آورده شده است .

     -  مرحله دوم :پردازش اطلاعات مورد قبول در موضوع مورد نظرونحوه مدلسازی خاک .

    -  مرحله سوم : کنترل و بررسی بناها بوسیله نرم افزاز  ٢٠٠٠  sap  به صورت در نظر گرفتن خاک به عنوان فنرهایی با سختی  Κ که به صورت سختی انتقالی و چرخشی می باشد و اثرآن بر تعدیل نیروهای زلزله وارد بر اعضای سازه ای بنا.

    دراین تحقیق با مدلسازی خاک به صورت فنرهایی با سختی  k   میزان اثرآن در استهلاک انرژی زمین لرزه برای نسبتهای مختلف سختی خاک و سازه و سیستم باربر جانبی مختلف در ساختمان تعیین می گردد .

    البته ذکر این نکته ضروری است که سعی شده حالات مختلف نوع خاک وشتاب ثقل زمین درزمان وقوع زلزله برای ساختمانهای چهار طبقه و هشت طبقه و دوازده طبقه در نظر گرفته شود .به این ترتیب سناریوی صحیح تری برای نحوه مقاوم سازی ( تعیین اجزایی که به مقاوم سازی نیاز دارند ) بدست می آید و ایمنی ساختمان به طرز مطمئن تری تامین می گردد . هدف اصلی تعیین محدوده ای از عوامل مؤثر ( سختی خاک   و سازه و نوع سیستم باربر ) است که درآن برای تعیین صحیح راه حل مقاوم سازی لرزه ای باید اثر انعطاف پذیری خاک را به حساب آورد .

    مقدمه

     

    در گذر ایام و در طول سالیان متمادی بعد از ظهور تمدنها همواره شاهد وقوع حوادث طبیعی از قبیل زمین لرزه بوده ایم که به تناوب در نقاط مختلف این جهان خاکی به وقوع پیوسته و هر بار عده زیادی از همنوعان ما راکشته و خسارات مادی و معنوی و اجتماعی و اقتصادی و روانی و .... بیشماری را ایجاد نموده اند . کشور عزیز ما ایران نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر زمین لرزه ( گستره زلزله خیز جهان ) همواره از خطرات زلزله در امان نبوده و هر از گاهی در کشور عزیز خود شاهد حوادث ناشی از زلزله و خربیها و آسیب های ناشی از آن بوده ایم . زلزله ای که در رودبار و منجیل وطبس و ناغان و اردبیل و.... رخ داده این واقعیت را به ما متذکر می شوند که باید در احداث بناهای محکم و پایدار و مقاوم سازی بناهای موجود بکوشیم تا در صورت وقوع حوادث مشابه شاهد وقوع خسارات مالی و جانی و..... زیادی نباشیم . برای  دستیابی به این هدف و همچنین پی بردن به رفتار حقیقی ساختمان های بتنی با سیستم قاب خمشی اثر اندر کنش خاک و سازه دراین تحقیق در نظر گرفته شده  وتحلیل و بررسی نتایج حاصل شده گامی موثر در تعریف رفتارحقیقی اعضای سازه ای خواهد بود ، و مسیرتازه ای از تعریف نیروهای وارد بر سازه به ما خواهد داد .

     فصل اول

     کلیات و

     مروری بر کارهای گذشته

     

    ١-١- مقدمه

     

    با گذر ایام و پیشرفت علم مهندسی ساختمان و ایجاد امکانات بیشتر در تحلیل دقیق ساختمانها روز به روز     در محاسبه نیروهای وارد به ساختمانهابه دقت بیشتری دست یافته و امکان بررسی دقیق تر رفتار ساختمانها   در هنگام وقوع زلزله را برای مهندسان به حقیقت نزدیکتر می سازد .در گذشته نه چندان دور که حتی شاید   به بیش از چند دهه نمی رسد امکان محاسبه نیروی برش پایه وارد بر بنا و تقسیم آن بین طبقات مختلف    وجود نداشت و به صورت تجربی تقریبا برابر ده درصد نیروهای ثقلی وارد بر سازه در نظر گرفته می شد .   به تدریج با پیشرفت علم مهندسی ساختمان و علوم دیگر در راستای آن و محاسبه دقیق پارامترهائی نظیر ضریب رفتار و ضریب بازتاب ساختمان در کنار ضرائبی دیگر از قبیل ضریب اهمیت ساختمان با توجه به تقسیم بندی ساختمانها از نظر اهمیت آنها و همچنین ضریب شتاب مبنای طرح که با توجه به پهنه بندی     زلزله خیزی مناطق مختلف قابل محاسبه است اثر ساختگاه را در محاسبه نیروی زلزله لحاظ  کرده و نیروی زلزله وارد بر سازه محاسبه شد . اما آنچه که تا به امروز در محاسبات مربوط به نیروهای وارد بر سازه در   گرفته نشده است اثر اندرکنش خاک و سازه می باشد که خود می تواند نقش مهمی در تعدیل نیروهای    زلزله وارد بر سازه ایفا کند .

    با تعدیل نیروهای زلزله وارد بر سازه با توجه به بحث اندرکنش خاک و سازه و اثر انعطاف پذیری خاک     می توانیم به ساخت ساختمانهایی با کیفیت مطلوب و هزینه ای کمتر از ساختمانهایی که امروزه ساخته   می شوند بپردازیم .

     

    ١-٢-  ماهیت زلزله و اثر آن بر بناهای موجود

     

    زلزله بر اثر آزاد شدن انرژی نهفته در محل گسلها و انتقال آن به سطح زمین (پوسته خارجی زمین ) که باعث لرزش سطح بیرونی زمین می گردد ایجاد می شود .امواج زلزله سبب حرکت زمین در جهات افقی وقائم     می شود که با پیشروی این امواج به طرف مناطق مسکونی و شهرهابه فونداسیون بناها وارد شده و سپس فونداسیون نیروی زلزله را به ستونها و به تدریج سایر اعضای ساختمان می رساند .

    ذکر این نکته ضروری است که انتقال نیرو از کانون زلزله تا محل ساختگاه (محل بنا ) واعضای ساختمان در کوتاهترین زمان ممکن و حداکثر چند ثانیه بطول می انجامد . این پدیده به خودی خود باعث حرکت غیر یکنواخت اعضای ساختمان نسبت به یکدیگر می شود که در تعریف کلی به عنوان تغییر تغییر شکل سازه یا پاسخ ساختمان به نیروی زلزله ای که به آن اعمال می گردد نامگذاری می شود .نحوه انتشار امواج زلزله در شکل ١-١ و مدل ریاضی و رفتار تئوریک ساختمان در شکل ١-٢ نشان داده شده است .   [ ٤ ]

    قبل از بررسی کلی مو ضوع اندر کنش خاک ابتدا تعریف درستی از بحث اثر ساختگاه و اندر کنش خاک و  سازه ضروری به نظر می رسد که در بخش های بعدی به آن می پردازیم .

    ١-٣    اثر ساختگاه

     

    تا به امروز در محاسبه نیروی زلزله اعمالی به سازه ؛ بطورکلی خاک را که به عنوان تکیه گاه عمل می کند    را صلب و بدون شکل پذیری در نظر گرفته می شد .وقوع زلزله در یک مکان همراه با حرکت موج    ارتعاشی در لایه های خاک می باشد که با توجه به اینکه خاک فرکانس پایین را فیلتر می کند ؛ در فواصل متفاوت اثرات متفاوتی را شاهد خواهیم بود . برای ساختمان وقتی که موج ارتعاشی زلزله به سنگ بستر    زمین زیرآن می رسد با توجه به عمق قرارگیری سنگ بستر نسبت به سطح زمینی که ساختمان در آن قرار  دارد سرعت موج برشی متفاوت بوده و انرژی وارد بر سازه نیز متغیر خواهد بود .

    نیروی زلزله مؤثر بر سازه اگر چه از یک طرف به نوع سازه و مقاومت آن و از طرفی به ویژگیهای زلزله نظیر فاصله مرکز زلزله تا ناحیه مورد نظر بستگی دارد ولی عامل دیگری که وضعیت و عمق خاک و شرایط توپوگرافی روی پی سنگ می باشد نیز بر نحوه تاثیر زلزله بر سازه ها مؤثر است که به صورت تحلیلی   قابل ارزیابی است .بنا به تحقیقات انجام شده توسط زمین شناسان و زلزله شناسان خاک به عنوان عامل در تشدید یا کاهش اثر زلزله تعیین شده است . با توجه به اینکه شرایط مواد تشکیل دهنده خاک اعم از اینکه سنگی یا رسوبی یا رسی یا باقیمانده گدازه های آتشفشانی و.. باشد اثرات قابل توجهی بر امواج زلزله البته به میزان مختلف خواهند داشت . به عنوان نمونه مقایسه زمین لرزه در خاک ویا بستر سنگی بر پایه تغییر  شکلها کاملا است که مدت تداوم زلزله در خاک بزرگتر از مدت تداوم آن در بستر سنگی است که این  میزان حداکثربه دو برابر نیز می رسد .

     درنظرگرفتن اثرخاک به صورتهای فوق اثر ساختگاه نامیده می شود که در آیین نامه ها با توجه به ضرایبی   از قبیل ضریب بازتاب لحاظ شده است .

     

    ١-٤    اثر اندرکنش خاک و سازه

     

    موج ارتعاشی زلزله پس از رسیدن به سنگ بستر زمین زیرساختمان به سمت تکیه گاه ساختمان که همان فونداسیون آن باشد حرکت می کند که نشان دهنده اثر ساختگاه می باشد . انتقال نیروی زلزله از فونداسیون

    تا طبقات بالاتر ساختمان مربوط به بحث اندرکنش خاک و سازه می باشد . اگر خاک تکیه گاه ساختمان صلب در نظر گرفته شود با حالتی که خاک تکیه گاه ساختمان انعطاف پذیر باشد اثرات متفاوتی را شاهد خواهیم بود . تا به امروز خاک تکیه گاه صلب بوده و اثر اندرکنش در محاسبات زلزله ای ساختمان در نظر گرفته نمی شد . تلاش انجام گرفته در این راستا با هدف بهبود کیفیت ساخت بوده و اثبات اینکه وقتی    خاک انعطاف پذیر در نظر گرفته می شود برای ساختمانهای بتنی با قاب خمشی به خصوص  چه شرایط متفاوتی را شاهد خواهیم بود .

    ١- ٥   اهداف طراحی

    برای طراحی سازه های ساختمانی بطور معمول روابط کنترلی برای حرکتهای دایمی خاک مانند گسلهای سطحی و زمین لغزشها وجود ندارد . در صورتی که در نظر گرفتن اثرات ناشی از نشست های زمین تحت بارهای زلزله یا روانگرایی لازم می باشد . طراحی پی های مقاوم در برابر زلزله نسبت به طرح غیر لرزه ای   آنها دارای تفاوتهای زیر می باشند:    [ ٣ ]

    ١- اندر کنش ساختمان و دینامیک سازه در نظر گرفته می شود .

    ٢-  نیروهای منتقل شده به سازه ؛ بویژه نیروهایی در حد تسلیم شدن سازه نوع آنها مشخص شده و وقوع    پی در پی نیروهای بلند کننده  یا UPLIFT در پی در گرفته می شود .

    ٣-  برای تغییر شکلهای دینامیکی در خاک تدابیر خاصی در نظر گرفته می شوند .

    حرکت زمین که به صورت برش افقی در آن رخ می دهد معمولا در طراحی در نظر گرفته می شوند و اگر خرابی ازاین دست رخ بدهد در ساختمانهای کوچک و صلب بوده و گسیختگی برشی بین پی و زمین در زمان زلزله جز در ساختمانهای با ویژگی گفته شده وجود ندارد .پی ها چون در محدوده ارتجایی طرح  می شوند لذا شکل پذیری در پی ها در نظر گرفته نمی شود . البته  محققان راههایی را برای احداث چنین     پی های انعطاف پذیری را مطرح کرده اندولی چون تعمیر سطوح ترک خورده مدفون در پی ها در اثر وقوع زلزله کار دشوار بلکه غیر ممکن می باشد از آن صرفنظر می شود

     فصل دوم

    معرفی خصوصیات خاک

     به عنوان یک عامل تعیین کننده

     دربحث اندرکنش خاک و سازه

    ٢-١-   مقدمه

     

    نیروی زلزله موثر بر سازه اگرچه از یک طرف به نوع سازه و مقاومت آن و از طرفی به ویژگیهای زلزله نظیر فاصله مرکز زلزله تا ناحیه مورد نظر بستگی دارد ولی عامل دیگری که وضعیت و عمق خاک و شرایط توپوگرافی روی پی سنگ می باشد نیز بر نحوه تاثیر زلزله بر سازه ها موثر است که به صورت تحلیلی قابل ارزیابی است . بنا به تحقیقات انجام شده توسط زمین شناسان و زلزله شناسان خاک به عنوان عامل مهم در تشدید یا کاهش اثر زلزله تعیین شده است . با توجه به اینکه شرایط مواد تشکیل دهنده خاک اعم از اینکه سنگی یا رسوبی یا رسی یا باقیمانده گدازه های آتشفشانی و... باشد اثرات قابل توجهی بر امواج زلزله البته     به میزان مختلف خواهند داشت .به عنوان نمونه مقایسه ای زمین لرزه در خاک و یا بستر سنگی بر پایه تغییر شکلها کاملا مشهود است که مدت تداوم زلزله در خاک بزرگتر از مدت تداوم آن در بستر سنگی است که این میزان حداکثر به دو برابر نیز می رسد .

     کارشناسان زلزله با در نظر گرفتن یک پارامترنود درصدبرای طول مدت تداوم زلزله (T RRIFUNAC- BRADY  )

     چنین نتیجه گرفتند که متوسط مدت تداوم زلزله در خاک در حدود ١٠  تا  ١٢  ثانیه بیشتر از مدت مشابه    در بستر سنگی است . آنها همچنین نتیجه گرفتند که برای هرده کیلومتر افزایش فاصله از کانون وقوع زلزله مدت تداوم زلزله

    ؛  ١ تا  ١.٥  ثانیه افزایش می یابد 

     Abstract

     

    In recent years many patterns for determination of vulnerability and rehabilitation of  building

    seismic specially in steel and concrete ones have been developed the point which is hidden  in

    most of the times from the rehabilitants is the flexibility of the base soil of the building on  the

    rehabilitation  and  even  it's  intensity and distribution  of vulnerability of loading elements of

    the building so in this survey its been  tried  to  study  the  flexibility  of  the  support  soil   on

     rehabilitation and it effect different stages of survey are as below :

    - first stage : collecting the in formations about different patterns of rehabilitation  and different

     vulnerability which  is handed  in  the conference by the author.

    - second stag : finishing the approved information in the mentioned subject and the way of soil

     modeling .

    -thread  stage  :  control  and  surveying  of  building  by  soft  wares SAP2000 on the purpose

    of soil as a spring with the  stiffness  of   K  which  is set  translational and  rotational  springs

     and  its effect on balancing the seismic power  on the  structural elements  of  the building .

    In this survey  ; we have used  soil  modeling as the springs  with stiffness of  K  and its effect

     in consumingof seismic energy for different ratios of soil stiffness and structure and lateral load .

    Of course mentioning this is  necessary we  have  tried  to  conduct different  types of  soil and

    earth   haste   gravity  in  earthquake happening  for  and eight story and  twelve story buildings

    so  the more  correct  scenario  for  rehabilitations achieves and the  building  safety takes  port

    more definite the  main  goal for  determine the special border of effective elements   (  soil

    stiffness ;  structure and   the type of loading system ) is to find a correct solution for seismic

     rehabilitation which the flexibility of soil should be counted.

  • فهرست و منابع پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان

    فهرست:

     عنوان    

      صفحه 

    چکیده                                                                                                                     ١  مقدمه                                                                                                                                       ٢ فصل اول : کلیات ومروری برکارهای  انجام گرفته درگذشته                                                             ٣

     

    ١-١-  مقدمه                                                                                                                   ٤

    ١-٢-  ماهیت زلزله و اثر آن بر بناهای موجود                ٤

    ١-٣-  اثر ساختگاه                 ٦

    ١-٤-  اثر اندرکنش                     ٦

    ١-٥-   اهداف طراحی                ٧

    فصل دوم :  معرفی خصوصیات خاک به عنوان یک عامل  تعیین کننده  دربحث اندرکنش خاک و سازه        ٨

     

    ٢-١-   مقدمه                                             ٩

    ٢-٢-   معرفی خاک به عنوان تکیه گاه کلیه بناها              ١٠

    ٢-٣-   خصوصیات خاک                                                                                                 ١١

    ٢-٣-١       طبقه بندی نوع زمین                                                                              ١١

    ٢-٣-٢        ضریب پواسون                                                                                     ١٢

    ٢-٣-٣        مدول برشی                                                                                        ١٣

    ٢-٣-٤        مدول یانگ                                                                                        ١٥

    ٢-٣-٥        میرایی                                                                                              ١٥

     

    فصل سوم :   خلاصه ای از کلیه مراحلی که باید در این تحقیق به صورت گام به گام انجام شود                ١٨

     

    ٣-١-  مقدمه                                                                                                                 ١٩

    ٣-٢-   فرضیات در نظر گرفته شده درآنالیزوطراحی سازه های مورد بررسی                                        ١٩

    ٣-٣    فرضیات در نظر گرفته شده درارزیابی سازه های مورد بررسی                                              ٢١

    ٣-٣-١        تیر ها                                                                                              ٢١

     ٣-٣-٢         ستونها                                                                                             ٢٣

    ٣-٤-  چگونگی ارزیابی سازه های مورد بررسی                                                                       ٢٣

     

    فصل چهارم : آنالیز وطراحی ساختمانهای بتنی چهارو هشت و دوازده طبقه به روش استاتیکی معادل            ٢٦

     

    ٤-١-  مقدمه                                                                                                                  ٢٧

     الف

    ٤-٢-  چگونگی طراحی ساختمانهای چهاروهشت و دوازده طبقه به روش استاتیکی معادل                     ٢٧

    ٤-٣-  مشخصات بارگذاری ساختمانهای مورد بررسی                                                                 ٢٨

    ٤-٤-  مشخصات معماری ساختمان مورد بررسی                                                                      ٢٩

    ٤-٥-   بارهای وارد بر اعضای اصلی و فرعی باربر ساختمان                                                         ٣٣

    ٤-٦-  نیروی زلزله وارد برطبقات مختلف ساختمان با توجه به تیپهای مختلف خاک                             ٣٤

    ٤-٦-١-    نیروی زلزله وارد بر طبقات مختلف ساختمان چهار طبقه                                                ٣٤

    ٤-٦-٢-    نیروی زلزله وارد بر طبقات مختلف ساختمان هشت طبقه                                              ٣٥

    ٤-٦-٣-    نیروی زلزله وارد بر طبقات مختلف ساختمان دوازده طبقه                                              ٣٧

    ٤-٧-    نتایج آنالیز ساختمانهای مورد بررسی                                                                          ٤١

    ٤-٧-١-    کنترل معیار سختی                                                                                           ٤٢

    ٤-٧-٢-     کنترل معیار مقاومت                                                                                        ٤٢

    ٤-٧-  نتایج طراحی اعضای سازه ای ساختمانها ی مورد بررسی                                                    ٤٣

     

    فصل پنجم :   آنالیز ساختمان های بتنی چهار و هشت و دوازده طبقه با سیستم دو طرف خمشی                     ٤٤

     به روش تاریخچه زمانی با پی صلب

    ٥-١-   مقدمه                                                                                                               ٤٥

    ٥-٢-   تحلیل دینامیکی به روش تاریخچه زمانی                                                                     ٤٥

    ٥-٢-١- مشخصات رکورد هایی که در تحلیل دینامیکی به کار برده شده اند                                       ٤٥

    ٥-٢-٢- ضریب رفتار سازه                                                                                                  ٤٦

    ٥-٣-  چگونگی اعمال رکوردهای موجود بر سازه ها                                                                  ٤٧

    ٥-٤-   فرضیات در نظر گرفته شده در آنالیز تاریخچه زمانی خطی                                                 ٤٧

    ٥-٥-   مقادیر مربوط به جرم سازه در آنالیز سازه به روش تاریخچه زمانی خطی                                 ٤٨

     

    فصل ششم :    آنالیز ساختمانهای بتنی چهار و هشت و دوازده طبقه با سیستم دو  طرف خمشی                    ٤٩

     به روش تاریخچه زمانی با پی انعطاف پذیر

    ٦-١-  مقدمه                                                                                                          ٥٠

    ٦-٢-   در نظر گرفتن اثر انعطاف پذیری خاک و پیامد هایی که دراثر در نظر گرفتن آن حاصل می شود    ٥٠

    ٦-٣-  پی های باربر                                                                                                        ٥١

    ٦-٤-   محاسبه سختی پی ساختمانها                                                                                    ٥٢

    ٦-٤-١       مشخصه های نیرو -  تغییر مکان پی                                                                      ٥٢

    ٦-٤-٢        پارامترهای موثر در محاسبه سختی فنرهای زیر پی ساختمان                                         ٥٢

     1-2-4-6               ضریب پواسون          ٥٣

     2-2-4-6               سرعت موج برشی     ٥٣

     3-2-4-6               جرم حجمی خاک                                                                        ٥٤

     4-2-4-6               مدول برشی اولیه خاک                                             ٥٤

     5-2-4-6               مدول برشی خاک                                                                                        ٥٥

     6-2-4-6               ابعاد پی                                         ٥٥

     7-2-4-6               عمق پی                                                                                                   ٥٦

    ٦-٤-٣       محاسبه سختی پی سطحی               ٥٦

    ٦-٥       چگونگی محاسبه سختی پی برای ساختمانهای مورد بررسی                                               ٥٧

    ٦-٣-١-    محاسبه سختی پی برای ساختمان چهار طبقه                                                             ٥٨

    ٦-٣-٢-    محاسبه سختی پی برای ساختمان هشت و دوازده طبقه                                                 ٦٠

     

    فصل هفتم :       مقایسه نتایج حاصل از آنالیز ساختمانهای بتنی چهار و هشت و دوازده  طبقه با

     سیستم دوطرف قاب خمشی  به روش تاریخچه زمانی در دو حالت پی صلب                     ٦٦

     و   پی  انعطاف پذیر

    ٧-١-   مقدمه                                                                                                                 ٦٧

    ٧-٢-   مقایسه پریود مود اول ارتعاش برای سازه ها در دو حالت پی صلب و پی انعطاف پذیر                    ٦٧

    ٧-٣-   مقایسه نیروی برش پایه برای سازه های مورد بررسی در دو حالت پی صلب و پی انعطاف پذیر        ٦٩

    ٧-٤-   مقایسه تلاشهای ایجاد شده در دو حالت پی صلب و پی انعطاف پذیر                                      ٦٩

    ٧-٥-   مقایسه DCR اعضای سازه ای و غیر سازه ای دردوحالت تکیه گاه صلب وتکیه گاه انعطاف پذیر     ٧٤

    ٧-٦-   نتایج  ارزیابی تیرها برای کلیه ساختمانهای مورد بررسی با پی صلب و پی انعطاف پذیر                ١٠٠

    ٧-٧-   نتایج  ارزیابی ستونها برای ساختمانهای چهار طبقه مورد بررسی                                           ١١٠

    ٧-٨-   نتایج  ارزیابی ستونها برای  ساختمانهای چهار طبقه مورد بررسی با پی صلب                            ١١٠

    ٧-٩-   نتایج  ارزیابی ستونها برای  ساختمانهای چهار طبقه مورد بررسی با پی انعطاف پذیر                    ١١٣

    ٧-١٠-  مقایسه نتایج حاصل از ارزیابی ستونهای ساختمانهای چهار طبقه با پی صلب و پی انعطاف پذیر      ١١٦

     

    فصل هشتم :  نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                                     ١١٩

     

    ٨-١-  نتیجه گیری                                                                                                         ١٢٠

    ٨-٢-  پیشنهادات                                                                                                           ١٢١

    ٨-٣-  پیوست یک                                                                                                         ١٢٢

    ٨-٤-  پیوست دو                                                                                                          ١٦٣

     

    منابع و مآخذ

     

    فهرست منابع فارسی                                                                                                             ٢٠٤ فهرست منابع غیر فارسی                                                                                                        ٢٠٥ فهرست نامها                                                                                                                       ٢٠٦ چکیده انگلیسی                                                                                                                    ٢٠٧

    منبع:

    . دفتر امور فنی و تدوین معیارهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ١٣٨٢ ، دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود ، پژوهشگاه بین المللی  زلزله شناسی و مهندسی زلزله

     ٢. کمیته دائمی بازنگری آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله ، ١٣٧٨ ویرایش دوم ، آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله ( استاندارد٢٨٠٠) ،مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن

    ٣. ناطقی الهی ،ف . ومعتمدی ،م .، ١٣٧٨ ، طراحی کاربردی ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله ، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

    ٤. ناطقی الهی ،ف . ، بیگی ، ن . ،١٣٧٥ ، تعمیر و تقویت لرزه ای ساختمانهای فولادی موجود، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

    ٥. خسرو برگی ،  .، ١٣٧٩ ، اصول مهندسی زلزله ، موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران

    ٦. معاونت امور فنی ؛ دفتر امور فنی و تدوین معیارها ، ١٣٧٩ ، آیین نامه بتن ایران ( آبا ) ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

پروپوزال در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, تز دکترا در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, رساله در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, پایان نامه در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, تحقیق در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, مقاله در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مطالعه اثر انعطاف پذیری خاک بر توزیع آسیب پذیری لرزه ای در ساختمان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت