پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت )

تعداد صفحات: 116 فرمت فایل: word کد فایل: 1159
سال: 1385 مقطع: کاردانی دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت )

    پایان نامه جهت اخذ درجه کاردانی

    معرفی پروژه :

    پروژه ای که در حاضر پیش رو دارید مربوط به  شرکت تعاونی مسافربری سها می باشد .

    در سایت شرکت به جنبه ها و بخشهای مختلف فعالیت های شرکت پردا خته شده است .  جنبه های مختلف فعالیت های شرکت عبارتند از : رزرو بلیط ، ارائه سرویس های با کیفیت و مطلوب و ... . بنای طراحی پروژه بر مقوله فعالیت های این شرکت می باشد.

    هر شرکت دارای زندگی و یک شخصیت وجودی در زمینه عملکرد های ویژه می باشد. یک شرکت تلاش زیادی را صرف به تصویر کشیدن یک نمای حساب شده از خود می کند این تلاش ممکن است شامل اسم، آرم شرکت، رسم الخطی که در مکاتبات شرکت استفاده می شود ، رنگهای مورد استفاده و اینکه دقیقاً چه اساسی برای معرفی محصولاتشان استفاده می کنند باشد.

    قسمت اعظم کار من به عنوان طراح سایت شرکت ، بررسی موارد فوق و فروش بلیط  بصورت اینترنتی می باشد. در این پروژه از نرم افزارهای فلش5 ، فتوشاپ، FrontPage استفاده شده است برای ساختن صفحات پویا از ASP و زبان VBScript و JavaScript  استفاده شده است. بانک اطلاعاتی استفاده شده در این سایت Access میباشد.

    اهداف پروژه :

    اهداف پروژه یکی از مهمترین مسائل مورد بحث در جهان امروز، بررسی راههای گوناگون اطلاع رسانی با استفاده از آخرین دستاوردهای فن آوری اطلاعات است که منجر به سرعت عمل ، صرفه جویی در وقت ، هزینه ها و نیز افزایش کیفیت بهره وری می گردد. نیمه قرن بیستم را قرن اطلاعات نیز نامیده اند اگر به رسانه های گروهی نظیر مطبوعات ، رادیو، تلویزیون، پست و... توجه کنید ، ملاحظه می کنید که این رسانه ها مرتباً اطلاعات گوناگونی به خوانندگان ، شنوندگان، و بینندگان و... عرضه می کنند. این اطلاعات طیف وسیعی دارند. از خبر شروع یک فعالیت گرفته تا اختراعات و ابداعات جدید در زمینه های متفاوت.

    هر کس به گونه ای از اطلاعات بهره می گیرد یکی در جهت اعتلای سطح آگاهیهای خود و بهتر کردن خدمتی که ارائه می دهید یکی در جهت اداره منظم تر امور خود و دیگر در جهت پایه قرار دادن اطلاعات و به دست آوردن راههای ابداعات جدید و توسعه امکانات.

    روش انجام پروژه :

    برای آشنایی بیشتر با  طراحی سایت شرکت لازم بود که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنم به همین منظور از چندین سایت مشابه در اینترنت دیدن کردم و اطلاعات لازم در این زمینه را یادداشت کردم به مطالعه کتابهایی در زمینه طراحی سایت و همینطور فراگیری نرم افزارهایی چون فتوشاپ، فلش، FrontPage و یادگیری ASP  و زبان VBScriptبرای ساختن صفحات پویا پرداختم.

     

    Active Server Page چیست ؟

    با گذشت سال های متمادی، ما تغییرات مهمی را در موضوع اینترنت مشاهده می نماییم. ابتدا ، اینترنت به منظور یک سرویس دهنده ارتباطات متوسط برای بخشهای دولتی و موسسات دانشگاهی بود. با پیدایش www ، اینترنت یک محیط دوستانه چند رسانه ای شد. در اصل، سرویس اینترنت به عنوان یک مکان برای آدمهای با ذوق به منظور خلق صفحات خانگی بود، اما هر چه افراد بیشتری به اینترنت وارد شدند اینترنت به یک منبع اطلاعاتی برای همه افراد تبدیل شد. وقتی تعداد افراد Online به یک محدوده بحرانی رسید، شرکتهایی که محصولات و خدمات را می فروختند شروع کردند به spring up نمودن. این شرکتها هیچ حضور فیزیکی نداشتند، فقط یک حضور مجازی داشتند. برای مثال شما می توانید از سایت Amazon.com کتاب بخرید، اما شما قادر نخواهید بود که کتابفروشی  Amazon.com را در همسایگی خودتان پیدا کنید.

    همانگونه که اینترنت به صورت یک فروشگاه موفق شد، طراحی وب سایت هم تغییر پیدا کرد. در روزهای اولیه www ، HTML به منظور ایجاد صفحات وب ایستا استفاده می شد. اما امروزه، صفحات وب ایستا به سرعت در حال منسوخ شدن می باشند. تصور کنید اگر Amazon.com تنها از صفحات وب ایستا تشکیل شده بود-شما نمی توانستید فهرستهای کتاب را جستجو کنید. شما نمی توانستید یک درخواست را به صورت Online صادر کنید، شما نمی توانستید توضیحات کاربران دیگر را بخوانید. این است دلیل یک سرمایه گذاری مطمئن که اگر Amazon.com از صفحات وب پویا استفاده نمی کرد، نمی توانست تعداد زیادی کتاب بفروشد.

    شما می توانید صفحات وب پویا را از راههای زیادی ایجاد نمایید. راه حل مایکروسافت برای ساختن صفحات وب پویا استفاده از Active server page می باشد که بصورت مختصر بر آن ASP می گویند.

    ASP شامل دو بخش می باشد. کدهای برنامه نویسی و embedded HTML . کدهای برنامه نویسی می توانند به وسیله تعداد زیادی از زبانهای دست نویس نوشته شوند.

    یک زبان دست نویس یک دستور زبان مخصوص است که برای اجرای دستورات بر روی کامپیوتر استفاده می شود.

    زبانهای اسکریپت نویسی دست نویس مربوط به وب که محبوب می باشند عبارتند از VBScript و JavaScript . وقتی یک صفحه ASP درست می کنید، شما می توانید از یکی از چهار زبان برنامه نویسی استفاده کنید. شبیه دستور زبان Visual Basic .

    بیشتر صفحات ASP با استفاده از VBScript ایجاد می گردند. VBScript از چهار زبان دیگر به زبان انگلیسی نزدیکتر می باشد و دستور زبان آن شبیه به Visual Basic می باشد که تعداد زیادی از توسعه دهندگان وب از آن استفاده کرده اند.

    شروع کار با Active Server Pages :

    با گسترش اینترنت و www   در زندگی روزمره ایجاد وب سایت یکی از بخشهایی است که به سرعت در حال رشد می باشد . همواره در تار جهان گسترده ، طراحی وب سایت بر ایجاد گرافیک های تخیلی و زیبا و صفحات وب ساده برای خواندن مبتنی است . به همین دلیل امروزه سایت های وب محل تلاقی کاربران شده است .

    اگر چه خلق یک وب سایت دلپذیر مهم می باشد ، اما تمرکز اصلی ، از طراحی گرافیکی به سمت طراحی مبتنی بر برنامه نویسی می باشد . برای مثال تصور کنید که شما می خواهید یک وب سایت از چیزی که می توانید بفروشید ایجاد کنید . طراحی مبتنی بر برنامه نویسی ، صفحات وبی ایجاد می کند که می توانند اطلاعات صورت حساب های کاربران را جمع آوری و ذخیره کنند .

    اگر شما احتیاج به ساختن یک وب سایت پویا دارید ASP یک راه حل ساده می باشد . ASP راه حل شرکت مایکروسافت برای ایجاد صفحات پویای وب می باشد .

    ساخت صفحات پویا :

    HTML برای ساخت صفحات ایستا بسیار مناسب است صفحات ایستا آنهایی هستند که برای هر بیننده سفارشی نمی شوند مشخص است که HTTP می تواند برای محتویات پویا به کار رود منظور از محتویات پویا آیکن های متحرک نیستند که در اغلب صفحات پویا به کار می روند. منظور از محتویات پویا برای هر بیننده در هر بار دیدن صفحه سفارشی می شود و محتویات پویا ارتباط دو طرف را ممکن می سازد با استفاده از فرم هایی که در صفحات وب وجود دارد کار بر می تواند محتویات سفارشی خود را درخواست کند.

    دقت کنید که استفاده از زبان های اسکریپتی مثلScript  Java و VBScript برای ساختن صفحات کاملاٌ پویای وب کافی نیست. توجه به صفحات پویا منجر به ابزارهای دیگری برای ساخت صفحات وب شده است به طوری که قرار دادن اسناد HTML در یک پوشه از کامپیوتر و خواندن آن کافی نبود.

    مطالب ایستا: تغییر نمی کند. اگر صفحات HTML ایستا هستند و هر وقت که شما یکی از آنها را با مرورگر باز کنید آنها دقیقاً همان قبلی را نشان می دهند.

    مطالب پویا: تغییر می کند و یا تغییرات دستی سازگار هستند وقتی که به سایت وب یک بانک می روید و موجودی حساب خود را درخواست می نمایید موجودی حساب شما پول است و تغییر می کند. مانند: ASP .

    اجرای صفحات ASP  :

    برای اجرای صفحات ASP بر روی کامپیوترتان، احتیاج به اجرای یک سرویس دهنده web دارید. محصولات رایگان مایکروسافت در دسترس شما قرار دارند که به شما اجازه می دهند یک سرویس دهنده وب را روی ویندوز 95 و98 به همان خوبی windowsNT و windows2000 اجرا کنید.

    اگر سرویس دهنده وبی که صفحات ASP را اداره می کند نصب نکرده اید، هنگامی که یک درخواست صفحه ASP را داخل مرورگر خود می نمایید، یک پنجره گفتگو را مشاهده می کنید که از شما می پرسد که آیا می خواهید فایل ASP را بر روی دیسک ذخیره نمایید یا خیر؟ برای مثال یک فایل با پسوند ASP را ایجاد کرده و در داخل آن محتویات یک لیست را کپی نمایید. سپس این فایل را در داخل مرورگر انتخابی باز نمایید، شما می بینید که یک پنجره گفتگو از شما سؤال میکند که آیا می خواهید فایل را بر روی دیسک ذخیره نمایید.

    به یاد بیاورید که یک سرویس دهنده وب با توانایی مدیریت صفحات ASP ، صفحه وب درخواستی را قبل از اینکه به سرویس گیرنده بفرستد پردازش می کند.

    در طی این پردازش دو چیز اتفاق می افتد:

    کد برنامه نویسی در صفحه ASP به وسیله سرویس دهنده تفسیر می گردد.

  • فهرست و منابع پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت )

    فهرست:

    پیش گفتار

    فصل اول : تکنیک های انجام پروژه

    معرفی پروژه....................................... 1

    اهداف پروژه....................................... 1

    روش انجام پروژه................................... 2

    تکنیک های طراحی صفحات وب.......................... 3

    فصل دوم : ASP

    Active Server Page چیست ؟............................... 6

    شروع کار با Active Server Pages ........................ 7

    ساخت صفحات پویا................................... 7

    اجرای صفحات ASP .................................. 8

    تنظیمات سرویس دهنده اطلاعات اینترنت................ 9

       نصب IIS در ویندوز 2000 .......................... 9

       نصب IIS در ویندوز XP ........................... 11

    به کار گیری FrontPage .............................. 12

    ایجاد اولین صفحات ASP خودتان...................... 13

    آشنایی با اسکریپت های ASP ........................ 14

    Data types یا انواع داده ای.......................... 14

    کار با متغیر ها................................... 14

    عملگرهای مقایسه .................................. 15

    عملگرهای منطقی.................................... 15

    ساختار کنترلی منطق شرطی........................... 15

    ساختار کنترلی منطق حلقوی.......................... 16

    ساختار کنترلی منطق انشعابی........................ 17

    استفاده از سابروتین ها............................ 18

    استفاده از توابع.................................. 18

    کار کردن با آبجکت ها.............................. 19

    توابع Write  و Redirect ............................... 19

    فرم ها.......................................... 20

    بانک اطلاعاتی...................................... 21

    ارتباط با یک بانک اطلاعاتی......................... 21

    کار کردن با بانک های اطلاعاتی با استفاده از ASP ... 22

    آبجکت Recordset ..................................... 24

    متد Open .......................................... 24

    استفاده از adovbs.inc ............................... 25

    درج کردن رکورد ها................................. 26

    به روز رسانی رکورد ها............................. 26

    حذف رکورد ها...................................... 27

    فصل سوم : Access 2003

    بخش اول : مقدمه ای بر بانک های اطلاعاتی مبتنی بر ارتباط و اکسس 2003 28

       بانک اطلاعاتی رابطه ای چیست ؟................... 28

       چه نوع کار هایی می توان با اکسس انجام داد ؟.... 28

       اجرای اکسس..................................... 29

       باز کردن یک بانک اطلاعاتی موجود................. 30

       میز کار اکسس................................... 31

       پنجره اصلی بانک اطلاعاتی........................ 32

       نمایی از اجرای بانک اطلاعاتی.................... 34

       جدول : انبار داده.............................. 34

       ارتباط ها : متصل کردن جدول ها به یکدیگر........ 37

       بستن یک بانک اطلاعاتی اکسس...................... 38

    بخش دوم : کار با بانک های اطلاعاتی موجود و اشیای آنها 38

       دیدن جدول ها................................... 38

       باز کردن یک جدول در اکسس....................... 38

       ویرایش داده های جدول........................... 38

       تغییر دادن داده های جدول....................... 39

       پاک کردن محتوای فیلد........................... 39

       لغو تغییرات.................................... 39

       لغو تغییرات انجام شده بر روی فیلد جاری......... 39

       لغو تغییرات بعد از جابه جا شدن بین فیلد ها..... 40

       لغو تغییرات بعد از ذخیره کردن یک رکورد......... 40

       اضافه کردن رکورد به جدول....................... 40

       پاک کردن رکورد ها.............................. 41

       انتخاب یک یا چند رکورد......................... 41

       پاک کردن رکورد های انتخاب شده.................. 42

    بخش سوم : ساختن بانک های اطلاعاتی و اشیای درون آنها 43

       ساختن جداول.................................... 43

          ساختن یک جدول جدید.......................... 43

          ساختن جدول از صفر........................... 43

       انتخاب نوع داده مناسب.......................... 46

    بخش چهارم : جدول های ایجاد شده در این پروژه....... 50

    فصل چهارم : پیاده سازی

    مقدمه............................................. 53

    صفحه اصلی و اجرایی سایت ( frame.htm ) .............. 53

    بنر سایت ( baner.html ) ............................. 54

    صفحه اصلی ( HomePage ) سایت ( main.html ) ............ 55

    صفحات رزرو بلیط................................... 56

    صفحات کنسل کردن بلیط.............................. 62

    صفحات مدیریت سایت................................. 66

    صفحات متعلق به لینک های داخل بنر.................. 70

    فصل پنجم : تجزیه و تحلیل

    روندنمای رزرو بلیط................................ 73

    روندنمای لغو بلیط................................. 74

    روندنمای مدیر سایت................................ 75

    نمودار جریان مستندات.............................. 76

    نمودار سطح صفر ( C.D. ) ........................... 76

    نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقی ) برای رزرو و کنسل.... 77

    نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقی ) برای مدیر سایت...... 78

    نمودار سطح دوم ( D.F.D. منطقی ) .................... 79

    پایگاه داده ( Data Base )........................... 80

    Data Dictionary ( D.D.) .................................. 82

       دیکشنری ساختار داده............................ 82

       دیکشنری اجزاء داده............................. 84

    نمودار نهاد _ رابطه ( E.R.D. ) ..................... 87

    کنترل ها.......................................... 88

    دیکشنری پردازش داده ( P.D.E. ) ..................... 89

    Structure Chart ....................................... 90

    منابع مورد استفاده

     

    .

    منبع:

    برنامه نویسی کاربردی روی سرویس دهنده وب ASP 3.0

                مترجم : مهندس سعید هراتیان _ مهندس مهرداد توانا

                              انتشارات ناقوس

     

     

    کتاب آموزشی Access 2003

               مترجم : نادر خرمی راد

                        کانون نشر علوم

    اینترنت  .

پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), رساله در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), پایان نامه در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), تحقیق در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), مقاله در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت ), پروژه دانشجویی درباره پایان نامه طراحی سایت آژانس مسافرتی ( سیستم رزرو بلیت )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت