پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی

تعداد صفحات: 198 فرمت فایل: word کد فایل: 1631
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی

    پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش :   برنامه ریزی درسی 

    فصل اول

    کلیات

    1-1- مقدمه :

     «آموزش و پرورش بحق از بزرگترین و پیچیده ترین نظام های اجتماعی محسوب می گردد. سازمانی که از دیرباز نقشی سازنده و اساسی در بقاء و تداوم فرهنگ و تمدن بشری داشته و امروزه سنگ بنای توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه است. مطالعات عمیق در زمینه عوامل مؤثر در تغییر و تحول جامعه ها و پیشرفت و ترقی آنها حکایت از آن دارد که دوران شکوفائی آنها با رشد و پویایی سازمان های آموزش و پرورش مقارن بوده است و از بیشترین نیروهای کیفی و کمی کارآمد و توانمند برخوردار بوده اند».(صافی ، 1377،ص 14)

       انسان موجودی است تغییرپذیر با توانایی های بالقوه نامحدود که این توانایی ها می تواند تحت نظام و برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی به تدریج به فعل درآید. با توجه به روند مستمر و مداوم تغییر و تحول در شئون مختلف حیات اجتماعی و پیشرفت های شگرف و عمیق در علوم و فنون گوناگون، پیشرفت فن آوری و تأثیرات عمیق آن در عرصه های مختلف فعالیت های تولیدی و خدماتی مؤسسات و سازمان ها، نیاز به آموزش و به سازی نیروی انسانی شاغل در یک سازمان را افزایش می دهد بنابراین سرمایه گذاری برای آموزش یک عامل کلیدی در فرایند توسعه است.

     «از آنجا که تحقق توسعه مستلزم پرورش نیروی انسانی کیفی و با صلاحیت، و توسعه بدون داشتن انسان های فرهیخته و متمدن امروزی غیرممکن است. به همین دلیل بررسی اجماعلی وضعیت کشورهای توسعه یافته و عقب مانده نشان می دهد که کشورهای صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش نیروی انسانی را سرلوحه اقدامات زیربنایی خود قرار داده و این مهم را بر فلسفه اساسی توسعه و پرورش منابع انسانی بنیان نهاده اند.»( فتحی واجاره گاه ،‌1383، ص 31-30).

       عصر حاضر، عصر فرایند تربیت نیروی انسانی است. هدف اصلی این فرایند تربیت پرورش و استفاده مفید از همه توانایی های انسان است. گسترش و توسعه علوم و فن آوری در جهان امروز، بخصوص در کشورهای پیشرفته بطور نسبی کلیه ی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی جوامع را تحت تأثیر قرار داده است. در این میان نقش نیروی انسانی، ماهرو متخصص در هدایت کلی سازمان ها اهمیت خاصی دارد.

     «با توجه به شرایط عصر حاضر که عصر رقابت های صنعتی و اقتصادی است، بدیهی است که کشورهای برخوردار از نیروی انسانی متخصص و خبره در زمینه های گوناگون کاری، در وضعیت بهتری خواهند بود. بنابراین کشورهای درحال توسعه باید به منظور رسیدن به مرحله مطلوب اقتصادی و صنعتی نیروی انسانی و آموزش را در صدر اولویت های خود قرار دهند و در زمینه تربیت مغزهای متفکر و مبتکر سرمایه گذاری کنند».(   ابیلی (1376، ص165)

       امروزه سازمان ها جزء لاینفک جوامع گوناگون هستند و هر یک از آنها نیز به نوبه خود با استفاده از منابع محدودی که دراختیار دارند، به گونه ای به رفع نیازهای فردی و اجتماعی آن جامعه مشغول هستند به لحاظ کمیابی منابع تولید، هموارده اصلی ترین هدف سازمان ها استفاده بهینه از امکانات به منظور اثربخشی بهتر است. این امکانات شامل : دارائی، سرمایه، نیروی انسانی، تکنولوژی و مدیریت است در این میان نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی، از نقش حساسی برخوردار است. انسان در سازمان نه تنها عامل اصلی است بلکه بعنوان نیروی صاحب اندیشه، وظیفه هدایت و بهره برداری از سایر عوامل را نیز به عهده دارد.

    «سرمایه در سازمان به دو مفهوم انسانی و مالی است. بسیج هر دو سرمایه، اهداف توسعه و بهبود سازمانی را محقق می سازد. و حدود هفتاد درصد از منابع و سرمایه در سازمان ها را نیروی انسانی تشکیل می دهد. بنابراین تأمین سرمایه ی انسانی مستلزم انجام فعالیت های آموزشی منظم و مستمر در تمامی سطوح سازمان است».(   مشبکی 1337).

       بنابراین هر سازمانی به افرادی آموزش دیده و با تجربه نیاز دارد تا به اهداف خود برسد. اگر توانایی های کارکنان موجودی پاسخ گوی این نیازها باشد، نیاز چندانی به آموزش ندارد. اما اگر چنین نباشد، ضروری است سطح توانایی و مهارت آنان افزایش یابد. همگام با پیچیده تر شدن مشاغل، بر اهمیت آموزش کارکنان نیز افزوده شده است و دگرگونی هایی که در جوامع روی داده، سازمان ها را بر آن داشته تا خدمات خود را با وضعیت موجود وفق دهند.

        «امروزه سازمانی در عرصه رقابت با دیگر سازمان ها پیروز خواهد شد و به اهداف خود بهتر نائل خواهد گشت و در ارائه خدمات و کالا به جامعه موفق تر خواهد بود که به نیروی انسانی کارآمد، توانمند و آموزش دیده که بزرگترین سرمایه مؤسسه محسوب می شود مجهز باشد و آموزش بطور صحیح در آن سازمان اجرا شود و برای مدیران نیز امری جدی و لازم الاجرا تلقی گردد».

       حیات یک سازمان تا حدود زیادی بستگی به مهارت ها و آگاهی های مختلف کارکنان آن دارد، هر چه این زمینه ها به هنگام و بهینه باشند قابلیت سازگاری سازمان با محیط متغیر نیز بیشتر می شود، لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش به سزایی دارد، بلکه باعث می شود که افراد در ارتقاء سطح کارآیی و اثربخشی سازمان سهیم باشند و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند. (کاظمی 1370، ص198).  

          «در تمام سازمان ها، دو نکته اساسی مورد توجه است : حفظ بقاء و حیات سازمان و افزایش کارآیی و اثربخشی سازما، حیات سازمان تا حد زیادی وابسته به دانش و مهارت های گوناگون نیروی انسانی است و هر چه دانش و مهارت به هنگام و بهینه باشند، سازگاری با محیط متغیر نیز بیشتر می شود».(جهانیان 13801، ص86).

    بنابراین «استفاده بهینه از نیروهای بالقوه کارکنان، به چگونگی استفاده از ظرفیت وجودی آنها با دادن آگاهی، تغییر نگرش، افزایش مهارت ها و پرورش استعدادهای آن ها از طریق آموزش های ضمن خدمت بستگی دارد». ( میرکمالی 1377، ص10).

       نظر به اهمیت نیروی انسانی در سازمان توجه فزاینده ای به روش های آموزشی ضمن خدمت و کارآموزی معطوف شده است که هدف از این کار آموزشی و آموزش نیروی انسانی به حداکثر رساندن کارآمدی نیروی انسانی در راستای اهداف سازمان است. بنابراین در این پژوهش به بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی» پرداخته شده است تا از این طریق مشخص گردد که با توجه به سیستم برنامه ریزی آموزش و پرورش در ارتباط با ارتقاء سطح علمی و آشنائی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت با فنون و تکنیک های جدید آموزش کسانی که این دوره ها را طی می نمایند تا چه حد می توانند در حل مسائل آموزش و پرورش و تحول مدارس و پیشرفت امور درسی دانش آموزان تأثیر داشته و مؤثر واقع شوند.

     

    1-2- بیان مسئله

       نیروی انسانی مهم ترین و راهبردی ترین منبع یک سازمان به حساب می آید. یک سازمان حتی به فرض دارا بودن مجهزترین تجهیزات و تسهیلات، برخورداری از پیشرفته ترین فن آوری و استقرار در بهترین نقطه جهان، بدون بهره گیری از نیروی کار متخصص و تعلیم دیده توفیق کامل نخواهد داشت. به علاوه امروزه ثابت شده است که توفیق یک کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در گرو برخورداری از یک نظام منسجم و پویا (اعم از رسمی و غیررسمی) است و تنها با داشتن چنین نظامی می تواند با تحولات و پیشرفت های اجتماعی و صنعتی همگامی داشته باشد و در میان کشورهای موفق جهان از جایگاه شایسته ای برخوردار گردد. (ابیلی، 1377، ص16).

       از آنجا که دانش بشری هر 5 سال یکبار دو برابر افزایش می یابد و این افزایش همه چیز را در حال تغییر و تحول قرار می دهد، پس چگونه می توان منابع انسانی یک سازمان را با این تغییر و تحولات آشنا نکرد. بدیهی است در صورت بی توجهی به امر آموزش کارکنان سرنوشت و بقای سازمان به خطر خواهد افتاد به همین علت در کشورهای پیشرفته امروزه معمولاً نیروی انسانی حداقل هر سال یکبار به کلاس آموزش می روند (الوانی، 1369، ص146).

       آموزش نیروی انسانی یکی از مطمئن ترین و اساسی ترین راه های به سازی سازمانی است. آموزش نیروی انسانی علاوه بر آن که استعدادهای افراد را پرورش می دهد، روش ها و فنون انجام دادن کار را بهبود می بخشد، موجب کسب دانش و افزایش مهارت های شغلی می شود، از اتلاف منابع انسانی و مالی نیز جلوگیری می کند. بطور کلی، آموزش یکی از مؤثرترین وسایل سازگاری کاکنان مؤسسه با شرایط تغییرپذیر و در حال تحول سازمان است. (میرکمالی، 1377، ص6).

       اجرای آموزش و به سازی نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط بطور مؤثر فعالیت هایشان را ادامه داده و به کارآیی خود بیفزایند. بنابراین مدیران مسئولیت دارند برای اینکه کارکنان بتوانند از عهده خواسته های جدید، مسایل و دشواری های تازه برآیند و در میدان مبارزه موفق باشند انگیزه های آموزش و فرصت های پیشرفت کارمندان خود را به گونه ای که آنان بتوانند از تمام استعدادهای خود بهره گیری کنند فراهم سازند. (دعائی، 1377، ص158).

          آموزش کارکنان به ویؤه آموزش معلمان آموزش و پرورش نیز همچون آموزش دیگر کارکنان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. رشد و گسترش و تغییر و تحول نظام های آموزش و پرورش، ویژگی بارز جوامع بشری در عصر ماست که پیامد این رشد به کارگیری معلمان و کارکنان فراوان، با دانش و مهارت های گوناگون است. و با تغییر و تحول در نظام های آموزشی، که خود متأثر یا در تعامل با تغییرات مهم و تکنولوژی است نیاز به بازسازی و نوسازی دانش و اطلاعات معلمان و کارکنان است (سبحان اللهی و کرانی، 1379، ص27)

          با توجه به عصر حاضر که آن را عصر اطلاعات و بعضی آن را فرااطلاعات می نامند جا دارد که معلمان نیز به این سلاح یعنی دانش و اطلاعات مجهز باشند، تا با این تحولات همگام باشند، معلمان با آینده سازنان جامعه سروکار دارند مسلم است که این قشر از جامعه نیاز دارند که دانش و اطلاعات مناسب زمان خود به آنها داده شود (نیکنامی، 1383، ص108).

       در حال حاضر آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان های مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است؛ در چند دهه اخیر بیش از هر دوران دیگر در طول تاریخ بشری، علوم و فناوری پیشرفت نموده است. این تحولات و دگرگونی به حدی است که عصر حاضر را عصر نیمه عمر اطلاعات نامیده اند، یعنی دورانی که در هر چند سال، نیمی از اطلاعات بشری منسوخ شده، اطلاعات جدید جایگزین آن می شود (فتحی و اجارگاه، 1383، ص2)

       از این دو سازمان ها و نهادها به منظور هماهنگ شدن با این تحولات سریع و بهره گیری از آن در جهت انجام وظایف محوله خویش به فکر چاره جویی افتادند به این اعتبار لازمه حیات سازمان ها آشنائی کارکنان و کارگران با مهارت ها و دست آوردهای جدید بود و این امر امکان پذیر نبود مگر آنکه برای آموزش بعنوان یک رکن اساسی در سازمان ها سرمایه گذاری لازم صورت می گرفت (فتحی و اجاره گاه، 1373، ص19)

       آموزش بویژه چنانچه از خاصیت مداومت برخوردار باشد می تواند موجبات برخورد آگاهانه افراد را با مسائل سازمانی به وجود آورد به عبارتی حل مسائل سازمان و ادامه حیات پویای آن تا حد زیادی به میزان دانش و مهارت هایی نیاز دارد که کارکنان آن را در طی دوره های آموزشی کسب می کنند. در واقع می توانیم بگوئیم آموزش اثری دوجانبه دارد یعنی هم باعث افزایش انگیزه و هم توانایی می شود که این هر دو عملکرد مطلوب را به وجود می آورد. آموزشهای ضمن خدمت اثربخشی و کارآیی نیروی انسانی را با تغییر نگرشها، دادن اطلاعات و اصلاح روش ها بالا می برد. ضمن آنکه آموزشهای نیروی انسانی امکان دستیابی به اهداف (اثربخشی) سازمان را افزایش می دهد، سبب برانگیختن و رضایت شغلی (کارآیی) افراد نیز می گردد. ممکن است هر دو مورد سبب افزایش بهره وری افراد، به سبب آموزش هایی که می بینند، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، مشارکت، احساس مفید بودن و غیره به وجود آید، به سازی سازمانی رخ داده است (میرکمالی، 1377، ص9).

       برای بهره برداری صحیح از مزایای آموزش کارکنان و تحقق اهداف سازمان لازم است از طریق ارجاع مسئولیت و بررسی میزان تغییرات حاصله در رفتار و نحوه عمل کارکنان اثربخشی آموزش آنان مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد (ابیلی، 1376، ص167).

       بطور کلی ارزیابی کارآیی دوره های آموزشی تنها از طریق ارزیابی مستمر و صحیح از برنامه های مذکور امکان پذیر می باشد. به عبارت دیگر ارزیابی دوره های آموزشی ضمن کوتاه مدت به ما کمک خواهد کرد تا پی ببریم دانش ها و مهارت هایی که کارآموز در طی دوره کسب کرده است تا چه حد در انجام وظایف شغلی او مؤثر بوده است و یا اینکه هیچ گونه تغییراتی در وی بوجود نیامده است؟ بنابراین در این پژوهش در پی یافتن پاسخ مناسب بر این پرسش هستیم که آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت و کارآیی معلمان اثر دارد یا خیر؟ و چنانچه پاسخ مثبت است چند درصد از کارآیی را آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت تبیین می کند؟

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی

    فهرست:

    مقدمه

    بیان مسئله

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    اهداف تحقیق

    سوالات پژوهش

    تعاریف نظری و عملیاتی

    فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

    مقدمه

    بخش اول

    2-1-1 تعاریف تدریس

    2-1-2 روش های تدریس فعال و غیرفعال

    2-1-3 نظریات چند تن از صاحب نظران درباره روش های تدریس فعال

    2-1-4 مولفه های روش تدریس فعال

    2-1-5 مقایسه «فرآیند یادگیری» در روش فعال و غیرفعال

    بخش دوم

    2-2-1 اهداف مدیریت در کلاس

    2-2-2 ارتباط معلم و دانش آموز

    2-2-3 کلاس درس بعنوان یک سازمان

    2-2-4 دیدگاه مکاتب کلاسیک در رفتار کلامی

    2-2-5 دیدگاه مکاتب نئوکلاسیک در رفتار انسانی

    2-2-6 نظریه های x,y رفتار کلاسی

    2-2-7 برنامه های تعلیم و تربیت معلم مدار و شاگردمدار

    2-2-8 تعریف مدیریت کلاس

    2-2-9 نظریه های مدیریت کلاس

    بخش سوم

    2-3-1 معنا و مفهوم مطالعه

    2-3-2 انواع مطالعه

    2-3-3 اثرات مطالعه

    2-3-4 تاثیر مطالعه در روند تکامل جامعه از دیدگاه اسلام و قرآن

    2-3-5 نقش دانشمندان اسلامی در گسترش فرهنگ مطالعه

    2-3-6 آموزش و پرورش علمی

    2-3-7 افزایش علاقه معلمان به مطالعه از طریق راهبردهای مدیریت

    2-3-8 عوامل موثر در مطالعه

    2-3-9 موانع مطالعه

    بخش چهارم

    2-4-1 ارزشیابی و تحول آن

    2-4-3 تعریف اندازه گیری

    2-4-3 تعریف ارزشیابی آموزشی

    2-4-4 تفاوت اندازه گیری و ارزشیابی

    2-4-5 کارکردهای عمده ارزشیابی

    2-4-6 دسته بندی ارزشیابی های آموزشی با توجه به زمان و هدف استفاده از آنها

    2-4-7 تفاوت بین ارزشیابی تکوینی، ارزشیابی تراکمی و ارزشیابی تشخیصی

    2-4-8 مهمترین فواید ارزشیابی تکوینی برای یادگیرندگان

    2-4-9 مهمترین فواید ارزشیابی بی تکوینی برای معلمان

    بخش پنجم

    2-5-1 تاریخچه آموزش ضمن خدمت در وزارت آموزش و پرورش

    2-5-2 مفهوم آموزش ضمن خدمت

    2-5-3 لزوم توجه به آموزش ضمن خدمت و اهمیت اقتصادی آن

    2-4-5 مزایای آموزش ضمن خدمت

    2-5-5 مفهوم آموزش ضمن خدمت

    2-5-6 اهداف آموزش ضمن خدمت

    2-5-7 اصول و آموزش ضمن خدمت

    2-5-8 انواع آموزش

    2-5-9 تقسیم بندی یونسکو از آموزش های ضمن خدمت

    2-5-10 تقسیم بندی آموزش های ضمن خدمت از لحاظ زمان

    2-5-11 آموزش ضمن خدمت در بعضی از کشورها

    بخش ششم

    2-6 پیشینه ی تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از کشور

    2-6-1 تحقیقات انجام شده در ایران

    2-6-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

    جمع بندی و نتیجه گیری

    فصل سوم : روش پژوهش

    مقدمه

    3-1 روش تحقیق

    3-2 جامعه آماری

    3-3 نمونه پژوهش: (حجم نمونه)

    3-4 روش نمونه گیری

    3-5 ابزار اندازه گیری

    3-6 پایایی (اعتبار) ابزار اندازه گیری

    3-7 روایی ابزار اندازه گیری

    3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

    مقدمه

    4-1 آمار توصیفی

    4-2 آمار استنباطی

    فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

    مقدمه

    5-1 بحث و نتیجه گیری

    5-2 جمع بندی کلی

    5-3 محدودیت های پژوهش

    5-4 پیشنهادات

    پیشنهادات حاصل تحقیق

    پیشنهادات برای محققین بعدی

    پیوست و ضمائم

    فهرست منابع

    .

    منبع:

    آدلر ، م و دورن، چ .،1371 ، چگونه کتاب بخوانیم، ترجمه محمدصراف تهرانی، مشهد، آستان قدس رضوی.

    آرمند، م.، 1372، روش های تدریس و آراء صاحبنظران (قسمت دوم)، رشد معلم سال دوازدهم، شماره 3.

    آموزگار، م ح.، 1379، فلسفه و مکتب های تربیتی، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.

    اباذری.، 1373 ، نقش دانشمندان اسلامی در گسترش فرهنگ مطالعه، فصلنامه کتابخانه، سال اول، شماره 2.

    ابرامی، ه .، 1375، کتاب و پدیده کم رشدی، مرکز اسناد فرهنگی آسیا.

    ابرای، ه .، 1376 ، فصلنامه پیام کتابخانه، سال هفتم، شماره 4.

    ابطحی، ح.، 1368 ، آموزش و بهسازی منابع انسانی، موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی ، چاپ اول، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

    بیلر، ر.، 1371، کاربرد روان شناسی در آموزش، ترجمه پروین کدیور، تهران، مرکز نشر.

    ابیلی، خ.، 1377، آموزش و بهسازی نیروی انسانی یک ضرورت سازمانی، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره مسلسل 17 ، دوره پنجم.

    ابیلی، خ.، 1376، ضرورت ارزشیابی دوره های آموزش ضمن خدمت در سازمان ها، کنفرانس چهاردهم وزارت فرهنگ و آموزش عالی ، سال سوم، شماره 5.

    احمدی، غ ع.، 1380 ، کاربرد روش حل مسئله آموزش علوم، فصلنامه تعلیم و تربیت ، سال هفدهم، شماره 1.

    استیگر، ر.، شیوه های مطالعه، ترجمه علی شکویی، تهران، دبیرخانه هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور.

    استیگر، ر.، 1370 ، راههای تشویق به مطالعه، ترجمه پروانه سپرده ، تهران، دبیرخانه هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور.

    الوانی، م.، 1374، مدیریت عمومی ، چاپ دوم، تهران، نشر نی.

    امام جمعه، ر و سعیدی رضوانی، م.، 1382، پژوهش حین عمل رویکردی نودر آموزش ضمن خدمت معلمان، فصلنامه تعلیم و تربیت ، سال نوزدهم، شماره 73.

    امانی، غ.، 1376 ف اهمیت کتاب و کتابخانه و تاثیر مطالعه در روند تکامل جامعه از دیدگاه اسلام و قرآن ، فصلنامه پیام کتابخانه ، سال هفتم، شماره 4.

    امانی، غ و آذرنوید، ف.، 1380 ، کتابخانه  های مدارس و نقش انها در ایجاد عادت به مطالعه در دانش آموزان، اردبیل، انتشارات تراز.

    بازرگان، ع.، 1380، ارزشیابی آموزشی، تهران، انتشارات سمت.

    بال، س.، 1373، انگیزش در آموزش و پرورش، ترجمه سیدعلی اصغر مسدد، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز.

    بسلر، ت.، 1368، آموزش تدریس ریاضیات دبیرستانی، ترجمه جواد همدانی زاده، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.

    بلوم، ب و سیموئل .، 1355 ، راهنمای ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی مجموعی از آموخته های دانش آموزان، ترجمه ابراهیم کظیمی، تهران، دانشگاه تربیت معلم.

    بولا، ه.، 1362، ارزیابی آموزشی و کاربرد آن در سواد آموزی تابعی، ترجمه عباس بازرگان، تهران، نشر دانشگاهی.

    بهاری، م.، 1372، مدیریت کلاس، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، سال دوم، شماره 2.

    پاشا شریفی، ح و نجفی زند، ج.، 1376، روش های آماری در علوم رفتاری، تهران، انتشارات سخن.

    پیاژه، ژ.، 1367 ، روان شناسی دانش آموزان آموزش و پرورش، ترجمه علی محمد کاردان،تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

    پسران قادر، م.، 1374، مدیریت و سازمان، تهران، نشر ارغوان

    جهانیان، ر.،1380، بررسی سطح تحصیلات کارکنان آموزش و پرورش و تعیین روش های مطلوب آموزش نیروی انسانی، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، شماره مسلسل 28، دوره هفتم.

    خدیوی زند، م م.، 1373 ، مباحث اساسی در روانشناسی تربیتی، تهران، انتشارات تربیت .

    خلیلی شورینی، س.، 1374، تئوریهای رهبری سازمانی و کاربرد آنها در نظام مدیریت ایران، تهران، انتشارات قائم.

    دلاور، ع.، 1377، روش های تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.

    دلاور، ع.، 1382 ، احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی، چاپ هفتم، تهران، انتشارات رشد.

    دعائی، ح.، 1377، مدیریت منابع انسانی در نگرش کاربردی، چاپ دوم، مشهد، انتشارات دانشگاه فردوسی.

    دولانی، ا.، 1382، درباره کتاب ، ترجمه امیرکرمانی، تهران، انتشارات کویر.

    رستگار، ط.، 1379، ارزشیابی در برنامه جدید آموزشی علوم، رشد آموزش ابتدایی، سال چهارم، شماره5.

    رضائی، ا.، 1379 ، مدیریت کلاس، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره مسلسل 26 ، دوره هفتم.

    رضائیان، ع.، 1379، اصول مدیریت بازرگانی، تهران، انتشارات سمت.

    رئوفی، م ح .، 1374 ، مدیریت رفتار کلاسی (مهارتهای آموزش و پرورش)، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.

    زرگر مرندی، د.، 1373 ، آموزش ضمن خدمت در نظام های مختلف آموزشی، تهران، انتشارات آگاه.

    زرین فرد، ر.، 1378، نگاهی اجمالی به عملکرد اداره کل تربیت معلم و آموزش نیروی انسانی در خصوص دوره های بلند مدت ضمن خدمت فرهنگیان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد (77-1365) ،فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، دوره ششم، شماره مسلسل 24-23.

    ساعتچی، م.، 1376 ، روان شناسی کاربردی برای مدیران، تهران، نشر ویرایش.

    سبحان اللهی، م عو کرانی، ر.، 1379 ، آموزش ضمن خدمت و اثرات آن در نگرش کارکنان «بازخوردی از طرح رشد و ارتقاء وزارت نیرو»، مدیریت و توسعه، شماره 6.

    سرمد، ز و بازرگان ، ع و حجازی، ا.، 1378، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.

    سعادت، ا.، 1379 ، مدیریت منابع انسانی، تهران، انتشارات سمت.

    سعیدی، ق ع.، 1379 ، مروری بر دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و مدیران مدارس و ارائه الگوهای مناسب، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 62.

    سعیدی، ق ع.، 1375 ، آموزش ضمن خدمت در وزارت آموزش و پرورش، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، شماره مسلسل 15 ، دوره چهارم.

    سلیمان پور، ج.، 1382 ، برنامه ریزی درسی در آموزش ضمن خدمت سازمان ها، چاپ اول، انتشارات احسن.

    سلبیلی، ن.، 1373 ، پژوهش در خود راهبری وخودارزشیابی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تهران، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال دهم، شماره 2.

    سیف ، ع ا.، 1375 ، روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، تهران، نشر دوران.

    سیف ، ع ا.، 1383 ، اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، چاپ پانزدهم، تهران، انتشارات نشر دوران.

    شاتو، ژ .، 1376 ، مربیان بزرگ، ترجمه غلامحسین شکوهی، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

    شریعتمداری، ع.، 1369، اصول مدیریت بازرگانی، تهران، انتشارات سمت.

    شعاری نژاد، ع ا.، 1381 ، فلسفه آموزش و پرورش «ویرایش دوم»، تهران انتشارات امیرکبیر.

    پایان نامه ها

    ایزدی، ص.، 1371 ، بررسی و کارآیی و اثربخشی آموزش های ضمن خدمت معلمان مقطع کاردانی رشته آموزش ابتدائی در سطح استان مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.

    بابایی، ا.، 1379 ، ارزیابی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت کارگری پارس خودرو، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.

    بایرامی ، ج.، 1372 ، بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در رابطه با کارآیی شغلی معلمان در استان اردبیل، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی.

    پیری، ج.، 1378، بررسی میزان اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت از دیدگاه آموزگاران مقطع ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

    رضائی، ا.، 1381 ، ارزشیابی تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت برعملکرد شغلی کارکنان بیمه ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.

    رضازاده کلی، ح.، 1373 ، ارزشیابی اثربخشی دوره های ضمن خدمت کوتاه مدت بر عملکرد کارمندان وزارت معادن و فلزات، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.

    سرگزی، ح ع.، 1372 ، بررسی اثربخشی آموزش ضمن خدمت معلمان در دوره های بلند مدت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی.

    ضرغامی، م ر.، 1376 ، بررسی کارآیی و اثربخشی آموزش ضمن خدمت از دیدگاه معلمین مقطع کاردانی استان کهگیویه و بویراحمد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.

    غفوری، م.، 1385 ، بررسی تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت برکارآیی دبیران زن مقطع متوسطه شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا(س) تهران.

    فتحی، ع.، 1378، مقایسه کارآیی آموزگاران دارای کاردانی و کارشناسی ضمن خدمت با سایر آموزگاران شاغل در اداره آموزش و پرورش لامرد فارس، پایان نامه کارشناسی ارشد، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    کرد، ب.، 1382، بررسی تاثیر بازخورد در ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان بوکان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.

    محمدی، خ.، 1383 ، بررسی تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد دبیران مرد دوره متوسطه نظری منطقه ده تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.

    معصومه زاده، ع ع.، 1370، مقایسه نگرش معلمان دوره ابتدایی ، راهنمایی، متوسطه شیراز نسبت به آموزش ضمن خدمت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز .

    وحیدی، م ح .، 1383 ، بررسی میزان اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت کوتاه از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر کابل، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

    منابع انگلیسی:

     

    Anis worth , B.A. Teacher Tald about In – Service Education. Journal of 1997 Teacher Education (1976). 27/2.107-19.

    Bloom , B , Hastings , J . T . and madaus , G.F .Handbook of formative and summative evaluation of student learning New York: Mc Grow – Hill(1971).

    Flatter . Ch and Koop man . E.J. AnIn – Service self – study program: the Forgotten Key To Educational Success. Journal of Teacher Education (1979). 27/2.116-119.

    Levin, James , and Nolan, James F. principles of class room management , Boston , Allyn and Bacon(1991).

    Mehrens , A . W . and Lehamn , J.I. Measuremenland Evaluation in Education and psychology , New York: Holt : Rinehart and Winston Inc (1984).

    Nacino, Brown , R , and others . Currculum and instruction. London , Macmillan, (1990).

    Rando , W.C. and Lenze , L.F. Learning from students Early Term student Feedback in Hight Education  university Park(1994).

    Rowls, M, Nesighing Teacher Education caurse syllabi that Intgrate service learning (2000).

    Slovance,H.N , and others . Structured teading Illinions , Reserch press Company, champaigx (1979) .

    Soonghee ,Han; Cearting systems for life long Learning Asia , Seoul national niversity korea 2001 , Asia Pacific education review (2001). VOL 2- NO .85-95.

    Wragg E . C . Primary Teaching skills London, Rout ledge , (1994).

    Wragg E. C. Class management , London Rout ledge (1993).

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, رساله در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل شهرستان پارس آباد از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت