پایان نامه فروشگاه مجازی

تعداد صفحات: 118 فرمت فایل: word کد فایل: 1164
سال: 1385 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه فروشگاه مجازی

    مقدمه

    ابتدا مدیر فروشگاه وارد سایت می شود و ثبت نام می کند ( ثبت نام فروشگاه ) پس از آنکه وی ثبت نام کرد به قسمت ( مدیریت فروشگاه ) می رود و کالاهای خود را به فروشگاه اضافه می کند .

    سپس کاربران برای دیدن فروشگاهها و خرید از آنها باید در سایت ثبت نام کنند . کاربرانی که در سایت ثبت کرده اند می توانند در همان صفحه اصلی با واردکردن نام کاربری و کلمه عبور وارد قسمت خرید از فروشگاه شوند . در این قسمت نام فروشگاهها لیست شده است  .شما برای جستجوی محصولات هر یک از فروشگاه بایدنام فروشگاه درقسمت جستجو وارد کنید .

    آنگاه دکمه جستجو را بزنید . سپس محصولات آن فروشگاه لیست می شود . اگر دکمه خرید را بزنید این کالا به سبد کالا شما اضافه می شود , در نهایت اگر بخواهید فاکتور خریدتان را مشاهده کنید باید کلید فاکتور خرید را کلیک کنید تا تعداد کل کالایتان به همراه مبلغ کل را نمایش دهد .

    به این ترتیب کاربر توانسته است به online خرید نماید

     

    NET چیست  ؟

    .NET یک اصطلاح کلی است برای نگاه استراتژیک میکروسافت به آینده دنیای نرم افزار و قلب این استراتژی چارچوب .NET نام دارد . ASP.NET هم یکی از دهها عضو این چارچوب است . .NET برای حل مشکلات بنیادی پیش روی برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار طراحی شده است. .NET وظایف زیر را برعهده می گیرد :

    1-  قسمت اعظم کار ایجاد بر نامه های بزرگ مقیاس را به طور خودکار ا نجام می دهد.

    2-  انواع مختلف نرم افزار ( آنهایی که روی یک ماشین اجرا می شوند و آنهایی که روی وب اجرا می شوند ) را یکپارچه می کند .

    3-  برنامه نویس را از نوشتن ماژولهای پیچیده بی نیاز می کند.

    4-  به برنامه نویسانی که در زبانهای مختلف تخصص دارند اجازه می دهد تا روی یک پروژه مشترک کار کنند.

    5-  چرخه توسعه نرم افزار را سرعت می دهد.

    6-  تمام انواع سخت افزار ( از سوپر کامپیوتر گرفته تا PDA و تلفن همراه ) را هدف گرفته است .

    آن چیزی که باید در  عمل این اهداف را تحقق بخشید همان چار چوب .NET است . چار چوب .NET را می توان به اجزا اصلی زیر تقسیم کرد :

    زبان میانجی(MSIL ) : زبان میانجی (MS Intermediate Language ) زبان عمومی .NET است. کدهایی که به زبانهای مختلف (مانند VB وc # ودهها زبان برنامه نویسی دیگر ) نوشته شده اند قبل از اجرا به زبان میانجی تبدیل ( کامپایل) می شوند . از آنجاییکه چارچوب.NET این کار را به طور خودکار و بدون دخالت ما انجام می دهد ما هم دیگر درباره آن حرفی نخواهیم زد .

    سیستم زمان اجرای عمومی ( CLR ) : سیستم زمان اجرای زبان عمومی (Common Language Runtime سیستمی پیچیده است که کدهای MSIL را اجرا می کند.

    کتابخانه های چارچوب .NET : اینها مجموعه بزرگی از کدهای آماده هستند که به سادگی می توانیم از آنها در برنامه های خود استفاده کنیم.

    زبانهای .NET : زبانهای برنامه نویسی منطبق با استاندارهای CLS طراحی شده اند و خروجی MSIL تولید می کنند . VB.NET و C #.NET از معروفترین ومهمترین زبانهای .NET هستند.

    ASP.NET : بخشی از چارچوب .NET که به IIS اضافه می شود و به آن اجازه می دهد تا کدهای نوشته شده با زبانهای .NET را اجرا کند.

    سرویسهای وب : با اینکه سرویسهای وب ( Web Services ) جزیی از .NET نیستند ا ما مطمئنا هیچ چیز مانند .NET آنها گسترش نداده است. سرویس وب برنامه ایست که ورودی خود را از راه دور ( از طریق وب) می گیرد و خروجی خود را هم به همان صورت تحویل می دهد.

     

    شی چیست ؟

    یکی از مفاهیم کلیدی و مهم در .NET مفهوم شی ( object ) در واقع چارچوب .NET یک محیط شی گرا ( object-oriented ) محسوب می شود . هر چیزی که در چارچوب .NET  به آن برخورد می کنید یک محیط شی نرم افزاری است. شی در ساده ترین تعریف چیزی نیست جز یک بسته از کد( داده) که می توان بدفعات از آن استفاده کرد. شی موجودی خود کفا و مستقل است که سرویسهایی را در اختیار بقیه برنامه می گذارد . مزایای نوشتن برنامه های .NET بصورت مجموعه ای از اشیا عبارتند از :

    1-  از یک شی می توان به دفعات استفاده کرد و نیازی به کد نویسی مجدد نیست.

    2-  می توان اشیا مورد نیاز را از منابع دیگر تهیه کرد و نیازی به آگاهی از ساز و کار داخلی آنها نیست( همین که بدانیم چه ورودی هایی باید به آنها داد و خروجی آنها چیست کافیست ) .

    3-  یک شی .NET را می توان به هر زبانی نوشت.

    4-  اشیا .NET استاندارد شده هستند به آسانی می توان از آنها در برنامه های مختلف استفاده کرد. بدین ترتیب می توان یک شی برنامه بزرگ را به سادگی با اشیا از پیش آماده تولید کرد

    در چارچوب .NET اشیا متعدد و متنوعی وجود دارند که برای کارهای مختلف تهیه شده اند . برای مثال یک گروه ازاین اشیا ADO.NET نام دارد که برای اتصال به منابع پایگاه داده و استخراج اطلاعات ازآنها طراحی شده است. اگر خودتان می خواستید چنین اشیایی را بنویسید در بهترین حالت سالها وقت لازم داشتید ( اگر نگوییم چنین کاری اساسا غیر ممکن است)

     

    کلاسهای پایه .NET

    اشیا .NET ( که تعدادآنها بی شمار است ) در گروه های عملکردی مختلف سازماندهی شده اند . این گروهها کلاسهای پایه .NET نامیده می شوند. کلاسهای پایه .NET را از مقدار معتنابهی کد نویسی مفصل , خسته کننده و اغلب پر اشتباه بی نیاز می کنند . مثلا برای کارهای گرافیکی ( ترسیم اشکال هندسی , نمایش تصاویر و اجرای انیمیشن ) می توان از فضای نام System.Drawing که شامل تعداد زیادی کلاس گرافیکی کمک بگیرید .

    برای استفاده از  یک فضای نام ابتدا باید آنرا وارد کنید (import ) در صفحات ASP.NET این کار با استفاده از دستور Import انجام می شود . مثلا اگر بخواهید از کلاسهای فضای نام System.Drawing در یک صفحه وب استفاده کنید باید دستور زیر را در ابتدای کد صفحه بنویسید :

    <%@ Import Namespace = System.Drawing %>

    فقط بعد از آن است که می توانید کلاسهای گرافیکی و توابع آنها را در صفحه ASP.NET به کار بگیرید.

     

    NET چگونه کار می کند ؟

    صفحات ASP.NET چیزی نیستند جز همان صفحات HTML که مقداری کد به  آنها اضافه شده است وقتی چارچوب .NET را روی کامپیوتری که IIS دارد نصب می کنید سرویس دهنده IIS به طور خودکار طوری پیکربندی می شود که فایلهای دارای پسوند .aspx را شناسایی کرده و کد داخل آنها را اجرا کند . IIS برای این کار از ماژولی بنام aspnet-isapi.dll کمک می گیرد. طرز کار ماژول aspnet-isapi.dll چنین است :

    وقتی کاربر تقاضای بازدید یک صفحه ASP.NET را از سرویس دهنده وب می کند IIS صفحه مورد نظر را به ماژول aspnet-isapi.dll می دهد. این ماژول محتویات صفحه .aspx را خوانده و ساختار کد آنرا تعیین می کند ( که این ساختار الزاما با آنچه شما نوشته اید یکسان نیست ). سپس ساختار ایجاد شده را به صورت یک کلاس استاندارد در می آورد و از این کلاس شی خاصی بنام Page می سازد . کلاس Page مسئول تبدیل تقاضای کاربر و خروجی IIS به استریم HTML ( در ضمن اجرای کدها ) است .

     

    صفحات ASP.NET را با پسوند ASPX ذخیره کنید

    IIS برای تشخیص صفحات ASP.NET و اجرای کد داخل آنها از پسوند .aspx بهره می برد . بدون این پسوند IIS قادر به تشخیص صفحه ASP.NET و اجرای کد داخل کد آن نیست چنین صفحه ای به سادگی به مرورگر وب فرستاده می شود تا خودش کدها را اجرا کند ( که البته مرورگر وب هم قادر به اجرای کدهای ASP.NET نیست) ! . اغلب تازه کارانی که از Notepad پسوند .txt را به آخر فایل اضافه می کند ( و مثلا آن به صورت MyFile.aspx.txt در می آید) . برای جلوگیری از این اتفاق وقتی فایل را در Notepad ذخیره می کنید در قسمت Save type as گزینه ALL File را انتخاب کنید . اگر فایل را قبلا ذخیره کرده اید می توانید پسوند اضافی .txt را در My Computer یا Windows Explorer پاک کنید . با برنامه هایی مثل Visual Studi.NET چنین مشکلی نخواهید داشت چون آنها کار خودشان را بلد هستند.

     

    کدهای ASP.NET را در صفحه وب بنویسید

    کدهایی که در صفحه وب نوشته می شوند باید به گونهای مشخص شوند تا  IIS بتواند آنها را از دستورات معمولی HTML تمیز دهد . برای نوشتن کدهای ASP.NET در صفحه وب سه روش وجود دارد :

    1- بلوک کد درون – خطی ( inline )

    2 - برچسب

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت