پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه

تعداد صفحات: 109 فرمت فایل: word کد فایل: 1937
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه

    در این پروژه پس از گفتگو با مدیریت شرکت ،بررسی خواسته ها و نیازهای ایشان ، نحوه عملکرد و رووابط موجود تحلیل سیستم آغاز شد با توجه به اینکه امروزه اینترنت به عنوان یک ابزار نیرومند اطلاع رسانی شناخته شده و روز به روز بر محبوبیت وتعدا  کاربران آن افزوده می شود و ابزار قدرتمندی برای بازیابی و تبلیغ در جهت توسعه فعالیتها در سطح جهان است.پیاده سازی این سیستم تحت شبکه جهانی وب (web application) در نظر گرفته شده است. تا بتواند در هر زمان و مکان حتی در مواقع تعطیلات رسمی خدمات خود را به مشتریان عرضه کند تا آنها بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

    این سیستم همچنین توانایی ارائه خدماتی جهت تسهیل امر مدیریت شرکت را دارد. که توسط آن مدیر       می تواند اطلاعاتی راجع به نحوه عملکرد شرکت ، کارمندان ، مشتریان، و گزارشی از اسناد و مدارک موجود در هر زمان حتی در زمانهای غیر اداری توسط اینترنت داشته باشد.در این سیستم برای نگهداری  تمام اطلاعات اسناد و مدارک به منظور بالا بردن امنیت و سرعت بازیابی آنها  از پایگاه داده SQL Server استفاده شده است. و زبان برنامه نویسی کدها C#.Net و طراحی صفحات   توسط Photoshop می باشد.

     

    واژه های کلیدی :

    Stored procedure,Sql server, Visual Studio.net, Trigger,Class.

    1- مقدمه

     شرحی از سیستم شرکت کامپیوتری فراز رایانه

    در این سیستم خدمات به صورت الکترونیکی عرضه می شود، که سبب صرفه جویی در وقت ، هزینه و یافتن کالاها با قیمت پایین تر نسبت به شرکتهایی با روش فروش غیر اینترنتی و قابلیت مقایسه قیمتها و مشخصات کالاها در کمترین زمان، امکان خرید در آرامش منزل، امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی که به خدمات الکترونیکی مجهز باشد.

    مدیر سایت می تواند از طریق اینترنت به اطلاعات شرکت خود دسترسی داشته باشد و گزارشات متنئوعی از  نحوه عملکرد ، سود و زیان ، اطلاعات کالاهای موجود در شرکت، فروش روزانه ،  کارمندان و ... خود داشته باشد. و همچنین امکان تغییر و بروز رسانی اطلاعات نگهداری شده در شرکت از هر مکان و در هر زمانی امکان پذیر می باشد.

    کاربران می توانند بدون اینکه عضو سایت شوند محصولات شرکت را مشاهده  کنند. و در صورت عضویت در سایت می توانند کالاهای مورد نظر خود را خریداری نمایند و مبلغ  آن را به صورت دلخواه نقد یا اقساط پرداخت نمایندو اطلاعات چک خود را به صورت اینترنتی وارد نمایند که سبب تسهیل امور می شود.

    1-1-تجارت الکترونیکی چیست؟

    تجارت الکترونیکی در درجه اول شامل توزیع، خرید، فروش، بازاریابی و پشتیبانی از محصولات در اینترنت و رایانه می باشد. صنعت فناوری اطلاعات، این نوع تجارت را به عنوان یک پشتیبان در معاملات تجاری به حساب می آورد. معاملات تجاری می توانند شامل انتقال سرمایه، مدیریت تحویل زنجیره ای، بازاریابی اینترنتی، پردازش وجوه ، تبادل اطلاعات الکترونیکی (EDI)، سیستم های مدیریت فهرست بندی و سیستم های جمع آوری اطلاعات به صورت خودکار باشند. این نوع معاملات عمدتاً از فناوری های ارتباطی مانند اینترنت ، شبکه های داخلی، پست و کتاب های الکترونیکی، پایگاههای دادهو تلفن های همراه بهره می برند.

     پیشوند "e" در واژه E-Commerce  مربوط به فناوری و سیستم های بهره گرفته شده است. واژه "تجارت" به انواع تجارت به صورت سنتی دلالت دارد. تجارت الکترونیکی به عنوان مجموعه ای از پردازش های تجاری که روی یک شبکه انجام میشوند تعریف می شود. در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی این نوع تجارت با تجزیه و تحلیل اطلاعات همراه شد. در دهه ۸۰ به دلیل توسعه و استقبال از کارتهای اعتباری، عابربانکها و تلفنبانک، آنها در فهرست بخشی از انواع تجارت الکترونیک قرار گرفتند. هر چند از دهه ۹۰ به این سو، این تجارت شامل سیستم های برنامه ریزی منابع متعهد (ERP)، استخراج و انبار اطلاعات نیز شد. در دوران "دات کام"، تجارت الکترونیکی شامل فعالیتهایی شد که نام " تجارت در وب" نام گرفت که شامل فعالیتهایی مانند خرید کالا و خدمات در اینترنت از طریق پایگاههای اطلاعاتی با ضریب امنیتی بالا  .

    امروزه تجارت در وب گستره بسیار وسیعی از فعالیتهای شغلی و پردازشها، از انجام عملیات بانکی تا سیاست های مالی را در بر گرفته است. وابستگی صنایع پیشرفته به عملیات پردازشی، روند رشد و گسترش سیستمهای پشتیبان را سرعت بخشیده که شامل سیستمهای زیرین، کاربران عادی و میان افزارها می شوند. از این میان می توان به شبکه های با پهنای باند بالا و فیبر نوری، تعدیل کننده[۵] های زنجیره ای، برنامه ریز، ارتباط کاربری، کنترل کننده فهرست ها و حسابهای تجاری اشاره کرد.

     

    1-1-1- عوامل موفقیت در تجارت الکترونیک

    1-1-1-1- جنبه های فنی و سازمانی

    در بسیاری از موارد، شرکت استفاده کننده از تجارت الکترونیکی نه تنها از طریق محصول خود، بلکه با داشتن یک گروه شایسته، خدمات مناسب پس از فروش، ساختار صحیح سازمانی، سیستمهای شبکه ای محکم و یک پایگاه اینترنتی زیبا نجات پیدا می کند.

    عوامل ذکر شده عبارتند از:

    1-  مهیا کردن روشی ساده و با اطمینان جهت پذیرش تغییرات. کارتهای اعتباری محبوب ترین وسایل پرداخت در اینترنت برای ۹۰ درصد معاملات هستند. در گذشته، شماره های این کارت با اطمینان کامل میان مشتری و سازنده به وسیله درگاههای پرداختی مستقل انتقال می یافت. این درگاهها امروزه بیشترتوسط افراد خوداشتغال و درخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر سازندگان امروزی، مبادلات کارت اعتباری را بر روی پایگاه اینترنتی با توافق بانکها و یا شرکتهای تولید کننده این نوع کارتها انجام می دهند.

    2-  طراحی زنجیره ارزشی الکترونیکی که بر خلاف فروشگاههای سنتی، تنها روی افراد صالح تمرکز داشته باشد، فروشگاههای الکترونیکی اگر به درستی طراحی شوند می توانند برای عموم مردم و همچنین متخصصین قابل استفاده باشند.

    3-  تهیه یک پایگاه اینترنتی جذاب. استفاده مناسب از رنگ، تصویر، پویانما، عکس، قلم و فواصل می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

    4- به طور طبیعی، فروشنده در تجارت الکترونیکی بایستی وظایف معمول خود را مانند صداقت در فروش محصول و عرضه آن در صورت وجود، اطمینان در دریافت هزینه حمل و مالیات و رسیدگی به شکایات با تمام توان و به طور موثرانجام دهد. یکی از قابلیتهای منحصر به فرد محیط اینترنت این است که مشتری به اطلاعاتی مافوق آنچه در فروشگاههای سنتی وجود دارند، دسترسی پیدا می کند.
     

    1-1-1-2-  مشتری مداری

    یک سازمان موفق در امر تجارت الکترونیک بایستی تجربه ای خوش و نتیجه بخش به مشتریان خود عرضه کند. چندین عامل این امر را محقق می سازند.

    این عوامل عبارتند از:

    ارزش نهادن به مشتری

    فروشندگان می توانند با همان روش سنتی به وسیله عرضه یک محصول و یا یک سری از آن که باعث به وجود آمدن رقابت میان مشتریان می گردد، به این هدف برسند.

    دانستن تجربه مشتریان

    فروشندگان الکترونیکی این تجربه را با هر تماس با مشتری به صورت فردی در می آید.

    معایب

    سرچشمه این اشکالات عبارتند از:

    قصور در درک مشتری که آنها چرا و چگونه می خرند. حتی یک محصول مناسب و مفید به خاطر درک نادرست از عادات، انتظارات و انگیزه ها می تواند با شکست مواجه شود. تجارت الکترونیک قادر است این مشکل را با تحقیقات متمرکز بازاریابی مانند روش سنتی تا حدودی برطرف کند.

     ناتوانی در پیش بینی عکس العمل محیط. رقیبان چه می کنند؟ آیا آنها نشان های رقابتی و یا پایگاههای اینترنتی قابل رقابت می سازند؟ آیا خدمات تکمیلی خود را انجام می دهند؟ آیا آنها سعی خواهند کرد در پایگاههای اینترنتی رقیبان خود خرابکاری کنند؟ آیا جنگ قیمتها به اتمام خواهد رسید؟ دولت چه اقدامی انجام خواهد داد؟ انجام تحقیق در مورد رقیبان، صنایع و بازار ممکن است تغییرات ناگهانی پیش آمده را همانند تجارت سنتی اعتدال بخشد.

     

    و راه حل اصلی مشکلات شامل:

    استفاده از روش های تشخیص دزدان برای مواردی که محصول گرانقیمت است و سپردن صورتحسابها به فردی لایق.

    مهیا کردن سیتمی برای امن تر کردن محیط معاملات در اینترنت

     

    1-2- مزایای تجارت الکترونیک:

    با بازکردن یک مغازه الکترونیکی در محیط وب، شما این قابلیت را دارید که با هزینه ای کم کالا و سرویس خود را در تمامی نقاط دنیا بازاریابی کنید و به فروش برسانید. در واقع شما مغازه ای دارید که در کل زمان روز و شب باز است و مراجعه کنندگان آن از تمام نقاط دنیا هستند!
     شما بدون وارد کردن واسطه و دلال برای فروش کالا، به طور مستقیم کالای خود را به خریدارها عرضه می کنید.

     کم شدن هزینه های مربوط به اشتباهات، زمان و هزینه های سرباری پردازش اطلاعات، کم کردن زمان مربوط به تکمیل مبادلات تجاری، مخصوصا از تحویل کالا تا دریافت وجه،
     سهولت در وارد شدن به بازارهای جدید، مخصوصا آنهایی که از نظر جغرافیایی دوردست هستند.

     

    1-3- معایب تجارت الکترونیک:

    بحث های زیادی درباره بازداشتن تجارت الکترونیکی صورت می گیرد. در واقع، تجارت الکترونیک راه بیشتری را برای کلاه برداری باز می گذارد. شبکه عمومی اینترنت، به هر کسی اجازه می دهد که کالا و یا سرویسی را سفارش دهند بدون اینکه لازم باشد هویت خود را فاش نمایند.
     حفاظت اموال شخصی بسیار سخت می شود هنگامی که یک کالای نرم در شبکه ای با دسترسی جهانی قرار می گیرد. بعنوان مثال هنگامی که یک آهنگ ساز قطعه ای را در اینترنت برای فروش می گذارد، این قطعه قابل کپی برداری است بدون آنکه آهنگ ساز اطلاعی در این زمینه داشته باشد.

    1-4 - انواع تجارت الکترونیک :

    1-4-1- تجارت Bussiness to Business – BB :

    این نوع تجارت رد و بدل اطلاعات تجاری بین دو تاجر یا دو شرکت می باشد .
    تاجر اول که خود تولیدکننده است و در سایت خود تصویر و توضیحات کالا را قرار داده و امکان برقراری تماس مستقیم خود را با ارائه تلفن ، فاکس ، پست الکترونیک و ... ایجاد می کند .
    تاجر دوم که خریدار است ولی خود مصرف کننده نیست و درنظر دارد این کالا را به تنهایی یا به همراه کالاهای دیگر به مشتری مصرف کننده و به صورت عمده بفروشد .
    خرید و فروش در این سیستم به صورت عمده می باشد .
    ارسال و دریافت پول از طریق سیستم سنتی (عموما بانک ها و از طریق گشایش اعتبار) است .
    حمل وتحویل کالا به روش سنتی (عموما از طریق کشتی ، کانتینر و یا هواپیما ) است .

    1-4-2- تجارت Business to Consumer - BC :

    بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع BC را خرده فروشی تشکیل می دهد . تجارت بین فروشنده و خریدار که در حال حاضر جزو متداول ترین تراکنش ها در حیطه تجارت الکترونیکی بر روی اینترنت است و یک نوع B2C محسوب می شود این نوع تجارت به معنای ارتباط مستقیم مصرف کننده تنهایی با تاجر یا تولید کننده و پرداخت بهای کالا از طریق اینترنت می باشد .
    تاجر یا تولید کننده در سایت تصویر وتوضیحات وبهای کالا را قرار داده و امکان خرید آن را به صورت مستقیم (online) را بری مصرف کننده ایجاد می کند . خرید و فروش در این سیستم به صورت تک فروشی می باشد .

    ارسال و دریافت پول از طریق یک واسطه بنام سیستم بانکی تجاری انجام می شود از سوی دیگر حمل کالا از طریق پست یا توسط خود شرکت انجام می گیرد .


    1-4-2-1 - مزایای تجارت الکترونیک از نوع BC :

    تجارت الکترونیکی یک فناوری برای تغییر است شرکت هایی که از آن به هدف ارتقاء سیستم فعلی خود استفاده می کنند از مزایای آن به طور کامل بهره نخواهند برد . بیشترین امتیازات تجارت الکترونیکی نصیب سازمانهایی خواهد شد که می خواهند روش و ساختار تجارت خود را تغییرداده و آن را با تجارت الکترونیکی همگون سازند . از دید خریداران فروشگاه های الکترونیکی ، مهمترین امتیازاتی که می توان به تجارت الکترونیکی منسوب کرد عبارتند از :

    کاتولوگ و مشخصات کالاها به سهولت قابل دسترسی و مشاهده بوده و مشتری همچنین قادر است بر اساس ویژگیها متعدد (همچون نام ، نوع ، رنگ ، وزن ، قیمت ...) کالای مورد نظر خود را جستجو کند . توضیح کالاها می تواند به همراه تصاویر متعدد بوده و در عین حال می توان شامل تصاویر 3 بعدی نیز باشد که مشتری از زوایای گوناگون کالای مورد نظر را مشاهده می کند .
    کالاها وخدمات می تواند توسط بقیه خریداران نظر دهی شوند و مشتری قادر است از نظرات بقیه خریداران درمورد کالای مورد نظر خود مطلع شوند .

    خرید از فروشگاه می تواند به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته انجام گیرد .
    بعضی از محصولات همچون نرم افزار، کتابهای الکترونیکی ، موسیقی ، فیلم و...) در همان زمان خرید قابل دریافت از سایت فروشگاه هستند .

    کالاها معمولا از فروشگاههای فیزیکی ارزانترخواهند بود(به علت کم بودن هزینه های سربار فروشگاه و زیاد بودن تعداد خریداران ، فشار و استرس از یک فروشگاه فیزیکی ، به هنگام خرید از یک فروشگاه الکترونیکی وجود نخواهد داشت .

    مقایسه انواع گوناگون یک کالای خاص در فروشگاه های مختلف می تواند به راحتی انجام گیرد . فاصله این فروشگاه ها به اندازه یک click است .خریدار قادر است تمام فروشگاه ها را برای یافتن مناسب ترین قیمت برای کالا مورد نظر خود جستجو کند .خریدار پس از انتخاب کالا به سادگی و با فشردن چند کلید قادر به انجام سفارش و پرداخت هزینه ها بوده و بعد از مدت معینی کلای خریداری شده خود را در منزل ریافت خواهد کرد .

    بعد ار دریافت کالا ، اگر مشکلی درکالای دریافت شده موجود باشد ، خریدار می تواند به سایت فروشگاه مراجعه کرده و از امکانات ارجاع کالا استفاده کند .

  • فهرست و منابع پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه

    فهرست:

    مقدمه.................................................................................................................................................

    1

    فصل یکم –تجارت الکترونیک ........................................................................... .............................

    2

    1-1-  تجارت الکترونیکی چیست؟ ‏ ..................................................................................................

    2

    1-1-1- عوامل موفقیت در تجارت الکترونیک.................................................................................

    3

    1-1-1-1- جنبه های فنی و سازمانی.................................................................................................

    3

    1-1-1-2- مشتری مداری ................................................................................................................

    4

    1-2- مزایای تجار الکترونیک ..........................................................................................................

    5

    1-3- معایب تجارت الکترونیک ......................................................................................................

    5

    1-4- انواع تجارت الکترونیک .................................................................................................

    6

    1-4-1- تجارت BB..............................................................................................................

    6

    1-4-2- تجارت BC ...............................................................................................................

    6

    1-5- تجارت الکترونیک در قالب خرید و فروش  .......................................................................

    8

    فصل دوم- پایگاه داده ......................................................................................................................

    9

    2-1- جداول استفاده شده در پایگاه داده ..........................................................................................

    9

    2-2- رویه های ذخیره شده ..............................................................................................................

    19

    2-3- تریگرها...................................................................................................................................

    30

    فصل سوم -  وب سایت .....................................................................................................................

    33

    3-1-  صفحات وب سایت

    33

    3-2- کدهای استفاده شده در برنامه..................................................................................................

    48

    فصل چهارم- جمع بندی و نتیجه گیری .............................................................................................

    102

    منابع و مراجع .....................................................................................................................................

    103

    .

    منبع:

    منابع فارسی :

     

    آموزش C#.net – مهندس امین مولاناپور – 1384

    آموزش SQL Server 2000  در 21  روز – امین مولاناپور – 1382

     

    منابع لاتین:

     

    1.     Developing web Application (MCAD/MCSD)- Microsoft Press-2003

    2.     SQL Server 2000 (MCSE)-Microsoft Press - 2003

    3.     Developing Windows Applications –Microsoft Press -2003

    4.     Wrox.Beginning.ASP.NET.2.0.with.C.Sharp.May.2006

    5.     Wrox - Beginning ASP.NET 2.0 Databases Beta Preview - 2005 –

           (By Laxxuss)

     

    سایتهای اینترننتی:

    1.     www.microsoft.com

    2.     www.asp.net

    www.e-commerce.com.

پروپوزال در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, تز دکترا در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, رساله در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, پایان نامه در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, تحقیق در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, مقاله در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه سیستم خرید و فروش اینترنتی شرکت فراز رایانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت