روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج

تعداد صفحات: 114 فرمت فایل: word کد فایل: 1632
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    مقدمه

    در هر سازمانی بدون توجه به نوع هدف، به وسیله کارکنان اموری به اجرا در می‌آید که در نهایت به‌صورت مجموعه‌ای که ماحصل سرمایه‌گذاری است شکل می‌گیرد. بدینسان نتیجه کار اعضاء به‌صورت منسجم متجلی می‌شود. در سازمان‌ها و مؤسسات هر کاری نیازمند مهارت‌ها و به‌کارگیری دانش‌های در رابطه است. سازمان‌ها با توجه به این نیاز، شرایط احراز شغل نیروی انسانی خود را تهیه نموده و به گزینش می‌پردازند. هر چند در بدو استخدام نیروی تازه وارد در سازمان، با شغل خود انطباق کیفی دارد ولی اگر مدیریت آنها را کارآموزانی مستعد تلقی نکند، نخواهد توانست در پروراندن آنها اقدام نموده و در نتیجه از نیروی انسانی مفید برخوردار گردد. چرا که محبوس نگهداشتن تجارب و مهارت‌های شغلی افراد، روح تعالی و رشد را در اعضاء خفه کرده و موجبات سد تحرک و پویایی آنها را فراهم می‌کند (عسگریان، 1370، ص 55).

    با اجرای برنامه‌های آموزشی در سازمان‌ها می‌توان به رشد نیروی انسانی کمک کرد. آموزش تنها وسیله همگام شدن با تغییراتی است که در گذر زمان ایجاد می‌شود. تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و پیشرفت علم و تکنولوژی نیازهای آموزشی گوناگونی را به سازمان‌ها تحمیل می‌کند.

    برنامه‌های آموزشی را تنها هنگامی باید طراحی و اجرا کرد که مطمئن باشیم می‌تواند به حل مشکلات، کمک مؤثری بنماید، بنابراین، عاقلانه‌ترین راه برای تصمیم‌گیری درباره مسائل مربوط به آموزش کارکنان باید براساس بررسی و مطالعه کامل کل سازمان باشد. با شناخت سازمان و مسائل موجود در آن خواهیم دانست که آموزش کارکنان چگونه می‌تواند به ما در رفع این مشکلات کمک کند(سعادت، 1381، ص 176).

    بر این اساس، اولین قدم در تجویز آموزش برحسب داده‌های نیاز‌سنجی که به وسیله پرسشنامه‌ها و مشاهدات به دست می‌آید صورت می‌گیرد(عسکریان، 1370، ص 57).

     

      بیان مسأله

    علوم مختلف در چنددهه اخیر بیش ازهر دوران دیگر در طول تاریخ بشر پیشرفت کرده‌اند، تکنولوژی به طور مداوم و باشتابی بی مانند در حال تحول و پیشرفت است. لازمه ماندگاری، دوام و بقاء سازمانها در عرصه تحولات پرشتاب امروز، توجه به آموزش است. تحولات پرشتاب در مراکز آموزشی بیشتر از سازمانهای دیگر بوده است به این ترتیب رهبران مراکز آموزشی باید عادتها، رویه‌ها و روشها را محک مجدد زده و با نگاهی نقادین به راهیابی بهتر در این زمینه ها بپردازند (میر کمالی، 1386، ص 12).

    ماندگاری سازمانهای آموزشی تابعی است از تغییرپذیری آنها به عنوان مثا ل در بحثها ی برنا مه ریز ی درسی باید روشها ی تد ریس به نحو مطلو ب تغییر کند تا بتواند سطح یا دگیری شا گردان رانسبت به  بیان دیگر افزایش روز افزون دانش‌آموزان، دگرگونی و تحول در یافته‌های علمی، انفجار دانش، انفجار ارزشها، نابرابری در خصوص دسترسی به آموزش، تنگنای مالی ، عدم آموزش پذیری، عدم مسئولیت پذیری و همه عوامل تإثیرگذار دیگر در مراکز آموزشی توجه به اهمیت کیفیت این مراکز را روز افزون می‌کند(الوانی 1383، ص26).

    به طور کلی حیاتی‌ترین و حساس‌ترین نهادها پس از نهاد خانواده، مدارس می‌باشند. و چنانچه مدارس که به عنوان یک نهاد صد در صد انسانی هستند، رسالت خویش راانجام دهند بدون تردید نسلی خلاق، به دور از وابستگی، مسئولیت‌پذیر و... خواهیم داشت. بنابراین مدیران امروز در محیطی پویا و متحول کار می‌کنند. لذا بهره‌گیری از اندیشه‌های نوین و روشهای اثر بخش مدیریت برای فرد، سازمان و جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر می‌باشد.

    کی یروهنی[1] (1999) وظایف آموزش وپرورش را به شرح زیر ذکر نموده‌اند.

    1- وظایف آموزشی 2- وظایف پرورشی 3- وظایف انتشاراتی 4- وظایف رشد حرفه‌ای -    -5- وظایف خدماتی

    لازمه تحقق رسالتها و وظایف مذکور وجود یک رهبر آموزشی مطلوب است. رهبر آموزشی از سایر رهبریها از حساسیت بیشتری برخوردار است. علاقه‌مند (1380، ص 92) بر این باور است که مهمترین و حیاتی‌ترین و اصلی‌ترین مدیریت و رهبری همانا مدیریت و رهبری نظام آموزشی به ویژه نظام آموزش و پرورش است ایشان معتقد است اگر رئیس جمهور خوب قاضی خوب، پلیس خوب، معلم خوب می‌خواهیم نیازمند رهبران آموزش خوب هستیم چرا که هر کس به نوعی از مدرسه فارغ التحصیل می‌شود. باز خورد مدرسه به کل جامعه‌ می رسد.

    حال این سؤال مطرح می‌شود چگونه می‌توان رهبران آموزشی مناسبی تربیت کرد؟ تا اداره مدارس را به نحو مطلوب انجام و اهداف و رسالتهای آموزش و پرورش را محقق سازند؟ پاسخ در یک کلمه نهفته است آن هم آموزش است. آموزشی که در آن چهارستون یادگیری چگونه دانستن، چگونه انجام دادن، چگونه با دیگران زیستن و چگونه شدن لحاظ شده باشد (مشایخ،1377).

    اما بر چه اساسی باید آموزشها ارائه شود؟بر اساس نیازها. یعنی با توجه به اهداف آتی سازمان می توان نیازهای آموزشی را تشخیص داد و برای طراحی دوره های آموزشی اقدام نمود.تغییرات سطح دانش ومهارت افراد سازمان به طوری که بتوانند وظایف و مسئولیتهای خود را به نحو احسن انجام دهند تنها در صورتی امکان پذیر است که نیازهای آموزشی آنها تشخیص داده شود (سعادت،1385ص86). 

    فتحی واجارگاه (1379، ص، 36) در مطالعه‌ای مهمترین عامل‌تربیت مدیران را تأمین نیازهای مطلوب آموزش برای آن ذکر نموده است. نیاز فاصله وضع موجود و وضع مطلوب است. اگر این فاصله به درستی برای مدیران تعیین و تعریف شود اهداف مدیریت محقق خواهد شد.

    عسگریان (1379 ، ص 56) در باب اهمیت و ضرورت آموزش، پویایی در سازمان را در گرو توجه به رشد و تعالی نیروی انسانی دانسته و می‌گوید: ادامه حیات سازمانی به گونه‌های مختلف رهین آموزش است. چرا که آموزش تنها وسیله همگام‌ شدن با تغییرات سریع سازمان در شئون مختلف است.

    با توجه به آنچه گفته شد ، آموزش کلید اساسی تحقق رسالت های رهبران آموزشی است، زیرا انسان هر چه بیشتر آموزش ببیند و تربیت شود، به همان میزان امکان سوددهی وی برای خود، سازمان مربوطه ، جامعه ملی و جهانی بیشتر خواهد شد البته آموزش موثر و مفید در بشر با نیاز سنجی منطقی امکان پذیر است. بدین ترتیب پژوهش حاضر در پی شناسایی و  بررسی نیازهای آموزشی مدیران دوره متوسطه آموزش و پرورش شهرستان کرج می باشد.

     

     اهمیت پژوهش

     توجه به نقش آموزش، در رابطه با بکارگیری منابع مادی مشخص می‌کند که نیروی انسانی در هر سازمانی اساس کار است و این انسان‌ها هستند که می‌توانند در پایایی حرکت و ازدیاد عایدی مؤثر گردند. در این رابطه کافی است که از چشم‌اندازی محدود به جوامع جهان سوم نگاه کرده و دریابیم که علت ضعف دستیابی به سود خواسته در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی چیست؟ چرا اغلب اینگونه کشورها، با بکارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته نمی‌تواند، به نیمه راه سوددهی جهان صنعتی نزدیک شوند؟ چرایی را در ضعف کیفی نیروی انسانی باید جستجو کرد. با وجود این ضعف کیفی، هنوز در نمودار سازمانی اغلب واحدهای تولیدی اینگونه جوامع جای واحد آموزش خالی است؛ و اگر زمانی از مدیریت نیروی انسانی که مسئول آموزش است سخن به میان آید، اغلب کارمندگزینی را با کمی روابط انسانی در ذهن تداعی می‌کند. غافل از اینکه، رشد انسانی را با رشد فعالیت‌های اقتصادی، ارتباطی تنگاتنگ است و تولید با کیفیت نیز به انسان‌های کارآمد نیاز دارد. بدین جهت باید بخشی از سرمایه‌گذاری تولیدی، در سرمایه‌گذاری آموزشی خلاصه شود، اما متاسفانه آموزش در مفهوم سرمایه‌گذاری برای عاملین اقتصادی هزینه مصرفی قلمداد می‌شود. پس چه باید کرد؟

    نیروی انسانی را به مفهوم واقعی باید آموزش داد. آموزشی مداوم و مستمر، آموزش‌های هدفدار، بررسی نیازها و محسوب داشتن برنامه‌های آموزشی، در شرح وظایف مدیران و بالاخره واحد آموزشی قوی به وجود آوردن (عسگریان، 1370، ص 69).

     

     

    اهداف تحقیق

    هدف کلی:

    شناخت و بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج.

    هدف‌های ویژه:

    بررسی و شناخت نیازهای مربوط به برنامه‌ریزی درسی.

    بررسی و شناخت نیازهای مربوط به انجام امور دانش‌آموزان.

    بررسی و شناخت نیازهای مربوط به انجام امور کارکنان آموزشی.

    بررسی و شناخت نیازهای مربوط به برقراری ارتباط میان مدرسه و جامعه.

    بررسی و شناخت نیازهای مربوط به فراهم‌سازی تجهیزات و تسهیلات.

    بررسی و شناخت نیازهای مربوط به انجام امور اداری و مالی.

     

    سؤال‌های تحقیق

    سؤال کلی:

     نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج کدامند؟

    سؤال‌های ویژه:

    1. نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج در زمینه برنامه‌ریزی درسی چیست؟

    2. نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج در زمینه انجام امور مربوط به دانش‌آموزان چیست؟

    3. نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج در زمینه انجام امور مربوط به کارکنان آموزشی چیست؟

    4. نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج در زمینه برقراری ارتباط میان مدرسه و جامعه چیست؟

    5. نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج در زمینه فراهم‌سازی تجهیزات و تسهیلات چیست؟

    6. نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج در زمینه انجام امور اداری و مالی چیست؟

     

    تعاریف نظری مفاهیم

    نیاز: فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب(فتحی واجارگاه، 1377، ص 84).

    نیاز آموزشی: تغییرات مطلوبی که در فرد یا افراد یک سازمان از نظر دانش، مهارت یا رفتار باید به وجود آید تا فرد یا افراد مزبور بتواند وظایف و مسئولیت‌های مربوط به شغل خود را در حد مطلوب و قابل قبول و منطبق بر استانداردهای کاری انجام داده و در صورت امکان زمینه‌های رشد و تعالی کارکنان را در ابعاد مختلف به وجود آورند(ابطحی، 1373، ص 17).

    برنامه‌ ریزی درسی: برنامه‌ریزی فعالیت‌های یاددهی – یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار یادگیرنده، و ارزیابی میزان تحقق این تغییرات(مشایخ، 1379، ص 9).

    امور دانش‌آموزان: امور دانش‌آموزان مکمل فعالیت‌های آموزشی است. وظایف و خدمات اداری و سرپرستی امور دانش‌آموزان عبارتند از: 1. پذیرش، ثبت‌نام، گروه‌بندی کودکان و نگهداری آمارهای حضور و غیاب، سوابق و اطلاعات شخصی و تحصیلی دانش‌آموزان 2. شناسایی توانایی‌ها، علایق و نیازهای کودکان و پرورش آنها(علاقه‌بند، 1378، ص 77).

    امور کارکنان آموزشی: کار و فعالیت مؤثر هر نظام آموزشی مستلزم تأمین افراد شایسته و واجد شرایط است. معلمان، راهنمایان آموزشی و مشاوران از جمله افرادی هستند که نقش‌های مهمی در نظام آموزش و پرورش ایفا می‌کنند. مدیران آموزشی با بهره‌گیری از شایستگی‌های فردی و تخصصی معلمان، مشاوران و راهنمایان آموزشی، می‌توانند به پیشرفت فعالیت‌های آموزشی و افزایش بازدهی مدارس کمک کنند(علاقه‌بند، 1378، ص 77).

    ارتباط مدرسه و جامعه: نظام آموزشی به‌منظور تحقق هدف‌های چند بعدی جامعه برپا شده است و مدارس در خدمت نیازهای اجتماع هستند. از این رو، برقراری روابط مؤثر میان مدرسه و جامعه امری طبیعی به‌نظر می‌رسد. هدف از برقراری روابط میان مدرسه و جامعه، ایجاد اعتماد متقابل از طریق اطلاع‌رسانی به مردم درباره وضعیت‌ کار  مدارس است. تا بدین وسیله حمایت آنان را برای حل و فصل مشکلات گوناگون مدارس جلب نمایند(علاقه‌بند، 1378،‌ ص 79).

    تسهیلات و تجهیزات: اجرای برنامه‌های آموزشی، ایفای وظایف تدریس و تربیت و ارائه خدمات فرهنگی و بهداشتی به دانش‌آموزان مستلزم استفاده از تسهیلات و تجهیزات ویژه است(علاقه‌بند، 1378، ص 80).

    امور اداری و مالی: ارائه خدمات آموزشی و فعالیت‌های مدرسه منوط به اداره مؤثر امور و تأمین منابع مالی و بودجه است. به علاوه تأمین منابع مالی مدرسه، از طریق دولتی یا مردمی نقش بسزایی در حل مسائل آموزشی ایفا می‌کند(علاقه‌بند، 1378، ص 80).

    مدیران: افرادی که برحسب ابلاغ رسمی یکی از ادارات آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شهرستان کرج در پست سازمانی مدیریت دبیرستان منصوب شده‌اند.

    مدارس متوسطه دولتی: مدارسی که براساس قوانین و مقررات اداره کل آموزش و پرورش در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان فعالیت دارند در این مدارس سال اول به‌صورت عمومی و از سال دوم به رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی تقسیم می‌شوند.

    تعریف عملیاتی مفاهیم

    نیاز سنجی آموزشی مدیران:در پژوهش حاضر نیاز سنجی آموزشی مدیران به وسیله یک پرسشنامه28 سوالی محقق ساخته به دست آمده است.

    نیازهای برنامه ریزی درسی:در پژوهش  حاضر نیاز های برنامه ریزی درسی مدیران به وسیله سوال های 1 الی 5 پرسشنامه به دست آمده است.

    نیازهای امور دانش آموزان:در پژوهش حاضر نیازهای امور دانش آموزان به وسیله سوال های 6 الی 10 پرسشنامه به دست آمده است.

    نیازهای امور کارکنان:در پژوهش حاضر نیازهای امور کارکنان به وسیله سوال های 11 الی 15 پرسشنامه به دست آمده است.

    نیازهای مربوط به ارتباط مدرسه و جامعه: در پژوهش حاضر نیازهای مربوط به ارتباط مدرسه و جامعه به وسیله سوال های 16 الی 19 پرسشنامه به دست آمده است.

    نیازهای مربوط به تجهیزات و تسهیلات: در پژوهش حاضر نیازهای مربوط به تجهیزات و تسهیلات به وسیله سوال های20 الی 23 پرسشنامه به دست آمده است.

    نیازهای اداری و مالی: در پژوهش حاضر نیازهای اداری و مالی به وسیله سوال های 24 الی 28 پرسشنامه به دست آمده است.

  • فهرست و منابع روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    فهرست منابع

    1. ابطحی، سیدحسین.(1373) آموزش و بهسازی منابع انسانی. تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

    2. الوانی ،سید مهدی(1383) مدیریت عمومی.تهران: نشر نی

    3. بازرگان، عباس و سرمد، زهره و حجازی، الهه.(1385) روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه

    4. بیگدلی، الیاس.(1380) نیازسنجی و ارائه چارچوب کلی آموزش مدیران مدارس راهنمایی شهرستان خدابنده، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد، دانشگاه تهران

    5. ترک‌زاده، جعفر.(1374) تعیین نیازهای آموزشی مشاغل فنی گمرکات تجاری و مسافری تهران، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد، دانشگاه شهید بهشتی

    6. دبیری اصفهانی، عذرا.(1376) آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه. تهران: انتشارات پیام نور

    7. رخشان، فریدون. (1369)طراحی و تحلیل نظام‌های آموزشی. تهران: انتشارات نیما،

    8. رزم‌فر،‌حسین.(1373) بررسی نیازهای آموزشی مدیران واحدهای آموزشی دانشگاه تهران، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه تهران

    9. رشیدی، محمدمهدی.(1373) بررسی نیازهای‌ آموزشی پنج سال آینده کارکنان پژوهشگاه صنعت نفت، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه تهران، 

    10. زاهدی، شمس‌السادات. (1366) روابط صنعتی. تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی،

    11. زرین‌فرد، رضا.(1374) سنجش نیازهای آموزشی کارشناسان حوزه ستادی آموزش و پرورش، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران

    12. ساعتچی، محمود.(1370) روانشناسی در کار. سازمان و مدیریت. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی

    13. سعادت، اسفندیار.(1381) مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات سمت،

    14. سینجر، مارک. .(1378) مدیریت منابع انسانی. ترجمه فریده آل‌آقا تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی

    15. سیدحسینی، مهرداد.(1379) بررسی نیازهای آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دیدگاه خود آنها، پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه شهید بهشتی

    16. عباس‌زادگان، سیدمحمد و ترک‌زاده، جعفر.(1379) نیازسنجی آموزشی در سازمان‌ها. تهران: انتشارات شرکت سهامی انتشار

    17. عسگریان، مصطفی.(1370) مدیریت نیروی انسانی. انتشارات جهاددانشکاهی تربیت معلم

    18. علاقه‌بند،‌ علی.(1378) مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات روان

    19. علاقه‌بند،‌علی.(1382) مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات روان،

    20. فتحی واجارگاه، کوروش.(1381) نیازسنجی آموزشی، الگوها و فنون، تهران: انتشارات آییژ

    21. فتحی واجارگاه، کوروش (1377) اصول برنامه‌ریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین

    22. فیوضات، یحیی.(1376) مبانی برنامه‌ریزی آموزشی. تهران: انتشارات مؤسسه نشر ویرایش

    23. لطفی،‌علی.(1378) تعیین نیازهای آموزشی کارکنان بانک ملی ایران در شهر اردبیل با استفاده از روش نظرخواهی. پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه شهید بهشتی

    24. مرادی، نعمت‌الله.(1373) بررسی نیازهای آموزشی مدیران متوسطه نظری استان لرستان. پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

    25. مشایخ، فریده.(1379) فرایند برنامه‌ریزی آموزشی. تهران: انتشارات مدرسه

    26. معصومی،‌ داوود. (1379)نیازسنجی آموزشی مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ارائه الگویی جهت آموزش بهینه آنان، پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

    27. میرسپاسی، ناصر.(1371) مدیریت منابع انسانی و روابط کار، نگرشی نظام‌گرا، انتشارات مؤلف

    28. میرکمالی، سیدمحمد.(1376) رهبری و مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات رامین

    29. نجات ثابت، زین‌العابدین.(1374) بررسی نیازهای آموزشی پژوهشگران پژوهشگاه علوم و تکنولوژی دفاعی به منظور طراحی و برنامه‌ریزی آموزشی بهینه پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد دانشگاه علامه‌طباطبایی

    30.وزارت آموزش و پرورش.(1379)اهداف دوره متوسطه،تهران:انتشارات وزارت آموزش و پرورش

    منابع خارجی

    1. Miller, D. (1976) Need Assesment. Omford. clarendon Press

    2. Robbins, Stephen and Cenzo, David. (1996) Human Resource Management.

    3. Suarez, T.M. (1991) Need Assessment Studies. In : International Encyclopedia of Curriculum. Edited by A. lewy. Pergamon Press

    4. Taylor. Frederick Winslow.( 1947) The Principles Of Scintific

    Managerment. NewYork: Harper and Brothers

    5.Care.M and Hanny.M(1999) The use of performance Indicators London.jessica kingsley.

    .

پروپوزال در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, تز دکترا در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, رساله در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, پایان نامه در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, تحقیق در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, مقاله در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق شناخت و بررسی نیاز های آموزشی مدیران مدارس متوسطه دولتی شهرستان کرج
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت