پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول

تعداد صفحات: 211 فرمت فایل: word - pdf کد فایل: 1160
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول

    مقدمه

    دستگاههای الکتریکی امروزه بخش وسیعی از صنعت را بخود اختصاص داده‌اند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌گردد. هر روزه علاوه بر افزایش کمی، تعداد دستگاههای، از لحاظ کیفیت کاری و حساسیت ودقت در انجام کار روزبه‌روز بهتر شده و قابلیت‌های انجام کار آنها بیشتر می‌شود. و در یک خط تولید سری ممکن است که یک دستگاه نقش حیاتی ایفا کند و خرابی یک دستگاه تولید کارخانه را با خطر روبرو کنندو همچنین بعلت هزینه بسیاری که برای ساخت یا تهیه این دستگاهها استفاده شده است در صورت و در آمدن اشکالی در کار آنها در اثر عدم ایجاد سیستم توزیعو حفاظت مناسب باعث بروز صدمات و زیانهای چه از نظر مادی و چه از نظر زمانی می‌گردد. مهیا کردن انرژی الکتریکی برای یک دستگاه شدی د ظاهر کار ساده‌ای باشد و بدون نیاز به معاملات پیچیده ریاضی صورت گیرد لیکن در ضورت بی‌دقتی هر جسم جزئی می‌تواند باعث بروز خطراتی برای سیستم دستگاه و سیستم توزیع و صدمات برای کمیت تولید کارخانه گردد. بعنوان مثال می‌دانیم در موتورهای الکتریکی گشت‌ور با توان دوم ولتاژ نسبت مستقیم دارد TxV2 بنابراین تغییرات ناچیزی در ولتاژ می‌تواند تأثیر زیادی روی گشتاور و نحوه عملکرد لکتروموتور و در واقع می‌توان گفت که با یک سیستم توزیع و حفاظت مناسب هم بکارگیری دستگاه را بهتر میکند و همچنین باعث طول عمر آنها می‌گردد.

    در این پروژه سعی شده است که با بکارگیری نکات علمی، فنی و عملی طراحی سیستم توزیع قدرت، حفاظت، روشنائی و همچنین صوتی و مخابراتی انجام گیرد و از ترکیب اطلاعات تئوری و تجربی افراد صاحب نظر به یک طرح ایده‌آل و مناسب از نظر علمی و عملی و اقتصادی برسیم.

    طبیعتاً هیچ طرحی خالی از اشکال نیست و سلیقه‌ها و نظرات مختلفی وجود دارد وسعی نموده‌ام با راهنمایی‌های استاد راهنمای فرهیخته و ارجمندم جناب آقای دکتر محسنی یک طرح مناسب را ارائه کنم.

    فصل اول

    مشخصات کارخانه

    1 – مشخصات عمموی کارخانه

    کارخانه ایران کپسول با مساحت 12000 متر مربع در جاده اندیشه (واقع در سه راهی شهریار – سر آسیاب – فردیس) در سال 1376 افتتاح شد.

    ساخت این کارخانه حدود 2 سال زیر نظر یک شرکت کانادائی طول کشید که اولین و تنها تولید‌کننده پوکه کپسول داروئی (ژلاتین کپسول) در ایران می‌باشد که روزانه حدود 50000 پوکه کپسول را تولید می‌کند.

    پرسنل این کارخانه حدود 150 نفر می‌باشد که بصورت 24 ساعته در سه شیفت مشغول به کار هستند.

    2 – قسمت‌های کلی کارخانه

    این کارخانه از سه قسمت کلی در دو طبقه ساختمانی تشکیل شده است

    1 – 2) قسمت اداری و عمومی

    2 – 2) قسمت تولید و نگهداری

    3 – 2) قسمت تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

    1 – 2) قسمت اداری و عمومی:

    قسمت اداری از سه اتاق در طبقه همکف و هشت اتاق در طبقه بالا تشکیل شده است. قسمت عمومی از آشپزخانه، نهارخوری آقایان و بانوان، تولت آقایان و بانوان، نمازخانه و درمانگاه در طبقه همکف و سالن آمفی تائتر و کتابخانه در طبقه بالا تشکیل شده است. همچنین یک اتاق نگهبانی جلو درب ورودی کارخانه واقع می‌باشد.

    2 – 2) قسمت تولید و نگهداری

    الف-) اتاق ملتینگ (محل پخت ژلاتین)

    ب-) سه اتاق آزمایشگاه در طبقه همکف

    ج-) چهار سالن تولید در طبقه همکف

    د-) سالن انتظار سورتینگ

    ه-) اتاق سورتینگ

    و-) اتاق پرینتینگ

    ز-) اتاق شستشو دیگ‌های ملتینگ

    ح-) انبارهای مواد اولیه و محصول در طبقه همکف و انبار کارتن در طبقه بالا

    3-) قسمت تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

    قسمت‌های تاسیسات الکتریکی و مکانیکی از اتاق‌های تابلو، ترانس، دیزلها، تلفن‌خانه، موتورخانه گتابار، موتورخانه اصلی و هوا ساز‌های اداری و نهارخوری در طبقه همکف و همچنین هواسازهای سورتینگ و سالن تولید در طبق بالا و نیز کارواش و سردخانه در طبقه همکف تشکیل شده است.

    4-) فرایند تولید

    مواد ژلاتین (همان ژلاتین خوراکی البته بدون رسانس در اتاق ملتینگ داخل دیگ بزرگی که دورتا‌دور آن بطور یکنواخت المنتهای حرارتی قراردارد با آب و مواد افزودنی دیگر ریخته می‌شود و بوسیله یک همزن برقی بزرگ مخلوط می‌شوند و با حرارت کم وغیر مستقیم و یکنواخت (بوسیله المنت‌ها) پخته می‌شوند بعد از پخته شدن و قبل از اینکه مواد به قسمت‌ تولید بروند مقداری از آن را به آزمایشگاه برده و آزمایشهای مختلفی از قبیل میکروب شناسی، در صد رنگ، در صد سفتی و آزمایشهای دیگر روی آن انجام می‌شود. پس از تائید مواد راهی سالن تولید می‌شوند. در سالن تولید مواد از دیگ بزرگ داخل دیگهای کوچکی که آنها هم دارای المنتهای حرارتی هستند ریخته می‌شود تا مواد قبل از رسیدن به ماشین تولید سرد نشوند. این دیگهای کوچک توسط جرثقیلهائی در سالن تولید بالا برده می‌شوند و مواد توسط لوله‌های که آنها هم دارای المنت حرارتی هستند به ماشین تولید منتقل می‌شوند. ساختمان ماشین تولید به شکلی است که در ابتدای آن حوضچه‌های کوچکی قرار دارد و مواد از طریق لوله‌ها درون این حوضچه‌ها ریخته می‌شوند و بعد از آن قالب کپسول به نام پیین‌بار به مقدار لازمی داخل این خوضچه‌ها فرو می‌رود و همان‌طور که به دور خود می‌چرخد مقداری از ماده را بخود می‌گیرد و توسط چرخهای ماشین بالا می‌آید و توسط قطعات مکانیکی ماشین به قسمت خنک کننده انتقال داده می‌شود. بعد از خنک شدن مجدداً پین‌بارها به قسمت جلوی  ماشین منتقل می‌شوند و عملیات تصحیح کپسول (پلیسه گرفتن و جدا شدن از پین بارها) روی آنها انجام میشود.

    (قسمتهای اضافه کپسول که توسط تیغه‌های گردان دور کپسول گرفته توسط مکنده‌هائی که زیر دستگاه نصب شده مکیده می‌شودو در جائی جمع می‌شوند). بعد از تولید کپسولها آنها را داخل سطل‌هائی میریزند بعد به سالن انتظار سورتینگ میبرند  و بعد داخل اتاق سورتینگ می‌شوند و در آنجا از نظر کوچک و بزرگی و رنگ مرتب می‌شوند. ضمناً در همان جا یک چک آپ نهائی نیز روی کپسول‌ها انجام می‌شود (اگر لکه سیاهی روی کپسولها باشد تولید آن روز همه‌اش ضایعات می‌شود).

    بعد از مرتب و دسته‌بندی کردن، کپسول‌ ها به اتاق پرینتینگ فرستاده می‌شوند. در این اتاق، دو قسمت کپسول (قسمت راست CAP و قسمت چپ CBADY داخل هم ‌می‌شوند و روی آنها پرینت می‌شوند. در اینجا تولید پوکه کپسول به پایان می‌رسد، بعد از آن وارد انبار تولید می‌شود و بعد به کارخانه‌های داروسازی منتقل می‌شوند.

  • فهرست و منابع پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    مهندسی تاسیسات الکتریکی                                          دکتر حسن کلهر

    مهندسی روشنایی فنی                                                دکتر حسن کلهر

    تجهیزات نیروگاه                                                        دکتر مسعود سلطانی

    نشریه تجهیزات پست                                                  انتشارات وزارت نیرو

    استاندارد کابلها                                                         شرکت کابل‌سازی ایکو ایران

    جزوه مشخصات کارخانه                                            کارخانه ایران کپسول

    استاندارد کلیدهای صنعتی                                           زیمنس

     

    .

پروپوزال در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, گزارش سمینار در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, تز دکترا در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, رساله در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, پایان نامه در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, تحقیق در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, مقاله در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, پروژه دانشجویی در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, تحقیق دانشجویی در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, مقاله دانشجویی در مورد پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول, پروژه دانشجویی درباره پروژه طراحی تاسیسات الکتریکی شرکت ایران کپسول
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت