گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها

تعداد صفحات: 77 فرمت فایل: word کد فایل: 2053
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها

    گزارش سمینار کارشناسی ارشد

    رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار

    چکیده 

    محاسبات ابرین[1] اخیرا به عنوان یک الگو برای میزبانی و تحویل سرویس ها بر روی اینترنت پدیدار گشته است. این الگو به این دلیل برای صاحبان مشاغل جذابیت دارد که دیگر نیازی نیست تا کاربران از مدتها قبل  نیازهای خود را مطرح نمایند تا برای پاسخگویی به آنها برنامه ریزی شود، بنابراین یک سازمان می تواند کار خود را با اندازه کوچک آغاز نموده و منابع بیشتر را تنها زمانی اضافه کند که نیاز به سرویس ها افزایش یافته است. علاوه بر این محاسبات ابرین مزایای بسیاری را در اختیار سازمان ها و افراد قرار می دهد. به همین دلیل به سرعت به موضوعی داغ در محیط های دانشگاهی و تجاری بدل شده است و همانطور که انتظار می رود توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید و امروزه با نمونه های متعددی از سرویس دهنده های ابر روبرو هستیم. در این تحقیق نمونه های مختلف را از جنبه های گوناگون شناسایی نموده و مورد ارزیابی قرار دادیم تا بتوانیم در این راه چالش های پیش رو را شناسایی نموده و تا حد امکان راه حل هایی را برای آنها ارائه نماییم. نمونه های مورد بحث در این گزارش انواع مدل های تحویل سرویس از جمله نرم افزار به عنوان سرویس، زیرساخت به عنوان سرویس، داده به عنوان سرویس و غیره را در بر می گیرند. در این تحقیق علاوه بر نمونه های سیستم های محاسبات ابرین، تعدادی از معماری های ارائه شده نیز شناسایی گردیده اند و مزایایی که سیستم های مبتنی بر این معماری ها با خود به همراه می آورند از بعد فنی مورد بحث قرار گرفته اند. تمرکز اصلی  بر روی چالش های مطرح در بحث ترکیب سرویس ها و یکپارچه سازی سیستم ها قرار گرفته و سعی شده است جزئیات مورد نیاز بررسی گردد. در نهایت نتایج حاصل از همین بخش، نمایی از مسیر آینده تحقیق و کارهای بعدی را شکل داده و آن ارائه روشی نوین و مبتنی بر محاسبات ابرین برای مدیریت سرویس های مرکب می باشد. مدیریت صحیح و بهینه سرویس های مرکب از اصلی ترین چالش های مطرح در بحث ترکیب سرویس ها می باشد. در روش ذکر شده محاسبات ابرین به عنوان بستری مناسب حهت پاسخگویی به مشکلات این حوزه به کار گرفته خواهد شد. 

     

    کلمات کلیدی: محاسبات ابرین ، ترکیب سرویس ،معماری سرویس گرا، سرویس وب

     

    1 فصل اول –  کلیات تحقیق

                1.1   مقدمه 

    محاسبات ابرین – به عنوان یک سبک محاسباتی جدید – مفهوم جدیدی است که در اواخر سال 2007 پا به عرصه وجود نهاد. در واقع این مفهوم تعمیمی است بر روی بحث " تغییر بر طبق نیاز " که می گوید در حالیکه نیازهای کاربران تغییر می کند تولیدکننده می بایست سخت افزار، نرم افزار و سرویس های مرتبط با آن نیاز را تامین نماید. امروزه با توسعه سریع اینترنت غالباً نیاز کاربران از طریق اینترنت به تحقق می رسد و همین امر پایه و اساس محاسبات ابرین را شکل داده است. محاسبات ابرین گسترش  یافتهی مفاهیمی چون محاسبات تورین[2]، محاسبات توزیع شده[3] و محاسبات متوازی[4] می باشد.  هدف قابل لمس این سبک نوین فراهم آوردن منابع محاسباتی،ذخیره سازی و ارتباطی به شکلی امن، سریع و البته مبتنی بر سرویس از طریق اینترنت برشمرده شده است.  

    در ادامه به بیان تعریف مسئله و انگیزه ایجاد شده برای قدم گذاردن در راه این تحقیق خواهیم پرداخت و اهداف و دستاوردهای مورد انتظار و همچنین محدوده ی تحقیق را تعیین خواهیم نمود و در انتها ساختار گزارش پیش رو را مطرح می نماییم. 

    2.1 تعریف مسأله 

    جهان محاسباتی  که امروزه با آن روبرو هستیم روز به روز در حال بزرگتر و پیچیده تر شدن است. همانطور که گفته شد محاسبات ابرین نیز در ادامه سبک های دیگر مانند محاسبات تورین با هدفی مشترک معرفی گردید. این هدف مشترک چیزی نیست جز پردازش حجم عظیمی از داده با استفاده از خوشه هایی از کامپیوتر ها. طبق گزارش ارائه شده در ، شرکت گوگل در حال حاضر به لطف محاسبات توزیع شده روزانه بیش از 20 ترا بایت داده خام اینترنتی را مورد پردازش قرار می دهد. تکامل و شکل گیری محاسبات ابرین خواهد توانست این چنین مسائل محاسباتی را به راحتی و به شکلی مناسبتر از طریق سرویس های بنابر تقاضا حل وفصل نماید. از زاویه ای دیگر جهان محاسباتی اطراف ما در حال حرکت به سمت الگوهای " پرداخت برای استفاده "[5] حرکت می کند و همین الگو یکی دیگر از پایه های اصلی محاسبات ابرین را تشکیل می دهد. 

    با توجه به ظهور این سبک محاسباتی نوین، در راستای برداشتن قدم در راه تکامل آن لازم است تا این پدیده به طور کامل شناسایی شده و نمونه های موجود آن تا حد امکان بررسی شوند تا بتوان ضعف ها و کاستی های آن را شناسایی نموده و نسبت به ارائه راه حل برای آنها اقدام نمود. در این گزارش سعی شده است تا از زوایای مختلف، از معماری و مدل های استقرار گرفته تا نمونه ها و چالش های مطرح، محاسبات ابرین مورد بررسی قرار گیرد. 

    3.1 اهداف تحقیق 

    این تحقیق با هدف شناسایی نمونه های متعدد سیستم های محاسبات ابرین و بررسی زمینه های کاربردی آن انجام گردیده تا بلکه با شناسایی نقاط ضعف مشترک و تلاش برای رفع آنها قدمی در راه پیشبرد علم و فناوری برداشته شود. 

    4.1 محدوده  تحقیق 

    تاکنون سبک های محاسباتی گوناگونی ارائه شده اند؛ در این تحقیق هدف بررسی سبک محاسبات ابرین می باشد و سایر سبک های محاسباتی تنها در حد تعریف و معرفی مطرح خواهند شد.همان طور که مطرح گردید هدف این تحقیق به دست آوردن نقاط ضعف و چالش های مهم در این حوزه می باشد ،در این راه به دلیل سابقه کارهای انجام شده در حیطه ترکیب سرویس ها، در این تحقیق نیز تمرکز اصلی را بر چالش چگونگی ترکیب سرویس ها در فضای ابر قرار داده و بنابراین این موضوع محوریت اصلی بحث در بخش چالش ها را تشکیل می دهد. 

    5.1 ساختار گزارش

    ساختار این گزارش به صورت زیر است: 

    در فصل دوم به شرح ادبیات تحقیق می پردازیم و در آن مفاهیم مرتبط و مورد نیاز برای ادامه بحث را مطرح می نماییم. در فصل سوم به معرفی محاسبات ابرین پرداخته می شود و سپس به طور جزئی مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه در فصل چهارم به معرفی تعدادی از نمونه های سیستم های محاسبات ابرین و همچنین ارزیابی و مقایسه این نمونه ها پرداخته می شود و البته زمینه های کاربرد محاسبات ابرین مورد بحث قرار می گیرند. در فصل پنجم ترکیب سرویس و مفهوم یکپارچه سازی سیستم ها در فضای ابر مطرح می شود و جوانب آن مورد ارزیابی قرار گرفته و تعدادی از ابزارهای قابل استفاده در این حوزه معرفی می گردند. در ادامه و در فصل ششم چالش های مطرح در زمینه محاسبات ابرین مطرح گردیده و راه حل های ممکن نیز ارائه خواهند شد. در فصل های بعدی نیز آینده محتمل محاسبات ابرین و همچنین جمع بندی و نتیجه گیری برای کارهای آینده ارائه خواهند شد. 

     

    2 فصل دوم – ادبیات تحقیق 

               

    1.2 مقدمه 

    در فصل قبل به طرح مسئله مورد مطالعه در این تحقیق پرداختیم. از آن جا که برای اصطلاحات موجود در حیطه محاسبات ابرین ممکن است تعاریف متعددی از منابع مختلفی مطرح شده باشد، در این فصل به تعریف مفاهیم اصلی در این زمینه که استفاده از این مفاهیم در این تحقیق بر اساس این تعاریف شکل گرفته است، می پردازیم. برای درک بهتر و دسته بندی، مطالب این بخش به دو قسمت اصلی تقسیم می شوند، مفاهیم مورد استفاده در ترکیب سرویس وب و پروتکل ها و استانداردهای مطرح در این زمینه. در پایان فصل نیز جمع بندی و نتیجه گیری از مطالب مطرح شده بیان می گردد.

    2.2  مفاهیم مورد استفاده در این تحقیق 

    1.2.2 محاسبات تورین[6](  شبکهای)   

    یک شبکه از کلیه قابلیتهای سخت افزاری و نرم افزاری موجود که به صورت یک سیستم جامع و کامل در خدمت مؤسسات تجاری و سازمانها است تا بدین وسیله حداکثر استفاده را از این منابع ببرند. محاسبات تورین یک تکنولوژی جدید فناوری اطلاعات است که عکس العمل سریعتر با هزینه کمتری را در مورد سیستمهای اطلاعات مؤسسات تجاری و حرفه ای ارائه می کند. با وجود محاسبات تورین بنا به تقاضا و جهت برآورده ساختن تغییرات مورد نیاز مؤسسات تجاری و سازمانها ، گروهای مستقل از سخت افزارها و اجزاء نرم افزاری می توانند به این شبکه متصل شده و به ارائه سرویسهای مورد نظر کمک کنند.

    1.1.2.2    مزایای محاسبات تورین

    در مقایسه با دیگر مدلهای محاسباتی از قبیل Client/Server ،Mainframe  یا چند لایه ای (Multi-tier)، هدف سیستمهای طراحی شده و  پیاده سازی شده در روش محاسبات تورین(در حوزه فناوری اطلاعات) ، کیفیت بالای سرویس ها ، هزینه کمتر و انعطاف پذیری بیشتر است.

    کیفیت بالای سرویس ها نتیجه نداشتن نقاط خطای منفرد ، زیرساخت امنیت مستحکم و متمرکز و مدیریت سیاستهای اعمال شده می باشد. هزینه پایین نیز ناشی از افزایش بهره وری از منابع و به طور قابل توجه کاهش هزینه های مدیریت و پشتیبانی است.

    تخصیص منابع سخت افزاری و نرم افزاری به یک وظیفه خاص ، منجر به از بین رفتن ظرفیتهای بهره وری و قابلیت ها می گردد.

    محاسبات تورین امکان استفاده از اجزاء سخت افزاری خاص کوچکتر را فراهم می سازد.بدین وسیله هزینه هر جزء خاص کاهش یافته و انعطاف پذیری بیشتری جهت تخصیص منابع بر مبنای تغییر نیازها را فراهم می کند.  

    شیوه و روش محاسبات تورین رفتار کردن با مجموعه ای از منابعفناوری اطلاعات یکسان در حالت کلی به عنوان یک مخزن و انبار واحد ، و بهره برداری کردن از هر یک از این منابع به عنوان یک نوع مجزا و متمایز می باشد. برای رفع مسائل و مشکلات سیستمهای یکپارچه به همراه منابع پراکنده ، محاسبات تورین یک تعادل بین مزایای مدیریت منابع در دید کلی از یک سو و کنترل هر یک از منابع بطور انعطاف پذیر از سوی دیگر، برقرار می کند. که این منابع مدیریت شده در محاسبات تورین عبارتند از :   

    زیرساخت :  مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها که محیطی را جهت ذخیره داده ها و اجرای برنامه ها فراهم می کنند.

    برنامه های کاربردی : که منطق و جریان فرآیندهای خاص مؤسسات را تعریف می کنند.

    اطلاعات : مفاهیم اصلی در مدیریت تجارت.

    2.1.2.2   اصول هسته محاسبات تورین  

    دو اصل در هسته محاسبات تورین آنرا به طور منحصر به فردی از دیگر روشهای Computing از قبیل Mainframe ، Client/Server یا چند لایه ای (Multi-tier) متمایز می سازد : مجازی سازی و تأمین.  

    با مجازی سازی ، منابع خاص (مانند رایانه ها ، دیسک ها ، اجراء نرم افزاری و منابع اطلاعاتی) به عنوان منابع درهم آمیخته و مشترک جهت دسترسی مصرف کنندگان (از قبیل افراد و برنامه های نرم افزاری) بطور انتزاعی در نظر گرفته می شود.مجازی سازی یعنی شکستن اتصالاتی که به سختی بین ارائه کننده و مصرف کننده (مشتری) منابع برقرار شده است و مهیا ساختن منابع برای سرویس دهی به نیازهای خاص ، بدون اینکه مشتری نگران چگونگی انجام آن باشد.

    تأمین یعنی اینکه ، وقتی مشتری از طریق لایه مجازی سازی نیاز به منبع خاصی دارد ، در پشت پرده ، آن منبع جهت انجام در خواست ،شناسایی شده و به مشتری تخصیص داده شود.تأمین به عنوان بخشی از محاسبات تورین به این معنی است که سیستم تعیین می کند چگونه نیاز مشتری را برآورده سازد در حالیکه عملیات در کل ، به صورت بهینه انجام شود. برای نمونه می توان از Oracle 10g به عنوان تنها DBMS پیشتاز در این زمینه یاد کرد. 

    2.2.2 معماری سرویس گرا 

    معماری سرویس گرا 7 مفهومی جدید نیست و از دهه 90 وجود داشته است، آنچه جدید است توانائی اجرا و عینیت بخشیدن به آن است که به کمک ابزارها و پروتکل های مربوطه میسر شده است. معماری سرویس گرا از دیدگاه های مختلف قابل بررسی است، هر فرد یا ذینفع بر طبق جایگاه خود تصویری از معماری سرویس گرا دارد. برای معماری سرویس گرا تعاریف متنوع و بعضا مختلفی ارائه شده که هر کدام از نگاهی به تبیین خصوصیات آن پرداخته اند، برای درک بهتر این مفهوم و آگاهی از کلیه برداشت ها و نگاه های موجود، در ادامه یکی از تعاریف اصلی و همین طور توصیف آن از دید کمپانی IBM آورده شده است: 

    § سبکی از معماری که از اتصال سست سرویس ها جهت انعطاف پذیری و تعامل پذیری کسب و کار و بصورت مستقل از فناوری، پشتیبانی می کند و از ترکیب مجموعه سرویس های مبتنی برکسب و کار تشکیل شده که این سرویس ها انعطاف پذیری و پیکربندی پویا را برای فرآیندها محقق می کنند[1].  

    v معماری سرویس گرا از نگاه IBM  : رهیافتی برای ساخت سیستم های توزیع شده که  کارکردهای نرم افزاری را در قالب سرویس ارائه می کنند. این سرویس ها هم توسط دیگر نرم افزارها قابل فراخوانی هستند و هم برای ساخت سرویس های جدید مورد استفاده قرار می گیرند، این رهیافت برای یکپارچه سازی فناوری ها در محیطی که انواع مختلفی از سکو های  نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارند ایده آل است .خواص معماری سرویس گرا به این شرح است:

    استفاده از استانداردهای مستقل از فناوری و مورد توافق برای ارائه مولفه های نرم افزاری تحت قالب سرویس.

    معرفی کننده یک روش مشخص و مورد توافق برای تعریف و ارتباط بین مولفه های نرم افزاری.

    امکان استفاده ازمولفه های نرم افزاری منفرد در ساخت دیگر نرم افزارها.

    تقویت کننده رهیافت سرهم بندی اجزاء از قبل تعریف شده برای ساخت نرم افزارها به جای توسعه و پیاده سازی آنها.

                                                 

    § توانایی اتصال به نرم افزار های خارج سازمانی مانند انواع داخلی آن [2].

    3.2.2 سرویس وب 

    یک سرویس وب یک سرویس نرم افزاری است که با یک URL شناخته شده و واسط های عمومی و انقیادهای آن با استفاده از XML توصیف و شناسایی می شود. تعریف آن می تواند توسط سایر سیستم های نرم افزاری کشف شود. این سیستم ها ممکن است با سرویس وب از طریق روشی که در تعریف آن ارائه شده است، با آن تعامل داشته باشند، با استفاده از پیام های بر مبنای XML که از طریق پروتکل های اینترنت منتقل می شوند. بک  مدل سرویس وب شامل سه موجودیت، تأمین کننده سرویس[7]، مخزن سرویس[8]  و مصرف کننده سرویس[9]  می باشد. شکل شماره2 نشان دهنده مدل بیان شده است

  • فهرست و منابع گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها

    فهرست:

     فصل اول –  کلیات تحقیق ................................................................................... 1

         1.1               مقدمه ............................................................................................................................ 2

         2.1             تعریف مسأله .................................................................................................................... 2

        3.1             اهداف تحقیق ................................................................................................................... 3

         4.1            محدودهی تحقیق .............................................................................................................. 3

        5.1             ساختار گزارش ................................................................................................................. 3

    2      فصل دوم – ادبیات تحقیق .................................................................................. 5

         1.2              مقدمه ............................................................................................................................ 6

         2.2           مفاهیم مورد استفاده در این تحقیق ....................................................................................... 6

                1.2.2           محاسبات تورین(شبکه ای) .............................................................................................. 6

                2.2.2            معماری سروی سگرا ......................................................................................................8

                3.2.2             سرویس وب ...............................................................................................................9

                4.2.2            ترکیب سرویس ......................................................................................................... 10

        3.2          پروتکل ها و استانداردها ...................................................................................................... 11

    11 ................................................................................................................... SOAP      1.3.2

    12 ................................................................................................................... WSDL      2.3.2

    13 .................................................................................................................... BPEL      3.3.2

         4.2            جمعبندی مطالب فصل....................................................................................................... 14

    3    فصل سوم – محاسبات ابرین ............................................................................... 15

         1.3             مقدمه ........................................................................................................................... 16

         2.3          محاسبات ابرین چیست؟ .................................................................................................... 17

                1.2.3           تعریف محاسبات ابرین ................................................................................................. 17

         3.3         سیر تکامل سبک های محاسباتی ......................................................................................... 18

                1.3.3          دلایل نیاز به یک مدل جدیدتر ....................................................................................... 19

    پنج

     

                2.3.3           دلیل انتخاب محاسبات ابرین ......................................................................................... 19

                3.3.3          تصویری از کامپیوتر ها و سازمان ها در آینده ....................................................................... 20

         4.3           فواید استفاده از معماری ابرین ............................................................................................. 20

         5.3           اهداف محاسبات ابرین....................................................................................................... 21

         6.3           خصوصیات کلیدی ابر ....................................................................................................... 23

         7.3           مدل های تحویل سرویس (آناتومی ابر) ................................................................................. 24

         8.3            معماری ابر ..................................................................................................................... 27

                1.8.3           مدل لایه ای ............................................................................................................. 27

                2.8.3             معماری CCOA ......................................................................................................... 29

         9.3       مدل های استقرار ............................................................................................................ 33

                1.9.3            ابر خصوصی ............................................................................................................. 34

                2.9.3            ابر عمومی ............................................................................................................... 34

                3.9.3             ابر ترکیبی............................................................................................................... 34

                4.9.3             ابر انجمنی .............................................................................................................. 35

                5.9.3           ابر خاص- منظوره ....................................................................................................... 35

    4       فصل چهارم - نمونه ها و کاربردهای محاسبات ابرین ................................................ 36

         1.4       سرویس دهنده گان اصلی .................................................................................................. 37

     37 ..................................................................................................................... IaaS          1.1.4

    40 .................................................................................................................... PaaS       2.1.4

    41 .....................................................................................................................SaaS       3.1.4

    42 .................................................................................................................... DaaS      4.1.4

    43 .................................................................................................................... HaaS      5.1.4

         2.4           کاربرد محاسبات ابرین ...................................................................................................... 43

                1.2.4         کاربرد در سیستم های فوق مقیاس وسیع ............................................................................ 45

                2.2.4         چه کسانی می توانند از ابر استفاده کنند؟ ............................................................................ 50

    5      ترکیب سرویس و یکپارچه سازی سیستم در فضای ابر ............................................. 52

         1.5        مقدمه .......................................................................................................................... 53

     

    شش

         2.5       ترکیب سرویس ابرین ....................................................................................................... 53

     

                1.2.5          ترکیب سرویس های داخل یک ابر .................................................................................... 54

                2.2.5         ترکیب سرویس هایی از چندین ابر .................................................................................... 54

         3.5       نتیجهگیری .................................................................................................................... 55

                1.3.5        مشکلات روش ها و ابزار های ترکیب سرویس موجود در فضای ابر Error! Bookmark not defined.

    6       چالش های مطرح در حوزه محاسبات ابرین ............................................................ 56

         1.6        چالش های عمومی ........................................................................................................... 57

         2.6       چالش های پیش رو ........................................................................................................... 59

                 1.2.6           خطر نهفته در محاسبات ابرین ........................................................................................ 59

        3.6            مشکلات ابرهای موجود ..................................................................................................... 60

                 1.3.6         گره خوردن کاربران به یک سرویس دهنده خاص ................................................................... 60

                 2.3.6         وابستگی شدید بین مولفه ها ........................................................................................... 60

                 3.3.6            فقدان پشتیبانی از SLA ................................................................................................ 61

                 4.3.6           فقدان پشتیبانی از چند-مستاجری ................................................................................... 63

                 5.3.6          فقدان انعطاف پذیری لازم در واسط کاربری   ....................................................................... 63

    7     نتیجه گیری و کار آینده پیشنهادی .......................................................................64

         1.7            آینده محاسبات ابرین....................................................................................................... 65

         2.7            کارهای آینده ................................................................................................................. 65

                1.2.7       ارائه روشی نوین برای مدیریت سرویس های مرکب مبتنی بر محاسبات ابرین ................................... 65

         3.7          زمانبندی ادامه ی کار ........................................................................................................ 68

    8     مراجع ........................................................................................................... 69

     

    منبع:

     

    [1]             B. Borges, K. Holley, and A. Arsanjani, “Service Oriented Architecture http://searchwebservices.techtarget.com/originalContent/0,289142,sid26_gci1006206,00.h tm,” 2004.

    [2]             T. Freund and T. Storey, “Transactions in the World of Web Services,” 2002.

    [3]             S. Dustdar and W. Schreiner, “A survey on web services composition,” Information Systems, vol. 1, 2005, pp. 1-30.

    [4]             Y. Wang and K. Taylor, “A Model-Driven Approach to Service Composition,” 2008 IEEE International Symposium on Service-Oriented System Engineering, Dec. 2008, pp. 8-13.

    [5]             Google Trends,

    “http://www.google.com/trends?q=Grid+computing%2C+virtualization%2C+cloud+comp uting.”

    [6]             I. Sriram and A. Khajeh-hosseini, “Research Agenda in Cloud Technologies,” Methodology, 2008.

    [7]             L. Wang, G.V. Laszewski, A. Younge, and X. He, “Cloud Computing : a Perspective Study,” Provider, vol. 28, 2010, pp. 137-146.

    [8]             B.P. Rimal, E. Choi, and I. Lumb, “A Taxonomy and Survey of Cloud Computing Systems,” 2009 Fifth International Joint Conference on INC, IMS and IDC, Aug. 2009, pp. 44-51.

    [9]             A. Lenk, M. Klems, J. Nimis, S. Tai, and T. Sandholm, “What’s inside the Cloud? An architectural map of the Cloud landscape,” 2009 ICSE Workshop on Software Engineering Challenges of Cloud Computing, May. 2009, pp. 23-31.

    [10]         Q. Zhang, L. Cheng, and R. Boutaba, “Cloud computing: state-of-the-art and research challenges,” Journal of Internet Services and Applications, vol. 1, Apr. 2010, pp. 7-18.

    [11]         L.-J. Zhang and Q. Zhou, “CCOA: Cloud Computing Open Architecture,” 2009 IEEE International Conference on Web Services, Jul. 2009, pp. 607-616.

    [12]         L. Schubert, “The Future Of Cloud Computing,” Analysis, 2010.

    [13]         “Open CirrusTM - the HP/Intel/Yahoo! Open Cloud Computing Research Testbed https://opencirrus.org/.”

    [14]         D. Lucr, E.K. Jackson, and W. Schulte, “Playing with Fire : Harnessing the Hottest Technologies for Ultra-Large-Scale Systems,” Computer.

    [15]         S. Zhang, S. Zhang, X. Chen, and S. Wu, “Analysis and Research of Cloud Computing System Instance,” 2010 Second International Conference on Future Networks, Jan. 2010, pp. 88-92.

    [16]         K.R. Joshi, G. Bunker, F. Jahanian, A. van Moorsel, and J. Weinman, “Dependability in the cloud: Challenges and opportunities,” 2009 IEEE/IFIP International Conference on Dependable Systems & Networks, Jun. 2009, pp. 103-104.

    [17]         X. Chen, “Cloud Computing Research and Development Trend,” 2010, pp. 93-97.

    [18]         Bernard Golden,

    “http://www.computerworld.com/s/article/9126620/The_case_against_cloud_computing_ part_one,” Computer World. [Online], 2009.

    [19]         W.-tek Tsai, X. Sun, and J. Balasooriya, “Service-Oriented Cloud Computing Architecture,” Current, 2010, pp. 684-689.

    [20]         O. Ezenwoye and S.M. Sadjadi, “TRAP/BPEL: A framework for dynamic adaptation of composite services,” Proceedings of the International Conference on Web Information Systems and Technologies WEBIST 2007, 2007.

    D. Karastoyanova, A. Houspanossian, M. Cilia, F. Leymann, and A.P. Buchmann, “Extending BPEL for Run Time Adaptability,” Ninth IEEE International Enterprise Computing Conference EDOC 2005, IEEE Computer Society, 2005, pp. 15-26

پروپوزال در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , گزارش سمینار در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , تز دکترا در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , رساله در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , پایان نامه در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , تحقیق در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , مقاله در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , پروژه دانشجویی در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , تحقیق دانشجویی در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , مقاله دانشجویی در مورد گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها , پروژه دانشجویی درباره گزارش سمینار سیستم های محاسبات ابرین نمونه ها ؛ کاربرد ها ؛ چالش ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت