پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی

تعداد صفحات: 77 فرمت فایل: word کد فایل: 1707
سال: 1394 مقطع: کارشناسی دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی

    پروژه برای دریافت درجه کارشناسی

    در رشته مدیریت صنعتی

     

    چکیده:

    مبحث مدیریت استراتژیک یکی از مباحث نو ظهور در مدیریت است که به شدت مورد اقبال و توجه دانشمندان علم سازمان و مدیریت واقع شده و مهمترین رکن مدیریت دانش, پیاده سازی و اثر بخشی آن می باشد, که شناخت مدیریت دانش به عنوان یک روح حاکم بر اعمال سازمانی برای پیاده سازی آن ضروری است. درآستانه هزاره سوم, مدیریت دانش, به عنوان یک نیاز استراتژیک برای موسسات, سازمانها و نهادهای خدماتی مطرح است, مدیریت دانش تضمین کننده برتری های بلند مدت برای سازمان ها و جوامع و میزان بهره گیری آنها از سرمایه های انسانی, فکری و اطلاعاتی است.

    سازمان ها و نهاد های عصرحاضرباتحولات وتهدیدات گسترده ای در زمینه های مختلف روبروهستند . تضمین وتداوم حیات وبقاء سازمان ها نیازمند راه حل ها وروش های جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری وابداع , خلق محصولات , بستگی زیادی دارد .بسیاری از این مشکلات و موانع توسط کارآفرینان یک جامعه قابل حل می باشد. کارآفرینان به عنوان موتورحرکت توسعه اقتصادی و عامل اصلی ایجادخلاقیت ونوآوری هستند . ازآنجایی که خلاقیت ونوآوری وتوان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگیهای کارآفرینان است وازآنجا که اصولاً خصوصیات روانی افراد (استقلال طلبی , نیاز به پیشرفت , ریسک پذیری و … ) شرایط خاص ومتفاوتی رامی طلبد , لذا شناخت ویژگی های روحی و روانشناسی کارآفرینان بستری مناسب برای جذب ورشد کارآفرینان خواهد بود.قابل ذکر است که هر چه در یک جامعه به ابعاد روحی و روانی کارآفرینان توجه خاص و ویژه ای شود می توان بهتر و سریع تر به توسعه کار و کارآفرینی پرداخت.

    کلیدواژه ها: مدیریت استراتژیک,مدیریت دانش,کارآفرینی,تفکر استراتژیک,ابزار استراتژی,مدیریت راهبردی

    فصل اول

    کلیات تحقیق

     

    مقدمه

    بسیاری از صاحبنظران و محققان از دنیای امروزی به عنوان عصر عدم تداوم یاد می‌کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه‌حلهای گذشته برای مسائل جاری ‌و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه‌ای دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود تا بتوان کالا و خدمات را با حداقل هزینه و با کیفیت برتر متناسب با نیازها و سلیقه‌های مشتری آن گونه که بازارهای جهانی را تسخیر کرده و در این مسابقه‌ی بزرگ پیروزمند باشیم تولید کرد. بنابراین اگر قرار است اقتصادی موفق داشته باشیم نیاز به شرکت‌های موفق در محیط‌های رقابتی داریم و این امر مستلزم داشتن نیروی انسانی پرتوان و خود اتکا است. پرسنلی که دارای روحیه‌ی خلاق و کارآفرین باشد. چرا که آنها دارای ایده و فکر جدیدی هستند وهمیشه در حال خلق روش‌های نوین کار و ارائه ابتکارهای جدید می‌باشند. سازگاری با محیط در حال تغییرات سریع و کسب مزیت رقابتی سازمان ها در این است که آن ها در کالا, خدمات و نظام های خودتحول و نوآفرینی ایجاد نماید, از طریق ایجاد, پرورش و کاربردی نمودن ایده ها, تغییرات در سازمان ایجاد و می توان منحصر به فرد شد . برای این که هر سازمانی بتواند از دیگران متفاوت و متمایز شود, بایستی روی ساز و کارهای منحصر به فرد کار و دائما بتواند با ارائه کالا یا خدمات نو از دیگران متمایز شود. در نتیجه کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و کسب‌وکارهای مخاطره‌آمیز، سوخت موتور اقتصاد و مدرن یک کشوررا فراهم می‌کنندکه این امر باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد. یعنی در هر سازمان اگر بستر کارآفرینی فراهم آید اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود و عامل انتقال فن‌آوری خواهدشد.کارآفرینان عامل شناخت و ایجاد و گسترش بازارهای جدید هستند آنها توان دیدن خلاء بازارها را دارند و فرصت‌ها را خوب شناسایی می‌کنند، به عبارتی کارآفرینی چیزی جز شناخت فرصت و استفاده بهینه از آن نیست.

     

    1-2- بیان مسأله :

    امروزه دانش به عنوان یکی از نیروهای محرک برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است.و به جای نیروی بدنی بر روی نیروی ذهن و فکر هزینه می شود.وقوع انقلاب «تکنولوژی اطلاعات»، شکلگیری جامعه اطلاعاتی و شبکهای و نیز رشد و توسعه سریع تکنولوژی برتر، مخصوصاً در حوزه ارتباطات، کامپیوتر و مهندسی، از دهه ۱۹۹۰الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اساسی کرده است. در نتیجه این تحولات، دانش به عنوان مهمترین سرمایه، جایگزین سرمایههای مالی و فیزیکی در اقتصاد جهانی شده است.

    اگر هدف هر سازمانی را با دیدگاه نئوکلاسیک اقتصاد، حداکثرکردن (سود یا هر چیز دیگر) درنظر بگیریم، وظیفه مدیریت آن است که مقادیری از نهاده ها و ستاده ها را انتخاب کند که سود را بیشینه می سازند. مدیریت برای انجام این وظیفه باید به طراحی و کشف بازارها، ارزیابی کالاها و روشهای تولید و مدیریت فعالانه اعمال کارکنان بپردازد؛ همگی این وظایف نوعی عدم اطمینان را در بر دارند که غلبه بر آن، مستلزم سرمایه گذاری در کسب اطلاعات و دانش است.در غالب تئوری های مدیریت استراتژیک، استفاده سازمان از دانش برای تطبیق مداوم خود با محیط خارجی (بازار، شرایط اجتماعی و سیاسی، ترجیحات مشتری) برشمرده و در برخی دیگر از تئوری ها، دانش به عنوان محصول تولید – و نه منبع تولید – انگاشته شده است(کوداما[1]،1995).

    مطالعات اخیر نشان داده است که بر خلاف کاهش بازدهی منابع سنتی (مثل پول، زمین، ماشینآلات و غیره)، دانش منبع افزایش عملکرد کسب و کار است. آنچه درخور توجه است این مهم است که بازار نیز ارزش دانش و عوامل نامشهود دیگر در فرایند ایجاد ارزش را تشخیص داده است. اخیراً میزان و نسبت این «ارزش پنهان» تغییر کرده است(بونتیس[2]،1999).

    بر این اساس، موفقیت حال و آینده در رقابت بین سازمانها، تا حد کمی مبتنی بر تخصیص منابع فیزیکی و مالی و تا حد زیادی مبتنی بر مدیریت دانش خواهد بود. بنابراین، وظیفه رهبری یک سازمان خلق محیطی برای مدیریت دانش است. به بیان روشنتر، در عصر حاضر چالش پیش روی مدیران آماده کردن محیط مناسب برای رشد و پرورش ذهن انسان در سازمان دانش محور است (بونتیس،1996). بنابراین، اساسی ترین مهارت برای مدیران سازمان های دانش محور «مدیریت دانش» است(کوین[3]،1992).

    با این همه، متأسفانه از آنجائی که ماهیت دانش نامشهود و ناملموس است، آن را توسط هیچ یک از مقیاس های سنتی حسابداری مالی نمی توان اندازه گیری کرد، ریسک «فراموشی» دانش و سایر داراییهای ناملموس سازمان برای مدیران وجود دارد

    می توان گفت مدیران ارشد سازمان ها تنها از ۲۰ درصد دانش موجود در سازمان هایشان استفاده می کنند. درحقیقت، محیط کسب و کار مبتنی بر دانش در بسیاری از کشورهای جهان، مستلزم یک مدل و نامگذاری جدید است که در برگیرنده عوامل ناملموس سازمان باشد. در این وضعیت، رشته نوظهور «سرمایه فکری» توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است(بونتیس[4]،2000).

    دانش همواره مهم بوده و هست اما در حال حاضر مهم تر و جالب تر شده است و آن ناشی از اعمال قدرت دانش برای کسب مزیت رقابتی پایدار است .   مکینتاش(۱۹۹۹)واکول(۲۰۰۳) عوامل زیری را در اهمیت و گرایش به مدیریت دانش شناسایی کرده اند که این عوامل می تواند از عوامل اهمیت بررسی مدیریت دانش در سازمان تامین اجتماعی جهرم نیز محسوب گردند :

    جهانی گرایی و رقابت ، منجر شد تا دانش بعنوان ارزشمندترین منبع استراتژیکی شناخته شود و توانایی سازمان به منظور کاربرد دانش برای استفاده از فرصتهای بازار و حل مسئله مهمترین توانایی آنان گردد.

    اجرای بعضی از استراتژیهای رقابتی منجر به کاهش نیروی کار که دانش ارزشمند را در خود حفظ می کرد شده است .

    زمان لازم برای تجربه و کسب دانش کم شده است .

    ضرورت مدیریت ، پیچیدگی فزاینده و افزایش سرعت تغییر ، نیاز به دانش را برای انطباق الزامی کرده است .

    تمایل کارکنان به بازنشستگی زودهنگام و تغییر فزاینده نیروی کار به از دست دادن دانش منجر شده است .

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

    با وجود اینکه کارآفرینی علم جدیدی است امروزه در تمامی ابعاد توسعه مطرح شده است و مهم‌ترین دستاورد کارآفرینی برای توسعه کشور ایجاد اشتغال و رفاه و ثروت و شناخت فرصت‌های مناسب است و حتی عده‌ای از جامعه شناسان و روان شناسان معتقدند که کارآفرینی می‌تواند به عنوان یک مکانیزم، موجب افزایش بهره‌وری در سازمان شود به طوری که امروزه کشورهای توسعه یافته از یک زاویه‌ی جدید شرکت‌های خود را در یک محیط کاملاً متغیر، پویا نگه داشته‌اند و علت آن کشف و پرورش انسان‌های خاصی است که نقش‌آفرینی می‌کنند و موجب ایجاد بستر موفقیت‌ها می‌شوند.

    شومپیتر معتقد است کارآفرینی نیروی محرک اصلی در توسعه اقتصادی است و تاثیر مستقیمی میان مدیریت استراتژیک و کارآفرینی وجود دارد. چنان که ژاپن بعد از جنگ جهانی، توسعه‌ی خود را مدیون افراد خلاق و کارآفرین می‌داند. ماتسوشیتا به خاطر اعتقاد و اتکای به خود و داشتن روحیه‌ی خودباوری، خلاقیت و کارآفرینی توانست از طریق کارگری در ویتنام و باربری در کارخانه های سیمان به مرحله‌ی مدیریت یکی از موفق‌ترین صنایع ژاپن دست یابد. بنابراین می‌توان ادعا کرد که سازندگی و توسعه‌ی جامعه در گرو افراد و مدیران کارآفرین است که هر چه بتوان در یک جامعه از دیدگاه روان شناسی بر روی کارآفرینان یک سازمان و یا ارگان کار نمود می توان نتایج بهتری را در توسعه کشور مشاهده نمود.

     

    1-4- پیشینه تحقیق :

    با وجود اهمیت کارآفرینی اما متأسفانه بستر مناسب برای رشد کارآفرینی در بیشتر سازمان‌های کشور فراهم نیست و باید زمینه‌ی رشد بیشتری را برای تحقق این امر فراهم کرد.

    با توجه به محدودیت منابع و نامحدود بودن نیاز های انسانی, افزایش جمعیت و رقابت شدید و بی رحمانه در اقتصاد جهانی, بهبود مدیریت تحول  نه یک مدیریت معمولی که این استراتژی یک ضرورت می باشد. بی گمان رشد و توسعه اقتصادی امروزه جوامع مختلف در تحولات  آنها نهفته است.

    در سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که نظرات بسیاری از مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی را به خود جلب کرده است موضوع "مدیریت دانش و کارآفرینی " است. تاریخچه مدیریت دانش به یونان باستان برمی‌گردد. اما در سال‌های اخیر این موضوع با برجستگی بیشتری مطرح شده است. این رشته از دانش بشری ریشه در رشته‌هایی مانند هوش مصنوعی، مدیریت صنایع، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، جامعه شناسی، علوم تربیتی، روانشناسی و اقتصاد دارد. رشد مدیریت دانش و کارآفرینی به عنوان یک راهبرد برای مدیریت درسازمان‌ها به عنوان رویکردی جدید قلمداد می‌شود. رویکرد‌های متعددی تا‌کنون در عرصه مدیریت ظاهر شده اند اما به تدریج پس از اندک زمانی دستخوش تغییر شده‌اند.

    دانش سازمانی و مدیریت کارآفرینی، در دنیای پرشتاب معاصر، فرصت مناسبی است برای سازمان‌هایی که به خوبی آن را نمی‌شناسند وبکار می گیرند. در عین حال تهدیدی جدی برای سازمان‌هایی است که به تحولات محیطی کم توجه بوده و آن را نمی‌شناسند. در حال حاضر، مدیریت دانش و مدیریت کارآفرینی یک مفهوم جدید و پرطرفدار محسوب می‌شود و فرآیندی است که به سازمان کمک می‌کند تا اطلاعات و تخصص‌های مهمی را که قسمتی از حافظه سازمان هستند و معمولاً به یک حالت بدون ساختار در سازمان وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی، توزیع و منتقل نمایند.

    فقدان اعتماد در بین کارکنان یکی از مهمترین موانع انتقال دانش و گرایش به کارآفرینی است. افزایش و تبادل دانش در اثر اعتماد متقابل موجب خلق دانش و کارآفرینی می‌شود. وجود اعتماد در سیستم‌های فرا وظیفه‌ای و بین سازمانی نیز یک عامل ضروری است. زیرا مضایقه در اطلاعات آسیب جدی به خلق دانش خواهد رساند.

    مدیریت دانش یعنی فرآیند استفاده خلاق، مؤثر و کارآمد از کلیه دانش و اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود خود سازمان و یا به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی. به این ترتیب ملاحظه می شود که دانش دارای فکری است که از دارایی های سنتی سرمایه ای مهم تر خواهد بود. برای بدست آوردن توان تبدیل دانش به مزیت رقابتی، سازمان ها بایستی محیطی فرهنگی به وجود آورند که در آن دانش و اطلاعات تسهیم و مدیریت شود و مورد استفاده قرار گیرد. دانش یکی از عوامل تأثیر گذار در کسب مزیت های رقابتی و منابع جمعی است. در سالهای اخیر شاهد ظهور رویکردهای بی شماری در زمینه مدیریت دانش بوده ایم. قدرت دانش یک منبع ارزشمند و مهم برای حفظ میراث ارزشمند، یادگیری موارد نو و تازه، حل مسایل و مشکلات، ایجاد هسته های رقابت و بنیان نهادن موقعیت های جدید برای فرد و سازمان، در حال حاضر و برای آینده است.

    مدیریت دانش رویکرد نظام مند خلق، دریافت، سازماندهی، دستیابی و استفاده از دانش و آموخته ها در سازمان است که در سازمانهای آموزشی به بهبود تصمیم گیری، انعطاف پذیری بیشتر، کاهش بار کاری، افزایش بهره وری، ایجاد فرصت های جدید کسب و کار، کاهش هزینه، و بهبود انگیزه کارکنان کمک می کند. مدیریت دانش یکی از ابزار ها برای مقابله با مسایل جاری سازمان و موضوع مهمی است، زیرا به مهم ترین سرمایه ارزشمند سازمان یعنی سرمایه فکری[5] مربوط می شود.

    مطالعه و بررسی سیر تکاملی مدیریت دانش از گذشته تاکنون، نشان دهنده تغییراتی در نوع و نحوه تفکر بشر است. روزی پول، ثروت و دارایی های مادی نوعی قدرت محسوب می شد، اما در عصر حاضر داشتن فکر فلسفی،  اندیشه نو و نحوه بکارگیری آن در مسیر درست. روزی فقط خروجی و کمیت اهمیت داشت اما امروزه منابع انسانی داخل مجموعه، مدیران، معلمان، دانش آموزان و کیفیت یادگیری یادگیرندگان. در دنیای که رقابت بین سازمان ها بسیار فشرده است بکارگیری ابزارهای مدیریتی و فن آوری پیشرفته و نوین شرط اساسی موفقیت یک سازمان ازجمله یک سازمان آموزشی می باشد. سازمان های آموزشی به دلیل سروکار داشتن با رشد و تحول انسان ها از پویاترین سازمان ها محسوب می شوند. تحول تغییر نیز از خصوصیات بارز عصر کنونی است. برای سازگاری سازمان ها با تغییرات و تحولات جهانی و حفظ بقای آنها آموزش مهارت ها و دانش به کارکنان ضروری است.که رسیدن به این امر جزء با داشتن مدیری که دارای ذهن فلسفی و آگاه  به دانش روز است امکان پذیر نیست.

    در زمانی که مسائل پیش بینی نشده رو به افزایش‌اند، سازمان‌ها باید در ساختارها و فرآیندهایشان تنوع ایجاد کنند. رسمیت سبب کاهش نوآوری می‌شود. کاهش رسمیت، تنوع ایده‌ها و کارآفرینی رفتارهای جدید را تشویق می‌نماید ،وجود ارتباطات و تعاملات غیر‌رسمی نیز به خلق و انتقال دانش کمک می‌کنند. رسمیت موجب از بین رفتن ارتباطات و تعاملاتی می‌شود که برای خلق دانش ضروری‌اند. وجود رسمیت پایین در ساختار سازمانی به اعضا سازمان اجازه می‌دهد که به منظور خلق و انتقال دانش با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند.

  • فهرست و منابع پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی

    فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1-مقدمه  2

    1-2- بیان مسأله : 2

    1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 4

    1-4- پیشینه تحقیق : 5

    1-2-2- فرصتهای کارآفرینانه: 8

    1-5- سوالات تحقیق. 8

    1-6- فرضیات.. 8

    1-7-  اهداف تحقیق. 9

    1-8- روش تحقیق. 9

    1-9-شرح فصول. 9

     

    فصل دوم:

    2-1- کارافرینی: 11

    2-2- مفهوم کار آفرینی: 11

    2-3- انواع کارآفرینی. 12

    2-3-1- کارآفرینی سازمانی. 12

    2-3-1-1- از دیدگاه جانسون،کارآفرینی سازمانی اشکال مختلفی دارد که عبارتند از 13

    2-3-1-1-2- کارآفرینی توزیعی. 13

    2-3-1-1-3- مشارکت صنفی. 13

    2-3-2- کارآفرین (مستقل) 13

    2-3-3- کارآفرین شرکتی. 13

    2-3-4- نوآوری و کارآفرینی سازمانی: 14

    2-4- نوآوری. 14

    2-4-1- نوآوری بنیادی/تکاملی. 15

    2-4-2- نوآوری تدریجی تغییرات.. 15

    2-4-3- نوآوری محصول/فرآیند. 15

    2-4-4- نوآوری اداری/فناوری. 16

    2-5- جانسون اشکال مختلف نوآوری را اینطور بیان می کند. 16

    2-6- مشخصه کارآفرین. 16

    2-6-1-  ویژگی‌های کارآفرینان. 17

    2-6-2- صفات اشخاص کارآفرین. 17

    2-7- مزایا و منافع کارآفرینی. 19

    2-8- نقش کارآفرینی در اشتغال. 19

    2-9- وظایف کارآفرین. 20

    2-10-  انگیزه‌های مهم کارآفرینی. 20

    2-11-  سرچشمه‌ی کارآفرینی. 20

    2-12- نقش‌های کارآفرینان در جامعه. 21

    2-6-2-1- ویژگی های کارآفرینان همواره موفق. 21

    2-13- اهمیت‌ کارآفرینی‌ 23

    2-15- آموزش کارآفرینی. 28

    2-16- فرصت های کارآفرینانه. 29

    2-17- تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک.. 29

    2-18- مدیریت راهبردی. 30

    2-19-  استراتژی. 30

    2-17-1-  مدیریت استراتژیک.. 30

    2-17-2- مزایای مدیریت استراتژیک.. 31

    2-17-3- ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک.. 31

    2-19- فرآیند مدیریت استراتژیک.. 32

    2-21-  موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک.. 33

    2-17-  مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک.. 33

    2-22-   کاربرد مدیریت استراتژیک در تصمیم گیری‌های چند معیاره 34

    2-23- تاریخچه مدیریت دانش... 35

    2-24- دانش... 35

    2-24-1- دانش پنهان اما تعیین کننده 36

    2-25- مدیریت دانش مدیریت سرمایه های پنهان شما 37

    2-25-1 مدیریت دانش چیست.. 38

    2-26 تعریف مدیریت دانش... 40

    2-26-2- تعاریفی که سایر نظریه پردازان از مدیریت دانش ارائه می نمایند ما را در شناخت هر چه بیشتر آن یاری می رساند. 40

    2-27   مفهوم مدیریت دانش... 41

    2-28  علل پیدایش مدیریت دانش... 41

    2-29 انواع دانش... 43

    2-29-1  چهار نوع دانش مشخص شد ه است.. 43

    2-30-  از سوی دیگر دانش را به دو نوع ضمنی و صریح تصور می کنند: 43

    2-31  تعریف مدیریت دانش از طرف برخی از صاحب نظران. 44

    2-32   نیاز به مدیریت دانش... 45

    2-33-    عناصر اساسی مدیریت دانش... 46

    2-34   نقش دانش در مدیریت دانش... 46

    2-34-1  نقش مدیریت در مدیریت دانش... 47

    2-34-2 سرمایه دانش... 48

    2-34-4 اهداف مدیریت دانش... 48

    2-35- فواید مدیریت دانش... 49

    2-36 دانش دو قسمت دارد 50

    2-37 - زنجیره اطلاعات.. 50

    2-38-  روش های مدیریت دانش... 51

    2-39- برنامه‌های مدیریت دانش و روند تولید دانش: 51

    2-39-2-  آموزش مدیریت دانش... 52

    2-39-3 - مدیریت دانش و خدمت مرجع. 53

    2-40  ازاین دیدگاه سه نوع مدیریت دانش وجودارد : 54

    2-40-4- راهبردهای مدیریت دانش... 54

    2-41 - راهبرد دانش... 54

    2-42-  راهبرد مدیریت.. 54

    2-43- گرایش های مدیریت دانش... 55

    2-44- نقش و مهارتهای مدیریت دانش: 56

    2-45-  چالش‌های پیش روی مدیریت دانش... 57

     

    فصل سوم:

    3-1 نتیجه گیری. 59

    3-2- پیشنهادات.. 60

    منابع. 68

     

    .

    منبع:

    - جلالی، س. م. ج، افرازه، ف. و نظافتی، ن. (1386). طراحی و بکارگیری نرم‌افزاری سیستم جامع مدیریت دانش، پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

    2- ذبیحی،محمدرضا،مقدس،علیرضا،(1385)،کارآفرینی از تئوری تا عمل،مشهد، جهان فردا،نما.

    3- عزیزی، شهریار، اسدنژاد،مهدی، زارع میرک آباد، علی، حسنی، سجاد،(1389)،«بررسی و مقایسه مدیریت دانش بین سازمانهای دولتی و خصوصی» ، نشریه توسعه فناوری اطلاعات، دوره2، شماره3،صص 99تا 116

    4- فروزنده، سکینه، شفیعا، محمد علی، سهرابی بابک، رئیسی ، انانی، ایمان، 1388)،«بررسی رابطه میان عوامل موثر بر تسهیم دانش در سازمانهای پروژه محور»، دومین کنفرانس ملی مدیریت دانش

    5- فرهنگی، ع. و صفرزاده، ح. و خادمی، م. (1383). نظریه‌های ارتباطات سازمانی مؤسسه خدمات فرهنگی رسا .

    6- قلیچ لی، بهروز (1388)،مدیریت دانش فرآیند خلق، تسهیم و کاربرد سرمایه فکری در کسب و کارها، چاپ اول،انتشارات سمت.

    7- لاجوردی، ج. و خانبابایی،ع. (1386) . بررسی عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش در تیمهای کاری. فصلنامۀ دانش مدیریت، سال 20، شمارۀ 76، بهار 1386، صص 97 تا116 .

    8- محبی، پروین، (1390)، بررسی رابطه بین تسهیم دانش و نوآوری در سازمان های خدمات مالی؛مورد مطالعه بانک رفاه کارگران (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه شهیدبهشتی، دانشکده مدیریت.

    9- محمدی فاتح، اصغر، سبحانی، محمد صادق، محمدی، داریوش،(1387(مدیریت دانش:رویکردی جامع،موسسه انتشارات و پخش پیام پویش.

    10- مقیمی، محمد، (1383)،«عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمانهای بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی ایران»، فرهنگ مدیریت، سال دوم، شماره هفتم.

    11- مقیمی، محمد، (1383)،«کارآفرینی و عوامل محیطی موثر برآن فرهنگ مدیریت، سال دوم، شماره پنجم.

    12- مهرعلیزاده،ی. (1380). اقتصاد جهانی، تغییرات سازمانی، آموزش و کارآموزی و ایجاد و بهره برداری از مهارت در صنایع. مجلۀ مطالعات مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 2728

    13- میرزابیگی،جهانشاه،(1384)،«انتقال دانش و حفظ مهارت: نیاز پیوسته فرآیند جهانی شدن»، مجله مدیر ساز.

     

     

    14- همتی، محمد؛ محسن اکبرزاده؛ علی فهروندی و سید عبدالرحیم ساداتی ولویی، 1389، تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, تز دکترا در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, رساله در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, پایان نامه در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, تحقیق در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, مقاله در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه تاثیرمدیریت استراتژیک و مدیریت دانش بر کارآفرینی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت