پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک

تعداد صفحات: 188 فرمت فایل: word کد فایل: 2028
سال: 1383 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک

    پایان نامه کارشناسی ارشد

    مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی

    چکیده

    با توجه به محدودیت منابع آب ناشی از موقعیت جغرافیایی و وضع اقلیمی کشورمان ، ناگزیر به استفاده بهینه از منابع آب موجود هستیم . یکی از روشهای اساسی و زیربنایی در بهره برداری از منابع آب ، مهار آبهای سطحی می باشد.

    مهار آبهای سطحی و احداث سدهای مخزنی و آببندها و بندهای انحرافی از زمانهای دور مورد توجه مردم کشورمان بوده است . در سالهای اخیر استفاده از جریانهای موجود رودخانه ها همزمان با استفاده از رودخانه ها بعنوان مجرای انتقال آبهای ذخیره شده در سدهای مخزنی ، مجددًا مطرح گردیده و در این زمینه اقدامات و سرمایه گذاریهای بسیاری برای احداث سازه های آبگیری از رودخانه ها انجام شده است . هرچند سرمایه گذاریهای مذکور در این مدت کوتاه ، بسیار ثمربخش بوده و نقش مؤثری در احداث و بهره برداری از تأسیسات آبگیری داشته است ، ولی نسبت به سطح اراضی آبی که با انهار سنتی آبیاری می شوند و حجم آبی که بوسیله این انهارمنتقل می گردند ، بسیار ناچیز می باشند.

    با توجه به موارد فوق و ضرورت بهره برداری هرچه بیشتر از پتانسیل آبهای جاری در کشور ، لزوم تبدیل سیستمهای نامطمئن سنتی به تأسیسات مدرن و مطمئن آبگیری (سدهای انحرافی ) که با رعایت کلیه اصول و ضوابط فنی و اقتصادی طرح می شوند ، احساس می گردید.

    وابستگی شدید اجزاء مختلف سدهای انحرافی به یکدیگر و ضرورت انجام آزمونهای متفاوت و متعدد برای به انجام رساندن طرح سدهای انحرافی ، موجب صرف هزینه و زمان زیادی می گردد. در عین حال عدم وجود استاندارد و شیوه مشخص محاسباتی ، کنترل کارهای انجام شده را با دشواری روبرو می سازد . با توجه به موارد فوق و به منظور کاهش زمان و هزینه های طراحی و افزایش دقت محاسبات و همچنین ارائه شیوه ای واحد برای انجام محاسبات هیدرولیکی و پایداری سرریز و مجرای تخلیه رسوبات سدهای انحرافی ، نیاز به حل خودکار محاسبات هیدرولیکی و پایداری سدهای انحرافی احساس می گردید . در این رساله ، سدهای انحرافی که سرریز آنها به صورت بتنی وزنی احداث می گردند مورد مطالعه و حل قرار گرفته اند . هدف از این رساله و ایجاد بسته های نرم افزاری همراه ، فراهم آوردن مجموعه روشهای مناسب و معتبر علمی – تجربی در طرح و آنالیز سدهای انحرافی و ایجاد تسهیلات در امر طراحی و آنالیز توسط کامپیوتر می باشد.

    فصل اول

    مقدمه

     

    ١- مقدمه

     

    با توجه به محدودیت منابع آب بدلیل موقعیت جغرافیایی و اوضاع اقلیمی کشورمان ، ناگزیر به استفاده بهینه از منابع آب موجود می باشیم . یکی از روشهای اساسی و زیربنایی در بهره برداری از منابع آب ، مهار آبهای سطحی است .

    مهار آبهای سطحی از زمانهای دور مورد توجه مردم کشورها بوده و با احداث آبگیر و بندهایی با مصالح موجود بر روی رودخانه ها و مجاری طبیعی و هدایت آب به داخل انهار سنتی صورت می پذیرفته است .ساخت تأسیسات آبگیری ، قدمتی معادل قدمت تمدن بشری و شروع کشاورزی در جوامع انسانی دارد. سدها و آبگیرهای رودخانه ای همواره در طول تاریخ وجود داشته و در ایران بسیاری از نقاط انتخابی آبگیرها در عصر حاضر مجددا بعنوان محل سدهای بزرگ و کوچک ، انتخاب شده اند. بندهای امیر، فیض آباد، تیلکان ، موان در فارس بر روی رودخانه کر و پل بند شادروان و بند میزان در خوزستان و سد کبارقم و بند گلستان در خراسان از جمله این تأسیسات هستند.

    تأسیسات آبگیری در حقیقت یکی از اصلی ترین اجزا سیستمهای آبرسانی و آبیاری بوده و نقش آنها را می توان همانند نقش قلب در بدن انسان تصور نمود. طبیعی است که هر خللی در آبگیری موجب اختلال در سایر قسمتهای سیستم می گردد. بنابراین یکی از مهمترین اجزا سیستمهای تأمین و توزیع آب تأسیسات آبگیری می باشند. حوادث غیرمترقبه طبیعی (سیلابهای استثنایی ) در طول تاریخ ، موجب از بین رفتن آبگیرها، انباشت رسوبات در سیستمهای انتقال آب و شبکه های آبیاری شده ، تا حدی که موجب سقوط برخی تمدنها شده اند. که از جمله سقوط برخی تمدنهای مختلف مستقر در بین النهرین را می توان نام برد.

    به طور کلی تأسیسات آبگیری به منظورهای مختلف کشاورزی ، صنعتی و مصارف آب شهری در مجاورت رودخانه ها بنا شده و انواع مختلفی دارند. در کلی ترین طبقه بندی ، تأسیسات آبگیری از رودخانه ها به دو دسته ، شامل آبگیرهای بدون سد انحرافی و آبگیرهای همراه با سد انحرافی تقسیم می گردند.

    اقدامات و سرمایه گذاریهایی که تاکنون برای احداث سازه های آبگیری از رودخانه ، انجام شده اگرچه در این مدت کوتاه ، بسیار ثمربخش بوده و بجز موارد استثنایی نقش مؤثری در آبگیری داشته اند، ولی نسبت به سطح اراضی آبی که با انهار سنتی آبیاری می شوند و یا حجم آبی که بوسیله این انهار برداشته می شود بسیار ناچیز می باشد.

     

    با توجه به موارد فوق و ضرورت بهره برداری هر چه بیشتر از پتانسیل آبهای جاری مملکت و لزوم تبدیل سیستمهای نامطمئن سنتی به تأسیسات مدرن و مطمئن آبگیری (سدهای انحرافی ) که با رعایت کلیه اصول و ضوابط فنی و اقتصادی طرح می شوند، احساس می گردد.

    از آنجا که طرح هیدرولیکی و سازه ای سد های انحرافی از گستردگی و تنوع زیادی برخوردار است و تغییر در طراحی قسمتی از سد انحرافی که در ارتباط تنگاتنگ با اجزاء دیگر سد است باعث تغییر و تکرار قسمت اعظم محاسبات برای طرح اجزاء دیگر می شود که وقت و هزینه زیادی را طلب می کند. گستردگی زیاد موضوع که درگیر با مسائل مهندسی آب ، خاک ، سازه و کشاورزی است ، باعث می شود که مجموعه حاضر از کلیتی بسیار برخوردار بوده و چشم انداز گسترده ای را دربرگیرد. و این مجموعه با توجه به محدودیت در تواناییهای فردی ، امکانات و زمان تهیه گردیده که امید است گامی در راستای پاسخگویی به نیازهای علمی ، مهندسی و کاربردی مرتبط با سدهای انحرافی باشد.

    با توجه به مطالب فوق ، هدف از این رساله و ایجاد بسته های نرم افزاری همراه ، فراهم آوردن مجموعه روشهای مناسب و معتبر علمی – تجربی در طرح و آنالیز سدهای انحرافی و ایجاد تسهیلات در امر طراحی و آنالیز توسط کامپیوتر می باشد. مطالب این رساله مشتمل بر نه فصل همراه با یک پیوست می باشد.

    در فصل حاضر سعی شده اهمیت موضوع از لحاظ کاربردی در سطح مملکت توضیح داده شود در فصل دوم معیارهای عمومی طرحهای انحراف آب و وظایف سدهای انحرافی ذکر شده است .

    در فصل سوم انواع روشهای آبگیری از رودخانه معرفی و اجزاء تأسیسات انحراف ، سدانحرافی ، اجزاء اصلی سد انحرافی ، انواع سدهای انحرافی ، محل سدانحرافی ، شرایط محل سد انحرافی ، نیروهای وارد به سد انحرافی ، معایب و محاسن هریک ازانواع سدهای انحرافی ، معرفی و تشریح گردیدند .

    در فصل چهارم به معرفی سرریزهای کنترل شده و بدون کنترل و معرفی استانداردهای مختلف طراحی این نوع سرریزها پرداخته شده ، همچنین به معرفی عملکرد حوضچه آرامش پرداخته شده و نیز فرآیند آبشستگی و کف کنی مورد بررسی قرار گرفته است .

    در فصل پنجم به مقایسه نرم افزارهایی که در شرکتهای طراح و مشاور جهت طراحی و محاسبات سدهای

    انحرافی استفاده می شود پرداخته شده و پارامترهای مورد استفاده و معایب هر یک از آنها بیان شده است .

    در فصل ششم ضمن ارائه الگوریتم کلی برنامه HD-Dam و زیربرنامه های اصلی آن ، توانایی های عمومی و

    اختصاصی آن معرفی گشته اند و استانداردها و مبانی محاسباتی مورد استفاده هر یک از زیر برنامه ها معرفی شده اند.

     

    در فصل هفتم ضمن ارائه الگوریتم کلی برنامه SC-Dam و زیربرنامه های اصلی آن ، توانایی های عمومی و

    اختصاصی آن معرفی گشته اند و استانداردها و مبانی محاسباتی مورد استفاده هر یک از زیر برنامه ها معرفی شده اند.

    در فصل هشتم به صحت سنجی و کاربرد برنامه ها پرداخته شد و همانطور که از مقایسه نتایج برمی آید برنامه ها دقت لازم و کافی در حد مهندسی را برای طراحی قسمتهای مختلف یک سد انحرافی دارا می باشند و همچنین سرعت قابل توجه برنامه ها در مقابل روشهای موجود و امکان سریع مقایسه گزینه های مختلف را نشان می دهد . در  مثال آخر به حل یک مثال عملی پرداخته شده و نتایج با اعداد بدست آمده از دفترچه محاسبات سد انحرافی مزبور مقایسه گشته اند که دقت قابل قبول برنامه ها را نشان می دهند.

    در فصل نهم نیز به نتیجه گیری و پیشنهادات برای کاملتر شدن نرم افزار پرداخته شده است .

    در پیوست الف راهنمای استفاده از برنامه ها تشریح گردیده است .

    امید است که این رساله راه را برای تکامل و گسترش موضوع فراهم آورده باشد.

     

     

    فصل دوم

     

    معیارهای عمومی طرح های انحراف آب از رودخانه

     

    ٢- معیارهای عمومی طرحهای انحراف آب از رودخانه

     

    ٢-١- تعاریف

     

    هر طرح انحراف آب از رودخانه اساسا" به شرایط ویژه محلی پروژه وابسته است . اجزاء متفاوت پروژه های آبی مانند کانالها، لوله ها، تبدیلها، واحدهای تصفیه و غیره که کلاً توسط بشر ساخته می شوند قابلیت استاندارد شدن را دارند ولی تمهیدات انحراف آب مستقیما" با رودخانه در تماس می باشند و بهمین علت استاندارد نمودن آن بسختی صورت می پذیرد. ممکن است آبگیر و سدهای مشابه ای پیدا شود ولی به واقع ندرتا" دو پروژه انحراف کاملا" شبیه با یکدیگر می باشد. با توجه به اینکه در سطح جهان و در طول زمان تجارب مهندسی بسیاری در رابطه با انحراف آب بوجود آمده که برخی ناموفق و برخی از آنها موفق بوده اند می توان مفاهیم کلی و توصیه های عمومی را در این ارتباط به صورت زیر فرموله نمود.[٢٠]

     

    ٢-١-١- تأسیسات آبگیری ، تأسیسات انحراف ، آبگیر

     

    تأسیسات آبگیری ١ : به مجموعه ساختمانها و تجهیزات هیدرومکانیکی که در ابتدای سیستم تأمین آب قرار گرفته و به منظور هدایت جریان مورد نیاز از رودخانه به سیستم انتقال آب طراحی شده اند، تأسیسات آبگیری می گویند. این تأسیسات شامل تأسیسات انحراف آب ٢ و احتمالا"

    بسته به مورد، ایستگاههای پمپاژ با ارتفاع کم ٣ حوضچه های رسوبگیر ثقلی و وسایل اندازه گیری آب می باشد. (شکل ٢-١-a)

    تأسیسات انحراف آب : به سازه ها و تجهیزات هیدرومکانیکی که برای انحراف آب و کنترل

    دبی رودخانه طراحی می شوند تأسیسات انحراف آب می گویند. بطور کلی این تأسیسات شامل آبگیر، سدانحرافی ، مجرای تخلیه رسوبات ، سرریز اضطراری ، مجرای هادی و تمهیدات مهندسی رودخانه (خاکریزها، سیل بندها، اپی ها و حفاظتهای بالادست و پائین دست ) می باشد.(شکل ٢-١-b)

    آبگیر١ : به سازه ها و تجهیزات هیدرومکانیکی که آبرا از منبع آن جذب می نمایند، آبگیر می گویند. در برخی موارد آبگیر بعنوان ورودی چاله پمپاژ ایستگاههای پمپاژ با ارتفاع کم عمل می نماید. واضح است که آبگیر قسمت اصلی هر انحراف آبی از رودخانه است و نیاز به سدانحرافی به مجموعه شرایط خاصی وابسته است . وجود قسمتهای دیگر وابسته به شرایط خاص هر سیستم تأمین آب می باشد. بنابراین شناخت قسمتهای مختلف سیستم های تأمین آب از ضروریات است . 

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    ABSTRACT:

    In order to calculate the stability of diversion dams unifying calculation method for stability, SC[1]

    Dam software package (in windows environment) is developed. This package is prepared using

    Visual Basic programming language. The package consists of various subprograms. When the

    package is used, some windows applications like Microsoft Excel are also employed. Main

    subprograms of SC[1]Dam are:

    . Closed surface and vertical forces calculation (with regard to Green[1]stocks theorem)

    . Calculation of forces (using input data and 1st subprogram's output), it calculates effective

    vertical and horizontal forces in diversion dams, their outcome vector and also the momentum. It

    shows the result tables in Excel.

    . Stability calculation (using defined loading methods, stability safety factor and strain under

    dam's foundation are calculated the result tables will be showed in Excel).

    These are the main outputs of SC[1]Dam and can be used as engineering data by dam designers.

    Key words: stability control 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک

    فهرست:

    - مقدمه                                                                                                              ١

    ٢- معیارهای عمومی طرحهای انحراف آب از رودخانه                                                      ٥

     ٢-١- تعاریف                                                                                               ۶

     ٢-١-١- تأسیسات آبگیری ، تأسیسات انحراف ، آبگیر                                               ٦

     ٢-١-٢- ترکیب بندی سیستم تأمین آب                                                                  ۷

     ٢-٢- وظایف تأسیسات آبگیری                                                                          ٩

     ٢-٣- هیدرولیک آبگیرها                                                                                 ٩

     ٢-٤- ضرورت وجود سدانحرافی در طرح جانمایی آبگیرها                                         ١٠

     ٢-٥- وظایف سدهای انحرافی                                                                            ١٢

    ٣- آشنایی با سدهای انحرافی                                                                                      ١٦

     ۳-١- کلیات                                                                                                         ١٧

     ۳-٢- تأسیسات انحراف                                                                                           ١٧

     ۳-٢-١- اجزاء تأسیسات انحراف                                                                                ١٧

    ۳-٣- سدهای انحرافی                                                                                              ١٨

     ۳-٣-١- اجزاء اصلی سدهای انحرافی                                                                          ١٨

     ۳-٣-٢- انواع سدهای انحرافی                                                                                   ٢٠

     ۳-٣-٢-١- سد انحرافی با سرریز آزاد                                                                          ٢٠

     ۳-٣-٢-٢- سد انحرافی با سرریز دریچه ای                                                                   ٢١

     ۳-٣-٢-٣- سدهای انحرافی مختلف                                                                             ٢١

    ۳-٤- ضوابط کلی طراحی                                                                               ٢٣

     ۳-٤-١- محل سد انحرافی                                                                               ٢٣

     ۳-٤-٢- شرایط محل سد انحرافی                                                                      ٢٣

     ۳-٤-٣- نیروهای وارد به سدهای انحرافی                                                           ٢٤

     ۳-٤-٤- عوامل مؤثر در انتخاب نوع سد انحرافی                                                   ٢٥

     

     

     I

     

     

      

     ۳-٤-٥- تعیین رقوم تاج سد                                                                             ٢٦

     ۳-٤-٦- طول تاج                                                                                         ٢٦

    ۳-٥- جمع بندی                                                                                           ٢٧

    ۴- روشهای طراحی اجزاء سدهای انحرافی                                                                    ٢٨

     ۴-١- طراحی هیدرولیکی سرریز اوجی                                                                        ٢٩

     ۴-١-١- مقدمه                                                                                                      ٢٩

     ۴-١-٢- انواع سرریزهای سدهای انحرافی                                                                    ٢٩

     ۴-١-٣- سرریزهای بدون کنترل                                                                                ٣٠

     ۴-١-٣-١- سرریز اوجی                                                                                         ٣١

     ۴-٢- طراحی هیدرولیکی حوضچه آرامش                                                                    ٣٢

     ۴-٢-١- مقدمه                                                                                                      ٣٢

     ۴-٢-٢- پرش هیدرولیکی                                                                                        ٣٤

     ۴-٢-۳- مقایسه حوضچه های آرامش مستطیلی و ذوزنقه ای                                               ٣٥

     ۴-٢-۴- عمق حوضچه آرامش براساس بلندای هیدرولیکی موجود                                         ٣٦

     ۴-٢-۵- شرایط پایاب                                                                                             ٣٨

     ۴-٣- طراحی تأسیسات در مقابل آبشستگی                                                                    ٤٠

     ۴-٣-١- عمل آبشستگی                                                                                           ٤٠

     ۴-٣-٢- روش مقابله با آبشستگی                                                                                ٤٢

     ۴-٣-٣- محاسبه پارامترهای آبشستگی و طرح لایه حفاظتی سنگپوش                                    ٤٦

     ۴-٤- تراوش در بستر سدهای انحرافی و محاسبه زیرفشار و طراحی دیوار آببند                        ٤٧

     ۴-٤-١- تشریح و مقایسه روشهای محاسبه زیرفشار در سدهای انحرافی                                  ٤٧

     ۴-٤-٢- طرح سد انحرافی روی پی های نفوذپذیر                                                            ۴۷

    ٥- مقایسه نرم افزارهای موجود طراحی سدهای انحرافی                                            ۵۴

     ٥-١- مقدمه                                                                                                         ۵۵

     

     

     II

      

     ٥-٢- نرم افزار Ansys                                                                                          ۵۶

     ٥-٣- نرم افزار ٧٧ WS                                                                                         ۵۷

     ٥-۴- نرم افزار ٢ DAM                                                                                        ٦٠

     ٥-۵- طراحی به کمک صفحات گسترده (نرم افزار Excel )                                              ۶۳

     ٥-۶- نرم افزار 3D Flow                                                                                      ۶۷

    ۶ – معرفی برنامه کامپیوتری طراحی اجزاء سد انحرافی                                           ۶۹

     ۶-١- مقدمه                                                                                                         ٧٠

     ۶-۲- معرفی برنامه طراحی هیدرولیکی سد انحرافی (  HD-Dam )                                   ٧٠

     ۶-۲-١- طراحی سرریز اوجی و حوضچه آرامش                                                            ۷۱

    ۶-۲-۲- استاندارد USBR  جهت طرح سرریز اوجی                                               ۷۲

     ۶-۲-۲-١- هیدرولیک سرریز اوجی بدون کنترل                                                             ٧٢

     ۶-۲-۲-٢- دبی جریان از روی سرریز اوجی بدون کنترل                                                  ٧٥

     ۶-۲-۲-٣- ضریب تخلیه برای سرریز اوجی بدون کنترل                                                  ٧٧

     ۶-۲-۲-٤- سرریزهای اوجی کنترل شده                                                                       ٨٣

     ۶-۲-۳- طراحی هیدرولیکی حوضچه آرامش                                                                 ۸۶

     ۶-۲-٣-١- حوضچه آرامش برای اعداد فرود کمتر از ١.٧٠                                               ٨٦

     ۶-۲-٣-٢- حوضچه آرامش برای اعداد فرود بین ١.٧٠ تا ٢.٥٠                                          ٨٦

     ۶-۲-٣-٣- حوضچه آرامش برای اعداد فرود بین ٢.٥٠ تا ٤.٥٠                                          ٨٧

     ۶-۲-٣-٤- حوضچه آرامش برای اعداد فرود پائین (حوضچه نوع IV اصلاح شده )                   ٩٠

     ۶-۲-٣-٥- حوضچه هایی با اعداد فرود بیشتر از ٤.٥٠                                                     ٩١

     ۶-۲-٣-٦- حوضچه آرامش SAF                                                                              ٩٤

     ۶-۲-۴- محاسبه پارامترهای آبشستگی و طرح لایه حفاظتی سنگپوش                                    ٩٧

     ٦-۲-۴-١- روشن نواک برای تعیین عمق گودال آبشستگی                                                 ۹۸

     ۶-۲-۴-۲- روش نواک برای تعیین ابعاد و ضخامت طول سنگپوش و دیوار آببند                       ۹۸

     

     

      

     ٦-۲-۴-۳- روش سازمان عمران آمریکا برای تعیین اندازه سنگهای سنگپوش حفاظتی                 ۱۰۰

     ۶-۲-۵- برنامه های فرعی Open File ,Save File  ,Save As File   ,New File              ١٠١

    ۷ – معرفی برنامه کامپیوتری کنترل پایداری سد انحرافی                                           ١٠٢

     ۷-١- مقدمه                                                                                                 ١٠٣

     ۷-۲- معرفی برنامه پایداری سد انحرافی (  SC-Dam )                                           ١٠٣

     ۷-۲-١- زیر برنامه XYA                                                                              ١٠٤

     ۷-۲-٢- زیر برنامه  Calculate Uplift                                                             ١٠٤

     ٧-۲-٢-١- روش بلای برای محاسبه زیر فشار در سدهای انحرافی                                ١٠٥

     ٧-۲-٢-٢- روش لین (نظریه خزش وزنی ) برای محاسبه زیر فشار در سدهای انحرافی       ١٠٨

     ۷-۲-٣- زیربرنامه Combo                                                                            ١١٠

     ۷-۲-۳-۱- نیروهای مؤثر بر عناصر سد انحرافی                                                    ١١٠

     ۷-۲-۳-۲- ترکیب بارگذاری                                                                             ١٢٠

     ۷-۲-۳-۳- مبانی آنالیز و فرضیات                                                                      ۱۲۲

     ۷-۲-۳-۴- علائم برای شرایط بارگذاری                                                               ١٢٣

     ۷-۲-۳-٥- پایداری قائم                                                                                   ١٢٧

     ۷-۲-۳-٦- پایداری واژگونی                                                                             ١٢٧

     ۷-۲-۳-٧- پایداری لغزشی                                                                               ۱۲۸

     ۷-۲-۳-٨- آنالیز تنش به روش ثقلی                                                                     ١٣٦

     ۷-۲-۳-۹- سازه سرریزهای دریچه دار سدهای انحرافی                                             ١٣٧

     ۷-۲-۴- زیربرنامه های Open File ,Save File  ,Save As File  ,New File           ١٤٣

    ۸- صحت سنجی و کاربرد برنامه های SC-Dam ,HD-Dam  و توانایی های اختصاصی آنها     ١٤٤

     ۸-١- مقدمه                                                                                                         ١٤٥

     ۸-٢- آزمونها                                                                                                       ۱۴۵

     

     

     IV

     

    ادامه فهرست مطالب

     عنوان                                                                                                    صفحه

     

     ۸-٢- ١-آزمون صحت سنجی زیربرنامه Spillway  Design  در طرح یک سرریز اوجی

     بدون پایه                                                                                                            ١٤٥

     ۸-٢- ٢-آزمون صحت سنجی زیربرنامه Spillway Design،Elements of Nappe- 

    Shaped Crest Profile - در طرح یک سرریز اوجی بدون پایه                                         ۱۴۸

     ۸-٢- ٣-آزمون صحت سنجی زیربرنامه Spillway Design در طرح یک سرریز اوجی پایه دار   ١٥١

     ۸-٢- ٤-آزمون صحت سنجی زیربرنامه Spillway Design در طرح یک سرریز لبه پهن         ١٥٣

     ۸-٢-٥-آزمون صحت سنجی زیربرنامه Protection  در محاسبات حفاظت های

    بالادست و پائین دست                                                                                              ١٥٤

     ۸-٣- کاربرد برنامه ها                                                                                            ١٥٦

     ۸-۴- توانایی های اختصاصی برنامه  HD-Dam                                                          ۱۶۴

     ۸-٥- توانایی های اختصاصی برنامه  SC-Dam                                                           ۱۶۴

     ۸-۶- جمع بندی                                                                                                    ۱۶۵

    ٦- نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                              ١٦٦

     ٦-١- کلیات                                                                                                         ١٦٧

     ٦-٢- کارهای انجام شده در این پایان نامه                                                                      ١٦٧

     ٦-٣- نتیجه گیری                                                                                                 ١٦٨

     ٦-٤- پیشنهادات برای ادامه کار                                                                                 ١٦٨

    پیوست الف - راهنمای استفاده از برنامه ها                                                                     ١٧٠

    مراجع                                                                                                                

      

    منبع:

     

    1- Westergaard. H. M. : " Water  Pressure  on  Dams  During  Earthquakes " . Transactions

     ASCE. Vol.  98.  1933.  .PP. 418 - 433

     2- Harr. M. E. : " Ground  Water  and  Seepage " . McGraw-Hill Book  Co.. New York.  1962

    3- Leliavesky.  Serge  :  " Design  Textbook  in  Civil  Engineering " . (Design  of  Dams  for

     Percolation  and  Erosion).  Vol. III. Chapman  and  Hall  LTD.  1965

    4- Grishin. M. M. : " Hydraulic  Structure" . Translated  from  the  Russain.  Mir  Publishers

     Moscow.  Vol. 1. 1982

    5- Cedergren. Harry. R. : " Seepage , Drainage . and  Flow  Nets " . John  Wiley  &  Sons. Inc.

     . 1968.

    6- Creager. William P. & Justin. Joel D. : " Engineering for Dams" . John  Willey  &  Sons ,

     Inc., Vol. 1 & 2. 1966

    7- Perterka, A.J. : " Hydraulic  Design  of  Stilling Basins  and  Energy  Dissipators " . U.S.

     Bureau  of  Reclamation  Eng.  Monograph No. 25 , 1983 .

     8- Novak, P. and others : " Hydraulic  Structures " . UNWIN  HYMAN , 1990 .

    9- Rahim Kia. A. and  Others  :  " Design  of  Hydraulic  Structures " . Colorado  State

     University. 1987

    10- Punmia . B. C. and  La l. Pande B.B. : " Irrigation  and  Water  Power  Engineering " .

     Standard  Publishers  Distributors .  Third  Edition . 1975

    11- Chow. V.T. : " Open  Channel  Hydraulics " . McGraw _ Hill Book  Co.. New York .

     1959 .

     12- U.S. Bureau  of  Reclamation  : " Design  of Small Dams " . 1977

     13- U.S. Bureau  of  Reclamation  : " Design  Gravity  Dams " . 1976

    14- U.S.  Bureau  of  Reclamation  :  " Canals  and  Related  Structures "  Design  Standards

     No. 3. 1967

    15- Jansen . Robert B. : " Advanced  Dam  Engineering  for  Design  .  Construction . and

     Rehabilitation " . Van  Norested  Reinhold . 1988

     16- Henderson. F.M. : " Open Channel  Flow " . Mac Millan  Company , New York , 1966 .

    17- Geoge . Robert L. : " Low  Froude  Number  Stilling Basin  Design  " . U.S.  Bureau  of

     Reclamation.  Rec_ERC_8_8 . August  1979 .

    18- Buyalski  .  Clark P. : " Discharge  Algorithms  for  Canal  Radial  Gates " . U.S. Bureau  f

     Relamation ,  REC_ERC_83_9 . December 1983 .

     19 – Portland  Cement  Association : " Small  Concrete  Dams " . 1971

     

     20 – Rezvan . Ernest : " River  Intakes  and  Diversion  Dams "  .  Elsevier . 1989 .

    21- Das . Braja M. : " Principles  of  Foundation  Engineering " .  PWS_KENT  Publishing

     Company .  1990

    22- Graf .  Water  Hans  :  " Hydraulics  of  Sediment  Transport " . McGraw_Hill Book

     Company . 1971.

     23-  4 th  ICOLD  Congress ,  1951 .

     24-  16 th  ICOLD  Congress ,  1975 .

     25- British  Hydraulic  Reseach  Association : " Sediment  Control  at  Intakes " , 1995 .

    26- U.S.  Army  Water  Ways  Experimental  station  :  "  Hydraulic  Design  Criteria " ,

    Washington , DC :  US. Department  of  the  Army ,  1959 .

    27- Davis , C.V.and  Sorenson , K.E. : " Hard book  of  Applied  Hydraulics " , MC Graw –

     Hill Book Con. , 3 rd .  Ed. , 1969 .

    28- Water  Resources  Technical  Publications : " Design  of  small  canal  structures " ,

     U.S.Bueau of Reclamation , 1979 .

    29- Rezvan . ernest : " Hydraulic  Engineering " ( Lecture notes ) , Chapter 2 , Technion ,

     Haifa , 1982 .

     30- I . I . Levi , " Intakes  for  hydropower  Plants " , Moscow , 1950 .

     31- Rezvan . Ernest : " Results  of  field  investigations  on  river  diversions " , 1964

     32- I . C . O . L . D : " Lessons  from  dams  Incidents " , Complete  edition , Paris , 1974 .

     

    ٣٣- مرکز آمار ایران : « سالنامه آماری کشور سال ١٣٦٥ » ، وزارت برنامه و بودجه .

    ٣٤- کمالی ، ماشاءالله : « سدهای انحرافی و دهانه های آبگیر » ، شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس امور آبیاری و زهکشی ، آبان ١٣٦٣

    ٣٥- جوان ، محمود – طالب بیدختی ، ناصر و دیگران : « طرح و آنالیز و اجرای سازه های توریسنگی (گابیون «، معاونت امور آب وزارت جهاد سازندگی – دفتر مطالعات آب جاسب کرجی ، چاپ اول – زمستان ١٣٦٩ .

    ٣٦- فرهودی ، جواد : « نیمرخ طولی آب شستگی موضعی درپائین دست حوضچه های آرامش » ، مجله آب ٢، سال

    ١٣٦٣ ، صفحه ١١ تا  ٣٦ .

    ٣٧- افشار ، عباس : « هیدرولوژی مهندسی » ، مرکز نشر دانشگاهی تهران ، چاپ دوم – سال ١٣٦٩ .

    ٣٨- « ضوابط طراحی سازه ای بندهای انحراف » ، سازمان برنامه و بودجه – وزارت نیرو – نشریه ١٩٨- سال ١٣٧٩ .

    ٣٩- افشار ، عباس : « طراحی سازه های هیدرولیکی ,سدهای کوچک » ، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران ، چاپ اول – سال ١٣٦٧ .

     

    ٤٠- بیرامی ، کریم : « سازه های انتقال آب » ، مرکز نشر دانشگاه صنعتی اصفهان ، چاپ دوم – سال ١٣٧٨ .

    ٤١- بیات ، حبیب ا... : « سازه های آبی » ، مترجم ، چاپ اول – سال ١٣٧٣ .

    ٤٢- طاحونی  ، شاپور : « اصول مهندسی ژئوتکنیک جلد دوم » ، موسسه انتشارات پارس آیین ، چاپ چهارم – سال

     . ١٣٧٧

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, رساله در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, مقاله در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و مقایسه نرم افزارهای طراحی سدهای انحرافی و ارائه یک نرم افزار پیشنهادی به منظور طراحی سدهای انحرافی کوچک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت