پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی

تعداد صفحات: 158 فرمت فایل: word - pdf کد فایل: 1530
سال: 1384 مقطع: کارشناسی دسته بندی: زمین شناسی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی

    پروژه دوره کارشناسی 

    خلاصه

    میکا به گروهی از سیلیکات های ورقه‌ای آلومینیوم آبدار همراه با فلزات قلیائی گفته می‌شود. این کانی در سیستم منوکلینیک متبلور می‌گردد. بلورهای آنها شش وجهی است دارای یک جهت رخ کامل رشد یافته می‌باشد که در همین جهت قابل ورقه ورقه شدن است. از مشخصات ورقه‌های میکا ضخامت یکسان،‌ سطح صاف و شفافیت ورقه‌های آنها است. بهمین خاطر این ورقه‌ها با توجه به کیفیت و اندازه‌هایشان دارای ارزش تجاری می‌باشند.

    میکاها با توجه به مشخصات نوری، به دو دسته مسکویت (Muscovite) یا میکای سفید به فرمول شیمیایی   [KAL2 (AISi3O10 (OH,F)] و فلوگوپیت- بیوتیت Phlogopite به فرمول شیمیایی [KMg3 (ALSi3 O10 (OH,F)2]  تقسیم بندی می‌شوند.

    از دیگر میکاها می‌توان بیوتیت (میکای آهن و منیزیم دار)، لپیدولیت (میکای لیتیم و پتاسیم دار)، روز‌کولیت (میکای منیزیم پتاسیم و وانادیوم دار) و زینوالدیت (میکای آهن ولیتیم دار) و ورمیکولیت که به آن بیوتیت آب‌دار گفته می‌شود را نام برد.

    در بازارهای تجاری میکا های نوع مسکویت و فلوگوپیت بیشتر از دیگر میکاها ارزش اقتصادی دارند. در اثر اکسیداسیون و دخالت بعضی از مواد دیگر ورقه‌های میکا باعث شده است که انواع رنگها از قبیل قرمز، سبز و ابری را بوجود بیاورند.

    در صنایع، میکاها به دو دسته یکی میکاهای ورقه‌ای (  (Sheet  Mica و دیگری میکاهای خاکی (Grond  Mica) تقسیم بندی می‌شوند بطوریکه میکاهای ورقه‌ای دارای کریستالهای بزرگ هستند که می‌توان آنها را برید، سوراخ کرد و یا چسباند. این گروه میکاها به میکاهای کم آهن معروفند. شفافیت و قابلیت انعطاف پذیری ورقه‌های بزرگ و نازک میکا و عایق بودن در هدایت  حرارتی و الکتریکی اهمیت به سزایی را در صنایع دارد. میکاهای فوق بعلت دارا بودن قدرت مقاومت در مقابل ولتاژ زیاد، بدون ترک خوردگی و خردشدگی، توانایی ذخیره کردن الکتریسیته در صنایع الکترونیکی را دارا می‌باشند. از دیگر مصارف این گروه در صفحات حساس عکاسی، کامپیوترها و …. را می‌توان نام برد.

    میکاهای ورقه‌ای را بر اساس ضخامت به انواع بلوکی، فیلم و اسپلیتینگ تقسیم بندی می‌کنند بطوریکه ضخامت میکای بلوکی بیشتر از 007/0 اینچ، قیلم میکا از 0012/0 تا 004/0 اینج و ضخامت ورقه‌های میکای اسپلیتینگ حداکثر به 0012/0 اینچ می‌رسد. در  واقع می‌توان گفت که آن قستهایی از تولیدات میکای ورقه‌ای که برای تهیه میکاهای بلوکی، فیلم میکا و میکای اسپلیتینگ مناسب نمی‌باشند میکای قراضه یا خاکی نامیده می‌شوند.بیش از 90 در صد از میکاهای استخراج شده از معادن میکای توزیع شده در جهان میکای قراضه می‌باشند این‌طور به نظر می‌رسد که حتی روشهای استخراج معادل میکای قراضه با میکای ورقه‌ای تفاوت هم دارد. بیشترین مقدار میکای قراضه از مناطق پگماتیتی استخراج می‌گردند.

    مصارف مهم این نوع میکاها در حفاری چاههای نفت، رنگسازی، روغن کاری و تولید کاغذهای براق و همچنین در تزئینات می‌باشد. از دیگر مصارف میکاها میتوان صنایع لاستیک سازی و بعنوان عایق در واشرها را نام برد.

    ماده خام جهت کارخانه‌های تولید میکا، مواد معدنی میکادار می‌باشد این ماده را می‌توان یا بطور مستقیم از معادن میکا که عمدتا از رگه‌ها و دایکهای پگماتیتی هستند، استخراج کرد و یا بصورت یک محصول جانبی در کنار دیگر مواد معدنی مانند قلع و فلدسپات نیز بدست آورد.

    در بین کشورهای جهان، آمریکا، روسیه، چین، کانادا و هند سهم مهمی در تولید میکا دارند بطوریکه آمریکا بزرگترین تولید کننده میکای خاکی و هند بزرگترین تولید کننده میکای ورقه‌ای در جهان محسوب می‌گردد. ذخایر میکا در ایران زیاد نبوده و از دیر باز میکا از چند معدن کوچک استخراج و برای مصارف داخلی بکار می‌رود ولی مقدار میکای استخراج شده توجه به پیشرفت روزافزون صنعت و تکنولوژی تقاضای داخلی را بر‌آورده نمی‌کند، بهمین علت بقیه نیاز کشور از خارج وارد می‌گردد.

    به همین منظور و در راستای اجرای سیاست وزارت معادن و فلزات جهت شناخت پتانسیلهای معدنی و رسیدن به مرحله خود کفایی مطالعات پی جویی و بررسی سراسری نواحی مستعد میکا توسط اکتشاف سراسری میکا (وزارت معادن و فلزات) به این مهندسان مشاور واگذار گردید. در این راستا، پس از بررسی‌های اولیه مدارک و گزارشات جمع‌آوری شده حدود 28 منطقه پتانسیل‌دار به شرح زیر مورد شناسایی و اقدام به اعزام اکیپ‌های  کارشناسی گردید.

    1- جندق و زنجانبر در استان اصفهان

    2- قره‌باغ، یارم قیه و زارعان در استان آذربایجان غربی

    3- علی گوابر، ملاباغ و ماله مون در استان گیلان

    4- منگاوی، ارزان فود و ده نو اسداله خان (ملایر) در استان همدان

    5- قشلاق، خواجه مراد، چینگ کلاغ، ده غیبی، شرق بیرجند، نهبندان و سنگان در استان خراسان

    6- کوه کفتری و چشمه گرگاب در استان سمنان

    7- ابراهیم عطار قروه و گرماب بانه در استان کردستان

    8- چالان چولان و ملاطالب در استان ارستان

    9- دره کشکین بزمان و گرانیت‌های پیرامون زاهدان در استان سیستان و بلوچستان

    10- ده نو و خنادره در استان مرکزی

    11- کوه گبری رفسنجان و سیرجان در استان کرمان

    هدف از این بررسی‌ها ارزیابی کامل و دقیق کلیه مناطق مستعد کشور و در نهایت انتخاب یک یا چند محل از این مناطق جهت انجام مطالعات بیشتری روی آنها می‌باشد. نتیجتا سه ناحیه همدان، مرکزی و خراسان با استعداد و شرایط مناسبتر شناسایی شدند که علاوه بر تهیه نقشه زمین شناسی با مقیاس 1:20000 برای هر منطقه از لحاظ زمین شناسی معدنی نیز مورد مطالعه و ارزیابی دقیق‌تر قرار گرفته‌اند. نتایج مطالعات فوق همراه با نقشه‌های مربوط در بخش نهایی گزارش ارائه شده است.

     

     

    مقدمه

    با توجه به پیشرفت شگرف و روز افزون صنعت و تکنولوژی در جهان امروز، نیاز به مواد اولیه هر روز نسبت به روز قبل بیشتر احساس می‌گردد و تلاش برای دست‌یابی به آنها  هر روز با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود. از آنجائی که مواد معدنی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین ارکان اقتصادی کشور و همچنین تامین کننده مواد اولیه صنعت می‌باشند، بنابراین در این مورد نیز کنکاش همانند سایر رشته‌ها دنبال می‌گردد. بطوریکه همه کشورهای دارای مواد معدنی در این تلاشند که پتانسیلهای بالقوه خودشان را بدقت مورد شناسائی قرار دهند تا در مواقع لزوم بتوانند به نحو احسن از آنها استفاده کنند و حتی‌الامکان آن را بصورت فرآوری شده و یا کالای ساخته شده برای جذب هر چه بیشتر ارزش افزوه به فروش برسانند.

    کشور عزیز ما نیز نمی‌تواند از این روند مستثنی باشد و برای تامین مواد اولیه صنایع مادر خود نیازمند شناسائی مواد معدنی خود می‌باشد. در این راستا، در رابطه با اکثر مواد معدنی اکتشافاتی بصورت مقدماتی تفصیلی و یا تکمیلی صورت گرفته است ولی در ارتباط با بعضی از مواد مانند میکا مطالعات سراسری جهت شناختن پتانسیلهای موجود صورت نگرفته بود تا اینکه در سال 1376 وزارت معادن و فلزات طرح اکتشاف سراسری میکا را جهت بررسی پتانسیلهای موجود در کشور ارائه نمود تا با استفاده از پتانسیلهای موجود در کشور  ارائه نمود تا با استفاده از پتانسیل میکای موجود مقداری از مواد اولیه صنایع مصرف کننده این ماده معدنی را تامین نماید.

    طرح فوق در همان سال جهت اجزاء به مهندسان مشاور معدنکاو واگذار و این مشاور نیز پس از عقد قرارداد اقدام به جمع‌آوری مدارک مربوطه از ادارات و موسسات وابسته به وزارت معادن و فلزات (سازمان زمین‌شناسی کشور، ادارات کل استانها، شرکت سهامی کل معادن ایران) و سایر موسسات دولتی مانند سازمان برنامه و بودجه و دیگر منابع معتبر نمود.

     

    1- کلیات

    1-1- تاریخچه مختصری از میکا

    اولین نامگذاری میکا از رومی‌ها می‌باشد که از کلمه میکار (Micar) به معنی درخشیدن مشتق شد است و نام مسکویت را هم از ناحیه موسکوویا (Mosscovia) در روسیه می‌دانند. بیوتیت از نام فیزیکدان مشهور فرانسوی J.B.Biot گرفته شده است. میکا یکی از کانی‌هایی است که با توجه به وضعیت ظاهری آن از خیلی قدیم توسط انسان شناخته و در زندگی آنها بکار بسته شد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته اولین بار میکا در دره رود نیل و در شبه جزیره هند شناخته و مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان استفاده از این کانی برای درخشندگی و چند رنگی شدن آن بوده است که جهت تزئیناتی از قبیل آئینه و پنجره بکار برده می‌شد و در بعضی موارد هم از آن استفاده پزشکی می‌کردند.

    در دهه 1800 اولین مصارف میکا بصورت دریچه محافظ شعله چراغهای پی‌سوز و کوره‌های شیشه‌ای گزارش شده است. سپس با توجه به شناختی که از کاربرد این ماده معدنی پیدا کردند، کمپانی‌هایی در کشورهای مختلف اقدام به بررسی کاربردی این ماده معدنی در صنعت نمودند که از آن جمله کمپانی ریچموند آمریکا کاربرد میکای خرد شده یا پودر شده را بعنوان یکی از اجزای ترکیبی گریس‌های محور چرخ دنده‌ها شروع کرد. پس از این پیشرفت بود که برادران ولس بفکر راه انداختن سیستم آسیاب برای تولید میکای خاکی مرطوب برای تهیه رنگدانه‌ها افتادند. با پیشرفت تکنولوژی برق، از ورقه‌های میکا بطور گسترده‌ای در ساخت ژنراتورها و لامپ‌ها استفاده شد. با رشد سریع صنعت برق، ذخایر میکاهای ورقه‌ای رو به کاهش نهاد و بهمین خاطر برای اولین بار در سال 1890 انسان به فکر ساخت میکاهای مصنوعی جهت برطرف کردن نیاز مصارف صنعتی افتاد.

    با شروع جنگ‌های جهانی بخصوص جنگ جهانی دوم و ساخت رادارها، میکا ارزش دو چندانی پیدا کرد و باعث رونق گرفتن این ماده معدنی گردید و به همین منظور شرکتهایی همچون “Spruce Pine” در کارولینای شمالی، پرستون “Preston” در انگلیس، شرکت‌ میکای «روفینگ»، شرکت دربی “Derby” انگلستان، میکای میکرونیزه “Micronized Mica” در نروژ شروع به تولید میکا کردند. همزمان با پیشرفت دانش بشری، اندیشه ساخت میکای مصنوعی نیز گسترش پیدا کرد.

     

    2-1- مشخصات میکاها

    مشخصه شاخص گروه میکا جایگزین بخش آلومینیم به جای سیلیس در تترائدرهای سیلیکات می‌باشد. میکاها از لایه‌های تترائدر، اکتائدر تشکیل شده‌اند. جایگزین اتمی در این بافت لایه‌ای باعث ایجاد بار الکتریکی می‌شود که به نوبه خود باعث پیوند بین لایه‌ای توسط کاتیون‌های یک ظرفیتی و دو ظرفیتی بخصوص پتاسیم – منیزیم، کلسیم و سدیم می‌شود. در میکاهایی که این کاتیونهای رابط از نوع یک ظرفیتی است تورق بسیار عالی، همراه با کلیواژ ایده‌آل می‌باشد. این مسئله موجب می‌گردد که بلورهای میکا به صفحات بسیار نازک سخت در عین حال انعطاف‌پذیر میکا قابل جدایش باشد. اینگونه میکاها را اصطلاحا میکای واقعی می‌گویند.

    میکاها به سیلیکاتهای آلومینیوم آبدار گفته می‌شود که متعلق به گروه فیلوسیلیکاتها یا سیلیکاتهای ورقه‌ای می‌باشند این کانیها از نظر ظاهری هگزاگونال دیده می‌شوند ولی در حقیقت در سیستم منوکلینیک متبلور می‌شوند.

    فرمول کلی آنها XY2[(OH – F)2] Z’Z”2O10 می‌باشد که به جای X عناصر پتاسیم، سدیم، سزیم، روبیدیم و گاهی کلسیم و باریم قرار می‌گیرند و به جای Y عناصر سه ظرفیتی کرم، آهن، آلومینیوم، وانادیم، تیتانیوم و عناصر دو ظرفیتی منیزیم، آهن، منگنز و روی و گاهی فلز یک ظرفیتی لیتیم جایگزین می‌شود و به جای Z’ سیلیسیم و آلومینیوم و آهن سه ظرفیتی و به جای Z” فقط سیلیسیم جانشین می‌گردد. با توجه به جایگزینی هر کدام از این عناصر، کانی دارای رنگ خاصی می‌شود. از مشخصات دیگر میکاها می‌توان به رخ آنها اشاره کرد. تمام میکاها دارای رخ کامل در جهت (001) و دارای خاصیت خمش ارتجاعی می‌باشند. میکاها را بر حسب مشخصات نوری بدو دسته مسکویت و فلوگوپیت – بیوتیت تقسیم‌بندی می‌نمایند.

     

    1-2-1- مشخصات شیمیایی میکاها

    میکاها از لحاظ شیمیایی دارای خواص متعددی می‌باشند. این خواص عبارتند از: پایداری، نارسانائی، سبکی و هیدروفیلیک می‌باشد.

    میکاها را بر اساس ترکیب شیمیایی به دو دسته تقسیم می‌کنند:

  • فهرست و منابع پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی

    فهرست:

    فصل اول – کلیات ..................................................................................................................................................... 1

    خلاصه. 2

    مقدمه. 6

    1- کلیات.. 7

    1-1- تاریخچه مختصری از میکا 7

    2-1- مشخصات میکاها 8

    1-2-1- مشخصات شیمیایی میکاها 9

    2-2-1- مشخصات فیزیکی و مکانیکی.. 10

    3-1- بلورشناسی و کانی‌شناسی میکاها 12

    4-1- ساختمان مولکولی میکاها 13

    5-1- کانی‌های گروه میکاها 13

    1-5-1- میکاهای سفید. 13

    2-5-1- میکاهای سیاه 15

    3-5-1- میکاهای قهوه‌ای.. 17

    4-5-1- میکاهای بنفش.... 18

    5-5-1- دیگر گروه میکاها 19

    6-1- مختصری در ارتباط با ژنز میکا 20

    1-6-1- جایگاه میکا در توده‌های پگماتیتی.. 20

    2-6-1- جایگاه میکا در سنگهای متامورفیک... 21

    7-1- موارد مصرف میکا 21

    1-7-1- میکاهای ورقه‌ای.. 21

    2-7-1- میکای ساخته شده 24

    3-7-1- میکای تشکیل مجدد شده (کاغذ میکا) 25

    4-7-1- میکای آسیاب شده 26

    5-7-1- میکاهای از نوع خاکی یا فلسی.. 27

    موارد مصرف میکاهای نوع خاکی یا فلسی.. 28

    8-1- کشورهای تولید کننده 30


    9-1- کشورهای مصرف کننده میکا 45

    10-1- مصرف میکا در ایران و صنایع مصرف کننده آن.. 51

     

    فصل دوم - ساختار زمین شناسی و چینه شناسی منطقه.. 53

    ساختار زمین شناسی و چینه شناسی منطقه. 54

    1-2- موقعیت منطقه در تقسیمات ساختاری ایران زمین: 54

    2-2- چینه شناسی و زمین شناسی عمومی.. 59

    1-2-2- مجموعه‌های رسوبی.. 59

    2-2-2- توده‌های نفوذی: 61

    3-2- ارتباط بین توده‌های نفوذی: 65

    4-2- سنگ‌های دگرگونی همبری: 65

    1-4-2- هورنفلس: 68

    2-4-2- مرمرهای فورستریتی: 68

    3-4-2- اسکارن: 68

    5-2- نتیجه‌گیری: 71

     

    فصل سوم – کانی شناسی و سنگ شناسی مجموعه 86

    کانی شناسی و سنگ شناسی مجموعه 87

    مقدمه: 87

    1-3- ژنوشیمی و کانی شناسی سازندگان مجموعه دگرگونی همبری: 87

    1-1-3- کانی‌های سیلیکاته: 88

    2-1-3- کانی‌های غیرسیلیکاته: 100

    2-3- سنگ نگاری مجموعه دگرگونی همبری: 104

    1-2-3- کلینوپیروکسن – اسپینل اسکارن.. 104

    توالی پاراژنتیک کانی‌ها در اسپینل – کلینوپیروکسن اسکارن: 106

    2-2-3- کلینوپیروکسن اسکارن: 107

    3-2-3- گارنت – کلینوزوئیزیت اسکارن.. 109

    مجموعه کانیایی: 110

    پاراژنز: 111

    5-2-3- سنگ نگاری هورنفلس‌ها: 111

    3-3- کانی‌های اقتصادی و کانه زایی در اسکارن‌های گستره مورد مطالعه. 112

    3-4- نتیجه‌گیری: 114

     

    فصل چهارم - بررسی زمین شناسی اقتصادی، مصارف صنعتی و پراکندگی کانسارهای میکا. 128

    بررسی زمین شناسی اقتصادی، مصارف صنعتی و پراکندگی کانسارهای میکا 129


    1-4- تاریخچه: 129

    2-4- مصارف صنعتی: 130

    1 – میکای ورقه‌ای با کیفیت بالا: 130

    خصوصیات میکای ورقه‌ای: 131

    2 – میکای خرد شده: 131

    3-4- سیمای زمین شناسی کانسارهای میکا: 132

    4-4- اکتشاف میکا: 133

    5-4- تولید و فرآوری میکا: 134

     

    منابع 137

    منابع فارسی.. 138

    منابع لاتین.. 140.

    منبع:

    منابع فارسی

    آقانباتی و حقی پور، 1367، نقشه زمین شناسی 1:250000 چهارگوش تبریز – گلدشت، سازمان زمین شناسی کشور

    افتخارنژاد و همکاران، 1991، نقشه زمین شناسی 1:250000 چهارگوش تبریز – پلدشت، زمین شناسی کشور

    اوانز، آ.ام، 1993، مقدمه‌ای بر زمین شناسی کانسنگ‌ها، ترجمه فریدمر و سیدجواد مقدسی، انتشارات دانشگاه شیراز

    بربریان. م و قریشی. م، 1366، پژوهش و بررسی لرزه زمین ساخت کاربردی خطر زمین لرزه – گلشن، دریاچه شناسی و زمین شناسی مهندسی در گستره دریاچه تکنونیکی ارومیه، سازمان زمین شناسی کشور

    بهنیا. پ، 1374، پتروژنز گرانیت های قوشچی به عنوان پدیده‌ای از متاسوماتیسم، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم دانشگاه تهران.

    تاجبخش. غ،1379، پترولوژی گرانیتوئیدهای شمال غرب ارومیه، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشکده علوم زمین، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

    جهانگیری. 1، 1370، بررسی پترولوژی و ژئوشیمی گرانیت‌های قوشچی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم دانشگاه تبریز.

    خدابنده و امینی فضل، 1993، نقشه زمین شناسی 1:100000 تسوج، سازمان زمین شناسی کشور

    داوودی. ف، 1377، بررسی پتروژنز مرمرها و اسکارن‌های ده بالای یزد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم، دانشگاه اصفهان.

    رامه. ا، 1379، اکتشافات ژئوشیمیایی 20000/1 ورقه مستکان در چهار گوش سرو و بررسی‌های اقتصادی آن، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشکده علوم زمین، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

    سبزه‌ئی. م و طهمورثی، 1375، واکنش های شکل‌گیری کانی‌های واپسین دم تبلور در سیینیت‌ها و تراکیت‌های منطقه حرجند کرمان، مجموعه مقالات پانزدهمین گردهمایی علوم زمین، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

    غفاری زاده، 1367، گزارش بررسی زمین‌شناسی کانسار میکای قره باغ، پایان نامه کارشناسی، دانشکده علوم دانشگاه تبریز

    قریشی و اسدی، 1978، نقشه زمین شناسی 1:250000 چهارگوش خوی، سازمان زمین شناسی کشور

    مقصودی قره بلاغ، ع. 1379، مطالعات کانی سنگین و بررسی زمین شناسی اقتصادی منطقه مستکان – غازان در چهارگوش سرو، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشکده علوم زمین، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

    نمد مالیان و خاکسار، 1369، گزارش پی گردی فسفات در استان های آذربایجان و کردستان، طرح اکتشاف فسفات، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

    نوگل سادات. ع، 1373، عناصر ساختاری شمال باختری آذربایجان، گردهمایی زمین شناسی – معدنی شمال غرب، دانشکده کشاورزی، دانشگاه تبریز

     

     

    منابع لاتین

    Batchelor, R. A. and bowden. P, 1985, Petrogenetic interpretation of rocks, Series using multicationic parameters chem. Geol. No. 48, P. 43-55.

    Best M. G. 1982, Igneus and metamorphic petrology, W. L. T. Freeman and co; Sanfrancisco, 630p

    Chappell, B. W. and White, 1974, Two constrasting granite types, Pac. Geo. V. 8, P. 174-184.

    Collins. A. H., 1988, Thermal – infrared spectra of altered volcanic rocks in the virginia Range, Nevada: proceedings of 7th thematic conference on Remote sensing for exploration Geologists, october 2-6, 1988, Galgary, Alberta Canada, Environmental research Institute of Michigan, Ann Arbor, Michigan, P. 1335-1340, Cox. K. G., 1975, The interretation of ignious rock, London, George Allen and Unwin, 450 pp.

    Einaudi and Burt, 1982, Introduction – terminology – classification and composition of skarn deposits, Economic geology, vol. 77, pp. 745-755.

    Einaudi, Mienert and Newberry, 1981, skarn deposits, Economic geology, vol. 77, pp. 317-391.

    Einuadi. M.T, Mienert, L. D. and Newberry, 1981, skarn deposits, Economic geology, 75Th Anniversary, vol. 77

    Guilburt. I. M. Park. C. F, 1986, The geology of the oredeposites, W. H. Formation Company New york, 985 pp.

    Irvine. T. N. and Barragar, W. R. A., 1971, Agiude to the classification of the common volcanic rocks, Can, Jour, Eart. Sci.,No. 8, P. 523-548.

    Kuno, H., 1968, Origin of andesite and its bearing on the island arc structure, Bull. Vol. C, P. 141-176.

    Maniar, P. D, and Piccoli, P. M., 1989, Tectonic discrimination of granitoids, Geo. Soc. Am. Bull. V. 101. P. 635-643.

    Mason. B, 1982, Principles of geochemistry, Johnwiley 344p.

    Meinert. L. D., 1988, Gold in skarn deposites – A preliminary overview. Inproc, 17th Quaderennial IAGOD symposium. Lulea, Sweden 1986. ed. Zachrisson, E. Schweizerbartsche, Stuttgart 334-363.

    Middlemost Eric. A. K, 1985, Magma and magmatic rocks longman Ed, 266p

    Mienert, 1992, Skarn manto and breccio pipe formation in sedimentary rocks of cananea minning district Sonorac Mexico, vol. 77, pp. 919-949.

    Newberry, 1982, Tungsten bearing skarns of Serria Nevada, the pine Creek Mine California, 823-844.

    Pearce, J. A. Harris, N. B. W. and Tindle. A. G, 1984, Trace element discrimination diagrams for the tectonic interpretation of granitic rocks, Jour. Petrol, Vol. 25, P. 956-983.

    Rollinson. H. R., 1993, Using geochemical data; evolution, presetation, interpretation, longman, Scientific and Technical, 325 pp.

    Smirnov, 1976, Geology of mineral deposites, Moscovv. Mir. Pub. 520 p. 

    .

پروپوزال در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , گزارش سمینار در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , تز دکترا در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , رساله در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , پایان نامه در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , تحقیق در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , مقاله در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , پروژه دانشجویی در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , تحقیق دانشجویی در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , مقاله دانشجویی در مورد پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی , پروژه دانشجویی درباره پروژه مطالعه کانی شناسی و سنگ شناسی میکای قره‌ باغ ارومیه و تعیین موارد مصرف با توجه به ویژگی های خاص کاربردی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت