پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان

تعداد صفحات: 300 فرمت فایل: word کد فایل: 2116
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ' M.SC '

    مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی 

    چکیده :

    احداث سد با اهداف مختلفی از دیر زمان مورد نیاز بشر بوده و ساخت سیستم تخلیه سیلاب در سدها نیز اجتناب ناپذیر است . با عنایت به اینکه هزینه های سیستم تخلیه سیلاب یا سرریزها در کارهای سد سازی قابل توجه می باشد، لذا صرفه جویی در هزینه های سرریزها مورد توجه طراحان اینگونه سازه هاست .

    جهت صرفه جویی در هزینه ها و ابعاد سرریزها روشهای متفاوتی وجود دارد که از جمله روشهای موثر استفاده از سرریزهای با آستانه غیر خطی در پلان که معمولا" به سرریزهای کنگره ای معروفند، می باشند.

    یکی دیگر از آستانه های غیر خطی ، آستانه های نیم دایره ای در پلان می باشد .

    در رساله حاضر تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریزهای نیم دایره ای در پلان بصورت آزمایشگاهی بررسی شده است . برای این منظور با توجه به نتایج آزمایشات آزمایشگاهی انجام شده روابط بدون بعد جهت برآورد ضریب تخلیه سرریز ، بر حسب پارامترهایی از قبیل ابعاد هندسی آستانه سرریز، کانال تقرب و شرایط هیدرولیکی جریان در کانال تقرب برآورد شده است . روابط بدون بعد بدست آمده هم خوانی بسیار خوبی با مشاهدات آزمایشگاهی دارد. از روابط مذکور می توان در طراحی و تعیین ابعاد بهینه سرریزهای غیر خطی با آستانه نیم دایره ای در پلان استفاده کرد.

     

    واژه های کلیدی : ضریب تخلیه سرریز ، سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان ، طول تاج سرریز ، ارتفاع تیغه آب ، دبی

    فصل اول

    کلیات طرح

    ١- مقدمه

    گسترشکشاورزی در بسیاری از مناطق بایر جهان تا حد زیادی به نحوه آبیاری بستگی دارد. منابع آب در این مناطق عموما" محدود بوده لذا باید در مصرف آن برای رفع نیازهای اراضی  کشاورزی و شهرها  و مناطق صنعتی  در زمان حال و آینده دقت لازم بعمل آید.

    اصولاُ سدها با اهداف مختلفی همچون ذخیره آب و تامین آب شرب وکشاورزی ، صنعت ، تولید انرژی الکتریکی و ...  ساخته می شوند. در یک سد مهمترین سازه ای که جهت کنترل تراز سطح آب ذخیره شده در پشت سد و هدایت آن به پایین دست آن جهت مصارف مختلف بکار می رود، سرریزها می باشند.

    سرریزها در انواع و اشکال گوناگون ساخته می شوند. انتخاب نوع و شکل و ابعاد سازه سرریز، بستگی به عوامل گوناگونی چون دبی طرح و شرایط توپوگرافی منطقه و وضیعت اقتصادی دارد. که از میان این عوامل میزان هزینه دارای جایگاه خاص خود می باشد.

    در معمولترین دسته بندی سرریزها ، این نوع سازه ها به سرریزهای لبه تیز و لبه پهن تقسیم می شوند.

    از انواع دیگر سرریزها می توان به سرریزهای اوجی آزاد ، دریچه دار، جانبی (Side chanel spill ways)

    ، نیلوفری ، سیفونی ، نعل اسبی ، کنگره ای و ...اشاره نمود . از آنجائیکه هزینه های سرریزها در کارهای سدسازی بخش قابل توجهی از هزینه های کل طرح را به خود اختصاص می دهند لذا صرفه جویی در هزینه های اجرایی سرریزها مورد توجه زیاد طراحان این نوع سازه ها قرار می گیرد و یکی از روشهای صرفه جویی در هزینه های اجرایی استفاده از سرریزهای کنگره ای به منظور افزایش طول موثر آن می باشد .

    پژوهش حاضر ، جهت یافتن تاثیر پارامترهای موثر بر روی ضریب تخلیه سرریزهای نیم دایره ای در پلان انجام شده است .

    ١-٢- روش کار و تحقیق

    برای این منظور دستگاه آزمایشگاهی خاص که بتوان آزمایشهای لازم را بر روی آن انجام داد طراحی و ساخته شده است . سپس آزمایشات لازم انجام و نتایج آنها ثبت گردیده و در ادامه با استفاده از اصول علم آمار ، و پردازش داده های حاصل ازآزمایش ها ،  به بررسی  تاثیر پارامترهای مذکور بر روی ضریب تخلیه و حصول روابط یا گراف های کاربردی جهت تعیین ضریب تخلیه سرریزهای مذکور پرداخته شده است .

    مراحل کار برای انجام این منظور به قرارزیر می باشد:

     ١- انجام آزمایشات لازم بر روی مدلهایی از سرریز کنگره ای با تاج نیمدایره ای در پلان به صورت لبه تیز در کانال رو باز

    ٢- آنالیز ابعادی و تعیین پارامترهای بدون بعد نظیر متغیرهای مؤثر در جریان

    ٣- استفاده از مدلهای مختلف جهت تعیین تغییرات پارامترهای بدون بعد همگام با تغییرات ابعاد سرریز

    ٤- استفاده از مقادیر پارامترهای بدون بعد در یک رگرسیون خطی جهت یافتن معادله تجربی برای ضریب تخلیه سرریزکنگره ای با تاج نیم دایره ای در پلان ، همگام با بررسی تاثیر این پارامترها بر روی ضریب تخلیه سرریز .

    مدل سازی هیدرولیکی اجازه خواهد داد نتایج ناشی از آزمایش مدل و روابط حاصله برای ضریب تخلیه ، جهت مدل اصلی سرریز کنگره ای با تاج نیمدایره ای در پلان بکار رود . این رساله دارای شش فصل

    دیگر بشرح ذیل می باشد :

    درفصل دوم : مروری بر سوابق مطالعاتی قبلی و نقد آنها انجام شده است .

    درفصل سوم : طراحی و ساخت و راه اندازی دستگاه آزمایش صورت گرفته است .

    در فصل چهارم : مشاهدات آزمایشگاهی ثبت گردیده است .

    فصل پنجم : به محاسبات انجام شده بر روی داده های خام ناشی از آزمایش ها اختصاص دارد .

    در فصل ششم : تجزیه و تحلیل آماری مشاهدات آزمایشگاهی انجام شده است .

    ! ê !

     

     

     در فصل هفتم : نتیجه گیری و پیشنهادات برای ادامه کار ارائه گردیده است .

     در پایان رساله نیز یک پیوست ، شامل مقایسه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان با سرریزهای لبه تیز مستطیلی و کنگره ای و همچنین گراف های مربوط به تغییرات ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان نسبت به پارامترهای بدون بعد موثر در آن گردآوری شده است .

     

    فصل دوم

    مروری بر

    سوابق مطالعاتی قبلی و نقد آنها

    ٢-١- مقدمه

    سابقه ساخت و استفاده از سرریزهای کنگره ای به قبل از سال ١٩٢٠ برمی گردد. مهمترین تحقیقات انجام شده دراین زمینه مربوط به تیلور (1968,Taylor) و هی و تیلور (1970,Hay,Taylor) می باشد.

    دارواس (1971,Darvas) بر روی سرریزهای کنگره ای ذوزنقه ای با شکل تاج دایره ای تحقیقاتی به عمل آورد و ضرایبی را برای دبی پیشنهاد کرد. ماگالاس (Magalhaes) و لورینا (Lorena) نمودار طرح جدیدی که از شش سرریز کنگره ای بوجود آمده بود را ارائه دادند. لوکس و هینچلیف

    (1985,Lux,Hinchlift) برای شکل تاج ربع دایره ای و پلان مثلثی و ذوزنقه ای منحنی های ضریب تخلیه را ارائه نمودند. در این فصل مطالعاتی که توسط برخی محققین بر روی سرریز کنگره ای انجام شده به تفصیل مورد نقد و بررسی واقع شده است . و در انتها با توجه به موارد مشروحه ضرورت انجام پژوهش حاضر بر روی سرریز کنگره ای با تاج نیم دایره ای در پلان ذکر گردیده است .[٣]

     

    ٢-١-١- مفهوم ضریب تخلیه

    مخزنی بزرگ با مجرای خروجی کوچک و کامًلا گرد ، مطابق شکل ٢- ١ را در نظر بگیرید. می خواهیم سرعت جت آب خروجی از مخزن را تعیین کنیم . جریان در این حالت  دائم نیست . زیرا ارتفاع آب در مخزن کاهش می یابد . ولی چون تغییرات H (ارتفاع آب ) آرام است ، لذا اگر در لحظه t ارتفاع H را در محاسبه سرعت ثابت فرض کنیم ، خطای قابل توجهی در محاسبات وارد نخواهد شد. چنین جریانی را می توان به عنوان جریان شبه دائم Quasi- steady flow در نظر گرفت . علاوه بر آن فرض می شود که جرم مخصوص ثابت بوده و اصطکاک وجود ندارد. با وجود این برای به حساب آوردن اصطکاک باید نتایج را تصحیح کرد. تحت این شرایط و با توجه به اینکه انرژی تمام خطوط جریان در سطح آزاد یکسان است ، می توان از معادله برنولی در تمام نقاط جریان استفاده کرد. با مساوی قرار دادن Head های مکانیکی ما بین نقاط ١ در سطح آزاد و نقطه ٢ در جت آزاد می توان کمیات معلوم را به سرعت مورد نظر مربوط کرد.

    ٢-١- جریان خروجی از یک مخزن بزرگ با مجرای خروجی کاملاُ  گرد(سمت چپ ) و مجرای خروجی با لبه تیز(سمت راست ).

     

    در صورتیکه ارتفاع مبنا در سطح جت اختیار شود و با صرفنظر کردن از انرژی جنبشی در سطح آزاد و

    مساوی قرار دادن فشار جت آزاد با فشار اتمسفر خواهیم داشت :

    2

    h + patm = v+ patm⇒

    r    2g  r

     

    v  2gh

     

    به منظور بدست آوردن نتایج دقیق تر باید اثرات اصطکاک را با استفاده از یک ضریب تجربی به نام ضریب سرعت Cv که به  2gh   ضرب می شود، در معادله وارد کرد. این ضریب به شکل و اندازه مجرای خروجی و نیز ارتفاع سطح آزاد بستگی دارد. مقدار   Cvبرای مجراهای کامًلا گرد ، معموًلا کمتر از ٠.٩٨ نمی باشد.

    برای سایر مجراهای خروجی ، انقباض جت جریان در مقطع خروجی از مخزن وجود خواهد داشت .

    کوچکترین مقطع جت Vena Contracta نام داشته و مساحت این مقطع به طور تجربی تعیین می شود 

    (تصاویر و نمودارد درفایل اصلی موجود است)

    ضریب انقباض Cc که با عبارت A *Cc  =Ac  مشخص می شود ، بدین منظور به کار می رود . این ضریب نیز به اندازه و شکل مجرای خروجی و نیز به ارتفاع سطح آزاد وابسته است . ضرایب انقباض از ٠.٦ (برای خروجی با لبه تیز ) تا یک (برای خروجی کامًلا گرد) تغییر می کنند.

    بنابراین ، برای تعیین نرخ جریان سیال ، q ، خواهیم داشت .

     

    q = Cv 2ghCc A = Cd*  2ghA

     

    که Cc*Cv  =Cd  ضریب تخلیه نامیده می شود. به عبارتی ضریب تخلیه از حاصل ضرب ضریب سرعت در ضریب انقباض حاصل می شود .

     

    ٢-١-٢- سر ریز لبه تیز

     سر ریزهای لبه تیز سیستمهای نسبتاً ساده در امر اندازه گیری جریان در کانال می باشند. سر ریزهای لبه تیز دارای کاربری متعددی هستند و بیشتر به صورت سرریزهای مستطیلی ، سرریزهای مستطیلی هم عرض کانال ، سرریزهای مثلثی ، سرریزهای به شکل ذوزنقه (شکل ٢-٢) می باشند . تمامی این سرریزها دارای یک

    سری خصوصیات مشترک بشرح ذیل هستند:

     تاج سرریز به صورت یک صفحه فلزی تیز می باشد، جت آب عبوری از روی سرریز باید کامًلا هوادهی شده باشد، و تخلیه متناسب با هد بالا دست سرریز است .

    معادلات بسیاری برای انواع مختلف سر ریزها در آزمایشگاهها بصورت تجربی بسط داده شده است .

    Schoder (١٩٢٩)  نتایج ناشی از ٢٠٠٠  میزان اندازه گیری شده برای ١٥١٢ هد مختلف در خصوص سرریزهای مستطیلی هم ارز کانال با ارتفاعهای گوناگون و پروفیل های مختلفی از سرعت منتشر نمود.

    این آزمایشها در دانشگاه کرنل بین سالهای ١٩٠٥ تا ١٩٢٠ انجام و مورد استفاده قرار گرفته در یک کانال باز با یک تعدادی از سرریزهای اصلاح شده است .

    در این آزمایشها اگر چه سرریزها با ارتفاعات تاج مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند، تمامی سرریزها در سراسر عرض کانال امتداد داده شده بودند. مقادیر سرعت در بالا دست کانال سنجیده می شد. و سپرها و موانع راکد ، جهت ایجاد پروفیل های گوناگونی از سرعت بکار برده می شد.  مقادیر تخلیه در انتهای کانال و سیستم سرریز توسط یک تانک پیمانه وزنی سنجیده می شد. آزمایشات به تعدادی از نتایج در خصوص اندازه گیری سرریز رسید.  فرمول فرانسیس با دقت قابل قبولی برای سر ریزهای تیز، با کناره های چهار

    گوش ، سطح سرریز در بالا دست صاف ، با حوضچه عمیق در بالا دست سرریز ، و با در نظر گرفتن جزئی بودن عوامل ناشی از سرعت تقرب جریان حاصل شد.

    برخی شرایط جهت سرریزهای اندازه گیر جریان که توسط  Kraats ,Mahajan (1975) بیان شدند، عبارتند از : ١- تاج سرریز با لبه های کناری در بالا دست ، گوشه دار با ضخامت حداکثر بین ١ تا 2mm

     ٢- برای Contracted Weirs، بلندی تاج باید بزرگتر از دو برابر ماکزیمم ارتفاع تیغه آب روی سرریز باشد.٣- کناره های سرریز باز شده باید کمتر از فاصله معادل دو برابر هد از دیواره های کناری کانال باشد.

     [5]

    شرایط دیگر متاثر از شکل تیغه آب (جت آب عبوری از روی سرریز ) و تغییرات ضریب تخلیه می باشد. هد روی سرریز h باید حدود مرزی زیر را تامین نماید: [٥]

     6cm

     

    و هد روی سرریز مستطیلی و ذوزنقه ای باید کمتر یا مساوی یک سوم طول تاج باشد. [٥]

    لازم است از هد بسیار کم دوری شود، زیرا جت آب به وجه پایین دست سرریز متمایل خواهد بود تا به برخاستن از آن ، تاج سرریز باید راست و تراز باشد و همچنین بالاتر از تراز آب در پایین دست باشد به گونه ای که سرریز به صورت آزادانه تخلیه شود، سرریز لبه تیز نباید تمایل به کنترل تحت شرایط اشباع شود.

    کاربرد سرریز لبه تیز به چند دلیل محدود می باشد. یکی از عوامل رسوبات بیش از حد به دام افتاده در پشت سرریز می باشد، اینگونه سرریزها تنها در جایی که فارغ از رسوبات و آشغال می باشند ، باید بکار روند.

    درسرریزهای بکار رفته در جریانهای حامل رسوبات دریچه هایی در کف کانال جهت تخلیه رسوبات از پشت سرریز باید وجود داشته باشد و یا سایر روشها برای تخلیه دوره ای باید مهیا شود جهت تضمین اینکه ، رسوبات به مقدار زیاد در پشت سرریز انباشته نشوند.

    برای سرریزهای لبه تیز برای آنکه به طور صحیح کنترل شوند ، یک ریزش آزاد از تیغه آب ضروری است . 

    (تصاویرو نمودار در فایل اصلی موجود است)

     

     Abstract

     

    .Building dams has been required by men since ancient time. And establishing

     flood gate system has been inescapable. Considering that the cost of flood gate

     or weirs system is being noticed in dam building tasks, so saving on these costs

     is paid attention by the designers of such buildings.

     There exist various methods for saving the costs and dimensions of weirs

    including for instance using weirs with non linier crest in plans which are well

    known as labyrinth weirs. Another of non linier crests are semicircular crests in

     plans.

    .In this article the affect of effective parameters on discharge coefficient the

    semicircular weirs in plan at laboratory are discussed. For this purpose

    regarding the result of laboratory tests done so far , the dimensionless relation

    ship for estimating the discharge coefficient weirs on the base of some

    parameters such as geometric dimension of crested weir, approach channel and

    situations at approach channel, the produced hydraulic un dimensional relations

     match with the laboratory results properly.

    These relations can be used in designing and well specifying of the non linier

     weirs using semicircular crest in plan. 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان

    فهرست:

    عنوان                                                                                   صفحه

    چکیده

    فصل اول : کلیات طرح

    ١-١- مقدمه ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................                           ٢

    ١-٢- روش کار و تحقیق ............................................................................................................................................................................................................................................................                           ٣

    فصل دوم : مروری بر سوابق مطالعاتی قبلی و نقد آنها

    ٢-١- مقدمه ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................                          ٦

    ٢-١-١- مفهوم ضریب تخلیه .............................................................................................................................................................................................................................................................                        ٦

    ٢-١-٢- سر ریز لبه تیز ..............................................................................................................................................................................................................................................................................                              ٨

    ٢-١-٣- هیدرولیک سرریز های لبه تیز .................................................................................................................................................................................................................................                       ١١

    ٢-١-٤- سرریز لبه تیز مستطیلی ..............................................................................................................................................................................................................................................                           ١٣

    ٢-١-٥- سرریزهای کنگره ای .........................................................................................................................................................................................................................................................                         ١٦

    ٢-٢- مطالعات انجام شده توسط Hay (١٩٧٠) ...................................................................................................................................................................                            ١٩

    ٢-٣- مطالعات انجام شده به توسط Mahonri lee Williams و همکاران (١٩٩٣)...........................                             ٢١

    ٢-٤- مطالعات انجام شده به توسط مسعود قدسیان و حسین شنوایی (٢٠٠١) ...................................................                  ٢٣

    ٢-٥- مطالعات انجام شده به توسط حبیب اله بیات و حسین مبلغ محمودی (٢٠٠١) ..............................                ٢٦

    ٢-٦- ضرورت انجام پژوهش ...........................................................................................................................................................................................................................................                               ٢٧

     

    فصل سوم : طراحی ، ساخت و راه اندازی دستگاه

    ٣-١- مقدمه .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................            ٣٠

    ٣-٢- اجزاء دستگاه مورد آزمایش ........................................................................................................................................................................................................................                             ٣١

    ٣-٢-١- طراحی تانک به عنوان مخزن اصلی ...........................................................................................................................................................................................................                             ٣١

     

     

                             أ

     

     

    عنوان                                                                                   صفحه

     

     

    ٣-٢-٢-  موتور پمپ ................................................................................................................................................................................................................................................................................                             ٣٢

    ٣-٢-٣- کانال .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................                          ٣٣

    ٣-٢-٤- مخزن پیمانه .............................................................................................................................................................................................................................................................................                           ٣٩

    ٣-٢-٥- اسباب جهت آرام نمودن وضعیت جریان در ورودی کانال ......................................................................................................................................                            ٤٣

    ٣-٢-٦- طراحی و ساخت مدل سرریزها ....................................................................................................................................................................................................................                                ٤٦

    ٣-٣-  نصب و راه اندازی دستگاه .....................................................................................................................................................................................................................                      ٥٠

     

    فصل چهارم : مشاهدات آزمایشگاهی

    ٤-١- مقدمه .................................................................................................................................................................................................................................................................................................                                ٥٦

    ٤-٢ - نحوه انجام آزمایش ...................................................................................................................................................................................................................................................                               ٥٧

    ٤-٢-١- کنترل نهایی دستگاه آزمایش قبل از آزمایشها و پر نمودن مخزن .................................................................................................................                                 ٥٧

    ٤-٢-٢- نکات اجرایی در آزمایشها ........................................................................................................................................................................................................................................                                  ٥٨

    ٤-٣- مشاهدات آزمایشگاهی ......................................................................................................................................................................................................................................                                ٦٢

    ٤-٤- وضعیت پروفیل جریان عبوری از روی سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان ................................................                                 ٩٦

     

    فصل پنجم : محاسبات انجام شده بر روی داده های ناشی از آزمایش

    ٥-١- مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................                                 ١٠٤

    ٥-٢- یادآوری ........................................................................................................................................................................................................................................................................................                                 ١٠٤

    ٥-٣- روند محاسبات انجام شده بر داده های ناشی از آزمایش ..............................................................................................................                                ١٠٦

    ٥-٤- بررسی تغییرات ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان نسبت به پارامتر

     بدون بعد (  L1 )................................................................................................................................................................................................................................................................................                                 ١٢٣

    H

    ٥-٥- بررسی تغییرات ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان نسبت به پارامتر

    بدون بعد  ( L2 ) ............................................................................................................................................................................................................................................................................                                ١٤٠

    H

     

     

                            ب

     

     

    عنوان                                                                                   صفحه

     

    فصل ششم : تجزیه و تحلیل آماری مشاهدات آزمایشگاهی

    ٦-١- مقدمه ..........................................................................................................................................................................................................................                       ١٤٥

    ٦-٢- آنالیز ابعادی ..........................................................................................................................................................................................................               ١٤٥

    ٦-٣- تحلیل آماری مشاهدات آزمایشگاهی ......................................................................................................................................................................................                  ١٥٠

     

    فصل هفتم : نتیجه گیری و پیشنهادات برای ادامه کار

    ٧-١- مقدمه  .................................................................................................................................................................................................................................................................................................                ١٦٤

    ٧-٢- نتایج بررسی تغییرات ضریب تخلیه C سر ریز با تاج نیم دایره ای در پلان نسبت

    به پارامترهای بدون بعد موثر در آن .................................................................................................................................................................................................................                   ١٦٤

    ٧-٣- نتایج مقایسه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان با سرریز لبه تیز مستطیلی ...........................................                               ١٦٨

    ٧-٤- نتایج مقایسه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان با سرریز کنگره ای از نوع duckbill............           ١٦٩

    ٧-٥- پیشنهادات برای ادامه کار .............................................................................................................................................................................................................................             ١٧٠

     

    پیوست ها

    پیوست الف - مقایسه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان با سرریز کنگره ای

     از نوع duck bill............................................................................................................................................................................................................................................................................                الف -٢ پیوست ب - مقایسه سرریز کنگره ای با تاج نیم دایره در پلان با سرریز لبه

     تیز مستطیلی سراسری ..............................................................................................................................................               ب-١ پیوست ج - گرافهای مربوط به تغییرات ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در

    پلان نسبت به پارامترهای موثر در آن ........................................................................................................................................................................................................               ج-١

     

     

     

     

     

                            ت

     

     

    عنوان                                                                                   صفحه

     

    منابع و مآخذ .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    فهرست منابع فارسی .....................................................................................................................................................................................................................................................................

    فهرست منابع غیر فارسی .....................................................................................................................................................................................................................................................

    فهرست نام ها  ................................................................................................................................................................................................................................................................... .......................

    چکیده انگلیسی .......................................................................................................................................................................................................................................................................................

    منبع:

    - بیات ، حبیب اله ( ١٣٨١ ) ، " بررسی تاثیر تیغه های شکافنده آب بر هوا دهی به سرریزهای کنگره ای .

    ٢- شنوایی ،ح .، و قدسیان ، م . ، تاثیر شکل تاج بر ضریب آبگذری در سرریزهای کنگره ای مثلثی شکل در پلان ، " کنفرانس بین المللی سازه های هیدرولیکی ، کرمان ، ١٣٨٠ .

    3- Hay ,N.,Taylor , G. , "Performance and design of Labyrinth Weirs ," J.Hydr.Div

     , Vol . 96,No. Hy11,November,1970 , PP.2337 – 2357.

     4- Irving H . shames. , " Mechanics of flvids , fourth Edition , 2003.

     5- Mahonwi lee Williams , Mohan Reddy , Victor Hasfurther,

     " Calibration of Long Crested Weir Discharge Coefficient ", May - 1993

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , رساله در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , مقاله در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی آزمایشگاهی تاثیر پارامترهای موثر بر ضریب تخلیه سرریز با تاج نیم دایره ای در پلان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت