پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی

تعداد صفحات: 119 فرمت فایل: word کد فایل: 2079
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc"

    مهندسی عمران –  سازه 

    چکیده

     

     یکی از اثرات زلزله بر ساختمانها پدیده پیچش است . تاکنون راهبردهای گوناگونی به منظور کاهش این اثر ارائه شده اند. یکی از این راهبردها کنترل سازه ها است که جایگاه معتبری در مهندسی زلزله دارد. میراگرجرمی تنظیمی از جمله ابزار کنترل سازه است که برای تحریک زلزله به کار گرفته شده و همچنان موضوع  تحقیقاتی محققین می باشد. تا به حال تحقیقاتی که برای کنترل پیچش با استفاده از این میراگر انجام شده ، مبتنی بر استفاده از چند میراگری ها بوده است . در این بررسی از یک نوع میراگر جرمی تنظیمی غیر فعال پیشنهادی برای کنترل پیچش در ساختمانهای نامتقارن تک محوره که تحت تحریک زلزله قرار می گیرند استفاده شده است . بدین صورت که سختی و میرایی این سیستم ، به دو فنر و دو میرایی تقسیم شده ، بر لبه های نرم و سخت ساختمان قرار می گیرند تا اثر میراگر به پیرامون ساختمان منتقل گردد. نتایج حاصل از تحلیل با هفت زلزله حوزه دور: چی چی ، ایمپریال ولی ، لندرز، منجیل ، نورثریج ، سن فرناندو و کرن کانتی (تفت ) نشانگر این هستند که سیستم پیشنهادی توانایی خوبی در کاهش پیچش ساختمان به ویژه کاهش تغییر مکان نسبی لبه نرم دارد.

    مقدمه

     

     ساختمان های نا متقارن بر اثر زلزله دچار پیچش و تغییر مکان های ناشی از آن می شوند و بنابر این موضوع مورد علاقه بسیاری از پژوهندگان هستند. در این پایان نامه برای کنترل وکاهش این پدیده از میراگر جرمی تنظیمی استفاده گردید. پس از بررسی و دسته بندی تحقیقات موجود پیشنهاد شد برای سیستم میراگر جرمی تنظیمی منفرد غیر فعال توزیع مرکزهای سختی و میرایی در نظر گرفته شود تا تاثیر آن بر کاهش پاسخهای پیچشی ساختمانهای نا متقارن بیشتر شود. لذا نسبت به تهیه مدل در نرم افزارهای تحلیل سازه رایج در رشته مهندسی عمران اقدام شد. با تغییر محل مرکز جرم ساختمان و ایجاد پیچش پاسخهای مورد نظر بررسی و مورد استنتاج قرار گرفت . نتایج نشان می دهند با استفاده از این پیشنهاد می توان به جوابهای خوبی دست پیدا کرد.

    فصل اول

     

    میراگرهای جرمی تنظیمی TMD

    -مقدمه

     کنترل سازه بخشی از مهندسی سازه است که بر انرژی پذیری آن بحث می کند. سازه ای را که تحت یک تحریک خارجی قرار گرفته در نظر بگیرید. این سازه توانایی جذب و پذیرش حد مشخصی از انرژی ورودی را دارد. اگر این حد کمتر از حد انرژی ورودی باشد سازه آسیب می بیند یا خراب می شود. مفهوم کنترل بیان می کند که با افزودن وسایلی به سازه می توان ظرفیت اتلاف انرژی سازه را بالاتر برد. بر این اساس انواع مختلفی از راهبردهای کنترل پا به عرصه گذاشتندکه به انواع کنترل غیر فعال ، فعال ، نیمه فعال و مرکب تقسیم می شوند.

     کنترل غیر فعال بدون نیاز به انرژی خارجی ، ظرفیت پذیرش انرژی سازه را زیاد می کند. یعنی با افزودن ابزاری به سازه به منظور اتلاف بخشی از انرژی ورودی ، توانایی پذیرش انرژی سازه را بالا می برد. امکان بهره برداری همیشگی ، عدم نیاز جدی به تعمیر و نگهداری ، استقلال از انرژی خارجی و شروع به کار خودکار از مزایای این کنترل هستند. ولی فقط قابل تنظیم برای یک یا چند مود بوده، تعاملی با شرایط مختلف بارگذاری ندارند. میراگرهای فلزی ، اصطکاکی ، ویسکوالاستیک ، جرمی تنظیم شده و مایع تنظیم شده از این گروه هستند.

     در کنترل فعال در هنگام وقوع تحریک خارجی ، سعی می شود با ایجاد یک تحریک در خلاف

    جهت تحریک خارجی و اعمال آن به سازه ، رفتار آن کنترل شود. به این صورت که در قسمتهای مهمی از سازه حسگرهایی نصب می شوند که هنگام وقوع تحریک خارجی ، سیگنالهایی را برای شروع به کار فعال ساز، به پردازشگر مرکزی می فرستند. این پردازشگر پاسخ سازه را متناسب باتحریک ورودی تنظیم می کند. پس این کنترل به تکنولوژی بالایی نیاز دارد. کنترل فعال توانایی هماهنگی با شرایط بارگذاری و کنترل مودهای ارتعاشی مختلف سازه را دارد. کنترل فازی ، شبکه عصبی و غیر خطی نمونه هایی از این کنترل هستند.

     کنترل نیمه فعال در برگیرنده بهترین ویژگیهای دو کنترل فعال و غیر فعال است . یک ابزار کنترل نیمه فعال این خاصیت را دارد که در هر لحظه می تواند تنظیم شود، ولی نمی تواند بر سیستم کنترل شونده انرژی وارد سازد. سیستمهایی نظیر میراگرهای روزنه ای متغیر، اصطکاکی متغیر، مایع تنظیم شونده و مایعات قابل کنترل از این گونه اند.

     سیستم کنترل مرکب که از ترکیب کنترل فعال و غیر فعال حاصل می شود، برای محافظت سازه دربرابر زلزله های قوی و پر شدت پیشنهاد می گردد. عمل یکپارچه این دوسیستم با هم موجب افزایش قدرتمندی سیستم غیرفعال و کاهش نیاز به انرژی سیستم فعال می گردد. دوراهکارعمده برای بکارگیری سیستمهای هیبرید وجود دارد: میراگر جرمی هیبرید و سیستم جدا ساز لرزه ای هیبرید. یک میراگر جرمی هیبرید متشکل است از یک میراگر جرمی تنظیمی و یک فعال کننده ، به منظور افزایش توانایی آن درکاهش ارتعاشات سازه ای تحت شرایط بارگذاری مختلف . سیستمهای جداساز لرزه ای هیبرید با نصب تجهیزات فعال اضافی بر سیستمهای جداساز لرزه ای، می توانند به اثر جداسازی خوبی دست پیدا کنند.

    ١-١) آشنایی با میراگر جرمی تنظیمی

     میراگر جرمی تنظیمی از جمله ابزار کنترل غیر فعالی است که از یک جرم ، یک فنر و یک میراگرتشکیل یافته و برای کاهش ارتعاشات دینامیکی یک سازه برروی آن نصب می شود . این جرم به گونه ای برروی غلتک های تکیه گاهی قرارمی گیرد که فقط امکان حرکت دریک امتداد را خواهد داشت .

     اساس کاراین میراگر مبتنی بر تنظیم فرکانس ارتعاشی این سیستم جرم وفنربا فرکانس ارتعاشی موداول سازه که دارای بیشترین انرژی ارتعاشی است ، می باشد . اما بدلیل خاصیت کنترل غیر فعال دارای این ویژگی هست که می تواند با فرکانس هرمود یا مودهایی ازسازه که سعی برکنترل آنها است تنظیم گردد. بنابراین با شروع تحریک خارجی ، حرکت میراگر درفازی خارج از حرکت سازه تشدید شده وانرژی از طریق نیروی اینرسی که میراگربه سازه واردمی کند، مستهلک می شود.

     مفهوم TMD اولین بار توسط فرام درسال ١٩٠٩ میلادی برای کاهش حرکات قائم و نوسان بدنه کشتی ها مطرح شد . مدتی بعد دن هارتوگ درمورد تنظیم بهینه پارامترهای میرایی درکتاب خود درزمینه ارتعاشات مکانیکی مطالبی ارائه نمود . تئوری اولیه فقط برای سیستم های نامیرای یک درجه آزادی که تحت تاثیر یک تحریک سینوسی قرارداشتند قابل کاربرد بود. محققین زیادی سعی کردند این تئوری را به سیستم های میرای یک درجه آزادی ، بسط دهند . مهمترین این تلاش ها توسط راندال وهمکارانش در١٩٨١ صورت گرفت . درادامه مطالعات گسترده ای برای تعمیم کاربرد این میراگر درسیستم های چند درجه آزادی صورت گرفت و محققین زیادی به بررسی تاثیر میراگر جرمی تنظیمی برکاهش پاسخ دینامیکی سیستم های چند درجه آزادی پرداختند . همچنین برخی دیگرازمحققین تلاش خود را به یافتن پارامترهای بهینه این میراگر برای این سیستم ها معطوف

    ساختند. به علاوه مطالعات زیادی با موضوع بررسی تاثیرعملکرد میراگر جرمی تنظیمی صورت گرفته است .

     نتایج برخی ازاین تحقیقات نشان می دهد که عملکرد میراگر جرمی تنظیمی دربرابر تحریک زلزله که نسبت به باد دارای تغییرات بیشتری است ، وابستگی زیادی به مشخصات رکوردهای زلزله از جمله محتوای فرکانسی آن دارد. تعدادی ازمحققین معتقدند که این میراگر تنها زمانی درکاهش پاسخ زلزله موثراست که زلزله وارد برسازه دارای محدوده فرکانسی کوچک ومدت زمان طولانی باشد.

    (نمودار و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    شکل (١-١) تابع تبدیل مود مشخصی از سازه با و بدون PTMD را نشان می دهد که بر اساس روش

    بهینه سازی .Lin et al طراحی شده است .

    همانطورکه دیده می شود این دو منحنی یکدیگر را در نقاط P و Q قطع می کنند . پس معلوم می شودکه موقعیتهای P و Q با فرکانس طبیعی میراگر ωS تغییر می کنند.  همچنین دیده  می شود تابع تبدیل سازه با میراگر در فرکانسهای بین P و Q ( محدوده کارآیی ) کاهش می یابد، اما درسایر فرکانسها کم نمی شود یا حتی ممکن است زیاد شود. پس این توقع وجود دارد که میراگر کاهشی در ارتعاشات ایجاد نخواهدکرد مگر اینکه محتوای فرکانسی یک زلزله درون محدوده کارایی باشد، درغیر اینصورت میراگر بی اثرخواهد بود . 

    این پدیده می تواند در حوزه زمان با استفاده از دو سازه یکدرجه آزاد A و B  که تحت شتاب افقی

    زلزله کوبه ١٩٩٥  قرار گرفته اند روشن شود :

     A(ωP=1.5Hz , ξp= 2% )         B ( ωP =3.4 Hz  , ξ p = 2 % )

    شکل (١-٢) طیف فوریه بزرگای زلزله کوبه و محدوده عملکرد سازه های A وB را نشان میدهد. به روشنی دیده می شودسازه A در محدوده محتوای فرکانسی اصلی زلزله کوبه فرو می ریزد، درحالیکه سازه Bاینچنین نیست . تاریخچه زمانی تغییرمکان این دودرشکلهای (1-a3)و(1-b3) نشان می- دهد با توجه به محتوای فرکانسی ، عملکرد میراگر آشکارا برای سازه A عالی بوده است ، درحالیکه 

    برای سازه  B خوب  نمی باشد. این نتیجه بیانگراینست که تاثیر  لرزه ای این  میراگر شدیدا به فرکانس وابسته است ، وفقط در شرایط تشدید به خوبی عمل می کند. درتحقیقات قبلی این تصور بودکه به همین دلیل میراگر بیهوده باشد . چون دراین حالت پاسخهای سازه ای کوچک هستند این میراگرخارج ازشرایط تشدیداثرکمتری دارد. بنابراین این میراگرابزارکنترلی مفیدی جهت کاهش پاسخهای لرزه ای بزرگ که درهنگام تشدید رخ می دهندمی باشد .

     جهت فهم بیشتر اثر لرزه ای میراگر ، تغییر مکان نسبی و طیف پاسخ مطلق شتاب برای سازه های یک درجه آزاد (  %٢ = ξp  ) با وبدون میراگر وخود میراگر تحت زلزله های ١٩٨٥مکزیک و١٩٩٥کوبه ،درشکلهای(١-٤)و(١-٥) نشان داده شده اند. محدوده پریود حاکم بر هر زلزله کمتر از ٥ ثانیه است ، آنها حداکثر پاسخهای تغییر مکان نسبی و شتاب مطلق سازه ای هستند . برای سازه های با پریودهای دور از پریودهای حاکم ، پاسخهای بزرگی روی نخواهد داد . بنابراین بکار بردن میراگرضروری نیست . درشکلهای(١-٤)و(١-٥) دیده می شود که بیشترین پاسخهای ساز ه ها با میراگر ( خط پر ) کمتر از پاسخهای حداکثر سازه های بدون میراگر (خط چین ) هستند . ضمنا"

    حداکثر پاسخهای سازه ها با میراگر نیز برای هر حالت در نزدیکی همان پریود روی می دهند .

    همانطورکه پیشتر بحث شد ، موثرترین حالتها برای میراگر برای کاهش شتاب مطلق (به ترتیب

    ٦٨% و٣٣%)براثربدترین شرایط تشدیدروی داده اند. ضربه های میراگرنیزدرشکلهای(1-c4)و(1-c5)

    نشان داده شده اند . به وضوح مشاهده می گرددکه پریود سازه ای ، موقعی که حداکثر ضربه میرا گر وارد می شودبرپریود بهینه میراگر منطبق است . جهت ارائه یک بررسی جامع ، پس از نصب یک میراگر بر سازه پوش طیف برای تمام حالتها در ذیل آن حالتهایی که سازه میراگر ندارد آورده شده است . در واقع اگرچه  اوج  پاسخها برای سازه های با میراگر، در بعضی  پریودهای مشخص افزایش یافته اند، این شرایط کم هستند و اینگونه نیست که همیشه در بدترین شرایط با آنها مواجه

      

    شویم . همچنین میزان این بزرگنمایی محدود است . بنابراین این مطالب نمی توانند دلیلی بر عدم تاثیر میراگر در کاربردهای زلزله ای باشند .

     درادامه بعضی از انواع میراگرهای جرمی تنظیمی و تعدادی از نمونه های اجرا شده واقعی  این میراگرها ارائه می گردند . 

     

     Abstract

     One of the earthquake influences to buildings is torsional effect. For

    reduction of this effect have been represented different strategies yet. One of

    these strategies is structural control that it has great degree in earthquake

    engineering. Tuned Mass Damper is a structural control device which has been

    employed for earthquake excitation and it is a research subject for investigators

    still. The researches which done in order to control of torsion using this damper

    is based on multiple tuned mass dampers. In this study is used proposed kind

    of passive tuned mass damper for control of torsion in one axes asymmetric

    buildings that excited by earthquake. The stiffness and damping of this system

    is divided to two springs and dashpots, and then they are mounted over the stiff

    and flexible edges of the asymmetric building in order to TMD influence is

    transmitted to building surround. The results of analysis with seven far sources

    earthquakes include of:  Chi Chi, Imperial Valley, Landers, Manjil, Northridge,

    San Fernando and Kern County show the proposed system has good ability to

    increasing torsion in assumed building and other conclusion it has clear effect

     in reducing soft edge drift ratios. 

  • فهرست و منابع پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی

    فهرست:

    عنوان                                                                 صفحه

    چکیده

    مقدمه

    فصل اول: میراگرهای جرمی تنظیمی TMD

     مقدمه .................................................................................................................  ٢

     ١-١) آشنایی با میراگرجرمی تنظیمی .............................................................................. ٤

     ١-٢) فلسفه طراحی و اثر لرزه ای PTMD ...................................................................... ٥

     ١-٣) انواع میراگرهای جرمی تنظیمی ..............................................................................٩

     ١-٣-١) میراگرهای جرمی تنظیمی انتقالی ................................................................... ٩

     ١-٣-٢) میراگرجرمی تنظیمی انتقالی فعال ................................................................... ١٥

     ١-٣-٣) میراگر جرمی تنظیمی آونگی ......................................................................... ١٥

     ١-٣-٤) میراگرهای جرمی چندگانه ...........................................................................١٩

     

    فصل دوم: معادله حرکت سیستم سازه - میراگر

     ٢-١) بررسی معادله حرکت .......................................................................................... ٢٢

     ٢-٢) مودهای کنترل شونده ......................................................................................... ٢٥

     ٢-٣) انتخاب طبقه مورد نظر، امتداد حرکت وموقعیت پلانی میراگرجرمی .....................................٢٦

     ٢-٤) اثر خاک ........................................................................................................٢٦

     

    فصل سوم: تحقیقات انجام شده در زمینه استفاده ازTMD برای کنترل پیچش  ..................................٢٨

     

    فصل چهارم: بررسی عددی

     - مقدمه  ..............................................................................................................٣٧

     ٤-١) سیستم میراگرجرمی تنظیمی پیشنهادی  ..................................................................٣٧

     ٤-٢) مشخصات ساختمان مورد بررسی  ..........................................................................٣٨  

     

     ٤-٣) مشخصات سیستم میراگر پیشنهادی ........................................................................ ٤١

     ٤-٤) مدلسازی اثر پیچش  .........................................................................................٤١

     ٤-٥) چگونگی ایجاد مدل سیستم میراگر جرمی تنظیمی پیشنهادی در نرم افزار  SAP  ..................٤٣

     ٤-٦) زلزله های استفاده شده ......................................................................................٤٤

     ٤-٧) چگونگی بررسی ها  ...........................................................................................٤٩

     الف - حالتهای M   ..............................................................................................٤٩

     ب- حالتهای K  .................................................................................................٥٠

     ج- حالتهای C  .................................................................................................٥٠

     ٤-٨) بررسی مشاهدات در محدوده رفتار خطی  .................................................................٥٤

     ٤-٨-١) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ١٠%   .....................................................٥٤

     ٤-٨-٢) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٢٠%  ......................................................٥٨

     ٤-٨-٣) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٣٠%   .....................................................٦٣

     ٤-٩) بررسی مشاهدات در محدوده رفتار غیر خطی  .............................................................٦٣

     ٤-٩-١) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ١٠%  ......................................................٦٣

     ٤-٩-٢) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٢٠%   .....................................................٦٤

     ٤-٩-٣) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٣٠%  ......................................................٦٨

     ٤-١٠) بررسی نسبت R در محدوده رفتار خطی .................................................................٧٢

     ٤-١٠-١) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ١٠%  ....................................................٧٢

     ٤-١٠-٢) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٢٠%  ....................................................٧٦

     ٤-١٠-٣) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٣٠%  .....................................................٨٠

     ٤-١١) بررسی نسبت R در محدوده رفتار غیر خطی ............................................................٨٠

     ٤-١١-١) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ١٠%  ....................................................٨٠

     ٤-١١-٢) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٢٠%  ....................................................٨٤

     10

     

     

     

     

     ٤-١١-٣) ساختمان نامتقارن با خروج از مرکزیت ٣٠%  ........................................................٨٨

     ٤-١٢) ساختمان کاملا متقارن بدون خروج از مرکزیت ..........................................................٨٨

     

    فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادها ...................................................................................٩٠

     

    مراجع

     مراجع فارسی .........................................................................................................٩٤

     مراجع انگلیسی .......................................................................................................٩٥ 

     

    منبع:

    - آیین نامه طراحی ساختمانهادربرابرزلزله ، استاندارد٨٤-٢٨٠٠(ویرایش ٣)، تهران مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن ، ١٣٨٤.

    ٢- جوادیان ارزاقی ، شراره ، ارزیابی عملکردجرم میراگر متوازن درکنترل رفتار لرزه ای مدل های سه بعدی ، راهنما: رحیم زاده رفوئی ، فیاض ، دانشگاه صنعتی شریف ، شماره پایان نامه : ٣٦١٢٤-٠٩.

    ٣- چوپرا، آنیل ک.، طاحونی ، شاپور، دینامیک سازه ها وتعیین نیروهای زلزله (تئوری وکاربرد در مهندسی زلزله )، تهران ، انتشارات علم وادب ، ١٣٧٧ .

    ٤- دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود، وتفسیرآن ، تهران : پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله ، ١٣٨١.

    ٥- سونگ ، تی. تی.، و دارگوش جی. اف .، سیستم های اتلاف انرژی غیرفعال در مهندسی سازه ، ترجمه مهران تیو و بابک کریمخانی ، تهران : پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ،

     .1381

    ٦- عظیمی نژاد، آرمین ، تاثیر پیچش بر پدیده  P-Δ در سازه های بلند، راهنما: سروقد مقدم ، عبدالرضا، دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب ، شماره پایان نامه : پ٣٣٣ T.

    ٧- غلامی راد، فاطمه ، بهبود رفتار دینامیکی ساختمانها از طریق جدا سازی لرزه ا ی بام ، راهنما :

    ناطقی الهی ، فریبرز، دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب ، شماره پایان نامه : پ٤٥٦ T.

    ٨- کلاف ،ری دبلیو.، پن زین ، جی.، دینامیک سازه ها، ترجمه سعادت پور، محمد مهدی ، دانشگاه صنعتی اصفهان ،١٣٧٧.

    ٩- کی، دیوید، طراحی کاربردی ساختمانهای مقاوم دربرابر زلزله ، ترجمه ناطقی الهی ، فریبرز، معتمدی ، مهرتاش ، تهران : موسسه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ، ١٣٧٦ .

    ١٠- محمودی ، امیرحسن ، کنترل پیچش در ساختمانهای نامتقارن به کمک میراگرهای جرمی تنظیمی ، راهنما: سروقد مقدم ، عبدالرضا، دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب ، شماره :س   .

    ١١- مقدم ، حسن ، مهندسی زلزله : مبانی وکاربرد، تهران : فراهنگ ، ١٣٨١.

    ١٢- ناطقی الهی ، فریبرز، میراگرهای انرژی درمقاوم سازی لرزه ای ساختمانها، تهران : پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ، ١٣٨١.

    ١٣- نعیم ، ف.، آندرسن ، ج.، طراحی سازه های ضد زلزله ، ترجمه میرقادری ، ر.، شریفی ، ع.، تهران :

    مرکز نشر دانشگاهی ، ١٣٨٠.

     

    مراجع انگلیسی

     

    14- Abe, Matsato and Fujino, Yozo., Dynamic Characterization of Multiple

    Tuned Mass Dampers and Some Design Formulas, Earthquake Engineering

     and Structural Dynamics, VOL. 23, 813-835 (1994).

    15- Ahlawat, A.S., Ramaswamy, A., Multiobjective Optimal Absorber System

    for Torsionally Coupled Seismically Excited Structures, Engineering Structures

     25 (2003) 941-950.

     16- Agrawal, Abhijit K., Response of Light Equipment on Torsional Building

    with Passive Tuned Mass Damper, Computers and Structures 78 (2000) 591-

     602.

     17- Ghosh, A., Basu, B., Effect of Soil Interaction on the Performance of Tuned

    Mass Dampers for Seismic Applications, Journal of Sound and Vibration 274

     (2004) 1079-1090.

     18- Jangid, R.S. and Datta, T.K., Performance of Multiple Tuned Mass

    Dampers for Torsionally Coupled System, Earthquake Engineering and

     Structural Dynamics, VOL. 26, 307-317 (1997).

     19- Li, C. and Liu, Y., Optimum Multiple Tuned Mass Dampers for Structures

    Under the Ground Acceleration Based on the Uniform Distribution of System

    Parameters, Earthquake Engineering and Structural Dynamics, VOL. 32, 671-

     690 (2003).

     20- Li, C. and Qu, W., Optimum Properties of Multiple Tuned Mass Dampers of

    Translational and Torsional Response of Structures to Ground Acceleration,

     Engineering Structures 28 (2006) 472-497.

     21- Lin, C.-C., Ueng, J.-M. and Huang, T.-C., Seismic Response Reduction of

    Irregular Buildings Using Passive Tuned Mass Dampers, Engineering

     Structures 22 (1999) 513-524.

     22- Lin, C.-C., Wang, J.-F. and Ueng, J.-M., Vibration Control Identification of

    Seismically Excited m.d.o.f. Structures-PTMD Systems, Journal of Sound and

     Vibration 240(1) (2001) 87-115.

     23- McNamara, Robert j., Tuned Mass Dampers for Buildings, ASCE,

     JOURNAL OF THE STRUCTURAL DIVISION, September 1977. 1785-1798.

     

     24- Pinkaew, T., Lukkunaprasit, P. and Chatupote, P., Seismic Effectiveness

    of Tuned Mass Dampers for Damage Reduction of Structures, Engineering

     Structures 25 (2003) 39-46.

     25- Sadek, F., Mohraz, B., Taylor, Andrew W. and Chung, Riley M., A Method

    of Estimating the Parameters of Tuned Mass Dampers for Seismic

    Applications, Earthquake Engineering and Structural Dynamics, VOL. 26, 617-

     635 (1997).

     26- Soong, T.T., Fujino, Y. and B.F. Spencer Jr., Structural Control: Basic

    Concepts and Applications, To Appear in Proceedings of the 1996 ASCE

     Structures Congress, Chicago, Illinois, April 15-18, 1996.

     27- Singh, Mahendra P., Singh, Sarbjeet and Moreschi, Luis M., Tuned Mass

    Dampers for Response Control of Torsional Buildings, Earthquake Engineering

     and Structural Dynamics, VOL. 31, 749-769 (2002).

     28- Villaverde, R. and Koyama, Leslie A., Damped Resonant Appendages to

    Increase Inherent Damping in Buildings, Earthquake Engineering and

     Structural Dynamics, VOL. 22, 491-507 (1993).

     29- Villaverde, R. and Martin, Scott C., Passive Seismic Control of Cable-

    Stayed Bridges with Damped Resonant Appendages, Earthquake Engineering

     and Structural Dynamics, VOL. 24, 233-246 (1995).

     30- Villaverde, R., Roof Isolation System To Reduce the Seismic Response of

    Buildings: A Preliminary Assessment, Earthquake Spectra, Volume 14, No. 3,

     August 1998.

     31- Villaverde, R. and Mosqueda, G., Aseismic Roof Isolation System: Analytic

    and Shake Table Studies, Earthquake Engineering and Structural Dynamics,

     VOL. 28, 217-234 (1999).

     32- Villaverde, R., Implementation Study of Aseismic Roof Isolation System in

     13-Story Building, JSEE: Spring 2000, VOL. 2, No. 2, 17-27.

     33- Wang, J.-F. and Lin, C.-C., Seismic Performance of Multiple Tuned Mass

    Dampers for Soil-Irregular Building Interaction Systems, International Journal of

     Solids and Structures 42 (2005) 5536-5554.

     34- Wu, J., Chen, G. and Lou, M., Seismic Effectiveness of Tuned Mass

    Dampers Considering Soil-Structure Interaction, Earthquake Engineering and

     Structural Dynamics, VOL. 28, 1219-1233 (1999).

     35- Ziyaeifar, M. and Noguchi, H., Partial Mass Isolation in Tall Buildings,

    Earthquake Engineering and Structural Dynamics, VOL. 27, 49-65 (1998).

     36- http:..en.wikipedia.org.wiki.tuned_mass_damper

     37- CSI Analysis Reference Manual for SAP2000, ETABS, and SAFE. 

پروپوزال در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , گزارش سمینار در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , تز دکترا در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , رساله در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , پایان نامه در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , تحقیق در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , مقاله در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه کاهش پاسخ های پیچشی ساختمان های نامتقارن با استفاده از میراگرهای جرمی تنظیمی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت