پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC

تعداد صفحات: 385 فرمت فایل: word کد فایل: 1487
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC

     پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد (M.A) گروه ارتباطات

    گرایش : تحقیق در ارتباطات 

    چکیده تحقیق :

    پژوهش حاضر تحت عنوان «بررسی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی»

    (Integrated Marketing Communication ) IMC

    در محدوده زمانی سال 1386 و در قلمرو مکانی شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی در تهران صورت پذیرفته است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی میزان آشنائی مدیران با این مفهوم و استفاده ازراهکارهای آن در تدوین استراتژی بازاریابی شرکت هایشان می باشد. با توجه به چارچوب‌های نظری تحقیق در حوزه های مخاطب ،محتوای پیام و رسانه ها ، پژوهش  حاضر در صدد یافتن پاسخ به این پرسش است که در میان 5 شاخص  ارتباطات یکپارچه بازاریابی ، کدام شاخص ها در حوزه بازاریابی در ایران اجرا شده و یا قابل اجرا می باشند و کدام شاخص ها با توجه به تفاوت های فرهنگی ایران با کشورهای غربی که مهد تمدن بازاریابی هستند ، غیر قابل اجرا هستند؟

    به همین منظور 4 فرضیه به شرح ذیل تدوین گردید :

    1 تعیین میزان آشنائی مدیران بازاریابی با مفهوم تعامل با مشتریان نهایی.

    2 تعیین میزان آشنائی مدیران بازاریابی با مفهوم یکپارچه کردن ابزارهای ارتباطی.

    3 تعیین میزان تمایل مدیران بازاریابی به استفاده از تکنیک های پیشبرد فروش .

    4 تعیین میزان تمایل مدیران بازاریابی به استفاده از تاکتیک های روابط عمومی به جای تبلیغات .

    تحقیق حاضر جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها ، جزء تحقیقات توصیفی و از نوع پیمایش می‌باشد.

    جامعه   آماری این تحقیق متکی به جمع‌آوری داده‌ها از مدیران ارشد بازاریابی بوده است.به منظور گردآوری اطلاعات ، پرسش‌نامه ای‌ با 27 سؤال طراحی گردید که برای تمام مدیران بازاریابی شرکت های تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در تهران به صورت حضوری توسط شخص محقق برده شد .

    برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ، ابتدا داده‌های تحقیق از پرسش‌نامه‌ها استخراج و در رایانه ثبت شد و با استفاده از نرم‌افزار آماری در بخش روش‌های توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

    نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که اکثریت مدیران بازاریابی شرکت های شوینده و بهداشتی جوان ، تحصیلات کارشناسی و از هر دو جنس زن و مرد می باشند.در این شرکت ها به تعیین مشخصات مشتریان بالقوه قبل از تولید یک محصول جدید ،برقراری ارتباط طولانی با مشتریان و آگاه فرض کردن آنها ، انتخاب گروه بازاریابی مجزا برای هر برند ،ایجاد صمیمیت بین اعضاء ، مشتری فرض کردن کارکنان شرکت ، ایجاد زمینه ای برای ارائه خلاقیت توسط کارکنان ، تلاش برای همکاری بین واحدهای متفاوت شرکت در جهت یکیارچه کردن اهداف شرکت ، توجه به پایگاه اجتماعی مخاطبان برای درک بهتر ییام ها ،تبلیغ محصول ویژه در رسانه هایی با مخاطب محدود ،توجه به تبلیغات رقبا ، سنجش رابطه بین میزان تبلیغات و میزان فروش و استفاده از تکنیک پیشبرد فروش ، در حد متوسط و پایینی توجه می شود .به منظور اتخاذ تصمیم های اساسی در مورد محصولات به ترتیب مدیران بازاریابی ، فروش ،تبلیغات ، روابط عمومی و برند شرکت دارند و برای تدوین استراتژی بازاریابی و تولید یک محصول جدید به تمام فاکتورها در حد یکسانی توجه می شود .

    شرکت های شوینده و بهداشتی به اصلاح روش های بازاریابی مرسوم شرکت ،دخالت اعضاء گروه بازاریابی در تصمیم گیری های اساسی ، توجه به تمایز محتوایی پیام ها در زمان انتخاب رسانه مورد نظر ، توجه به بازخورهای مخاطبان و تاٌثیرگذاری آن بر روی سیاست گذاری آینده  در حد زیاد و قابل قبولی می باشد .

    در این شرکت ها میزان اهمیت به تولید محصول ویژه ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و داشتن شعار تبلیغاتی با تم جهانی بسیار ناچیز می باشد

    فصل اول

    کلیات

    -1)بیان مسأله

         پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به این سؤال است که بر اساس قرائن موجود تجربی و علمی، مدیران بازارایابی شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه مواد شوینده مستقر در تهران، تا چه میزان با مفهوم جدید ارتباطات یکپارچه (IMC) آشنا بوده و تا چه میزان از تکنیکهای آن در طراحی استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.

         ارتباطات بازاریابی به مدیران یادآوری می کند که همه عناصر تبلیغات و ارتباطات باید به صورت یکپارچه با یکدیگر هماهنگ شوند تا همانند صدای سازهای یک ارکستر سمفونیک که هدف مشخصی را دنبال می کند به گوش برسند.

     (آمیکو به نقل از حیدرزاده- 1380-27)

     

    3-1) اهمیت تحقیق:

         امروزه با توجه به جهانی شدن و توسعه فن آوری های نوین، مفاهیم جدیدی منجمله، بازاریابی ارتباطی ارائه شده است. مفهوم IMC فرصتهای زیادی در پیش روی شرکتهای مختلف قرار داده است.

         امروزه شرکتهای بزرگ دنیا از بازاریابی انبوه رویگردان شده و با توجه ویژه به مقوله ارتباطات، توجه خود را به یکپارچه کردن ارتباطات بازاریابی (مدیریت بازار) معطوف نموده اند.

         ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) فعالیتی است جهت متحد کردن همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی و مشارکت و گسترش دادن پیامها برای برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان هدف از یک راه تازه.

    برنامه IMC از برنامه های سنتی تبلیغاتی خیلی پیچیده تر می باشد زیرا که منابع پیام بیشتر، ابزارهای ارتباطی بیشتر و مخاطبان بیشتری را مد نظر قرار می دهد.

         با توجه به موارد ذکر شده و هزینه های سرسام آور تبلیغات برای شرکت های تجاری، در سال 1993 پیشنهاد شد که با محوریت قرار دادن ارتباطات در فرآیند بازاریابی ضمن برقراری ارتباطات مؤثر با مخاطبان، می توان تا مقدار زیادی هزینه های مرتبط با تبلیغات انبوه را کاهش داد و با استفاده از بخش ارتباطات و روابط  عمومی، موفقیت های بیشتری را کسب کرد.

    (صمدی، عباسی-1385- 435، 436)

         تبلیغات مدرن شکل جدیدی از تلاش اولیه ای است که برای تبلیغات می شده است . مبلغین آمریکا، سالانه 244 بیلیون دلار برای تبلیغات هزینه می کنند و در کل دنیا، چیزی نزدیک به 465 بیلیون دلار صرف تبلیغات می شود. هر چند تبلیغات اکثراً توسط شرکتهای تجاری استفاده می شود، ولی در سازمان های بدون سود  و آژانس های اجتماعی نیز کاربرد دارد. در واقع بزرگترین شرکتی که در قرن 21 بیشترین هزینه را در تبلیغات داشت، یک سازمان بدون سود بود.

         استراتژی تبلیغات شامل دو عنصر اصلی بود : ارائه پیام های تبلیغاتی و انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات و شرکت ها به رسانه به عنوان تابعی از فرآیند تولید پیام می نگریستند. دپارتمان تولید ابتدا تبلیغات مناسب را خلق می کرد و سپس دپارتمان رسانه این پیام را به مخاطبین ارائه می کرد ، ولی امروزه بخش بندی رسانه ها، تعیین هزینه برای رسانه و استراتژی های بازاریابی متمرکز به هدف، اهمیت فرآیند انتخاب رسانه را افزایش داده اند.

    480, 482)- 1384- Kotler)

         بازاریابی برای هر نوع حرکت آگاهانه و هدفمند در بازار امروزه ضرورت دارد- بازاری که دیگر نه مرز می شناسد و نه مشتری خاصی را در نظر دارد. «جهانی شدن» بازار، پدیده ای است که به تدریج چهره خود را نمایان می سازد. شعار امروز بازاریابی برای همه کارآفرینان و مدیران و بازاریابان حرفه ای در این جمله کوتاه خلاصه می شود: «جهانی بیندیش، محلی عمل کن». به این مفهوم که ، جهانی شدن بازار (اقتصاد و تجارت بدون مرز) مستلزم بینش وسیع، حرکت هدفمند، نگرش سیستمی و افزایش توانمندیها و بهبود مقررات و قوانین است. بازاریاب امروز باید مرزها را بشکند، مغزش را به کار اندازد ، رمزهای کامیابی را زودتر از دیگران بیابد و بشناسد تا بتواند در تلاطم بازار واقعی که در آن حرفه ایها در شکار لحظه ها هستند و فرصتها را به سادگی از دست نمی دهند، خود را نجات دهد.

     (روستا، ونوس، ابراهیمی-1385- 2)

         جهانی شدن قلمرو بازاریابی، روندها و روند سازها را هر چه بیشتر گسترده ساخته و تبلیغات را قابل انتقال به آن سوی مرزها کرده است. پیشرفت در امکانات، تلفنهای همراه، شبکه های رایانه ای و پهنای باند مخابرات، تشکیل گردهمایی مجازی را تسهیل می کند که در آنها تبلیغات به دور از محدودیتهای جغرافیایی منتشر می شود. نشر روز افزون نام و نشان ها باعث همراهی گسترده تر مردم شده، قابلیت تأثیرگذاری تبلیغات را افزایش داده است. از سوی دیگر افزایش درآمد قابل تصرف مردم در سراسر جهان، عامل مشارکت گسترده آنها در اینگونه پدیده ها شده است.

     (حیدرزاده-1384-27)

         گرایش به تبلیغ یا استفاده از رسانه های الکترونیکی ،دلایل مشخص خود را دارد و در واقع به ویژگی های منحصر به فرد آنها باز می گردد که هفت مورد آن آشکار است:

    1-آزادی از زمان و مکان.

    2-امکان دسترسی به ادبیات جهانی واژه ها.

    3-امکان استفاده از گرافیک متحرک، موسیقی، صدا و تصویر.

    4-امکان ارتباط بی واسطه.

    5-امکان کنش و واکنش دو سویه.

    6-امکان شخصی شدن.

    7-رفتارهای افقی و بدون سلسله مراتب

  • فهرست و منابع پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC

    فهرست:

    چکیده    

     مقدمه‌

    فصل‌ اول‌: کلیات‌

    1-1-‌ بیان مسئله‌ ‌  ........................................................................................................  5

    2-1 اهمیت تحقیق .....................................................................................................  5

    31 اهداف‌ تحقیق ‌ .....................................................................................................  1

    41 فرضیه‌های‌ تحقیق‌ ................................................................................................  11

    51 جامعه ‌ آماری‌ .......................................................................................................  11

    61 روش‌ تحقیق‌ .......................................................................................................  15

    71 تکنیک‌ جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ (ابزار پژوهش‌) ...........................................................  16

    81 روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌ .............................................................................  16

    91 موانع‌ تحقیق‌ ........................................................................................................  17

    10-1-پیشینه تحقیق  ....................................................................................................  17

     

    11-1- مبانی نظری ......................................................................................................  18

    1-11-1- نظریه جریان دو مرحله ای................................................................. 18

    2-11-1-  نظریه استحکام................................................................................. 18

    3-11-1- نظریه استفاده- رضایتمندی................................................................. 18

    4-11-1-  نظریه سلسله مراتب تأثیرات ارتباطی.................................................. 19

    5-11-1- نظریه پذیرش.................................................................................... 19

    6-11-1- نظریه انگیزشی.................................................................................. 20

    7-11-1- نظریه های خصیصه منفرد................................................................... 20

    8-11-1- نظریه شخصیتی چند خصیصه ای.................................................... 21

    9-11-1-  نظریه های مخاطب شناسی................................................................ 22

     

    فصل‌ دوم‌: بررسی‌ ادبیات‌

    بخش‌ اول‌:

    11 تعریف واژگان‌ .....................................................................................................  28

    ....     111- مفهوم ارتباط ..........................................................................................  28

    ....     211- مفهوم‌ ارتباطات ......................................................................................  30

    ....      311- مفهوم‌ بازاریابی...................................................................................... 31

    ....      411- مفهوم‌ ارتباطات بازاریابی........................................................................ 34

    ....      511- مفهوم‌ مدیریت بازاریابی......................................................................... 34

             611- مفهوم‌ ارتباطات یکپارچه بازاریابی........................................................... 35                    711- مفهوم‌ رسانه ها.............................................................................................................. 37

    ....      811- مفهوم‌ تبلیغات....................................................................................... 38

    ....      911- مفهوم‌ پیشبرد فروش.............................................................................. 41

    ....      1011- مفهوم‌ فروش مستقیم............................................................................ 43

             11 11- مفهوم‌ فروش شخصی......................................................................... 44

             12 1-1- مفهوم‌ روابط عمومی........................................................................... 44

             13 11- مفهوم‌ حمایت مالی............................................................................. 47

             14 11- مفهوم‌ فروش رابطه ای........................................................................ 47

    بخش‌ دوم‌:

    12 سیر تحولات بازاریابی ..........................................................................................  48

    22 دوران تکامل مدیریت بازاریابی.............................................................................. 55

    32 فلسفه های مدیریت بازاریابی ................................................................................  57

    ....       1-32 گرایش تولید .......................................................................................  60

    ........   2-32 گرایش محصول.................................................................................... 60

    ........   3-32 گرایش فروش...................................................................................... 60

              4-32 گرایش بازاریابی................................................................................... 61

              5-32 گرایش بازاریابی اجتماعی..................................................................... 67

    42 تعاریف بازاریابی.................................................................................................. 68

    52 ابعاد تعاریف بازاریابی........................................................................................... 70

    ....       1-52 نیازها و خواسته ها ...............................................................................  71

    ....       2-52 مبادله ..................................................................................................  72

    .....     3-52 بازار ....................................................................................................  72

    62 ابعاد گوناگون Marketing .................................................................................  73            

             1-62 بازارگرایی ............................................................................................  73

    ....      2-62 بازارشناسی ...........................................................................................  73

    ....      3-62 بازاریابی ..............................................................................................  74

    ....      4-62 بازارسازی............................................................................................. 74

    ....      5-62 بازارگردی ............................................................................................  75

         ..  6-62 بازارسنجی ............................................................................................  75

        ..............................................................................................................................      762 بازارداری    79

    ....      862 بازارگرمی .............................................................................................  79

    .....    962 بازارگردانی ............................................................................................  79

    7-2-شش گام برنامه بازاریابی........................................................................................ 77

    بخش‌ سوم:

    13 بازاریابی نوین .....................................................................................................  79

     23 ماهیت ارتباطات بازاریابی  ..................................................................................  84

    3-3- مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی......................................................................... 87

    4-3- فرآیند برنامه ریزی IMC..................................................................................... 90

    53 اهداف ارتباطات یکپارچه بازاریابی(IMC)............................................................. 91

    6 3 فاکتورهای رشدIMC.......................................................................................... 92

    7 3 ارتباطات بازاریابی وIMC................................................................................... 93

    8 3 پنج فاکتور کلیدیIMC........................................................................................ 96

    9 3  اهداف IMC..................................................................................................... 98

    10 3 ویژگی های اصلی IMC............................................................................................... 99

    113 آمیخته تبلیغات وIMC................................................................................................. 100

    12 3 به سوی یکپارچگی...................................................................................................... 101 

    13 3 نقش IMC در بازاریابی مدرن(5 گام)........................................................................ 106

    14-3-بازاریابی مبتنی بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی.............................................................. 107

    15 3 آینده بازاریابی مبتنی بر IMC......................................................................................113

    16 3 فرآیند هشت مرحله ای IMC.....................................................................................116

    17 3 فرآیند IMC (گونرینگ ) ...........................................................................................120

    18 3 مراحل توسعه IMC....................................................................................................123

    19 3 موانع موجود بر سر راه  اجرای IMC ........................................................................127

    20 3 مقیاس های تعیین اهداف و اندازه گیری IMC...........................................................131

    بخش‌ چهارم‌: 

    14 فرآیند ارتباطات در IMC ...............................................................................................139

    ....       1-14 عناصر فرآیند ارتباط........................................................................................139

              2-14 مراحل ایجاد ارتباطات اثربخش با مشتریان ...................................................140

              3-14 مراحل برنامه ارائه خدمات به مشتریان (9 مرحله )...................................... 147

    24 انتخاب رسانه ها  .............................................................................................................163

    34تبلیغات...............................................................................................................................171

              1-34 میزان تبلیغات ...............................................................................................  172

               2-34 تعیین اهداف تبلیغات .........................................................................  174

    ....        3-34 تعیین بودجه تبلیغات........................................................................... 175

               434 تعیین استراتژی تبلیغات ......................................................................  176

    ....       534 عملکردهای تبلیغات‌.............................................................................. 177

    ....       634 ویژگی های ساختار پیام در تبلیغات‌........................................................ 178

     ..       734 خصوصیات جاذبه ها در تبلیغات‌ ...........................................................  179

    ....       834 تبلیغات و آگهی ها ..............................................................................  183

    ....       934 گام های اصلی برنامه تبلیغات و آگهی ها................................................ 188

    ....       1034 تبلیغ شفاهی و رهبران عقاید................................................................ 194

    44 ترویج .................................................................................................................  206

              1-44 عوامل مؤثر در ترکیب ترویج ................................................................  209

              2-44ماهیت و اهمیت ترویج ........................................................................  212

              3-44 روش های ترویج ................................................................................  212

              4-44 ماهیت ابزار های ترویج .......................................................................  214

              5-44 عوامل مؤثر در تعیین ترکیب فعالیت های ترویجی                             221

    54 پیشبرد فروش .....................................................................................................  224

              1-54 تصیمات اصلی در امور پیشبرد فروش ..................................................  225

    64 فاصله بین فروش و بازاریابی ................................................................................  231

    74 روابط عمومی  بازاریابی .......................................................................................  235

              1-64 ابزارهای مهم روابط عمومی ..................................................................  238

              2-64 مهمترین اقدامات در مورد روابط عمومی ............................................... .239

              3-64 اجرای برنامه روابط عمومی  .................................................................  240

              4-64 ارزیابی نتایج روابط عمومی  .................................................................  241

    84 حمایت مالی .......................................................................................................  242

     

    فصل‌ سوم‌: روش‌ تحقیق‌

    13جامعه‌آماری‌ ....................................................................................................................  247

    23 روش‌ و ابزار جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ .................................................................................. 250

    33 روش‌ تحقیق‌ در علوم اجتماعی.....................................................................................   250

            1-3-3- روش‌ کار در تحقیق‌ حاضر ............................................................................ 277

    43 اعتبار صوری‌ پرسشنامه‌ .................................................................................................. 277

    53 روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌  .................................................................................... 278

    6-3- فرضیه‌های‌ تحقیق‌ ......................................................................................................... 278

    7-3-. سؤالات‌ تحقیق‌.............................................................................................................. 279

    فصل‌ چهارم‌: یافته‌های‌ تحقیق‌

    1-4- تجزیه و تحلیل داده های توصیفی ................................................................................ 304

     

    فصل‌ پنجم‌: پیشنهادات‌

    بخش‌ اول‌:

    15 خلاصه‌ و نتیجه‌گیری‌  ................................................................................................... 349  بخش‌ دوم:

    25 پیشنهادات‌ ..................................................................................................................... 358   

    منابع‌ومأخذ: ..............................................................................................................................362

     

    پیوست‌  ....................................................................................................................................369

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    اسکات ، ریچارد- میرزایی اهرنجانی،حسن.،سلطانی تیرانی، فلورا، سازمانها، سیستم های عقلایی ، طبیعی و باز،تهران 1374،انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران .

    اعرابی ، سید محمد ،. اکرمی ، احمد ، پائیز وزمستان 1382. مقاله ارتباط بین کیفیت خدمات دریافتی کارکنان سازمان با قابلیت خدمت رسانی آنها به مشتری ، مطالعات مدیریت ، شماره 39 و 40 ، ص 274.

    اسولیوان ، تام ، هارتلی ، جان .، ساند رز ، دانی .، فیسک ، جان – رئیس زاده ، میرحسین ،1385 ، مفاهیم کلیدی ارتباطات ، تهران ، نشر فصل نو .

    ال .افت ، ریچارد - پارساییان ، علی .، اعرابی ، سید محمد ، تئوری و طراحی سازمان ،تهران ، 1383 ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی .

    الوانی ، سید مهدی ، فصلنامه مطالعات مدیریت ، پائیز و زمستان 1382.شماره 39و40

    اولسون ، دیوید –مهاجر، محبوبه ، رسانه هاو نمادها ، تهران ،1377 انتشارات سروش

    بینگر ، اتولر- رستمی ، علی ، ارتباطات اقناعی ، تهران 1376، انتشارات مرکز تحقیقات ، مطالعات و سنجش برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

    پی .رابینز ،استیفن -پارساییان ، علی .، اعرابی ، محمد ، رفتار سازمانی ، جلد 1، تهران 1384 ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی .

    ترنر ، سوزان - اسکندری ، محمد رضا. ، فارغ ، سید حسین ، 1384، ابزارهایی برای موفقیت در مدیریت ، تهران ، موسسه خدمات فرهنگی رسا .

    تسلیمی ودیگران ، بهار وتابستان 1382، مقاله نقدی برفلسفه بازاریابی ،مجله دانش مدیریت شماره های 60و 61ص 20.

    توکلی زاده ، مقاله بررسی تاثیر ابزارهای پیشبرد روش بر وفاداری مشتریان بانکهای تجاری ، مجموعه مقالات سوهین کنفرانس بین المللی .مدیریت در تهران ،1384  .

    حیدرزاده ، کامبیز ، مقاله آسیب شناسی مدیریت بازاریابی ، نشریه کارآفرین ، شماره 15 ،خرداد 1381. ص 42 تا 46.

    حیدرزاده ، کامبیز ، مقاله آسیب شناسی مدیریت بازار ، نشریه کارآفرین ، شماره 16، 1381، صفحات 16 الی 19.

    حیدرزاده ، کامبیز ، زمستان 1380، مقاله بازاریابی  مبتنی برارتباطات یکپارچه ، نشریه کارآفرین ، شماره 12و13.ص 27 الی 31.

    خداداد حسینی ، سید حمید .،مبارکی ، محمد حسن ، نشریه مدیریت وتوسعه ، مقاله ابعاد سازمانی وکاربرد سیستمها و فناوری اطلاعات در سازمانهای صنعتی موفق ، مدرس ، شماره 26، ص 43.

    خداد حسینی ، سید حمید ، فتحی ، سعید ، مقاله بررسی تحولات عصر ارتباطات ونقش آن در بازاریابی ، نشریه مدیریت وتوسعه ، شماره 8 ، ص 62تا 72.

    دادگران ، سید محمد ، 1374، مبانی ارتباطات جمعی ، تهران ، انتشارات فیروزه .

    دارایی ، محسن ، مقاله روابط عمومی آرامانی، ماهنامه روابط عمومی ، شماره 27، ص 17، زمستان 1382.

    راس  ، رندال . ، آلتمایر ، الیزابت - خواجه پور ، غلام رضا ، استرس شغلی ، تهران 1385، انتشارات بازتاب .

    رضایی ، نادر ، مقاله بازاریابی وتبلیغات ، نشریه بازاریابی ، شماره 3، ص 28و29.

    رهنورد ، فرج الله.، عباسپور باقر، مقاله کاربرد QFDدرتامین خواسته های مشتریان از آموزش ، مطالعات مدیریت ، شماره 41و42، بهار وتابستان 1383.

    روستا،احمد.،ونوس ، داور .، ابراهیمی،عبدالحمید، مدیریت بازاریابی ،تهران 1385 ، انتشارات سمت .

    زورق ، محمد حسین ، مبانی تبلیغ ، تهران انتشارات .

    ساروخانی،باقر،روشهای تحقیق در علوم اجتماعی ،تهران، 1383، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی .

    سورین، ورنر جی .، تانکارد، جیمز-دهقان ،علی رضا ، نظریه های ارتباطات ،تهران ،1384 ،انتشارات دانشگاه تهران.

    ساسمن ، جرالد .، ای لینت ، جان - ژیان احمدی ، طاهر، ارتباطات فراملی وجهان سوم ، تهران1374 ، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .

    سید جوادین ودیگران ، مقاله راهبرد بازاریابی هوشمند ، مجله دانش مدیریت ، شماره 65 ، ص 123 ،تابستان 1383.

    شاین ، ادگار- محجوب ، محمد ابراهیم ، 1383، فرهنگ سازمانی ، تهران ، سازمان فرهنگی فرا .

    شکر خواه ، یونس ، مقاله چالش های روزنامه نگاری الکترونیک دربرابر روزنامه نگاری مطبوعاتی ، رادیویی وتلویزیونی ، فصلنامه رسانه ، شماره 53، سال چهاردهم ، شماره اول ، بهار 1382.

    صمدی راد ، برات الله ، مقاله اصول مشتری گرایی وبازاریابی، ماهنامه هنر هشتم ، شماره 21، 22 ، بهار وتابستان 1380، ص 94تا 98.

    صمدی ، منصور.، عباسی ، زهرا ، مقاله فرآیند برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی یکپارچه ، مجموع مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت ، تهران 1385.

    صنایعی وعلوی شاد ، مقاله بازاریابی اینترنتی ونقش آن درتوسعه صادرات صنعت داروسازی ایران ، مجموعه مقالات سومین کنفرانس بین المللی مدیریت ، تهران 1384 .

    عابدینی ، جواد ، روزنامه ، مقاله پنجره ای به بازاریابی، اسفند ماه 1378 .

    کاتلر ، فیلیپ - رضایی نژاد ، عبدالرضا، مقاله کاتلردرمدیریت بازار ، مجله علوم وفنون ،مردادماه 1381،ص 6 الی 13.

    کاتلر ، فیلیپ- ابراهیمی ، عبدالحمید .،مهرانی ، هرمز .، درخشان ، حمید ، دایرهً المعارف بازاریابی از Aتا Z ،تهران 1385 ، انتشارات شابک .

    کمالی ، کامل . ، دادخواه ، محمد رضا ،بازاریابی و مدیریت بازار ، تهران 1384، انتشارات شهر آشوب .

    کونتز ، هرولد .، اودائل ، سیبریل. ، ویهریخ ، هاینر - طوسی ، محمد علی. ، علوی ، سید امین الله .، فرهنگی ، علی اکبر ، مهدویان ، اکبر ، اصول مدیریت ، جلد دوم ، تهران 1381، انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.

    گودرز پروری ، زهره ، مقاله بازاریابی نوین ، نشریه صنعت خودرو ، شماره 54، ص 4الی 12.

    گیل ، دیوید .، بریجیت ، آدامز- کریمیان ، رامین .، مهاجر ، مهران .، نبوی ، محمد ، الفبای ارتباطات ، 1384، مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها .

    فخران ، خ ، مقاله قواعد جدید بازاریابی ، نشریه ترجمان مدیریت، شماره 1.

    فرقانی ، محمد مهدی ، در آمدی برارتباطات سنتی درایران ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها ، 1382.

    فرهمند ، شهروز .، فیروزکوهی ، پریسا ، مدیریت فن آوری اطلاعات تهران 1386، انتشارات حریم دانش .

    فرهنگی ، علی اکبر ، ارتباطات انسانی ، تهران 1374،انتشارات مؤسسه خدمات فرهنگی رسا .

    فرهنگی، علی اکبر.، شاه میرزایی، وحید.، حسین زاده، علی ، نظریه پردازان ومشاهیرمدیریت،تهران ، 1385 ،انتشارات پویش.

    لزکو، آورین –خ، فخران، مقاله قواعدجدیدبازاریابی، ترجمان مدیریت، شماره 1- آذرماه 1378، ص 65و66.

    متولی، کاظم،روابط عمومی وتبلیغات،تهران ، 1380 ،انتشارات شابک.

    متحدزاده، عباس،مقاله مدیریتی مشارکتی ضرورتی اخلاقی است، فصلنامه مطالعات مدیریت ،شماره21و22،ص176.

    محب علی،داوود .، فرهنگی ،علی اکبر،مدیریت بازار ،تهران ،1377،انتشارات امیرکبیر .

    محسنیان راد،مهدی،ارتباط شناسی،تهران،1380،انتشارات سروش.

    مصطفی نژاد،ارمغان.، رضایی نژاد،عبدالرضا،مقاله کاتلردر مدیریت بازار ،نشریه کتاب ماه(علوم وفنون)شماره 52.

    مک کوایل، دنیس-اجلالی،پرویز،درآمدی برنظریه ارتباطات جمعی ، تهران ،1382 ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.

    مک کوایل، دنیس- منتظرقائم ،مهدی، مخاطب شناسی،تهران ،1382 مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .

    مهدوی نیا،مقاله بازاریابی برای افزایش صادرات فولادایران، مجله دانش مدیریت،شماره 50، پاییز1379، ص 101

    مهرداد،هرمز،مقدماتی برنظریات و مفاهیم ارتباط جمعی،موسسه فرهنگی، پژوهشی فاران،1379.

    مورگان،گرت - مشبکی ،اصغر،سیمای سازمان ،تهران 1383، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.

    مورهد.،گریفین ، ریکی- الوانی ،مهدی . ،معمارزاده ،غلامرضا ،رفتار سازمانی، تهران1383 ، انتشارات مروارید .

    نقاشیان،بیتا.،جوینده، گلناز،  مقاله برخوردصادقانه با مردم رکن اعتمادافکار عمومی، شماره 27،زمستان 1382، ص 30الی 32.

    نوربخش، حمیدرضا، مقاله ارتباط سیستم های مدیریت اطلاعات محصول برای ایجادیکپارچگی موثر در صنایع،نشریه فولاد، شماره 19، ص 48تا52.

    هاوکینز،دل .،بست، راجرز.، کانی، کنت- روستا، احمد ، بطحایی ، عطیه رفتار مصرف کننده،تهران 1385، انتشارات شابک.

    هرمان ،کریستوف- ق،طولانی،فرانکفورتر آلگمانیه سانیونگ، 15 ژانویه 2001 ،مقاله بازاریابی نوین، ترجمان اقتصادی سال سوم، شماره 37، ص 46 تا 49.

    ویندال، سیگنایزر.،اولسون - دهقان ،علی رضا،کاربرد نظریه های ارتباط ،تهران، تابستان 1376 ،مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها.

    یانگ،چین .، استون، جرالد-بهادری ،مریم،فصلنامه رسانه شماره 54، شماره 2، مقاله نقش قدرتمندارتباط میان فردی در برجسته سازی، تابستان1382 .

    منابع انگلیسی:

     

    1-J.Kitchen, Philip.، E. Schultz،Don., Kim, Ilchul., Han, Dongsub.

     Li, Tao – Will Agencies Ever Get IMC? Euro Pean Journal Of Markeing, Vol.38,No11/12/,2004,PP.1417-1436, Emerald Group Publishing Limited, 0309-0566.

    2-J. Kitchen, Philip., De  Pelsmaker, Patrick , Integrated Marketing

    Communications A Primer, 2004, Rout ledg, ISBN 0-415-31420-8 .

    3-Kotler , Philip ,2004, Marketing Management , 10 th Ed , Perntice – Hall ,Inc , New jersey, 01458 , ISBN -81-203-2826-6 .

    4-KOHER,Philip., Armestrong,Gary,2005,Principles Of Marketing, 11th Ed, Orentice–Hall, Inc, New jersey  01458,ISBN-81-203-2825-6.

    5- Marketers Toolkit , Integ rated Marketing Communications :Creativity , Consistency and Effective Resource Allocation , Harvard Business School Press , Boston , Massachusetts, ISBN -10: 1-4221-0263-7

    6- Shimp, Integrated marketing Communications In Advertising And Promrtion,7th Ed, 2007, Thomson Higher Education, 5191

    Natorp Boulevard , Mason, OH 45040, USA, ISBN 0-324-40808-0.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , گزارش سمینار در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , تز دکترا در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , رساله در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , پایان نامه در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , تحقیق در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , مقاله در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت