پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان

تعداد صفحات: 65 فرمت فایل: word - pdf کد فایل: 1363
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معدن
قیمت قدیم:۲۱,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc." مهندسی معدن - اکتشاف

    چکیده :

    کانی گارنت یا گرونا باسختی بالا و وزن خصوصی زیاد وساختار داخلی منظم (گارنت با سختی 6 تا 5/7 در اصولاً از کانیهای شاخص و تعیین کننده محیط و فرآیند دگرگونی است) ،‌ولی در بعضی از شرایط خاص در شرایط متاسوماتیک و دیگر فرآیندهای پیچیده‌ای در سنگهای آذرین نیز یافت می‌شود. این دسته از کانیهای عموماً دارای ترکیب شیمیائی A3B2(SiO4)3اند که در این بنیان شیمیائی نماد "A" معرف عناصر Mn2+, Fe2+, Mg , Ca و حرف "B" معرف عناصر,V3+ , Mn3+Fe3+, Al و Cr است تفسیر تفاوت ظرفیت‌های فلزات ذکر شده در مقادیر بالا و پائین ، و همچنین تفسیر بنیان شیمیائی (SiO4) که رشته اصلی سازنده سیلیکاتهای ماگمائی و بصورت پلی‌مرهای کشیده در ساختار بلورین این کانی فرض می‌شوند ، خودعامل اصلی برای تغییر درترکیب ، ساختار، شیمی ساختمانی ، رنگ و دیگر ویژگی‌های این کانی است و آنها را سبب می‌شود .

     گر چه بصورت کانی فرعی در سنگ‌های آذرین زیر دیده می‌شود ، ولی اغلب بصورت بلورهای یوهدرال در سیستم تبلور ایزومتریک در سنگهای دگرگونی دیده می‌شود . در اسکارن‌ها دگرسانی کربناتی ، سیلیسی ، لیمونیتی ، مگنتیتی وجود دارد .

    این گروه از کانیهای سیلیکاته بطور کلی به شش دسته کلی که هر کدام ویژگی‌ خاص خود را دارند تقسیم می‌شوند . وجه تمایز و تفاوت این شش دسته از گروناها در این مطالعه ارایه شده است و بطور خلاصه جدول‌بندی شده‌اند. این کانی با داشتن شکنندگی ،‌و ویژگی عبور دادن نور از خود بصورت ترانسپارانت تا نیمه ترانسپارانت ( Subtransparnent) و دارای انعکاس نوراز خود یا شفافیت Luster شیشه‌ای است . سیستم تبلور این کانی در سیستم کوبیک یا ایزومتریک است و سطوح خارجی آن در بسیاری از نمونه‌ها کاملاً مشخص و متمایز و رنگ آن متغیر بوده که متداول‌ترین آن قرمز تیره است .

    این کانی و انواع آن بصورت «سنگهای نیمه قیمتی »و « ساینده » کاربرد داشته و بیشتر در سنگهای دگرگونی نوع گنیس ، میکاشیست ، واکلوژیت ،‌و بصورت « دانه‌ای » یا توده‌ای ( = ماسیو) یافت می‌شود ،خاستگاه این کانی می‌تواند از اسکارن‌ها و خاصه تاکتیت ( tactite) ها و فرآیند دگرگونی نوع مجاورتی (contact) و ناحیه‌ای (Regional)می‌باشد.

    گارنت‌های آبرفتی Detrital Garnet با ماسه و دیگر رسوبات آواری نیز می‌تواند همراه باشد.

    منطقه موردمطالعه در حوالی کارخانه سیمان تهران و به سوی غرب آن می‌باشد . کانی سازی در این مورد در سنگهای موجود که بیشتر از نوع سنگهای ولکانیک اسیدی ودگرسان شده صورت گرفته است . این دگرسانی نیز موجب حضور آب به صورت 4( OH) و جانشینی آنها به جای تتراهدرهای رشته‌ای ( SiO4) در بعضی از گارنت‌ها شده است . گارنت‌ها علاوه بر کاربردهایی مانند سنگهای نیمه قیمتی و ساینده‌ها برای مصارف تولید کاغذهای سمباده‌ای ، پارچه ساینده ، تصفیه آب برای کم کردن سختی آن ، ساخت گریس سمباده ، ماسه پاشی یا سند بلاست ، استفاده در واتر جت ، و مات کردن شیشه‌های روشن کاربرد دارد . استفاده نهایی از گارنت و کاربرد اصلی آن به عنوان مواد برشی سایشی حدود 35 درصد ، برش با جریان آب 30 درصد ، تصفیه آب 15 درصد ، پودرهای سایشی 10 درصد ، و دیگر مصارف متفرقه 10 درصد است .

     

    مقدمه:

    موضوع پایان نامه ذیل مشتمل بر عملیات اکتشافی و تحقیقی در خصوص معدن گارنت باغ زندان و ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت می‌باشد . که بدلیل سختی بالای خود ( 5/7- 5/6) دارای کاربردهای خاصی در صنعت می باشد . لذا سعی شده تا حد امکان کانی شناسی ، سنگ شناسی و زمین شناسی منطقه کانسار سازی شده را مورد مطالعه قرار داده و سپس اختصاصاً در خصوص خود گارنت نیز موارد فوق بررسی گردد و در نهایت ارزیابی دقیقتری از میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن بدست دهد و همچنین باختصار پروسه‌های فراوری آنرا معرفی نماید .

    در فصل اول سعی شده است کلیاتی در خصوص گارنت ارایه گردد و در فصل دوم شرحی بر انواع گارنت و معدن گروناتیت باغ زندان و میزان تولید و مصرف جهانی و نوع کاربری‌های انواع گارنت داده شود .

    در فصول سوم تا ششم علاوه بر نگاهی عمیق‌تر به معدن باغ زندان براساس سنگ شناسی و کانی‌شناسی و تهیه نقشه‌های معدنی اقدام به تعیین ذخیره گارنت در معدن مذکور شده است . در فصل هفتم نگاهی اجمالی بر فرآوری گارنت ( آندرادیت) دارد . و در فصل هشتم شرحی کوتاه از دو معدن « گارنت کوه گبری رفسنجان » و « گارنت ده سلم نهبندان » جهت مقایسه با  معدن « گارنت باغ زندان » داده شده است .

     

     

    فصل اول

    کلیات

     

    فصل اول- کلیات

    1-1) هدف

    ماده معدنی گرونا( گارنت ) مشتمل بر تعداد زیادی کانسارهای دگرگونی می‌گردد که شرحی از آن در این پایان نامه آمده است .

    یک نوع از گارنتها آندرادیت نام دارد که قسمت اعظم کانسار گروناتیت باغ زندان از این نوع می‌باشد . هر چند انواع دیگر گرونا مانند گروسولار ، آلماندین و حتی پیروپ نیز در آن با درصد خیلی کم قابل مشاهده است .

    یکی ازدلایل انتخاب موضوع گارنت باغ زندان توسط اینجانب عمدتاً بدلیل ناشناخته بودن این ماده معدنی در کشور بوده و صنایع ایران ( بجز تعداد بسیار محدود و کوچک ) با آن بیگانه‌اند و عملاً اکثر قریب به اتفاق مهندسین معدن و زمین شناسان از نزدیک معادن آنرا ندیده‌اند .

     دلیل دیگر اینکه با توجه به نزدیک بودن معدن مذکور به تهران وذخیره قابل توجه و خلوص بالای آن لازم دیدم بامعرفی آن قدمی کوچک در شناساندن هر چه بیشتر این ماده معدنی و کاربردهای آن به همکاران محترم داشته باشم . و امید آن دارم که در آینده با بررسی‌های دقیقتر توسط سایر کارشناسان محترم در فرآیند فرآوری آن مسیری جدید جهت اقتصادی نمودن و بهره‌برداری از معدن فوق و سایر معادن کشور گشوده شود .

     لازم به ذکر است محدوده مذکور در منطقه حفاظت شده جاجرود و مرز پارک ملی سرخه حصار واقع شده است که تا کنون امکان بهره‌برداری از آن بدلیل واقع شده در مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست غیر ممکن گردیده است .

     

    2-1) پیشینه تحقیق :

    پیشینه تحقیق در خصوص انواع گرونا در ایران سابقه و دامنه‌ی وسیعی ندارد هر چند از سالیان قبل تعدادی از معادن آن درایران شناخته ‌شده‌اند لکن بدلایل محدودیت‌های تکنولوژیکی در کشور و مسائل مربوط به بازار مصرف گروناها و همچنین رقابت پذیری و جایگزینی گارنت با سایر مواد معدنی سهل الوصول‌تر مانند سیلیس ، معادن آن بطور وسیع وشناخته شده‌ مورد بهر‌ه‌بردرای واقع نشده‌اند .

     اما در خصوص معدن گارنتیت باغ زندان حسب مدارک موجود ، پروانه بهره‌برداری آن در سال 1340 از طرف وزارت صنایع و معادن وقت صادر گردید لکن بدلایل نامعلوم هیچ گونه برداشتی از آن صورت نپذیرفته است .

    روش کار و تحقیق :

    روش کار و تحقیق در معدن گارنت باغ زندان عمدتاً به پی‌جویی مقدماتی تا مرحله اکتشاف مقدماتی و نهایتاً تهیه نقشه‌های زمین شناسی جهت ارزیابی ذخیره و خلوص گارنت براساس رخنمون‌های سطحی و محاسبه تناژ و خلوص میانگین مربوط به همین سطوح بدون انجام فعالیت‌های اکتشافی وسیع‌تر عمقی مانند گمانه‌زدن و ... صورت پذیرفته است .

    و در نهایت ذخیره بلوکهای رخنمون گارنت به تفکیک محاسبه و مجموع ذخایر نیز محاسبه گردیده است . بدیهی با انجام عملیات اکتشافی تفصیلی و تکمیلی به ذخایر واقعی‌تر دست خواهد یافت . 

  • فهرست و منابع پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان

    فهرست:

    فهرست جداول شکلها ........................................................................................ 1-10

    فهرست نمودارها ................................................................................................ 2-10

    فهرست نقشه‌ها................................................................................................... 3-10

    چکیده ................................................................................................................... 11

    مقدمه .................................................................................................................... 13

    فصل اول : کلیات

    1-1-‌ هدف ........................................................................................................... 15

    1-2- پیشینه تحقیق ................................................................................................ 16

    1-3- روش کار و تحقیق ....................................................................................... 16

    فصل دوم : شرحی مختصر بر گارنت و معدن گروناتیت باغ زندان

    2-1- موقعیت جغرافیایی ........................................................................................ 18

    2-2- راههای دسترسی ........................................................................................... 18

    2-3- آب و هوا ..................................................................................................... 18

    2-4- ژئومورفولوژی .............................................................................................. 20

    2-5- تحقیقات و مطالعات گذشته ........................................................................... 20

    2-6- کلیاتی در مورد گارنت .................................................................................. 21

    1-2-6- مشخصات زمین شناسی و کانی شناسی گرونا ............................................. 21

    2-2-6- کانی شناسی ............................................................................................. 22

    3-2-6- مشخصات انواع گروناها ........................................................................... 22

    1- پیروپ ............................................................................................................. 24

    2- رودولیت .......................................................................................................... 24

    3- آلماندن ............................................................................................................. 24

    4- اسپسارتیت ....................................................................................................... 24

    5- اوواروویت ....................................................................................................... 24

    6- گروسولاریت .................................................................................................... 25

    7- آندرادیت .......................................................................................................... 26

    8- دمانتوئید ........................................................................................................... 26

    4-2-6- کاربرد و بررسی اقتصادی ......................................................................... 27

    1- موارد استفاده گارنت :......................................................................................... 27

    الف ) ساینده‌های پوششی ........................................................................................ 27

    ب) تصفیه آب ........................................................................................................ 29

    ج) کاغذ و پارچه ساینده .......................................................................................... 29

    د) سند بلاست ........................................................................................................ 30

    ی) واترجت ........................................................................................................... 30

    ن) چاههای نفت ..................................................................................................... 31

    2- ویژگی‌های مورد نیاز جهت کاربرد گارنت در صنایع مختلف ................................ 31

    5-2-6 – تولید داخلی و کاربرد ............................................................................. 33

    6-2-6- منابع و ذخایر جهانی گروناها .................................................................... 38

     6-2-7 - موارد جایگزین ...................................................................................... 39

    8-2-8 – میزان روند تولید گارنت در ایران و جهان ................................................. 40

    8-1-2-6- ذخایر و پتانسیلهای عمده گارنت درایران ............................................... 43

    8-2-2-6- وضعیت تولید گارنت در ایران .............................................................. 43

    9-2-6- موارد مصرف ........................................................................................... 43

    10-2-6- قیمت‌های انواع گرونا ............................................................................. 45

    11-2-6- تجارت خارجی ..................................................................................... 45

    12-2-6- بررسی جهانی ....................................................................................... 46

    13-2-6 – دیدگاه آینده ......................................................................................... 46

    فصل سوم : زمین شناسی محدوده مورد مطالعه

    3-1- زمین شناسی پیرامون کانسار ........................................................................... 50

    3-2- شرح نقشه زمین شناسی 000/10: 1.............................................................. 51

    3-2-1- شرح نقشه ............................................................................................... 51

    3-2-2- دگرسانی ................................................................................................. 60

    3-3- شرح نقشه زمین شناسی 1:2000 محدوده‌ی موردمطالعه ................................. 65

    3-3-1- سرآغاز .................................................................................................... 65

    3-3-2- شرح نقشه  .................................................................................. 65

    3-3-3 بلوک‌های گارنت‌دار .................................................................................... 75

    بلوک یکم (B-I)...................................................................................................... 75

    بلوک دوم (B-II)..................................................................................................... 76

    بلوک سوم (B-III)................................................................................................... 77

    بلوک چهارم (B-IV)................................................................................................ 79

    فصل چهارم : معرفی واحدهای کانی سازی شده در اسکارن در محدوده‌ی مورد
    مطالعه در مطالعات 000/10: 1

    سرآغاز ................................................................................................................... 82

    4-1 – پیمایش یکم .................................................................................. 82

    4-2- پیمایش دوم .................................................................................. 83

    4-3- پیمایش سوم .................................................................................. 84

    4-4- پیمایش چهارم ............................................................................... 84

    4-5- پیمایش پنجم ................................................................................. 85

    4-6- پیمایش ششم ................................................................................. 86

    4-7- پیمایش هفتم ................................................................................. 87

    4- 8- پیمایش هشتم ............................................................................... 87

    4-9- پیمایش نهم .................................................................................... 87

    4-10- نتیجه و بحث ............................................................................................. 88

    4-1-10- واحد اسکارن یکم .................................................................................. 88

    4-2-10- واحد اسکارن دوم (‌اولویت اول بهره‌برداری ) .......................................... 88

    4-3-10- واحداسکارن سوم (‌اولویت سوم در بهره‌برداری ) ..................................... 89

    4-4-10- واحد اسکارن چهارم (‌اولویت دوم در بهره برداری ) ................................ 90

    4-11- محاسبات ذخیره ......................................................................................... 90

    4-1-11- ذخیره واحد گروناتیتی دوم ،‌ اولویت یکم ................................................ 91

    4-2-11- ذخیره واحد گروناتیتی سوم ، اولویت دوم ............................................... 91

    فصل پنجم: بررسی‌های نتایج مطالعات سنگ شناسی و کانی‌شناسی درمحدود‌ه‌ی مورد مطالعه

    5-1- بررسی‌های کانی شناسی ................................................................................ 93

    5-2- بررسی‌های سنگ شناسی ............................................................................... 95

    نمونه‌های شماره kb-103 P....................................................................................... 95

    نمونه‌های شماره kb-104 P....................................................................................... 95

    نمونه‌های شماره kb-105 P....................................................................................... 96

    نمونه‌های شماره kb-106 P....................................................................................... 98

    نمونه‌های شماره kb-107 P....................................................................................... 98

    نمونه‌های شماره kb-108 P....................................................................................... 98

    نمونه‌های شماره kb-112 P..................................................................................... 100

    نمونه‌های شماره kb-113 P..................................................................................... 100

    نمونه‌های شماره kb-136 P..................................................................................... 100

    نمونه‌های شماره kb-137 P..................................................................................... 101

    نمونه‌های شماره kb-146 P..................................................................................... 101

    نمونه‌های شماره kb-148 P..................................................................................... 103

    نمونه‌های شماره kb-152 P..................................................................................... 103

    نمونه‌های شماره kb-153 P..................................................................................... 105

    نمونه‌های شماره kb-202 P..................................................................................... 105

    نمونه‌های شماره kb-201 P..................................................................................... 105

    فصل ششم : شرح نقشه زمین شناسی منطقه گارنت‌دار

    6-1- سرآغاز ...................................................................................................... 108

    6-2- شرح واحدها و حفریات انجام شده ............................................................. 108

    بلوک یکم B1........................................................................................................ 112

    بلوک دوم B2........................................................................................................ 112

    بلوک سوم B3 ...................................................................................................... 112

    بلوک چهارم B4 ................................................................................................... 113

    بلوک پنجم B5....................................................................................................... 113

    بلوک ششم B6 ..................................................................................................... 113

    بلوک هفتم B7....................................................................................................... 113

    بلوک هشتم B8...................................................................................................... 117

    بلوک نهم B9......................................................................................................... 119

    بلوک دهم B10....................................................................................................... 119

    بلوک یازدهم B11................................................................................................... 121

    بلوک دوازدهم B12................................................................................................ 121

    بلوک سیزدهم B13................................................................................................. 122

    بلوک چهارم B14................................................................................................... 124

    بلوک پانزدهم B15 ................................................................................................ 126

     6-3- نتیجه‌گیری ................................................................................................ 126

    6-4- شیوه تخمین ذخیره ..................................................................................... 127

    فصل هفتم : فرآوری و کاربرد آندرادیت در صنعت

     7-1- مقدمه ....................................................................................................... 134

    7-2- فرآوری ..................................................................................................... 134

     7-3- کاربرد آندرادیت در صنعت ....................................................................... 135

    فصل هشتم: شرح مختصری از معادن « گارنت کوه گبری رفسنجان » و « گارنت
    ده سلم نهبندان » جهت مقایسه با معدن « گارنت باغ زندان »

     8-1 – خلاصه‌ای از مشخصات معدن کوه گبری رفسنجان ..................................... 138

    8-2- موقعیت جغرافیایی معدن کوه گبری ............................................................. 139

    8-3- وضعیت راههای ارتباطی ............................................................................. 139

    8-4- اسکارن کوه گبری ....................................................................................... 141

    8-5 نوع گارنت کوه گبری ................................................................................... 141

    8-6- ژنژ گارنت کوه گبری .................................................................................. 142

    8-7- نتایج حاصل از مطالعه اسکارن کوه گبری ...................................................... 142

    خلاصه ای از مشخصات معدن گارنت ده سلم ........................................................ 144

    8-8 – موقعیت جغرافیایی ................................................................................... 144

    8-9- زمین شناسی .............................................................................................. 146

    8-10 - نوع گارنت معدن ده سلم ......................................................................... 146

    8-11- شیست‌های گارنت‌دار و ذخیره معدن گارنت ده سلم ................................... 147

    فصل نهم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات

     نتیجه‌گیری .......................................................................................................... 150

    پیشنهادات ........................................................................................................... 154

    منابع و مأخذ ........................................................................................................ 156

    فهرست منابع فارسی ............................................................................................ 156

    فهرست منابع لاتین ............................................................................................... 158

    چکیده انگلیسی .................................................................................................... 160

    .

    منبع:

    الف : منابع فارسی

    زاوش، محمد، 1375، «کانی شناسی در ایران»،انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی چاپ دوم- تهران- 634 صفحه

    شرکت مهندسین مشاور کان ایران، 1383-«طرح بررسی کمی گارنت بغ زندان»- تهران-ایران

    کمرئی،هادی،1384-«گزارش اکتشافات تفصیلی در منطقه ده مسلم»- استان خراسان جنوبی- شهرستان نهبندان

    شمسی،پوررنگ،1384-«فرآوری گانسنگ گارنت بزمان»،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران

    احمد لو،مریم،1385 -«گارنت کوه گبری رفسنجان»- پایان نامه کارشناسی ارشد- دانشگاه آزاد – واحد تهران شمال- دانشکده علوم پایه

    حسنی پاک، علی اصغر ، 1380،«تحلیل داده های اکتشافی» ، انتشارات دانشگاه تهران- شماره انتشار 2536-موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهرانف تهران،ایران،987 صفحه

    حسنی پاک ، علی اصغر و خالصی، محمد رضا، 1382 ،«مدیریت خطا و ریسک در اکتشاف -«شماره انتشار 2638 – موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران- تهران- ایران-365 صفحه

    حسنی پاک ، علی اصغر، 1385 ، «طراحی پروژه های اکتشافی (ژئوشیمیایی ، ژئوفیزیکی، و حفاری)»- انتشارات دانشگاه تهران شماره انتشار 2796- موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران -473 صفحه

    حسنی پاک ،علی اصغر ، 1381 – اکتشافات ذخائر طلا –چاپ دوم- موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران- شماره انتشار 2441 – تهران- 742 صفحه

    حسنی پاک ، علی اصغر ،1380 - «نمونه برداری معدنی» - شماره انتشار2140 – موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران – تهران- 523 صفحه

    حسنی پاک ، علی اصغر ،1382 - «اصول زمین آمار»،موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران – تهران-458 صفحه

    اتردی، سیروس، 1381- «کانی شناسی سیلیکاتها»- انتشارات دانشگاه پیام نور-291 صفحه

    خسروتهرانی،خسرو،1382- «زمین شناسی ایران»- انتشارات دانشگاه پیام نور- 327 صفحه

    درویش زاده،علی،-1370،«زمین شناسی ایران»- موسسه انتشارات امیر کبیر

    مدنی،حسن،1371،«اصول پی جویی،اکتشافات و ارزیابی ذخایر معدنی»- چاپ دوم- انتشارات ایران ارشاد

    ربانی،ناهید ،1381-«زمین شناسی اقتصادی»- انتشارات دانشگاه پیام نور- 298 صفحه

    یاردلی،1988،«مبانی پترولوژی دگرگونی»،ترجمه کنعانیان ،انتشارات جهاد دانشگاهی ماجد

    معین وزیری،حسین،1369-«پترولوژی سنگ های دگرگونی»،انتشارات دانشگاه تربیت معلم

    آفتابی،ع،عباس نژاد 1366 -«گزار ش کانی سازی اسکارن و پنانسیل مواد معدنی در منطقه کوه گبری رفسنجان» ، دانشگاه شهید باهنر کرمان

    رضوی،محمد حسین، 1385-«سنگ شناسی دگرگونی»- نشر دانشگاه تربیت معلم-تهران-304 صفحه

     

    ب:منابع لاتین

     

    21) Abrasives , 1973 Chapter , in "United States Mineral Resource ", U.S.G.S, Professional Paper , No . 820.

    22) Garnet  ( Industrial  Garnet )  Chapter  , in Mineral  Commodity  Summaries , annual  report .

    23)Gorrill , Lindsay  , 2003, Global garnet  market  review :Mineral  Price  Watch  , no . 97, January , p7-10.

    24)Harris , Paul , 2000, At the cutting  edge – Abrasive and their  markets: Industrial  Minerals , no . 388, January , p. 19-27.

    25)Moore , Paul , 2006 , Garnet  joins  the jet set : Industrial Minerals , no . 462, March , p. 36- 41.

    26)Rapple , R.R ., 2006, Garnet , in Koyel , J.E.,Trivedi , N.C.,Barker, J.M.,and Krukowski, S.T., eds., Industrial mineral and rocks (7th ed) : Little ton , CO , Society for Miniy , Metallurgy , and Exploration , Inc.,P. 475- 480.

    27)Roskill Information  Services , Ltd ., 2000, The economics of garnet (3d ed): London , United Kingdom , Roskill Information  Services , Ltd ., 88p.

    28)"Mineral  Facts and  Problems " 1989 U.S.Bureaue of Mines Publication – Washing ton , D.C.,U.S.A.

    29)Olson , Donald W.2006,"Industrial  Garnet", U.S.G.S . Mineral year book -2006 – P.28.1-28.7.

    30)Lobdel , D.G.1995,"Garnet Market Potential in Western Canada and United States , Presented at: Focus on British  Columbia Industrial  Minerals, Vancouver Canada , P.163- 174, Mineral Commidity Summaries , jan , 1996.

    31)Kato , Y,; Textural and compositional changes of clinopyroxen  replaced by garnet in the mozumi  deposit , Skarns ; Their genesis and metalogeny, 1991.

    32)Kertz , R, Metamorphic  crystallization , John Wiley  and sons , 1994 .

    33)Spry , A, metamorphic Texture, Pergamon press, 1974.

    34)Einudi, M. T, Burt , D.M, introduction- terminology; classification and composition of skarn deposit , Economic geology Vol.77, 1982.

    35)Miashiro , A, Metamorphism and metamorphic belts, New York ; John Wiley and sons, 1973.

    36)Burt, D.M,Skarn deposits ; Historical bibliography through 1970, Economic geology Vol.77,1982.

    37)Donald , W.Olson , " Garnet" , U.S.Geological Survey , Mineral Commodity Summaries , January , 2005.

    38)The Economics of Garnet , Third Edition , Roskill , PP.21-51, 2000.

    39)Gordon T.Austin, Garnet ,"Industrial Minerals and Rocks", 6th ED,SME,little ton , PP.523-533,1994

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, تز دکترا در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, رساله در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, پایان نامه در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, تحقیق در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, مقاله در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه پژوهش و بررسی‌های اکتشافی در معدن گروناتیت باغ زندان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت