پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه

تعداد صفحات: 144 فرمت فایل: word کد فایل: 1565
سال: 1387 مقطع: کارشناسی دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی

    رشته : علوم اجتماعی – خدمات اجتماعی  

    چکیده :

    این تحقیق به بررسی آثار و پیامد و عوامل و میزان گرایش به مد گرایی زنان پرداخته شده است و هدف از انجام این تحقیق یافتن عوامل تاثیر گذار در تجمل گرایی و آثار آن در جامعه و فرد می باشد تا راهکارهای مناسب جهت حل این معضل ارائه شود.

    در این تحقیق از روش اسنادی و پیمایشی (پرسشنامه) استفاده شده است که عبارتند از: (سن ، تحصیل ، تاهل ، شغل ، محل سکونت ، درآمد ، ثروت ، فرهنگ ، رشته تحصیلی ، اعضای خانواده ، شیک پوشی ، زیبایی ، توجه به خود ، مد ، مد گرایی ، رقابت ، فراغت ، دوستان ، وسایل ارتباطی ، مصرف گرایی ، چشم و هم چشمی ، که 15 تا رتبه ای و 6 تا از آنها اسمی می باشد و یک متغیر مستقل که مرد گرایی می باشد.شیوه نمونه گیری تصادفی و به تعداد 25 نفر از خانم های شهد تهران است.

    با استفاده از آزمون خی 2 و ضریب همبستگی اسپیرمن ، 22 جدول یک بعدی و 21 جدول دو بعدی به دست آمده است که در نتیجه از 21 متغیر ، مرد گرایی با نداشتن فرهنگ مذاکره ، فاصله سنی ، بی برنامه ، بدون هدف بودن و..... رابطه معنا داری دارد.

    پیشگفتار :

    تحقیقی که پیش رو دارید حاصل کار دانشجوی رشته مدد کاری بر اساس مطالعه مشاهده مسئله مرد گرایی زنان در جامعه می باشد.محقق سعی کرده تا سر فصل هایی در مورد مسئله مرد گرایی گرد آوری گردد تا در اختیار عموم قرار گیرد.

    محقق امیدوار است که خوانندگان از کاستیها تحقیق ، بنده را آگاه سازند تا در آینده ای نزدیک آن را اصلاح و تکمیل گردانم.

    تحقیق حاضر شامل فصل اول که در برگیرنده مقدمه ، بیان مسئله ، اهداف پژوهش ، اهمیت و ضرورت پژوهش ، فرضیه های تحقیق ، دیاگرام ، تعریف اصطلاحات و متغیرها می باشد.فصل دوم که در پیشینه پژوهش می باشد و شامل مقدمه ، تعاریف ، عوامل ، آثار و تبعات ، نظریه ها ، وضع موجود جامعه و نتیجه گیری می باشد.فصل سوم روش شناسی پژوهش می باشد که شامل روش پژوهش ، جامعه آماری ، حجم نمونه و روش نمونه گیری ، ابزار اندازه گیری ، روش جمع آوری اطلاعات ، روش آمار می باشد.فصل چهارم جداول یک بعدی و دو بعدی و نمودارها آورده شده است.در فصل پنجم نتایج به دست آمده و پیشنهاد طی پژوهش برای رفع این معضل آورده شده است.فصل ششم خلاصه پژوهش و منابع استفاده شده در تحقیق است.

    1- مقدمه

    درطول تاریخ بشر نیاز به ازدواج از گذشته وجود داشته ودر خاص شرایط خود را داشته مرد گرایی زنان در شرایط سخنی در یک دوره تاریخی رشد کرده، و ابعاد اقتصادی،اجتماعی،قابل است مرد گرایی زنان عواملی تشدید یا تضعیف کنندۀ آن می شوند، مرد گرایی آثار ونظریه ندارد عوامل وعلل وجود دارد واین موضوع اندیشمندان وروان شناس ومرد شناسان به فکر واداشته، وآنچه پس از این خواهد آمد از گذشته تابه حال یکی از بزرگترین خوشبختی انسانها داشتن همسری صالح وشایسته است آن بهره ای انسان را سامان
    می بخشد داشتن همسری است که هر گاه به وی نظر بیفکند، شادی ومسرور گردد،اگر از نظرش دورباشد،برایش دلتنگی کند،همیشه حافظ اوباشد ونیززمانی که از اوخواهشی می کند با خوشرویی اطلاعات کند چرا گاهی بنای خانواده به این زیبایی را که خداوند روی آخر نظر دارد،طوری می سازیم که گذشت زمان می تواند هم چون موریانه ای، پایه های آخر را سست کرده تا جای که قادر به ادامه زندگی نبوده وبه ویرانی تبدیل می گذرد وآثار مجذب آخرنه تنها موجب شوربختی زن وشوهر می شود حتی اگر بیانگیر فرزندانشان نیز می گردد ومتأسفانه راهی برای ترسیم آخر باقی نمی ماند در اینجاست که باید بودید که چه عواملی سبب همین شغل بزرگ اجتماعی می گردند.

    وچگونه باید از بروز آنها جلوگیری کرد؟به نظری می رسد برای اجتناب از چنین وضعیتی در زندگی قطعاً باید ازدواج راامری مهم به حساب آورده وبدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل وسنجیده است به احترام دراین مورد نزد همه چیز می گذرد حتی اظهار مشتقها،بوسه ها،دربرگه منتها وسایرتظاهرات عشق هایی جسمانی، اما رشته محبت دو روح که یک بار همدیگر را به آغوش کشیده وبه حقیقت،یکدیگر را شناخته اند،مرکز گسیخته نمی شود .

    ما در فصل اول به موضوعاتی نظیر بیان مسئله می پردازیم و اهداف پژوهش را که به دو صورت کلی وجزئی است بیان میکنیم و اهمیت موضوع پژوهش را که بها دلائل نظری و کاربردی توضیح میدهیم و فرضیات یا سؤالات اساسی تحقیق را که با توجه به متغیرهای مستقل و وابسته تنظیم  شده اند را می آوریم . بخش دیگر دیاگرام است که بیان کننده رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته است و در آخر این فصل هم اصطلاحات و متغیرهای تحقیق را تعریف می کنیم که این تعاریف به دو صورت و در دو سطح نظری وعملیاتی است .

     

    2 - بیان مسئله

    چرا در جوامع امروزی با این همه حمایت از زنان تمایل دارند که با بعضی از مردان متأهل رابطه داشته باشند ازدواج وتشکیل خانواده یکی از بهترین ومهم ترین رسوم اجتماعی انسان هااست که از فطرت آنها مایه می گیرد ودر طول تاریخ همواره مورد قبول انسان ها بوده است هر چند ازدواج یکی از ضروریات زندگی انسان ها به شمار می رود اما همیشه موفقیت وشادمانی زوجین نیست عدم رعایت حقوق انسانی اخلاقی،علل اقتصادی،بیکاری ، تفاوت فرهنگی زوجین ناتوانی جنسی،انحراف جنسی،اعتیاد به مواد مخدر،غیبت یکی از زوجین یکی از عمده دلیل اختلاف زناشویی است که باعث می شود زن به خارج از خانه پناه ببرد عواملی که روی مرد گرایی زنان تأثیر می گذارد  وباعث جذب زنان متأهل می شود انتقام جویی، بی محبتی، نبودن فرهنگ مذاکره، گفتگو،ازدواج اجباری،خود خواهی، شهوت زیاد.

    آثاری که مرد گرایی زنان در جامعه به وجود می آورد زنان به صورت زننده در جامعه ظاهر می شوند وبرای مردانی که دارای تقوای لازم نیستند ویا نمی توانند رابطه شان را براساس معیارهای درست تنظیم کنند بسیار جالب جلوه می کند ولذا نسبت به همسر خود بی رغبت شده واختلافاتی را پدید
    می آورد تمایل به مردان متأهل یکی از آسیبهای اجتماعی وخانوادگی بوده وعلتی برای بروز آسیب های بیشتر از جامعه است هگل اعتقاد دارد. جسارت دیدن اولین شرط در تحقیق می باشد جسارت دیدن باعث می شود که
    پدیده های اجتماعی خوب ببینیم وقدرت مشاهده بالایی پیدا کنیم. دکارت هم
    می گوید برای آن که بدانیم مردم واقعاً چه فکر می کنند وچگونه کار می کنند وبه حرف زدن توجه نکنم به خودش نگاه کن آن چه که می کنند نگاه کن نه به آخر چه می گویند رفتار اجتماعی برخورد اجتماعی صحیح یک زن گویای همه چیزمی باشد در این جا این سوال مطرح می شود آیا حکومت ها فکر کرده اند که رابطۀ زنان با مردان متأهل باعث چه چیزی در جامعه می شود مرد گرایی زنان یک پدیده اجتماعی است. همانند سایر پدیده های اجتماعی متأثر از یک عامل نیست بلکه مجموعه ای از عوامل در آخر دخالت دارند مردی که مبادرت به ازدواج یا صیغه می کند بی محبت می شود بهانه گیر می شود این بهانه گیری منجر به بد شدن شرایط زندگی می شود زندگی حالت معلق وسردرگم پیدا می کند واین عدم ثبات در زندگی را به ارمغان می آورد.

    به گزارش نیروی انتظامی: عده ای از زنان پس از ازدواج دست به رفتارهای نابهنجاری می زنند که ما شاهد فرار زنان، فرار دختران هستیم.که به خاطر عدم کفایت مالی، اقتصادی، شغلی، دینی،مذهبی،باعث می شود زن ومردبه نقطه متقابل هم برسند وباعث می شود که ما شاهد این می شدیم که زنان تمایل زیادی نشان می دهند که بامردان متأهل رابطۀ اجتماعی جنسی داشته باشند مرد گرایی زنان به عنوان یک بحران در جامعه مورد تحقیق درآمده و
    می خواهیم توسط آسیب شناسان اجتماعی روان شناسان جامعه شناسان پژوهش انجام دهید وراهکار و راه حلی برای این پدیده اجتماعی پیدا کنیم.

    جامعه و مسئولین چه وظیفه ای در این قبال دارند ؟ چه عواملی گرایش به مرد گرایی و تمایل به ازدواج آنها میشود ؟

    بخشی از عوامل هست که به صورت عمومی بر روی پدیده ها تأثیر میگذارند ، از قبیل سن ، جنس ، تحصیلات ، نژاد ، طبقه ، شغل ، خصوصیات جسمی ، مذهبی ، ملیت ، میزان مطالعه ، درآمد ، ثروت ، محل تولد ، رشته تحصیلی ، نوع تخصص ........  بعضی عوامل دیگر از عواملی هستند که به صورت تخصصی بر روی یک پدیده تأثیر میگذارند : مثل لذت بردن که ممکن است شخصی این تصور را از گرایش خود به سمت مرد گرایی داشته باشد .

    شیک بودن و امروزی بودن و راحت بودن از دیگر عوامل تأثیر گذار بر روی گرایش زنان به مرد گرایی است . عدم آگاهی ، افراط و تفریط ، جمال ، فرهنگ ، جامعه ، خانواده ، عدم اطمینان ، تربیت ، خودنمایی و ......... از دیگر عوامل تأثیر گذار در این زمینه است .

    مردگرایی امروزه در بین بسیاری از افراد رواج پیدا کرده است به خصوص خانمهای جوان که به نوعی سعی میکنند در زندگی خود از این الگو تبعیت کنند و خود را گرفتار آن کرده اند مثلاً نوع پوشش و حتی در رفتارهای خود به نوعی مرد گرایی است .

    حال باید کوشید تا علل و عوامل گرایش به این پدیده ی مهم اجتماعی را کشف کرد و درصدد برطرف کردن آن بود و راهکارهایی را جایگزین آن کرد تا افراد را از این تصور و باور اشتباه بیرون آورد و راه والگوی صحیح را به آنان نشان داد .

     

     3 - اهداف تحقیق:

    - اهداف کلی:

    بررسی وشناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه .

    - اهداف جزئی:

    الف) بررسی وشناخت عوامل فرهنگی (مانند تحصیلات،مدرسه،ساعت مطالعه ... ) مرتبط با مرد گرایی زنان متأهل.

    ب) بررسی وشناخت عوامل روانی(مانند خودخواهی، بی محبتی،نبودن فرهنگ مذاکره وگفتگو،شهوت زیاد و...) مرتبط با مرد گرایی زنان متأهل.

    ج) بررسی وشناخت عوامل اقتصادی(مانند درآمد،مردگرایی، ازدواج با صاحبان مشاغل پر اهمیت و...) مرتبط با مردگرایی زنان متأهل.

    د) بررسی وشناخت رابطۀ سایر عوامل (مانند امنیت شغلی،جنسیت و...) مرتبط با مردگرایی زنان متأهل.

     

     

     

     

     

    4 - ضرورت واهمیت تحقیق:.

    امروزه مسأله ی مرد گرایی به عنوان یک معضل[1] اجتماعی همگان را به خود مشغول کرده است . بی محبتی ، خودخواهی ، انتقام ، .......... ما از طرفی میبینیم کتابهای مذهبی و تاریخی ما مملو از سفارش به پاکی و درستی است .

    به طور طبیعی نگاه مردم در این میان به نحوه عملکرد مسئولین است که موجب الگو سازی در جامعه شده و به دنبال آن رسیدن به نحوه زندگی درست به صورت آرزو و هدف در می آید و قشر بزرگی از مردم وقتی نتوانند به آن خواسته ها برسند تلاش بیش از حدشان برای رسیدن به خواسته هایشان باعث عدم تعادل در زندگی و در نهایت موجب بروز ناهنجاری رفتاری میشوند که همراه با نارضایتی است .

    اگر در گذشته دختران و پسران ازدواج کرده و زندگی می کردند و با تحمل تحولات زندگی تاپایان عمر در کنار هم زندگی می کردند . امروزه زندگیها تداوم زیادی ندارد و اگر هم داشته باشد زن در پی خواسته های خودش است 

    به همین دلیل است که مسأله مرد گرایی باید مورد بررسی قرار گیرد اثرات و پیامد آن به طور دقیق و روشن برای همه مشخص شود و برای مبارزه با این پدیده و کاهش آن در بین مردم باید تلاش بسیاری صورت گیرد در این تا کنون تحقیقاتی صورت گرفته است ولی کافی و جوابگو نیست و در این باره باید تحقیقاتی جدی و مفصل صورت پذیرد تا بتوان به نتایج مثبتی رسید . 

     

    5- فرضیه های تحقیق

    - به نظر می رسد بین درآمد ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    -به نظر می رسد بین شغل ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین سن ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    -به نظر می رسد بین قدرت ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین فقر ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین فرهنگ ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین بی محبتی ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین خودخواهی ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می سد بین شهوت ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین بیکاری ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین ازدواج اجباری ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین سن تجرد ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسدبین وضعیت مالی ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین محل سکونت ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین عقیم بودن مرد ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین اختلاف سنی ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

    - به نظر می رسد بین اعتیاد ومرد گرایی زنان متأهل رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه

    فهرست:

    فصل اول : کلیات پژوهش...............................................................................

    فصل سوم : روش پژوهش.............................................................................

    مقدمه....................................................................................................

    جامعه آماری........................................................................................

    حجم نمونه و روش اندازه گیری.........................................................

    ابزار اندازه گیری.................................................................................

    روش آماری.........................................................................................

    فصل چهارم : تحلیل یافته های پژوهش.........................................................

    مقدمه....................................................................................................

    جداول یک بعدی..................................................................................

    جداول دو بعدی...................................................................................

    نمودارها...............................................................................................

    فصل پنجم : نتایج پژوهش..............................................................................

    بحث و نتیجه گیری.............................................................................

    تنگناها و محدودیتهای پژوهش...........................................................

    پیشنهاد های پژوهش..........................................................................

    فصل ششم : خلاصه پژوهش........................................................................

    خلاصه.............................................................................................................

    منابع.................................................................................................................

    پیوست.............................................................................................................

    فهرست جداول.................................................................................................

    الف) جداول یک بعدی......................................................................................

    توزیع جدول نمونه بر حسب جنس افراد.....................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب سن افراد......................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب تحصیلات....................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب درآمد...........................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب شغل.............................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب شاغل بودن..................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب تاهل..............................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب مسکن...........................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب ماهوارهتوزیع جمعیت نمونه به حسب اینترنت

    .......................................................................................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب چت کردن....................................................

    توزیع جمعیت نمونه به حسب اوقات فراغت................................................

    ب) جداول دو بعدی.........................................................................................

    1-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب جنس افراد.............................................

    2-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب سن افراد................................................

    3-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب تحصیلات..............................................

    4-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب درآمد.....................................................

    5-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب شغل.......................................................

    6-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب شاغل بودن ...........................................

    7-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب فرهنگ....................................................

    8-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب مسکن.....................................................

    9-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب اعضای خانواده.....................................

    10-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب بی محبتی............................................

    11-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب چند همسری........................................

    12-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب رابطه خانواده زن و شوهر.................

    13-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب نفقه.......................................................

    14-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب تشویق و تنبیه.....................................

    15-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب محیط زندگی........................................

    16-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب خشونت علیه زن...........................................

    17-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب ساعات مطالعه.....................................

    18-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب دوستان................................................

    19-2 توزیع جمعیت نمونه به حسب وسایل ارتباطی....................................

     

    فهرست نمودارها     

    1-3 توزیع جمعیت نمونه بر حسب شغل.......................................................

    2-3 توزیع جمعیت نمونه بر حسب اعضای خانواده.....................................

    3-3 توزیع جمعیت نمونه بر حسب ماهواره..................................................

    4-3 توزیع جمعیت نمونه بر حسب اینترنت...................................................

    5-3 توزیع جمعیت نمونه بر حسب ؟............................................................. 

    .

    منبع:

    ستوده ، هدایت الله ، 1378 ، آسیب شناسی اجتماعی ، تهران ، نشر آوای نور.

    ساعتچی ، محمود ، 1381 ، اصول روان شناسی ، تهران ، نشر امیر کبیر.

    چلبی ، مسعود ، 1381 ، بررسی تجربی نظام شخصیت در ایران ، نشر موسسه پژوهشی فرهنگ.

    آقاپور ، سید مهدی ، 1368 ، پژوهشی تحلیلی در جامعه شناسی ورزشی ، نشر سازمان تربیت بدنی.

    شیخی ، محمد تقی ، 1382 ، جامعه شناسی مسائل اجتماعی و مددکاری اجتماعی ، نشر حدید.

    فنادان ، منصور ، 1375 ، جامعه شناسی ، مفاهیم کلیدی ، نشر آوای نور.

    آشفته تهرانی ، امیر ، 1380 ، جامعه و جامعه شناسی ، نشر فرهنگ.

    امامی ، مهدی ، 1382 ، مبانی جمعیت شناسی ، نشر سمت.

    لینگ گهر ، عبدالحسین ، 1385 ، قشر بندی و نابرابری های اجتماعی ، نشر توتیا.

     

    فهرست منابع اینترنتی :

    نیساری ، هادی ، 19/5/1386 ، تساوی حقوق زن و مرد

    بیک پور ، محسن 19/1/1385 ، حقوق خانواده

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, رساله در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, مقاله در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی در جامعه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت