پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی

تعداد صفحات: 228 فرمت فایل: word کد فایل: 2073
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد  M.Sc

    مهندسی راه و ترابری 

    چکیده :

    برای ساخت روسازی های بتنی دو روش کلی وجود دارد : قالب ثابت و قالب لغزنده . در کشورهای صنعتی که استفاده از روسازی های بتنی از مدت های مدیدی مرسوم است ، این دو روش بسته به شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . هر دو روش نسبت به هم دارای مزایا و معایبی هستند که بایستی در هر پروژه قبل از شروع به آنها توجه نمود . در روش قالب لغزنده کمپانی های محدودی از جمله GOMACO و Wirtgen و Terex هستند که ماشین آلات روسازی یا پرداختگر ١ قالب لغزنده می سازند که در این رساله از این ماشین آلات با نام روبات به جای پرداختگر استفاده می شود . برای ساخت روسازی بتنی به روش قالب ثابت در سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری شده است که از جمله می توان به ابداع و ساخت روبات هایی نام برد که توسط شرکت Bid-Well ساخته می شوند .

    در نتیجه تحلیل های صورت گرفته در این رساله ، ساخت روسازی بتنی زمانیکه کارخانه بتن قادر به تولید بتن با حجم زیاد است ( حداقل ١٠٠ متر مکعب در ساعت ) روش قالب لغزنده به لحاظ اقتصادی بسیار مناسب تر از روش قالب ثابت می باشد ولی در پروژه های کوچکتر استفاده از روش قالب ثابت می تواند بصرفه تر باشد . از نقطه نظر فنی روش قالب لغزنده همواره از روش قالب ثابت برتر است و سرعت این روش در شرایط ایده آل ( زمانیکه کارخانه قادر به تولید بتن در حجم بسیار زیاد باشد ) چندین برابر روش قالب ثابت است . لازم به ذکر است که روبات های جدید قالب لغزنده قادر به ساخت روسازی در ٢ لایه نیز می باشند و سری جدید این ماشین آلات قادر به ساخت روسازی بتنی با ضخامت بیش از ٥٠ سانتیمتر نیز می باشند .

    واژگان کلیدی :

     Slipform Paving,Fixed-form Paving,Concrete Pavement

     

    مقدمه

    روسازی های صلب یا به عبارت دیگر روسازیهای بتنی ، دارای سختی خمشی نسبتا بالایی بوده و بارهای خارجی را با حداقل تغییر شکل روسازی در سطح نسبتًا وسیعی به خاک بستر منتقل می کنند. از طرف دیگر روسازیهای بتنی در جاده های با حجم ترافیک بالا و سنگین ، تونلها و پلها و یا در بارگذاری های سریع و مقطعی ، مانند فرودگاهها ، پارکینگها ، گاراژها ، کف کارخانجات و ... استفاده می شود.  این نوع روسازی ها در صورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت مهار تنش های حرارتی و تنش های اصطکاکی ، از عمر مناسب و توجیه اقتصادی برخوردار می باشند ، کما اینکه امروزه در اکثر کشورهای صنعتی که مشکل کمبود سیمان وجود ندارد ، مورد استفاده قرارگرفته اند . ما انسانها در تمام روزهای زندگی مان دائما با یک تکنولوژی جدید به طور مستقیم در ارتباط هستیم بنابراین همانگونه که دانش ما در حال پیشرفت است باید این توانایی را کسب نماییم که بتوانیم از این مزایا و امکانات استفاده کنیم . روبات ها یک بخش حرفه ای و تکنولوژیکی است که نقش مهمی در جامعه کنونی ما ایفا می کنند . کشورهایی نظیر ژاپن ، ایالات متحده ، آلمان و روسیه تحقیقات زیادی در زمینه روبات های ساختمانی انجام می دهند .

    تکنولوژی روباتیک در آینده در تمام دنیا برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار خواهد گرفت . این روبات های سازنده راندمان و قابلیت تولید و همچنین ایمنی محل ساخت مورد نظر را افزایش می دهد . تحقیقات روبات های ساختمانی در ایالات متحده در دانشگاههایی از قبیل Purdue (دانشگاهی که توجه زیادی به تکنولوژی جدید در زمینه ساخت ماشین آلات عمرانی دارد و در حال ساخت و آزمایش هستند ) صورت می پذیرد . در دانشگاه Texas در Austin  نیز محققان در حال جمع آوری یک سری اطلاعات از روبات ها و ماشین آلات اتوماتیک در زمینه ساخت و ساز های عمرانی هستند .

     

     

    ١-١) تعریف کلی مسئله

    هدف از اجرای روسازی ایجاد یک سطح صاف و هموار با ایمنی کافی برای رفت و آمد وسایل نقلیه می باشد این روسازی باید دارای خصوصیاتی باشد که بتواند علاوه بر تحمل وزن وسایل نقلیه در کلیه شرایط جوی در مقابل عوامل فیزیکی و جوی نیز مقاومت نماید.

    اکثر زمینهای طبیعی در حالت دست نخورده تحمل بارهای وارده از چرخهای وسایل نقلیه از جمله کامیونهای سنگین و هواپیما را نداشته و استفاده از زمین طبیعی برای تحمل این بارها غیر ممکن می باشد.

    از اینرو برای تحمل بارهای سنگین ، بایستی شدت تنشهای وارده را تا حدود مقاومت بستر کاهش داد.  لذا با استقرار لایه های مقاوم بر روی این بستر که به روسازی موسوم است به این خواسته ، دست می یابیم خصوصیات این لایه ها بایستی به گونه ای باشند که علاوه بر ضخامت کافی جهت کاهش تنشهای اعمال شده و انتقال آنها به بستر طبیعی ، در مقابل عوامل جوی و فیزیکی نیز از مقاومت کافی برخوردار باشند .

    در صورتیکه شدت تنشهای کششی حاصل در هر یک از لایه های روسازی از میزان مقاومت کششی مصالح آن لایه بیشتر باشد ، موجبات شکست و ترک خوردگی در آن لایه را فراهم خواهد آورد .

     از عوامل جوی موثر بر روسازی ها می توان میزان رطوبت و تغییرات دما را نام برد. درصورتیکه روسازی در مقابل آب نفوذپذیر باشد ، نفوذ آب باعث کاهش مقاومت رویه و کاهش مقاومت باربری بستر شده و بر اثر تورم ، در برخی خاکها بستر روسازی دچار نقایصی می گردد. [١]

    در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی محققان و دانشجویان در زمینه تمامی روبات ها بررسی و تحقیق می کنند . مرکز تحقیقات تکنولوژی پیشرفته ساخت و نگهداری بزرگراهها در دانشگاه کالیفرنیا – دیویس روی روشهایی برای استفاده از روبات ها در عملیات بزرگراهها با ترکیب تکنولوژی روباتیک برای افزایش ایمنی و بهره برداری متمرکز شده اند . چند شرکت ژاپنی که به Five Big شهرت دارند ، پیش از این روبات های سازنده تک کاره ایجاد کرده بودند . امروزه این روبات ها به ساخت ساختمانها و تعمیرات پل ها و تونل ها کمک می کنند . [٢]

    مثال های فوق نشان می دهد که اتوماسیون ساخت ، یک تکنولوژی جذاب و سودمند است . روبات ها قادر به تولید سازه های با کیفیت بالا هستند و وظایفشان را به خوبی انجام می دهند . با کمک روبات های سازنده پروژه ها سریعتر ساخته می شوند و سود دهی بیشتری دارند و رضایت مشتری را بیشتر جلب می کنند .

    اکثر کارگران فکر می کنند کار کردن در مجاورت روبات ها به آنها آسیب وارد می کند اما این در حالی است که این روبات ها می توانند برایشان بسیار مفید باشند . بخصوص اینکه روبات ها می توانند در محیط های بسیار خطرناک از جمله در مجاورت با مواد رادیو اکتیو و برای کارهای نظامی و برداشت سنگ های سنگین معدن کار کنند . روبات ها به کارگران برای کارآمدی و بازدهی بیشتر کمک کنند .

    روبات های معرفی شده در محیط کاری لزوما به معنی حذف مشاغل نیست بلکه یک نیروی کار با تخصص بسیار بالا هستند .اکثر مردم بطور مستقیم از کار کردن با روبات های سازنده سود زیادی می برند . روبات ها قادر هستند پروژه ها را با کیفیت بیشتر در زمان کمتر نسبت به نیروی انسانی انجام می دهند و همچنین زمانی که ایمنی مورد نظر است ، روبات ها برای خدمت رسانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . [٢]

    انواع مختلف روبات ١ ها از قبیل جرثقیل ها ، دستگاههای جوش ثابت و روبات های تک کاره امروزه در ساخت و ساز ها بکار می روند . در این رساله تکنولوژی های پیشرفته روبات های سازنده بیان می شود و مشخصات و قابلیت های تعدادی از روبات های استفاده شده در زمینه ساخت روسازی بتنی نیز ارائه می گردد .

    برای ساخت روسازی های بتنی دو روش کلی وجود دارد : قالب ثابت و قالب لغزنده . در کشورهای صنعتی که استفاده از روسازی های بتنی از مدت های مدیدی مرسوم است ، این دو روش بسته به شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . هر دو روش نسبت به هم دارای مزایا و معایبی هستند که بایستی در هر پروژه قبل از شروع به آنها توجه نمود . در روش قالب لغزنده تنها کمپانی های محدودی از جمله GOMACO و Wirtgen و Terex هستند که ماشین آلات روسازی یا پرداختگر ١ قالب لغزنده می سازند که در این رساله از این ماشین آلات با نام روبات به جای پرداختگر استفاده می شود . برای ساخت روسازی بتنی به روش قالب ثابت در سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری شده است که از جمله می توان به ابداع و ساخت روبات هایی نام برد که توسط شرکت  Well-Bid ساخته می شوند . با توجه به اینکه در آینده ای نزدیک استفاده از روسازی های بتنی در ایران امری محتمل به نظر می رسد نیاز به آشنایی با این دو روش و شناخت مراحل مختلف اجرا و همچنین مقایسه فنی و اقتصادی این دو روش می تواند بسیار سودمند واقع گردد .

    ١-٢) نیاز به مطالعه در مورد مسئله

    با توجه به مشکلات روسازی های آسفالتی در محور های سنگین ، که اغلب دارای ناهمواری، موج های بلند و متوالی و گاها شکستگی می باشند، کاربرد دال بتنی بعنوان یک لایه مقاوم و با دوام باعث رفع مشکلات مزبور و کاهش دوره تعمیرات نیز خواهد شد.  همچنین با کاربرد روسازی های بتنی، به مرور زمان ، فن آوری و تجربه کافی در این زمینه را فراهم و بستر رقابت جدی برای روسازی های آسفالتی با توجه به افزایش شدید قیمت قیر ایجاد می نماید که در نتیجه موجب ارتقاء کیفی روسازی در شبکه راه ها و کاهش هزینه های تعمیرات می گردد.  از طرفی روند توسعه کارخانه های تولید سیمان در کشور دلیل مناسبی برای معرفی وکاربرد این مصالح در پروژه های راهسازی درون و برون شهری با برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط می باشد.  با وجود قابلیت های این روسازی موانع و محدودیت ها نیز در بخشهای مرتبط گزارش طرح ارائه خواهد شد . [١]

    با توجه به افزایش سطح تولید سیمان در کشور و روند رو به افزایش آن و توجه به اینکه امکان صادرات کامل محصول مازاد سیمان کشور به سهولت میسر نیست ، لازم است در زمینه کاربردهای جدید سیمان در کشور بازاندیشی نماییم تا بتوانیم برای سیمان اضافی موجود در بازار در حال و آینده زمینه مصرف مناسبی فراهم آوریم . یکی از زمینه های کاربرد پر مصرف سیمان ، که در کشور ما از آن استفاده نشده است ، کاربرد سیمان در جاده سازی و به عبارت دیگر احداث جاده های بتنی است . با توجه به عملکرد نامناسب آسفالت در بسیاری از جاده های کشور به نظر می رسد مطالعه و بررسی در این زمینه ضروری باشد.

     

    ارزانی و فراوانی سیمان ، همراه با گران شدن قیر و کیفیت پائین آسفالت جاده ها، این فرصت را بوجود آورده  است تا بتوان بتن راجایگزین (همراه ) آسفالت نمود . با نگاه به تاریخ جاده سازی در جهان و به خصوص در ایران و بررسی کیفیت جاده هایی که از سنگ و ساروج ساخته شده بودند، همگی حکایت از دوام و کارایی آن در شرایط متفاوت آب و هوایی می کرد . امروزه بتن و محصولات آن ، سنگ با اشکال گوناگون ، آسفالت با انواع خواص در احداث جاده ها و خیابان ها، در بزگراهها و پیاده روها، گاه حضوری پایاپای و مکمل هم دارند.

    متاسفانه در کشور ما ایران ، درتمام سالهای سازندگی، بعلت کمبود و گرانی سیمان و همزمان ارزانی و فراوانی قیر ، همراه با سهولت اجرا، باعث گردید تا بجای استفاده صحیح و مناسب از سه عنصر عمده راهسازی، عملا فقط آسفالت را تنها بکار بگیریم . اما واقعیت این است که راهسازی، بدون استفاده از بتن و سنگدانه (شکسته و یا شکل داده ) ناقص و فاقد کارایی است . نتیجه همین است که امروز انواع آسیب ها و نقصان ها را در تمام جاده ها و معابر برون شهری و درون شهری ملاحظه می نماییم .

    روش های ساخت وساز سنتی و همچنین ماشین آلات مرسوم که در حال حاضر در کشور های در حال توسعه و از جمله در کشور عزیزمان بکار می روند بسیار کند و غیر ایمن هستند و بازدهی بسیار پایینی دارند . در سیستم های ساخت روسازی که بیشتر مورد توجه مان است اکثر ماشین آلات روسازی بصورت مکانیکی کار می کنند و خطاهای انسانی در این روشها بسیار به چشم می خورد و دوباره کاری های زیادی باید صورت پذیرد تا یک روسازی با کیفیت مناسب تولید گردد . ضمنا این روش ساخت بدلیل مکانیکی بودن دارای سرعت و دقت پایین  معمولا عملیات ساخت و ساز در زمان بیشتری صورت می گیرند .

    بنا به دلایل ذکر شده در فوق نیاز به ماشین آلات جدید و اتوماتیک که پروژه ها را در زمان کمتر و با دقت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهند ، بسیار ضروری است .

    ١-٣) اثرات مهم مطالعه برمسئله از نظر بهبود آن

    در سالهای اخیر ، کشورهای صنعتی به دلیل ایمنی ، کیفیت و سرعت بالای روش قالب لغزنده کمتر از روش قالب ثابت استفاده می کنند و گرایش به روباتیک کردن پروسه ساخت و ساز که دهه های اخیر در صنعت ساختمان سازی گسترش یافته ، اکنون این امر در زمینه ساخت روسازی بتنی چشمگیر و قابل تامل می باشد . اما در زمینه های اقتصادی با توجه به قیمت بالای روبات های قالب لغزنده که نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری نسبت به تجهیزات قالب ثابت است ، توجیه خاصی توسط دپارتمانها و مراکز علمی و تخصصی بیان نگردیده است . 

     

    Abstract:

    For making concrete pavement are generally two methods :fixed-form and

    slipform .In industrialized countries the use of concrete pavement has long

    conventional,The two methods are used depending on different conditions.

    Compared to both the advantages and disadvantages that before starting any

    project should they be considering .The slipform paving method limited

    companies, including GOMACO, Wirtgen , Terex that  Pavement Machines or

    slipform paver that In this paper with the name of the machine instead of robots

    used paver.

    For Concrete pavement to make a fixed form method in recent years significant

    progress has been That such construction can be devised and named the robots

    that are made by Bid-Well company Result analysis made in this paper,

    Construction of concrete pavement when the concrete plant is capable of

    producing concrete with high volume(At least 100 m³).slipform method is very

    slippery economically more appropriate than a fixed form method, But in

    smaller projects fixed form paving can be more useful.

    From a technical point slip form method always fixed form method is superior

    and speed slipform pavig in ideal conditions (When the plant is capable of

    producing very high volume of concrete)is several times fixed form paving.It

    should be noted that New slipform pavers are able to build pavement in two

    layers and The new series machines are capable of making concrete pavement

    with thickness over 50 cm, too.

    Keywords :

    Slipform Paving,Fixed-form Paving,Concrete Pavement 

  • فهرست و منابع پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی

    فهرست:

    عنوان مطالب                                                                             شماره صفحه

    چکیده :                                                                                                 1

    مقدمه                                                                                                    2

    فصل ١ ز  تعریف مسئله                                                                                 3

    ١-١)  تعریف کلی مسئله                                                                                                    4

    ١-٢) نیاز به مطالعه در مورد مسئله                                                                     6

    ١-٣) اثرات مهم مطالعه برمسئله از نظر بهبود آن                                                      8

    ١-٤) اهداف و فرضیات                                                                                  8

    ١-٥) دامنه اثر مسئله در جامعه علمی و اجتماع                                                        9

    ١-٦) محدودیت ها و چهارچوب پروژه                                                                 10

    فصل ٢ ز  کاوش در متون                                                                              11

    ٢-١) مقدمه و اظهار بکر بودن متون                                                                  12

    ٢-٢) بررسی مقالات                                                                                   13

    ٢-٢-١) ساخت روسازی بتنی                                                                         13

    ٢-٢-١-١) طراحی روساز های بتنی                                                                                   14

    ٢-٢-١-٢) انواع روسازی های بتنی                                                                                    16

    ٢-٢-١-٢-١) روسازی های بتنی غیر مسلح بدون میلگرد انتقال بار                                 16

    ٢-٢-١-٢-٢) روسازی های بتنی غیر مسلح با  میلگرد انتقال بار                                    17

    ٢-٢-١-٢-٣) روسازی های بتنی مسلح درزدار                                                       19

    ٢-٢-١-٢-٤) روسازیهای بتنی مسلح پیوسته                                                         21

     و  

    ٢-٢-١-٢-٥) روسازی بتنی پیش تنیده                                                              23

    ٢-٢-١-٢-٦) روسازیهای بتنی مسلح با الیاف                                                         26

    ٢-٢-١-٢-٧) روسازیهای بتنی انعطاف پذیر                                                          29

    ٢-٢-١-٢-٨) روسازی بتنی بلوکی                                                                    29

    ٢-٢-١-٢-٩) روسازی های بتنی غلتکی                                                              30

    ٢-٢-١-٣ ) درزها                                                                                      32

    ٢-٢-١-٣-١ ) درزهای انقباضی                                                                       33

    ٢-٢-١-٣-٢ ) درزهای انبساطی                                                                       34

    ٢-٢-١-٣-٣ ) درزهای اجرایی ( ساخت )                                                            35

    ٢-٢-١-٣-٤ ) درزهای اعوجاج مفصلی                                                                37

    ٢-٢-١-٣-٥ ) درزهای طولی                                                                          37

    ٢-٢-١-٤ ) ساخت درزها                                                                              38

    ٢-٣) بررسی تزها و پروژه ها                                                                           39

    ٢-٣-١ ) تنشها در روسازیهای بتنی و پارامترهای دخیل در آن                                      39

    ٢-٣-١-١ ) شعاع سختی نسبی دالها در روسازیهای بتنی                                                        40

    ٢-٣-١-٢ ) ضریب واکنش بستر                                                                                        41

    ٢-٣-١-٣ ) تنشهای اصطکاکی                                                                                          43

    ٢-٣-١-٤ ) اثر تغییرحجم در روسازیهای بتنی                                                                     45

    ٢-٣-١-٤-١ ) باز شدگی درز                                                                                           46  

    ٢-٣-٢ ) تنش در فولاد                                                                                46

    ٢-٣-٢-١ ) شبکه آرماتور                                                                              47

    ٢-٣-٢-٢ ) میله های دوخت                                                                          49

    ٢-٣-٢-٣ ) میلگردهای انتقال بار                                                                      50

    ٢-٤) بررسی کتاب ها                                                                                  51

    ٢-٤-١ ) روشهای طراحی روسازی های بتنی                                                            51

    ٢-٤-١-١ ) روش طراحی مکانیستیک                                                                 51

    ٢-٤-١-٢ ) روش PCA                                                                               58

    ٢-٤-١-٣ ) روش آشتو                                                                                 60

    ٢-٥) بررسی کنفرانس ها                                                                              62

    ٢-٥-١) عملیات ساخت روسازی بتنی با روش بی سیم                                                          63

    ٢-٥-١-١) کلیات                                                                                      63

    ٢-٥-١-٢) اهداف مطالعه                                                                                                 69

    ٢-٥-١-٣) هدایت با دوربین های توتال روباتیک                                                                   70

    ٢-٥-١-٤) هدایت با GPS و لیزر                                                                     73

    ٢-٥-١-٥) نواقص ترازهای لیزری                                                                     73

    ٢-٥-١-٦) روش مطالعه                                                                               74

    ٢-٥-١-٧) تجهیزات ساخت روسازی بی سیم مورد نیاز                                              74

    ٢-٥-١-٨) آزمایشات میدانی                                                                          78

    ٢-٥-١-٨-١ ) جاده Coppock Quarry ( خیابان ٣٢٠ )                                          79

    ٢-٥-١-٨-١ ) جاده Ashby ( خیابان ١٧٠ )                                                         80

    ٢-٥-١-٩ ) گزارش نهایی تیم تحقیقاتی                                                                              81

    فصل ٣ ز روش تحقیق                                                                                 85

    ٣-١) روش بکار گرفته شده و دلایل آن                                                                              85

    ٣-٢) دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روش های بکار گرفته                                               86

    ٣-٣) تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی                                                         87

    ٣-٤) برنامه کامپیوتری استفاده شده                                                                  88

    ٣-٥) ارائه مباحث ضروری علمی                                                                      88

    فصل ٤ ز جمع آوری اطلاعات                                                                          90

    ٤-١) مقدمه                                                                                            91

    ٤-١-١ ) نگرش جدید در زمینه ساخت جاده با استفاده از اتوماسیون ماشین آلات

     91

    روسازی

    ٤-١-٢ ) مراحل مختلف ساخت روسازی بتنی                                                        94

    ٤-١-٣ ) خصوصیات روبات قالب لغزنده                                                               94

    ٤-٢) موضوعات مورد نظر                                                                              95

    ٤-٢-١ ) ماشین آلات پخش بتن ( 4000-PS )                                                     95

    ٤-٢-٢ ) ماشین آلات پخش بتن ( 2600-PS )                                                     97

    ٤-٢-٣ ) سیستم IDBI                                                                               99

    ٤-٢-٤ ) روبات 4000-GP                                                                          101

    ٤-٢-٥ ) روبات ١٥٠٠ sp                                                                            105

    ٤-٢-٦ ) ماشین های شیار زدن  و عمل آوری بتن                                                  111

    ٤-٣ ) عملیات روسازی ( عمومی )                                                                                   113

    ٤-٣-١ ) بتن                                                                                          114

    ٤-٣-٢ ) فولاد های مصرفی در روسازی بتنی                                                       119

    ٤-٣-٢-١ ) میلگردهای انتقال بار: ( میلگرد های صاف )                                           119

    ٤-٣-٢-٢ ) میلگردهای دوخت                                                                       122

    ٤-٣-٢-٣ ) میلگردهای تقویتی ( آرماتور های حرارتی )                                                      123

    ٤-٢-٤ ) عملیات بتن ریزی                                                                          125

    ٤-٢-٥ ) عملیات پرداخت                                                                                               126

    ٤-٢-٦ ) شیار زدن رویه روسازی                                                                                     127

    ٤-٢-٧ ) عمل آوری بتن                                                                                                 127

    ٤-٢-٨ ) ساخت درزها                                                                                127

    ٤-٣ ) الزامات ساخت                                                                                 129

    ٤-٤ ) ساخت روسازی بتنی به روش قالب لغزنده                                                    130

    ٤-٤-١ ) کلیات                                                                                       130

    ٤-٤-٢ ) اجرای روسازی با قالب لغزنده                                                              133

    ٤-٤-٣ ) مروری بر روبات قالب لغزنده                                                                               136

    ٤-٤-٤ ) عمل آوری                                                                                                       138

    ٤-٥ ) روسازی به روش قالب ثابت                                                                                    139

    ٤-٥-١ ) قالب ها                                                                                                           144

    ٤-٥-٢ ) شمشه                                                                                                            148

    ٤-٥-٣ ) تحکیم                                                                                      149

    ٤-٥-٤ ) عملیات پرداخت                                                                                               150

    ٤-٥-٥ ) شیار زدن رویه                                                                              150

    ٤-٥-٦ ) عمل آوری بتن                                                                                                 151

    ٤-٥-٧ ) برداشتن قالب ها                                                                            152

    فصل پنجم - تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج                                                                         154

    ٥-١ ) تحلیل اطلاعات ( ارزیابی و مقایسه فنی و اقتصادی ساخت روسازی بتنی به

     155

    روش قالب ثابت و قالب لغزنده )

    ٥-١-١ ) مقدمه                                                                                       155

    ٥-٢) تحلیل اطلاعات ( محاسبه هزینه های اجرای روسازی بتنی )                                 157

    ٥-٣ ) نتیجه گیری در مورد کل تحقیق                                                             170

    ٥-٤ ) کاربردهای عملی و تئوری                                                                     171

    ٥-٥ ) پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده                                                            172

    پیوست شماره (١) روسازی بتنی غیر مسلح                                                          173

    پیوست شماره (٢) روسازی بتنی مسلح درزدار                                                      188

    پیوست شماره (٣) روسازی بتنی مسلح پیوسته                                                                   206

    فهرست منابع فارسی                                                                                  223

    فهرست منابع انگلیسی                                                                                224

    چکیده انگلیسی                                                                                       227

     

    منبع:

     

     

    ١) حسنی، ابوالفضل -"بررسی و مقایسه فنی و اقتصادی رویه های بتنی و آسفالتی" ، وزارت راه و ترابری ١٣٨٤

    ٢) مرتضوی،سید جواد بررسی "ماشین آلات جدید در روسازی (Automated Paving Robot )"، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب دانشکده تحصیلات تکمیلی،دیماه ١٣٨٨

    ٣) علیمردانی ،  حمیدرضا  "تعیین ضوابط کاربرد و اجرای روسازی بتنی در ایران " – پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس تهران

     

    فهرست منابع انگلیسی :

    4. Yang H. Huang,"Pavement Analysis And Design",university of Kentucky

    5. Acpa - "constructing smooth concrete pavement"

    6. Acpa – "Best Practices for Airport Portland Cement Concrete Pavement

    Construction (Rigid Airport Pavement )"

    7. Acpa – "Construction Specification Guideline for Concrete Streets and

    Local Roads"

    8. National Concrete Pavement Technology Center ( CP Tech Center  ) - "

    Concrete Pavement Construction Basics"

    9. National Concrete Pavement Technology Center ( CP Tech Center  )–

    "Integrated Materials and Construction Practices for Concrete Pavement"

    10.Construction Manual  -Chapter 7  –"Concrete Pavements"

    11.Construction Manual  –"SURFACE TREATMENTS AND

    PAVEMENTS"

    12.Norbert Delatte ,"Concrete Pavement Design, Construction, and

    Performance"

    13.Highway Capacity Manual 2000

    14.Christopher M .Maynard  .Robert L .Williams II  .Dennis Irwin "A

    NOVEL APPROACH FOR ROAD CONSTRUCTION USING AN

    AUTOMATED PAVING ROBOT",2005

    15.American Concrete Institute (ACI) Committee 304 (2000) "Guide for

    Measuring, Mixing, Transporting, and Placing Concrete", ACI 304R-00,

    Farmington Hills

    16.American Concrete Institute(ACI )Committee 308 (2000 )"Guide to

    Curing Concrete" ,ACI 308R-01, Farmington Hills, MI

    17.http:..training.ce.washington.edu.wsdot.Modules.07_construction.htm

    18.http:..onlinemanuals.txdot.gov.txdotmanuals.pdm.rigid_pavement_constr

    uction.htm

    19.AASHTO M 148, "Liquid Membrane-Forming Compounds for Curing

    Concrete"

    20.Bradbury, R.D .(1938) "Reinforced Concrete Pavements", Washington,

    DC: Wire Reinforcement Institute.

    21.Concrete Reinforcing Steel Institute (CRSI) (1983) "Construction of

    Continuously Reinforced Concrete Pavements", Schaumburg, IL :

    Concrete Reinforcing Steel Institute.

    22.Delatte, N.J., Safarjalani, M., and Zinger, N.B .(2000) "Concrete Pavement

    Performance in the Southeastern United States", Report No .99247,

    Tuscaloosa, AL :The University Transportation Center for Alabama .

    http..:utca.eng.ua.edu.projects.final_reports.99247report.pdf.

    23.Federal Highway Administration (FHWA) (1990) "Concrete Pavement

    Joints, Technical Advisory", T 5040.30, Washington, DC :Federal

    Highway Administration

    http..:www.fhwa.dot.gov.legsregs.directives.techadvs.t504030.htm.

    24. .Skokie, IL "Concrete Pavement Surface Textures" .SR902P,American

    Concrete Pavement Association.

    25.Tymkowicz, S .and B .Steffes .1997 ."Vibration Study for Consolidation

    of Portland cement Concrete" .Interim Report for MLR-95-4 .Ames, IA :

    Iowa Department of Transportation

    26.Kosmatka, S., B .Kerkhoff, and W.C .Panarese .2002 ."Design and Control

    of Concrete Mixtures" .EB001 .Skokie, IL :Portland Cement Association.

    27.Wirtgen GmbH  -http..:www.wirtgen.com

    28.GOMACO Corporation - http:..www.gomaco.com

    29.James K. Cable, Chris Bauer, Edward J. Jaselskis, and Lifeng Li

    "Stingless Portland Cement Concrete Paving",2004

    30.ACI .2002 ."Guide for Design of Jointed Concrete Pavements for Streets

    and Local Roads" .ACI 325.12R-02 .Farmington Hills, MI :American

    Concrete Institute.

    31.Photios G. Ioannou "3D MACHINE CONTROL (3D-MC)",1999 

پروپوزال در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , گزارش سمینار در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , تز دکترا در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , رساله در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , پایان نامه در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , تحقیق در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , مقاله در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه روش های ساخت روسازی بتنی با رویکرد مقایسه ای قالب لغزنده و ثابت از نقطه نظر فنی و اقتصادی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت