پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری

تعداد صفحات: 196 فرمت فایل: word کد فایل: 2087
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد  M.SC

    مهندسی عمران - راه و ترابری 

    چکیده : 

    این پژوهش به منظور  ارزیابی اقتصادی – زیست محیطی منافع قطارهای مسافربری درون شهری ومقایسه آن با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهر اقماری انجام یافته است  به این منظور کلان شهر اصفهان جهت بررسی موردی این موارد انتخاب شده است  در ابتدا انواع سیستمهای حمل ونقل ریلی شهری درون شهری و برون شهری و نحوه عملکر د آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است  و همچنین روشهای مختلف ارزیابی اقتصادی زیست محیطی ، پروژه های حملی ونقلی و نیز پارامترهای مورد ارزیابی معرفی شده است  در ادامه بطور خلاصه به مشکلات ترددی کلان شهرها اشاره شده است وسپس به بررسی مطالعه ظرفیت شهرهای اقماری مجموعه شهری اصفهان ( پولادشهر – بهارستان ) پرداخته شده است  همچنین حجم ترافیک روزانه در مسیرهای اصفهان- بهارستان واصفهان –پولادشهر در حال حاضر و در صورت وجود قطارشهری مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه هزینه های احداث مترو در درون کلان شهر اصفهان بصورت مطالعه موردی خط مترو ی کاوه پاسداران مورد ارزیابی قرار گرفته است 

    همچنین هزینه های احداث مترو از کلان شهر اصفهان به شهر اقماری پولادشهر و بهارستان مورد مطالعه قرار گرفته است در این پژوهش همچنین منافع اقتصادی تبدیل سفرهای شهری به ریلی وهمچنین منافع اقتصادی تبدیل سفرها از کلان شهر به شهرهای اقماری بصورت ریلی موردبررسی قرار گرفته است در انتها جهت مقایسه گزینه ها ازروش ارزیابی اقتصادی نرخ بازده داخلی استفاده شده است  و نرخ بازده داخلی قطار درون شهری کاوه –پاسداران و قطار برون شهری اصفهان – بهارستان  واصفهان پولادشهر محاسبه شده واین نتایج بصورت نموداری با یکدیگر مقایسه شده است پژوهش حاضر بیانگر نرخ بازگشت بیشتر توسعه قطارهای منطقه ای ( مادر شهر به شهر جدید ) نسبت به قطارهای درون شهری است.

    فصل اول

    تعریف مسئله واهمیت ونیاز مطالعه 

    1-1- مقدمه 

    همگام با رشد و گسترش شهرها، افزایش روزافزون جمعیت و تعداد وسایل نقلیه و توسعه ارتباطات روز به روزبر پیچیدگی سیستم حمل و نقل و مشکلات ناشی از آن افزوده میشود، مشکلاتی که هزینههای سنگینی رابر سیستم و استفاده کننده تحمیل میکند و در صورت عدم مقابله با آن بر سایر ابعاد جامعه نیز تأثیر منفیخواهد داشت. 

    مشکلات ساختاری و عملکردی سیستم حمل و نقل شهرهای بزرگ ایران نیز دیر زمانی است بروز کرده و هرروز نمود بیشتری مییابد. برای رفع این مشکلات راهکارها و طرحهایی شامل ساخت و توسعه شبکه بزرگراهیو معابر یا بهبود آنها، توسعه و تقویت سیستم حمل و نقل همگانی و بکارگیری روشهای مدیریتی در کنترل وهدایت ترافیک به اجرا درآمده که هر یک به فراخور ماهیت آن سهمی در بهبود عملکرد سیستم حمل و نقلداشته است.   

    ولی با وجود همه این اقدامات، هنوز شهرها با مشکلات ترافیکی بسیاری روبرو هستند. به همین دلیل نیز ارائهراهکارهای صحیح و مناسب جهت رفع مشکلات فوق، با بکارگیری روش های دفیق و مبتنی بر اصول علمی،امری اجتناب ناپذیر است. البته شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز در تعیین و انتخاب راهکارهایپیشنهادی تأثیرگذار خواهد بود.  

    امروزه با توجه به شرایط اقتصادی اجتماعی شهرهای بزرگ، هرگونه  برنامه ریزی و     سرمایه گذاری صحیح درجهت توسعه بهبود و تقویت سیستم حمل و نقل همگانی، تأثیر مثبت و به سزایی در عملکرد سیستم حمل ونقل شهرها خواهد داشت. در صورت عملکرد صحیح سیستم حمل و نقل همگانی و افزایش کارایی آن، علاوهبر آنکه رضایت بیشتر استفادهکنندگان این سیستمها فراهم میگردد، بخشی از مسافرین سیستم حمل و نقلشخصی نیز به آن جذب خواهند شد و از این طریق بار ترافیکی موجود در شبکه و عوارض منفی ناشی از آنکاهش خواهد یافت.  

    راهکارهای بهبود عملکرد و افزایش کارایی سیستمهای حمل و نقل همگانی، طیف گستردهای شامل بهبودساختار شبکه حمل و نقل همگانی موجود، بهبود برنامه زمانبندی حرکت وسایل نقلیه همگانی، افزایش ونوسازی ناوگان و استفاده از سیستمهای حمل و نقل سریع و انبوه در حمل و نقل همگانی را     دربرمیگیرد. 

    1-2- تاریخچه حمل ونقل ریلی 

    ازنظر تاریخی، توسعه شهرهای  بزرگ و معاصر با حمل و نقل ریلی پیوند خورده است. در سال 1830 میلادی  در نیویورک از یک وسیله نقلیه ریلی که به وسیله چند اسب کشیده می شد، استفاده می کردند اینوسیله هر چند که از امکانات رفاهی لازم برخودار نبود، ولی به سرعت در  شهرها متداول شد.

    اولین وسیله حمل و نقل ریلی شهری را (جان ماسن ) در سال 1833 در خیابان چهارم نیویورک راه اندازینمود.

    اولین خط سریع زیر زمینی قطار ریلی در سال 1863 درلندن با استفاده از لکوموتیو های بخاری آغاز گردید ودر سال 1870 در  محله منهتن شهر نیویورک آمریکا از یک نوع وسیله نقلیه ای که به وسیله کابل کشیدهمی شد و روی ریل به حرکت در می آمد استفاده شد.

    در سال 1890 قطارهای برقی گسترش یافت و در آلمان از تراموا و قطار شهری در سطح گسترده استفاده شد. اما در کشور ایران سابقه حمل و نقل ریلی به عهد قاجاریه بر می گردد که در تهران چهار خط ریلی، با عنوانواگن اسبی وجود داشت:

     خط بازار،  خط شاه عبدالعظیم،  خط باغشاه،  خط دروازه قزوین.

    واگن اسبی بر روی ریل حرکت می کرد و بوسیله دو تا چهار اسب کشیده می شد. در سال 1261 هجریشمسی احداث خط آهن تهران به شهر ری به یک مهندس فرانسوی به نام بواتال واگذار شد.بر اساس اینامتیاز بواتال با چند مهندس بلژیکی شرکت راه آهن و تراموا را در تهران تاسیس کردند و وظیفه داشتند برنامهوسیعی را درزمینه تاسیس شبکه خط آهن و قطار برقی شهری در ایران پیاده کنند اما در عمل جز همانرشته خط آهنی که بین تهران و شهر ری کشیده شد راه آهن شهری دیگری ساخته نشد و واگن اسبیاستفاده گردید.

    با پیشرفتهای صنعتی استفاده از اسب به عنوان کشنده منسوخ و توربین بخار جانشین آن شد. توسعهشبکههای برق در شهرها موجب استفاده از موتورهای برقی به جای توربینهای بخار در اروپا گردید لیکن اینتحول به کشور ما راه نیافت و در بیشتر شهرهای مهم ایران درشکهها جای خود را به تاکسیها و اتوبوسهادادند در سال 1318 با سرمایهگذاری بخش خصوصی در شهر مقدس مشهد اتوبوسرانی مشهد با دو دستگاهاتوبوس شروع به فعالیت نمود.

    با توجه به گوناگون بودن شرایط زیر بنایی، امکانات اقتصادی و دیگر عوامل اجتماعی و محیطی شهرهایجهان نمیتوان به یک الگو و یا راه حل جامع و کامل رسید و یا حتی نمیتوان یکی از سیستمهای حمل ونقل مسافرشهری را بطور مطلق بر دیگر سیستمها ترجیح داد. به همین دلیل در شهرهای پیشرفته جهان ازسیستمهای مختلف جابجایی مسافر از قبیل اتوبوس، تراموا ، قطار سبک شهری، مترو و... بطور همزماناستفاده می شود.

    در حال حاضر بیش از 400 شهر مهم  جهان از قطار شهری استفاده  میکنند. [1]

    1-3- روند انجام پژوهش 

    در انجام این پایان نامه اهداف زیر دنبال شده است :

    مطالعه مشکلات ترددی مادر شهرها ( مطالعه موردی کلان شهر اصفهان )

    مطالعه ظرفیت شهرها ی اقماری ( مطالعه مورد ی شهرها ی اقماری مجموعه شهری اصفهان )

    بررسی هز ینه ها ی احداث مترو در درون کلان شهر(مطالعه موردی  یک خط پی        شنهادی در درونکلان شهر اصفهان )

    بررسی هز ینه ها ی احداث مترو از کلان شهر به شهر اقماری ( مطالعه موردی شهرهای اقماری مجموعه شهری اصفهان )

    بررسی منافع اقتصاد ی تبدیل سفرها ی شهری به ریلی  

    بررسی منافع اقتصاد ی تبدیل سفرها از کلان شهر به شهر اقماری بصورت ریلی

    مقایسه موارد ذکر شده وپیشنهاد اولو یت اجرائ ی قطار درون شهری  یا قطار از کلان شهر به شهراقماری

    1-4- ساختار پایان نامه 

    در فصل دوم به معرفی  انواع سیستمهای حمل ونقل ریلی درون  شهر ی و  برون شهری ونحوه عملکرد آنهاپرداخته میشود.

    در فصل سوم انواع روشهای ارزیابی اقتصادی زیست محیطی پروژه های حمل ونقلی مورد ارزیابی قرارمیگیردو همچنین شاخص های ارزیابی نیز بررسی می شود.

    در فصل چهارم مشکلات ترددی کلان شهر اصفهان و ارائه راهکارهائ ی برای رفع مشکلات ترددی وهمچن ین مطالعه ظرف یت شهرها ی اقمار ی مجموعه شهری اصفهان و نیز حجم ترافی ک، م ی زان تقاضای سفردر حالوپی بش ینی برا ی آ ینده برا ی  این شهرها در صورت وجود قطار شهری وهمچنین  هز ینه های احداث مترو دردرون کلان شهرها( مطالعه مورد ی کلان شهر اصفهان ) ونیز هز ینه احداث مترو از کلان شهر به شهر اقماری (شهر اقماری مجموعه شهری اصفهان ) بررسی میشود.

    در فصل پنجم ارزیابی اقتصادی مسیرهای مورد مطالعه انجام میگیرد و نیز منافع اقتصادی اجتماعی  تبدیل سفرهای شهری به ریلی وتبدیل سفرها از کلان شهر به شهر اقمار ی بصورت ریلی مورد بررسی قرار میگیرد.

    در فصل ششم  نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه میشود.

    1-5- اهداف پایان نامه 

    در  این پا یان نامه پژوهشگر تلاش نموده است به مقایسه منافع اقتصادی، مالی وز یست محی طی استفاده ازخطوط ر یلی  بین شهرها ی اقمار ی ومادر شهرها با خطوط درون شهری به مقا یسه نسبت هزینه فای ده بکارگ یری سیستمها ی ریلی در این دو انتخاب بپردازد .

    با توجه به محدودیت منابع مالی ورو یکرد همزمان کلان شهرهای کشور و نی ز نوشهرها به کار گی ری سیستمهای ر یلی  این مطالعات میتواند مبنا یی (هرچند اول یه) برای تصم یم گ یران در جهت توجه به سیستمها ی ریلی در فضایی کاراتر گردد.   

    فصل دوم

    کاوش در متون

    2-1- مقدمه  

    تجربیات حاصل از اقدامات انجام شده در بسیاری از شهرهای جهان گویای این واقعیت است که سیستمهایحمل و نقل ریلی تنها روش جابجایی هستند که میتوانند پاسخگوی حجم زیاد تقاضای ترافیک روزانه درکریدورهای شهری باشند و موجب ارتقاء ایمنی سفر و حفاظت از محیط زیست شهری گردند. در این رابطه درکشور آلمان روزانه به طور متوسط بیش از 33 میلیون مسافر از  سیستمهای حمل و نقل عمومی استفادهمی کنند.

    در این بخش به معرفی انواع خطوط  راهآهن و نحوه عملکرد آنها و مقایسه با یکدیگر  میپردازیم.

    2-2- تراموا 

    تراموا و سیستم حمل و نقل عمومی تراموائی در خیلی از نکات و خصوصیات شبیه  ترالیباس است.

    – اهم تفاوتهای تراموا در حقیقت یک سیستم حمل و نقل راهآهنی سبک و زمینی است که چرخهایفلزی آن بر روی ریلها که تقریباً با سطح جاده تراز است حرکت میکند و لذا مسیرهای تراموا کاملاً مشخصبوده و علاوه بر محدودیت مانور به خاطر تکیه داشتن دستگاهها به کابلهای هوائی انتقال انرژی، امکان خروجاز مسیر مشخص (ریلها) نیز وجود نداشته و لذا به ترالیباس از انعطاف کمتری برخوردار است.

    – ظرفیت بیشتر: تراموا معمولاً با سرعت بیشتری نسبت به ترالی باس حرکت میکند و میتواند چندینواگن را به هم وصل کند و حرکت نماید و لذا از ظرفیت بیشتری برخوردارند.

    – با توجه به ثابت بودن مسیر تراموا استفاده از مسیر آن بوسیله وسائل نقلیه دیگر تقریباً ممکن نیست ولذا ساعات غیر اوج که تردد آنها نسبتاً کم میشود قسمتی از سطح مسیر (در مواقعی که مسیر تراموا با سایروسائل نقلیه توأم باشد) بلا استفاده میماند. 

    – با توجه به سرعت و ظرفیت نسبتاً بالای تراموا نسبت به اتوبوسهای دیزلی و ترالی باسها این سیستممیتواند علاوه بر سیستم مناسبی برای شهرهای متوسط سیستم خوبی برای ارتباط مناطق حومهای شهر یانواحی داخلی را فراهم سازد.

    گرچه استفاده از تراموا در شهرهای مختلف دنیا رونق  اتوبوسهای دیزلی را ندارد ولی هم اکنون در بسیاری ازشهرهای اروپا از این سیستم استفاده میکنند. امروزه تراموای مدرن که با یک یاچند واگن (معمولاً 2 واگن) ممکن است مورد استفاده قرار گیرد مشاهده  میشوند. [3]

     

     Abstract

     

    To compare economical and environmental feasibility of intercity and regional  rapid transit this research is done.

    To do this,Isfahan as the second large city of the country and new cities of  pooladshahr and baharestan as parts of Isfahan metropolitan are chosen. In this research intercity and regional railway systems are introduced and different methods of economical, financial and environmental analysises are

     discussed.

    Traffic disadvantages of Esfahan and residential capacity of new cities is known  and   based on these capacities the traffic volume on the routes is estimated.

    Finally cost-benefit of regional mass transit and intercity railway is compared by  using IRR(Internal  Rate of Return) concept.

    The study shows that although both intercity and regional railways are feasible,  IRR of regional extension of mass transit is more feasible.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری

    فهرست:

     عنوان                                                                                                    صفحه چکیده .........................................................................................................................................ف فصل اول

    تعریف مسئله و اهمیت نیاز مطالعه ...........................................................................................................1 1-1- مقدمه .....................................................................................................................................................2

    1-2- تاریخچه حمل ونقل ریلی  ...............................................................................................................2

    3-1- روند انجام پژوهش...............................................................................................................................3

    4-1-ساختار پایان نامه ..................................................................................................................................4 فصل دوم .............................................................................................................................

    کاوش در متون.................................................................................................................................................5 2-1- مقدمه ....................................................................................................................................................6

    2-2- تراموا.......................................................................................................................................................6

    2-3- سیستم والیVAL.............................................................................................................................6

    2-4- راه آهن سریع معمولی ......................................................................................................................7 

    5-راه آهن سریع مدرن ............................................................................................................................8

    2-6- راه آهن سبک شهری و برون شهری (LRT) .............................................................................8

    بررسی انواع سطوح عملکردی و بهره برداری از قطار های سبک .....................................12

    سطح خدمتی 1- ساده ترین سیستم عملکردی .................................................................12

    2-6-3-سطح خدمتی2- کمی غیرهمسطح وکنترل کامل مسیر بااستفاده ازچراغ راهنمائی......12

    4-6-2سطح خدمتی3-مسیرزیرگذردرمناطق مرکزی شهرواستفاده ازسیستم رایانهای...............13

    5-6-2سطح خدمتی 4 -عمده مسیر بصورت زیر گذر و مجرا از ترافیک ووسائل نقلیه .............13

    و

    6-عملکرد راه آهن سبک در شهرهای در حال توسعه...............................................................13

    تک ریلیها ...........................................................................................................................................15

    منوریل ایستاده ............................................................................................................................16

    منوریل آویخته .............................................................................................................................16

    منوریل هیبرید.............................................................................................................................19

    مترو(mrt)..........................................................................................................................................19

    انواع واگنهای سیستم MRT..................................................................................................19

    وسیله نقلیه طرح سیستم MRT...........................................................................................19 فصل سوم 

    بررسی روشهای مختلف ارزیابی اقتصادی و زیست محیطی سیسمتهای حمل ونقل ...................20 3-1- اهداف و معیارهای ارزیابی سیستم های حمل ونقل ریلی .....................................................21

    2-روشهای ارزیابی اقتصادی .................................................................................................................28

    3-3- روشهای ارزیابی کیفی .....................................................................................................................32

    کارائی هزینه ................................................................................................................................32

    تکنیک طبقه بندی ....................................................................................................................33

    تکینیک امتیاز دهی ...................................................................................................................35

    طبقه بندی ترکیبی ..............................................................................................................37

    طبقه بندی وزن داده شده ..................................................................................................37

    معیار مقیاس دهی شده .......................................................................................................38

    4-3-3-3 توافق گروهی ............................................................................................................................39

     

    فصل چهارم 

    معرفی ویژگی سفر سازی شهرهای اقماری به مادرشهرموردمطالعه و مقایسه با کالان شهرها...40

    ز

    1-مقدمه ..................................................................................................................................................41

    مشکلات ترددی کلان شهر اصفهان ............................................................................................41

    اطلاعات ترافیکی شبکه شهر اصفهان...........................................................................................41

    تصادفات.........................................................................................................................................42

    آلودگی هوا ....................................................................................................................................42

    اتلاف وقت وانرژی ......................................................................................................................42

    4-4- راهکارها...............................................................................................................................................42

    قطار شهری...................................................................................................................................42

    معاینه فنی خودرو .......................................................................................................................43

    شهرهای اقماری ..............................................................................................................................43

    ظرفیت شهرهای اقماری موردمطالعه .........................................................................................44

    پولاد شهر .....................................................................................................................................44

    بهارستان ........................................................................................................................................44

    4-7- جمعیت در منطقه ...........................................................................................................................44

    4-7-1- پولاد شهر ......................................................................................................................................44

    2-بهارستان .........................................................................................................................................45

    وضعیت موجود ترددو رفت وآمد در منطقه شرایط حاضر ترافیک........................................46

    4-8-1- پولادشهر........................................................................................................................................46

    4-8-1-1-وضعیت موجود وسائل نقلیه حمل مسافر............................................................................48

    2-ترکیب تعداد مسافرین ..........................................................................................................51

    بهارستان........................................................................................................................................51

    4-8-2-1- ترکیب تعداد مسافرین ..........................................................................................................53

    پیش بینی جمعیت شهرهای اقماری مورد مطالعه ...................................................................55

    ح

    پیش بینی رشد  جمعیت بخش های مختلف اقتصادی......................................................59

    پیش بینی میزان تقاضای سفردر محورهای مورد مطالعه ....................................................61

    تعیین سهم قطار مسافر ی محورهای مورد مطالعه..................................................................66

    بررسی هزینه های احداث مترو از کلان شهرها به شهرهای اقماری..................................77

    حدودعملیات اجرائی ..............................................................................................................77

    هزینه های احداث مترو – اصفهان – پولادشهر...............................................................77

    هزینه های احداث مترو اصفهان – ذوب آهن ..................................................................80

    بررسی هزینه های احداث مترو از کلان شهر اصفهان به شهر اقماری بهارستان.......81

    بررسی هزینه های احداث مترو در درون کلان شهر اصفهان ..............................................86

    هزینه های مترو کاوه – پاسداران .......................................................................................86

    برآورد میزان ادوات ناقله مورد نیاز پروژه.............................................................................86 فصل پنجم

    ارزیابی مسیرهای موردمطالعه....................................................................................................................89 5-1- مقدمه ..................................................................................................................................................90

    مهمترین مشکلات حمل ونقل ریلی شهری ...............................................................................90

    اولویت برای سیستم های حمل ونقل عمومی ............................................................................91

    مقایسه هزینه های بهره برداری از سیستم های مختلف .........................................................92

    نتیجه گیری .......................................................................................................................................94

    ارزیابی مسیرهای مورد مطالعه .....................................................................................................95

    شاخص های ارزیابی .......................................................................................................................95

    منافع اقتصادی تبدیل سفرهای شهری به ریلی .......................................................................96

    صرفه جوئی در زمان سفر ........................................................................................................96

    کاهش در هزینه خرید و بکار گیری گونه های دیگر حمل ونقل .....................................98

    ط

    نتایج تحلیل اقتصادی ...............................................................................................................99

    5-9- منافع اقتصادی تبدیل سفرها ازکلان شهر به شهر اقماری بصورت ریلی ..........................101

    نیازهای ملی .............................................................................................................................101

    منافع اقتصادی – اجتماعی احداث متروی اصفهان – بهارستان..................................102

    برآورد درآمد حاصل از پروژه ................................................................................................104

    نتایج تحلیل اقتصادی ............................................................................................................105

    5-10- منافع اقتصادی – اجتماعی احداث متروی اصفهان - پولادشهر ....................................106

    5-10-1- صرفه جوئی در زمان سفر....................................................................................................107

    5-10-2-کاهش در هزینه گونه های دیگر........................................................................................ 107

    5-10-3-صرفه جوئی در هزینه های اقتصادی اسکان جمعیت در شهر اصفهان.......................107

    برآورد درآمد ...........................................................................................................................107

    نتایج تحلیل اقتصادی پروژه................................................................................................108

    5-11- مقایسه نموداری نتایج ارزیابی ................................................................................................109 فصل ششم 

    نتیجه گیری و پیشنهادات.......................................................................................................................114 فهرست منابع فارسی ................................................................................................................................117 فهرست منابع غیر فارسی ........................................................................................................................119

    پیوست ها....................................................................................................................................................120

     

    منبع:

    [] – مطالعات متروی شهر مشهد، ( 1380) ، سازمان قطارشهری مشهد0 

    [2] – رحیم اف، کامران – آبان (78) – قطارهای سبک شهری – معیارهاو مبانی فنی و عملکردی –  نخسیتن همایش حمل ونقل ریلی شهری 

    - عظیمی ، علی ، (1380) ، سیستم های حمل و نقل ریلی، سمینار کارشناسی ارشد، دانشگاه                    علم و صنعت 

    ] – راهنمای گزارش توجیه طرح ، (1381)، ج ا  ،مروری برروش های تدیوین گزارش توجیه طرح سزمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ، 

    – امینی ، بهنام ، (1381)، مبانی مهندسی ترابری ، بهار 

    - اسگو نژاد ، مهدی (1380) ، اقتصاد مهندسی ، ارزیابی اقتصادی پروژه های صنعتی ،دانشگاه صنعتی امیر کبیر

    [7]– مطالعات پروژه قطارشهری مشهد- گلبهار( 1383 ،) سازمان قطارشهری مشهد

    [8]- مطالعات پروژه قطار شهری پرند – تهران بزرگ ، سازمان  قطار شهری تهران بزرگ ، 1383 ، 

    9[]- مطالعات پروژه قطار کرج -هشتگرد ، سازمان قطار شهری تهران بزرگ ، 1383

    – واحدی، ابوالفضل ، صابری حسین ، (1378) حمل ونقل ریلی شهری ، مباحث فنی واقتصادی

    ، دفتر همکاری های فن آوری ریاست جمهوری نخستین همایش حمل ونقل ریلی شهری 

    گذر و نظر برترافیک شهر اصفان ، 1381 ، شهرداری اصفهان ، حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیک 

    [12]- شرکت عمران شهرهای جدید، (1382)، وزارت مسکن و شهر سازی،مطالعات جمعیت شهرهای اقماری 

    [13]-  طرح جامع حمل ونقل کلان شهر اصفهان، (1383)، مهندسین مشاور نقش جهان اصفهان، 

    – مطالعات ترافیکی شهرهای جدید، (1383)، پژوهشکده حمل ونقل شریف،  

    – مطالعات متروی شهر اصفهان، (1381) ، سازمان قطارشهری کلان شهر اصفهان ، 

    – مطالعات خط متروی کاوه – پاسداران، (1383)، سازمان قطار شهری کلان شهر اصفهان 

    – صفارزاده – محمود ، مجید  ،مهدی ، 1378 ، ترکییب حمل و نقل ریلی جاده ای درون شهری به نخستین همایش حمل ونقل ریلی شهری 

    – مطالعات ترافیکی کلان شهر اصفهان، 1382،  سازمان حمل ونقل پایانه های استان اصفهان ،  

     [19]- PPK.Enionment- Infrastucture pty – Ltd . Rev – May.1999

     [20]- TCRP-Trabsit cooperative RESERCH PROGRAM.          

     AcADEMYPRESS WASH inGtov  ,  d.c 2002 

     [21]- urban  transit aperations , planning and econo mics/ VukanR. vachic  copyritght @ 2005 , by johnmiey- sons Ine.                                [22] Cs.papacastas, transportion,E                                            Planning ,3rd ,edition, r.d, prevedouros                                      Prentice Hall, May26

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , رساله در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , مقاله در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت