پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک

تعداد صفحات: 160 فرمت فایل: word کد فایل: 1086
سال: 1385 مقطع: کارشناسی دسته بندی: مهندسی معدن
قیمت قدیم:۳۸,۴۰۰ تومان
قیمت: ۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک

    پایان نامه کارشناسی پیوسته

    گروه مهندسی معدن (استخراج)

    چکیده:

    فلوئوریت (CaF2) یک ماده فلورینی مهمی می باشد که بیشتر جهت تولید اسید هیدروفلوئوریک و در صنعت فولاد بکار می رود در این بخش خلاصه مطالبی در مورد روشهای فلوتاسیون فلوئورین، نفتنات سدیم، تأثیر دی اولئات کلسیم بر روی سطح کلسیم و فلوئورین، و رفتار شناور گونه عنصر فلورایت [دارای اسید چرب] ارائه می شود در استخراج فلوئورین از سنگ آهن در چین از نفتنات سدیم غنی شده بعنوان عامل وصولی و سولفات مس نمکی مس بعنوان کندساز مواد معدنی فسفاتی مورد مطالعه قرار می گیرد اسید پالمتیک [یک وصول کننده ترکیب کربوکسیلات] و نمکهای پالمیتات کلسیم و اثر آنها را روی رفتار شناورگونه فلوئوریت را دقیقاً تشریح می نماید برای بررسی تأثیر دی اولئات کلسیم بر روی سطح کلسیم و فلوئورین باید نیروهای کششی متقابل کلکتورها با سطوح کلسیت و فلوئوریت مورد استفاده می باشد نیروهای جاذب AFM بین دی اولئات کلسیم کروی و سطح فلوئوریت بسیار قوی می باشد نیروی دافعه AFM بین دی اولئات کلسیم کروی و سطوح فلوئوریت همگون با روند پیش بینی DVLO نمی باشد. فعل و انفعالات عاری از DVLO اینطور در نظر است که توسط ساختارهای آبی میان سطحی مختلفی در فلوئوریت – واسطه های کلسیت – آب همانطور که توسط آزمایشات محاسبه عددی با استفاده شبیه سازی پویای مولکولی آشکار گردیده است توجیه می شود در مورد فلوتاسیون فلوئورین در یک ستون کوتاه با استفاده از یک ستون کوتاه [ناحیه جمع آوری کننده خارج و حدود 8 متر] طول دارد و تحت گرایش منفی شدت جریان مواد زائد کمتر از جریان تغذیه می باشد و بدون استفاده از آب شستشو ارائه می نماید در مورد فلوتاسیون فلوئورین با استفاده از پروسه پراکندگی ذرات با بکارگیری عامل CMC بعنوان تجزیه کننده توانسته است بصورت مؤثری در ارتقاء کار فلوتاسیون فلوئوریت تأثیرگذار باشد و باعث افزایش کیفی فلوئوریت از 72% به 5/78% در همان گرید تغلیظی 98% CaF2 می گردد.

     

    مقدمه:

    فرآوری مواد معدنی یکی از مهمترین بخشهای صنعت معدنکاری و در واقع بوسیله آن مواد خام وارد چرخه صنعت شده و در بخشهای گوناگون بعنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد نظر به اهمیت فرآوری و علاقمندی به بخش فرآوری این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

     

     

    فصل اول

    معرفی فلوئورین

     

     

     

     

     

     

     

    فصل اول کلیات:

    1-1- مقدمه

    این کانی به فرمول CaF2 بلورهای بسیار درشت و غالبا مکعبی دارد و گاهی ترکیب این فرم با سطوح اکتائدری و همچنین سطوح دود کائدر و رمبوئیدال و تتراهگزائدر (310) و سایر فرمها دیده می‌شود.

    به ندرت بصورت اکتائدر و یا دود کائدر رمبوئیدال ساده تشکیل می‌شود. نوع پوشش بلور سنگی به حرارت تشکیل آن دارد، مثلا فرم اکتائدری آن از منشاء پنوماتولیتیک است.

    ماکلهای تداخلی مکعب‌های آن در جهت (111) بسیار زیاد است و بصورت ریز و یا درشت بلور تا متراکم و اکثر رنگی است. بصورت ساقه‌ای و حتی خوشه‌ای نیز تشکیل می‌شود.

    رخ آن در جهت (111)، سختی آن 4 و وزن مخصوص آن 1/3 تا 2/3 و ضریب انکسار آن 434/1 است. دارای جلای شیشه‌ای، بی‌رنگ شفاف تاملون و کدر است. رنگ آن مخصوصاً در فلورین‌‌های تیره رنگ شاید مربوط به تشعشعات رادیو اکتیو باشد.

    نمونه‌های تیره ‌رنگ آن یک نوع فلوئورسانس قوی نشان می‌دهند. در مقابل نور وارده به رنگ آبی و در نوری که از آنها می‌گذرد به رنگ سبز دیده می‌شود. بعد از گرم کردن غالبا فسفر سانس نشان می‌دهد. این کانی هادی الکتریسته و درجه ذوب آن 1402 درجه است. با اسید سولفوریک تولید HF می‌کند. فلورین بدبو، به نوعی فلورین تیره رنگ اطلاق می‌شود که در اثر ضربه، بوی مخصوص فلوئور از آن استشمام می‌شود. این کانی مانند سایر فلورین‌ها غالباً با مقدار بسیار کمی از کانیهای اورانیوم همراه است.

    فلورین کانی بسیار فراوان است. بصورت فرعی در سنگهای درونی اسید و در فضاهای غده‌ای آنها و به طور فراوان در گماتیت‌ها و سنگهای دگرگونی مجاورتی و همراه سولفیدها دیده می‌شوند. قسمتی از این رگه‌ها غالبا از فلورین خالص تشکیل می‌شود و به صورت بلورهای منظم بی‌رنگ یا رنگی، گاهی بصورت کانی اشباعی هیدروترمال در ماسه سنگها تشکیل می‌‌گردد. مصرف فلورین 80 درصد بصورت ماده فلوئوردار در صنایع تهیه مواد مختلف (اسید فلوئوریدریک و سایر ترکیبات فلوئور) اهمیت دارد. فلورین‌های بیرنگ در صنایع اپتیک برای تهیه منشورها و عدسی‌ها به کار برده می‌شود. فلورین از نظر ساختن عدسی‌های شیئی اهمیت خاصی دارد.

    به مقدار زیاد و با خلوص بالا یافت می‌شود.

    اسید سولفوریک 98 درصد از دیگر مواد مورد نیاز است که آن هم به راحتی قابل دسترسی است.

    همانطور که از موارد فوق برداشت می‌شود اجرای طرح تولید کریولیت منوط به تولید AlF3 و NaF است که هر دو بستگی به تولید HF دارند.

    عنصر فلورین در کانی آپاتیت و به میزان بسیار کم در آمفیبول، میکا، اسفن و پیروکسن وجود دارد.

    کانی اصلی فلورین ، فلوئوریت با فرمول شیمیایی CaF2 می باشد . به رنگ های زرد ، سبز ، آبی ، بنفش ، بی رنگ و گاهی تا ارغوانی بوده و در سیستم کوبیک متبلور می شود . وزن مخصوص این کانی 18/3 و سختی آن 4 می باشد . این کانی معمولاً فضای خالی بین سایر کانی ها را پر کرده و در طبیعت به صورت رگه ای مشاهده می شود و همراه با کانی های کلسیت - کوارتز - باریت- سلستین و سولفید های گوناگون همراه است . فلوئوریت در صورت خالص بودن 7/48 % فلوئور و 3/51 % کلسیم دارد.

    دیگر کانی‌هایی فلوئور که کمتر رایج هستند، عبارتند از:

    •کریولیت (Na3AlF6)

    •اسلایت (MgF2)
    •توپاز
    •ویلیومیت
    •باستناسیت
    •فلوئورآپاتیت

     فلورین از 1/51 درصد کلسیم و 9/48 درصد فلوئور تشکیل شده است. سختی این کانی 4 و وزن مخصوص آن 2/3 – 3 می‌باشد. جلای آن شیشه‌ای و به رنگهای مختلف، بی‌رنگ، زرد، سبز، آبی، بنفش، قرمز و قهوه‌ای دیده می‌شود. ناخالصی‌هایی در فلورین به صورت گاز، مایع و جامد وجود دارد که شامل آب، مواد نفتی، پیریت، مارکاسیت، کالکوپیریت و سایر سولفیدهای فلزی می‌باشد. سریوم و ایتریوم نیز به مقدار کم در بعضی از کانسارها، فلورین را همراهی می‌‌کند. در فلورین‌های تجارتی ناخالصی‌ها بیشتر کلسیت، کوارتز، باریتین، سلستین و سولفیدهای مختلفی است که به شکل کانیهای گانگ ظاهر می‌شوند.

    علت کمیابی فلوئور به شکل آزاد میل ترکیبی شدید آن با سایر عناصر است. در حال حاضر فلورین مهمترین منبع تأمین کننده فلوئور در جهان است ولی در سنگهای فسفاته نیز مقدار زیادی فلوئور وجود دارد که می‌تواند به عنوان یکی از منابع تولید کننده فلوئور در آینده به حساب آید.

    امروزه فلورین در تهیه اسید فلوریدریک و مشتقات آن و همچنین در صنایع فولاد، سرامیک، ریخته‌گری، تهیه فروآلیاژها و ... معرفی می‌گردد. اسید فلوئوریدریک در تهیه کریولیت مصنوعی کاربرد وسیعی دارد. اسید فلوئوریدریک به عنوان کاتالیست در تهیه سوختهای اکتان بالا، خورنده و صیقل دهنده شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    فلورین موجود در خاک ، بیشتر از سنگ های مادر تأمین می شود ولیکن فعالیت های آتشفشانی در یک منطقه نیز موجب افزایش این عنصر در خاک می شوند.

    عادی ترین شکل این عنصر در آب در pH پایین تر از 5/3 به صورت فلورین آزاد است. در صورتی که میزان بالایی از یون کلسیم در آب ها وجود نداشته باشد، تمرکز فلورین در آب بالا خواهد بود. این مسئله به دلیل میل ترکیبی زیاد فلورین با کلسیم و تشکیل فلورایت در محیط است.

    بنابراین تمرکز فلورین‏، احتمالاَ در آب های زیرزمینی که میزان کلسیم در آنها بسیار پایین است و با سنگ های دارای بیوتیت و کانی های غنی از فلورین در تماسند‏‏، بالاست. آب چشمه های گرم، فلورین بالایی دارند. شیمی آب مانند شیمی خاک‏، در بهداشت انسان تأثیر زیادی دارد. شاید بهترین مثال مستند رابطه مثبت بین عناصر نادر در آب و بهداشت‏، در تأثیر فلورین در کاهش بیماری های دندان به ویژه پوسیدگی دندان باشد.

    طبقه‌بندی ژئوشیمیائی عناصر، عنصر فلوئور گرایش به گروه لیتوفیل دارد که این مسئله ناشی از وضعیت آرایش الکترونی اتمها و محل قرارگرفتن آن در جدول تناوبی دارد. عناصر لیتوفیل هستند که به آسانی با هشت الکترون بیرونی‌ترین پوسته اتم خود تشکیل یون می‌‌دهند.

    عنصر (F) به همراه Hg, Bi, B, As, Sb, Se و Te که از فرارترین عناصر می‌باشند، در تشخیص قابلیت تحرک عناصر و در مطالعه فرآیندهای هیپوژنی که باعث تغییراتی در ترکیب کانی شناسی سنگ دیواره و پیدایش پاراژنزهای حاصل می‌شود از اهمیت فراوانی برخوردارند.

    همچنین فلوئور به همراه کلر و اشکال مختلف یون کربنات که به آسانی مهاجرت می‌کنند، از جمله تشکیل دهنده‌های محلول هیدروترمال و فوق بحرانی هستند. این تشکیل دهنده‌ها برحسب خواص شیمیائی شان به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

    - عنصر بازی قوی مانند K , Na و Ca

    - عناصر آمفوتر و کمپلکس ساز مانند Sh و Al

    - عناصر اسیدی مانند Cl , F و S

    به هر حال قابلیت تحرک نسبی عنصر F در محیط‌های ثانویه (سوپرژن) به این ترتیب است که این عنصر در هر شرایط از قبیل اکسید کننده، اسید، خنثی تا قلیائی و احیاء کننده از قابلیت تحرک نسبی بالای برخوردار است.

    تمرکز فلوئور خصوصاً در سنگهای قلیائی، کربناتیت‌ها و در نهشته‌های فلوریت – هلویت دیده می‌شود و در صورت عدم تمرکز کانی‌های خود فلوئور این عنصر در میکاهاو هورنبلند تمرکز می‌یابد.

    فلوئور همچنین به عنوان عنصر معرف و ردیاب برای نهشته‌های کانساری طلا و نقره به کار می‌رود. توانایی ردیابی این عنصر برای کانسارهای غنی از فلوئور در محیط‌های خاکی در حد خوب است. 

  • فهرست و منابع پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک

    فهرست:

    چکیده                                                    1

    مقدمه                                                    3

    فصل اول: فلوئورین

    1-1- مقدمه                                               5

    1-2- مشخصات عمومی و کلی فلورین                                   10

    1-2-1- مشخصات عمومی فلورین                          10

    1-2-2- مشخصات کلی فلورین                                 12

    1-3- زمین شناسی فلورین                                       18

        1-3-1- انواع کانسارهای فلورین                                18

        1-3-2- زمین شناسی و پراکندگی کانه در ایران                        21

        1-3-3- شرایط تشکیل وژنز فلورین                           25

        1-3-4- مطالعات اکتشافی                                   28

    1-4- روش های اکتشاف و استخراج و فرآوری فلورین                         31

        1-4-1- روش های عمده اکتشاف فلورین                            31

    1-5- بررسی وضعیت فلورین در جهان                                  36

        1-5-1- کشورهای عمده تولید کننده فلورین                       36

        1-5-2- میزان صادرات فلورین در جهان                           37

    1-6- بیولوژی و تاثیرات زیست محیطی فلوئورین                            40

    1-7- صنایع مصرف کننده فلوئورین در جهان                           40

     

    فصل دوم: فرآوری فلوئورین با روش فلوتاسیون

    2-1- مقدمه                                               43

    2-2- عملیات آزمایشی                                          45

    2-2-1- نمونه سنگ معدن                                    45

    2-2-2- معرفها (مواد شیمیایی مورد مصرف)                       46

    2-2-2-1-Gj                                       46

    2-2-2-2- سولفات مس نمکی                             47

    2-2-2-3- سایر معرفها                                48

    2-2-3- فلوشیت فلوتاسیون                                  48

    2-3- نتایج و بحثها                                           50

     

    فصل سوم: رفتار پیچیده اسید چرب در فلوتاسیون فلورین

    3-1- مقدمه                                               57

    3-2- مواد و روشها                                            58

    3-3- نتایج آزمایشات                                          61

    3-3-1- محلولهای اسید پالمتیک مایع                            61

    3-3-2- بالقوگی زتای – zeta رسوبات پالمیتات                         64

    3-3-3- تاثیر اسید پالمیتیک روی بالقوگی زتای فلوئورین                  66

    3-3-4- جذب سطحی پالمیتات در فلوئوریت                         69

    3-3-5- نوعهای پالمیتات و زاویه تماس فلوئوریت                          70

    3-3-6- شناوری فلوئوریت با وصول کننده پالمیتات                     72

     

     

    فصل چهارم: فلوتاسیون فلوئورین با عیار بالا در فلوتاسیون ستونی

    4-1- مقدمه                                               77

    4-2- مواد و روشها                                        78

    4-2-1- ماده معدنی                                   78

    4-3- نتایج و بحث                                         83

     

    فصل پنجم: تأثیر دی اولئات کلسیم بر روی سطح کلسیم و فلوئورین

    5-1- مقدمه                                               90

    5-2- آزمایشات                                            95

    5-2-1- اندازه گیری نیروی فعل و انفعالی توسط میکروسکوپ اتمی (AFM)        95

    5-2-2- محاسبه عددی از طریق شبیه سازی دینامیک مولکولی                  97

    5-3- نتایج و بحث                                         103

    5-3-1- نیروهای فعل و انفعالی میان سطحی اندازه گیری شده توسط میکروسکوپ اتمی (AFM)   103

    5-3-2- آنالیز نیروهای فعل و انفعالی با استفاده از نظریه های: DLVO  و DLVO ارتقاء یافته    104

    5-3-3- ساختار میان سطحی آب در سطوح کلسیت و فلوئوریت               110

    5-3-4- بحث و نتیجه گیری                                  114

     

    فصل ششم: بهبود فلوتاسیون فلورین با استفاده از پروسه پراکندگی ذرات

    6-1- مقدمه                                               118

    6-2- فرایند آزمایشی                                          120

    6-2-1- مواد                                         120

    6-2-2- روشهای آزمایشی                               121

    6-2-2-1- آنالیز دانه سنجی                           121

    6-2-2-2- آنالیز دیدن از طریق میکروسکوپ الکترونیکی (S6M)             122

    6-2-2-3- تست فلوتاسیون                              122

    6-3- نتایج و بحثها                                           123

     

    فصل هفتم: نتایج و پیشنهادات

    نتایج و پیشنهادات                                        135

    منابع مورد استفاده                                           138

    .

    منبع:

    www.ngd.ir1-

    2- Alaimo, M.H., Kumosinski, T.F., 1997. Investigation of hydrophobic interactions in colloidal and biological systems by molecular dynamics simulations and NMR spectroscopy. Longmuir 13 (7), 2007-2018.

    3- Allen, M.P., Tildesley, D.1., 1987. Computer Simulation of Liquids. Oxford University Press, Oxford. 385pp.

    4- Ananthapadmanabhan, K.P., Somasundaran, P., 1984, Role of dissolved mineral species in calcite-apatite flotation. Miner. Metal!. Process. 1 (I), 36-42.

    5- Attired, P., 1989. Long-range attraction between hydrophobic surfaces. J. Phys. Chern. 93 (17),6441-6444.

    6- Attard, P., 2000. Thennodynamic analysis of bridging bubbles and a   quantitative comparison with the measured hydrophobic attraction. Langmuir 16 (10), 4455-4466.

    7- Attia, YA., Fuerstenau, D. w., 1989. The equilibrium composition of   hydroxyapatite and fluorapatite-water interfaces. Colloids Surf. 34 13), 271-286.

    8- Atesok, G., Boylu, F., Celik, M.S., 2001. Carrier flotation for desulfur­ization and deashing of difficult-la-float coals. Minerals Engineering 14, 661-670.

    9- Bahr, A., Clement, M., and Luther, H., Uber den Ein­jluss einiger Elektrolyte aud die Flotation von Fluss­ spat mit Natriumoleate. Erzmetal, 21, 1-50 (1968).

    10- Bunger, R., The swages properties of emulsions involving  fatty acids, Ph.D. thesis. 1993, Univ. of Calif., 237p.

    11- Binnig, G., Quate, C.F., Gerber, c., 1986. Atomic force microscope.. Phys. Rev. Lett. 56,930-933.

    12- Binnig, G., Gerber, c., Stoll, E., Albrecht, T.R., Quate, C.F., 1987. Atomic resolution with atomic force microscope. Surf. Sci. 189, 1-6.

    13- Born, M., Huang, K., 1954. Dynamical Theory of Crystal Lattices. Clarendon, Oxford. 420 pp.

    14- Butt, H.1., 1991. Measuring electrostatic, van der Waals, and hydration forces in electrolyte solutions with an atomic force microscope. Biophys. J. 60 (6), 1438-1444.

    15- Carnie, S.L., Chan, D.YC., 1993. Interaction free energy between plates with charge regu1ation.Interface Sci. 161 (1),260-264.

    16- Chan, D.Y.C., 2002. A simple algorithm for calculating electrical       double layer interactions in asymmetric electrolytes. Poisson­  Boltzmann theory. J. Colloid Interface Sci. 245 (2), 307-310.

    17- Chan, D., Healy, T.W., White, L.R., 1976. Electrical double layer interactions under regulation by surface ionization equilibriums­dissimilar amphoteric surfaces. J. Chern. Soc., Faraday Trans. 1 72 (12), 2844-2865.

    18- Catlow, C.R.A., Hayns, M.R., 1972. Cumputational study of the F-F­inter;onic potential. J. Phys. C Solid State Phys. 5 (17), L237-L240.

    19- Catlow, C.R.A., Norgett, M.1., 1973. Shell model calculations of the energies of formation of point defects in alkaline earth fluorides. J. Phys. C Solid State Phys. 6 (8),1325-1339.

    20- Catlow, C.RA, Diller, K.M., Norgett, M.1., ] 977a. Interionic potentials for alkali halides. J. Phys. C Solid State Phys. 10 (9), 1395-1412.

    21- Catlow, C.R.A., Norgett, M.1., Ross, T.A., ] 977b. Jon transport and interatomic potentials in the alkaline-earth-fluoride crystals. J. Phys. C: Solid State Phys. 10 (] 0), ] 627-1640.

    22- Chander, S., Fuerstenau, D.W., 1979. Jnterfacial properties and equilibriums in the apatite-aqueous solution system. J. Colloid Interface Sci. 70 (3), 506-516.

    23- Chander, S., Fuerstenau, D. W., ] 982. On the dissolution and interfacial properties of hydroxyapatite. Colloids Surf. 4 (2),10]-]20.

    24- Christenson, J-!.K., Claesson, P.M., 1988. Cavitation and the interaction behveen macroscopic hydrophobic surfaces. Science (Washington DC) 239 (4838), 390-392.

    25- Claesson, P.M., Christenson, H.K., 1988. Very long range attractive forces between uncharged hydrocarbon and fluorocarbon surfaces       in water. J. Phys. Chern. 92 (6), 1650-1655.

    26- Claesson, P.M., Herder, P.c., Blom, C.E., Ninham, B.W, 1987. Interactions behveen a positively charged hydrophobic surface and a negatively charged bare mica surface. J. Colloid Interface Sci.

    27- Conley, F.R., 1996. Practical Dispersions: A Guide to Understanding and Formulating Slurries. Wiley-VCH, New York.

    28- Crozier, R.D., 1992. Flotation: Theory, Reagents and Ore Testing. Pergamon, OxfQrd.

    29- Crozier, R.D., 1992. Flotation, Theory, Reagents and Ore Testing. Pergamon, Oxford.

    30- de Leeuw, N.H., Cooper, T.G., 2003. A computational study of the surface structure and reactivity of calcium fluoride. J. Mater. Chern. 13 (1), 93-101.

    31- de Leeuw, N.H., Parker, S.c., 2000. Modeling absorption and segregation of magnesium and cadmium ions to calcite surfaces. Introducing MgC03 and CdC03 potential models. J. Chem. Phys. 112 (9), 4326-4333.

    32- Derjaguin, B., Landau, L., 1941. Theory of the stability of strongly charged lyophobic sols and the adhesion of strongly charged par­ticles in solutions of electrolytes. Acta Phys. Chim. ] 4 (6), 633-662.

    33- Derjaguin, B.Y., Rabinovich, Y1., Churaev, N.Y., 1977. Measurement of forces of molecular attraction of crossed fibers as a function of width of air gap. Nature (London) 265 (5594), 520-521.

    34- Drelich, J., Lu, Y, Chen, L., Miller, J.D., Guruswamy, S., 1998. FTJR internal reflection spectroscopy studies of the effect of pH on adsorption of oleateloleic acid at the sunace of a Ti02 thin tllm deposited on a Ge single crystal. Appl. Surf Sci. 125 (2),236-244.

    35- Drzymala, J., 1994. Hydrophobicity and collectorless flotation of inorganic materials. Adv. Colloid Jnterface Sci. 50 (1-3), 143- 185.

    36- Ducker, WA., Senden, T.1., Pashley, R.M., 1991. Direct measurement of colloidal forces using an atomic force microscope. Nature (London) 353 (6341), 239-241.

    37- De Leeuw, N.H., Parker, S.c., Rao, K.H., 1998. Modellngthe competitive adsorption of water and methanoic acid on calcite and fluorite surfaces. Langmuir 14, 5900-5906.

    38- DuRietz, C., Fatty Chemisorption of collectors in flotation. Proc. 11 th International Mineral Processing Congress, Cagliari 375-403 (1975).

    39- Eriksson, lC., LJunggren, S., Claesson, PM., 1989. A phenomeno­logical,.theory-of-Iong'range-hydrophobic -attraction-forces-based on a square-gradient variational approach. J. Chern. Soc, Faradoy Trans. 2 85 (3), 163-176.

    40- Fa, K., Jiang, T., Nalaskowski, J., Miller, J.D., 2003.lnlerawon torces between a calcium dioleate sphere and catcite/tluorite sunaces and their significance in tlotation. Langmuir 19 (25), 10523-10530.

    41- Fa, K., Parachuri, Y.K.; Brown, S.c., Moudgil, B.M., Miller, J.D., 2005. The significance of electrokinetic characterization for.

    42- interpreting interf"cial phenomena or planar, macroscopic inter­laces. Phys. Chem. Chem. Phys. 7, 678-684.

    43- Free, M.L.: Miller, J.D., 1996. The significance of collector colloid adsorption phenomena in the Iluorite/oleate Ootation system as revealed by FTIR/IRS and solution chemistry analysis. lnt. J. Mmer. Process. 48 (3-4),197-216.

    44- Fa, K., Jiang, T., Nalaskowski, J., and Miller, J.D., Interaction forces between a calcium dioleate sphere and calcite/Fluorite surfaces and their significance in flotation Langmuir, 19,10253 (2003).

    45- Fuerstenau, D. W., A centwy in the developments in the chemistry of flotation processing. Plenary Paper, The Centenary of Flotation Symposium, Brisbane (2005).

    46- Fuerstenau, D.W., and Shibata, ]., On using electrokine­tics to interpret the flotation and intelfacial behavior of manganese dioxide. Int. Journal of Mineral Processing, 57,205-217 (1999).

    47- Fuerstenau, M.C., and Elgilanni, D.A., Calcium activa­tion of sulfonate and oleate flotation of quartz. AIME Transactions, 235, 405-413 (1966).

    48- Fuerstenau, M.C., and Palmer, B.R., Anionic flotation of oxides and silicates. in Flotation-A.M. Gaudin Mem­orial Volume, Ed. M.C. Fuerstenau, AIME:New York, Vol. 1. 148-196 (1976).

    49- ­Green, E.W., Duke, J.B., 1962. Selective froth flotation of ultrafine mjnerals..or slimes. Transactions AlME 223, 389-395.

    50- Hall, P.CC'Lovell, V,M:Finkelstein, N.P, 1970b. Adsorptio_ of water vapor on ionic solids containing preadsorbed sodium oleate. 2" Calcium carbonate. Trans. Faraday Soc. 66 (10),2629-2635.

    51- Hanna, H.S., Somasundaran, P., 1976. Flotation of salt-type minerals.  Flotation 1, 197..272.

    52- Hato, M., 1996. Attractive forces between surfaces of controlled "hydrophobicity" across water: a possible range of "hydrophobic interactions" between macroscopic hydrophobic surfaces across water. J. Phys. Chem. 100 (47),18530-18538.

    53- Hu, J.S., Misra, M., Miller, J.D., 1986, Characterization of adsorbed oleate species at the fluorite surface by FTlR spectroscopy. lnt. J. Miner. Process. ] 8 (1-2), 73-84.

    54- Hutter, J.L., Bechhoefer, J., 1993. Calibration of atomic-force   microscope tips. Rev. Sci, Instrum. 64 (7),1868-1873.

    55- Hiemenz, C.P., Rajagopalan, R., 1997. Principles of Colloid and Surface Chemistrv. Marcel Dekker, New York.

    56- Iskra, J., Gutierrez, c., Kitchener, J.A., 1973. Influence of queoracuo on the flotation of fluorite, calcite, hematite, and quartz with oleate as collector. ]nst. Mining Met., Trans", Sect C 82, C73-C78 (June).

    57- Kissa, E. ]999. Dispersions: Characterizations Testing, and Measurement. Marcel Dekker New York.

    58- KitChener, J.A" The froth jlotation process: past present and future-in brief in The Scientific Basis of Flotation, Ed. K.J Ives, Matinius Nijhoff Publishers, The Ha@.e, 3-51 (1984).

    59- Kellar, J.J., Young, C.A., Miller, J.D., 1992. In-situ FT-IR/IRS investigation of double-bond reactions of adsorbed oleate at a i1_orite surfac, Int J. Miner. Process. 35 (3-4), 239-251.

    60- Lobaugh, J., Voth, G.A., 1997. A quantum model for water: equilibrium and dynamic properties. 1. Chem. Phys. 106 (6),2400-2410.

    61- Lu, Y.Q., Yalamanchili, M.R., Miller, J.D., 1998. FT-IR internal reflection spectroscopy using regular polygonal internal reflectIOn elements_Appl. Spectrosc. 52 (6), 851-854.

    62- Laskowski, J.S.Pugh, R.J., 1992. Dispersions stab dispersing agents. In: Laskowski, J.S., Ralston, J. (Eds.), CoJ/oid Chemistry in Mineral Processing. Elsevier, Amsterdam, pp. 151-166.

    63- Lu, S., Pugh, R.J., Forssberg, E., 2005. Interfacial Separation of Particles. Elsevier, Oxford.

    64- Laskowski, J.S., Vurdela, RM., and Liu, Q., The colloid chemistry of weak-electrolyte flotation., XVI Internat­ Mineral Processing Congress., Ed. E. Forssberg, Amsterdam: Elsevier, 703-715 (1988).

    65- Marinakis, K.I., and H.C Shergold, The mechanism of ". fatty acid  adsorptiOl? in the presenc_ of fluorite, calcite and bante.InternatIOnal-] oumal-Mmeral Processmg, 14,161-176 (1985). I

    66- Miller, J.D., and Hiskey, J.B., Electrokinetic behavior of fluorite as influenced by swface carbonation. Journal Colloid and Interface Science, 41, 567-573 (1972).

    67- Marinakis, R.I., Shergold, H.L., 1985. The mechanism of f1tty acid adsorption in the presence of fluorite, calcite, and barite. ]nt. J. Miner. Process. 14 (3),161-176.

    68- Miller, J.D., Jang, W.-H., Kellar, J.J., 1995. Comments on "Nature and structure of adsorption layer on apatite contacted with oleate solution.. Adsorption and fourier transform infTared reflection studies". Langmuir II (8), 3272-3274.

    69- Miller, J.D., Misra, M., Yehia, A., Hu, J.S., 1987. Fluoride activation in oleate /lotation of collophanite. Miner. Metall. Process. 4 (3), 133-139.

    70- Miller, J.D., Fa, K., Calara, J.Y., Paruchuri, V.K., 2004. The surface charge of fluorite in the absence of sllrface carbonation. Colloids Surf., A Physicochem. Eng. Asp. 238 (1-3), 91-97.

    71- Rao, K.H., Anui, B.M., Forssberg, E., 1989. Mechanism of oleate interaction on salt-type minerals. Part I. Adsorption and electro­kinetic studies of calcite in the presence of  sodium oleate and sodium metasilicate. Colloids Surf. 34 (3), 227-240.

    72- Rafu_ G.B., Prabhakar, S., 2000. Beneficiation of fluorspar by column flotation. rvt,inerals and 1'yI_\gl!.u);RkqjJ'rocessing 17, 167-172.

    73- ISOlO, H.. Aliaga, W., ] 993. Application of column cells to potash flotation in brines. Trans IMM/Sect. C, cI 70-cl 74.

    74- Schulze, H.J., Hanna, H.S., BIISlng, U., ] 970. Adsorption of tannins at calcite and tluorite surfaces and its importance in the flotation of these minerals. Freib. Forsch.hefte, A 476, 33-57.

    75- Somasundaran, P., 1968. Zeta potential of apatite in aqueous solutions and its change dt1ring equilibration.]. Colloid Interface Sci. 27 (4), 659-666.

    76- Somasundaran, P., 1969. Adsorption of starch and oleate and interaction between them on calcite in aqueous solutions. ]. Colloid Interface Sci. 3] (4), 557-565.

    77- Somasundaran, P., Wang, YH.C., 1984. Surface chemical character­istics and adsorption properties of apatite. Adsorpt. Surf Chem, Hydroxyapatite 129-149 ([Proc. Symp.]).

    78- Somasundaran, P., Amankonah, ].0., Ananthapadmanabhan, K.P., 1985. Calcite-apatite interactions and their effects in selective flotation using oleate. Congr.lnt. Miner. 2, 244-254 [C. R.], 15th.

    79- Stoeckel mann, E., Hentschke, R., 1999. Adsorption isotherms of water vapor on calcite: a mo]ecular dynamics-rYIonte Carlo hybrid simulation using a polarizable water model. Langmuir 15 (15), 514]-5149.

    80- Sa to, T., Ruch, R., 1980. Stabilization of ColloIdal Dispersions by Polymer Adsorption. Marcel Dekker, New York.

    81- Somasundaran, P., 1980. Role of surface chemistry of fine sulphides in their flotation. In: Jones, M.J. (Ed.), Complex Sulphide Ores. The Institute of Mining and Metallu':._. 78-87.

    82- Toukan, K., Rahman, A., 1985, Molecular-dynamics study of atomic motions in water. Phys. Rev., B, Condens. Matter Mater. Phys. 31 (5), 2643-2648.

    83- Tsao, YH., Yang, S.X., Evans, D.F., Wennerstroem,. H., 1991. Interactions between hydrophobic surfaces. Dependence on temperature and a]kyl chain length. Langmuir 7 (12), 3154-3159.

    84- Wang, Q., 1992. A study on shear coagulation and heterocoagulation. Journal of Colloid Interface Science 150,418-427.

    85- Wang, Q., Heiskanen, K., 1992. Dispersion seJectivity and heterocoagu­lation in apatite-hematite-phlogopite fine particle suspensions II. Dispersion selectivities of the mineral mixtures. International Journal of Mineral P_ces._ng}l, 133_145.

    86- Watson, J.D., Hopkins, N.H., Roberts, J.w., Steitz, LA., f988. Molecular Biology of the Gene. Benjamin/Cummings, Menlo Park (Calif.) 1163pp.

    87- Xu, T, Liu, 1., Choung, TW., Zhou, Z., 2003. Electrokinetic study of clay interactions with coal in flotalion. International Journal of Mineral Processing 68, 183-196.

    88- Ya\amanchi\i, M.R., Kenar, J.1., Miner, J.D., 1993. Adso_of conector conoids in the notation of alkali halide,particles. lnl. J. Mmer. Process. 39 (1-2), 137-153.

    89- Yoon, R.-H., Flinn, D.H., Rabinovich, YI., 1997. Hydrophobic interaction be\,veen dissimilar surfaces. J. conoid Interface Sci.          185, 363 -370.

    90- Young, C.A., \ 995. PhD Thesis. PhD Thesis, UNiversity of Utah, Salt Lake City.

    91- Young, C.A., Miller, J.D., 2000. Effect of temperature on oleate adsorption at a calcite surface: an FT-N1RJJRS study and review. Inl. J. Miner. Process. 58 (1-4), 331-350.

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, گزارش سمینار در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, تز دکترا در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, رساله در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, پایان نامه در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, تحقیق در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, مقاله در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه فلوتاسیون فلورین با استفاده از کلکتورهای آنیونیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت